Schiffer András ügyvéd, az LMP egykori alapító-társelnöke és képviselője szerint sokan csalódtak a Fideszben, de nem ért egyet azokkal, akik szerint Magyarország diktatúra lenne. A legutóbbi Polbeatben Stefka István és Huth Gergely kérdéseire arról is beszélt, hogy összességében hasznos a magyar közélet szempontjából a Jobbik szakítása a rasszista múlttal, de egyelőre sem a Jobbikról, sem az LMP-ről nem látja világosan, hogy hova tart és mit gondol a világról.
Schiffer Andrástól megkérdeztük a Polbeatben: mi okozza benne és társaiban ezt a mérhetetlen csalódottságot és miért gondolják, hogy ebben az országban szinte minden rossz irányba megy. Azt felelte: ő a legkevésbé sem csalódott, hiszen mindig is pontosan tudta Orbán Viktorról, hogy egészen más demokráciafelfogást és társadalomképet képvisel, mint ő. De szerinte a Fidesznek el kellene gondolkodnia azon, hogy Mellár Tamástól Lányi Andráson vagy éppen Ángyán Józsefen át annyi ember csalódott benne, olyanok, akik előzőleg világnézetileg is szembenálltak Gyurcsány Ferenccel.
Felvetésünkre, hogy az örök ellenzéki Lányi Andráson kívül csupa egzisztenciális okból vagy pozícióharcokban megsérült, megsértődött embert sorol fel, azt állította: ez nem igaz, Ángyán például azért lázadt fel, mert Orbán új latifundium-birtokosokat jelölt ki, miközben a gazdák és a kisbirtokok támogatását ígérte. Visszakérdeztünk: András, ez nem egy belpesti marhaság? Mutass már egy kormányzati segítséggel létrejött óriásbirtokot! Válasz helyett Schiffer András azonban azt mondta: jó lenne egy picit visszavennünk (a vádaskodásból), mert a Földet a gazdáknak! program valójában Földet a gazdagoknak! program volt.
Az ügyvéd, volt politikus a bíróságok pártatlanságáról feltett kérdésünkre azt mondta: sokkal inkább az Állami Számvevőszék, a rendőrség és az ügyészség elfogultságáról kell beszélni, nem a bíróságokéról.
Schiffer Andrást megkérdeztük arról is: vajon volt pártja, az LMP hallgat-e Philippe Lamberts, az Európai Zöld Párt társelnökének figyelmeztetésére, miszerint kizárják őket, ha összeállnak a Jobbikkal. Visszakérdezett: Lamberts miért nem inkább Jávor Benedeket frusztrálja ezzel a kérdéssel, hiszen a Párbeszéd képviselője, aki ugyancsak a zöldeknél politizál, nyíltan beszél a Jobbikkal való összefogásról. “Sokáig úgy gondolkodtam, hogy addig, amíg a Jobbik rasszista nézeteket vall és rasszista megnyilvánulásokat tesz, nincs vele miről tárgyalni. Ám az a tény, hogy ez a gyűlöletkeltésben élen járó párt (és most érdektelen, hogy őszintén vagy haszonlesésből) lenyesegette magáról a vadhajtásokat, az igenis egy hasznos folyamat. Ha a Jobbik véglegesen szakítani tud a rasszista múlttal és indítékokkal, akkor igenis lesznek velük közös érintkezési felületek az antiglobalista politikusok számára” – vélekedett.
Schiffer úgy látja, a Jobbik lejáratásából Orbán Viktor is kivette a részét, amikor szerinte zöld jelzést adott Vona Gábor “lebuzizásának”, mégpedig azzal a parlamenti kijelentésével, hogy nem ő, hanem “Vona szokott mások szoknyája mögé bújni”.
Ennek ellenére én ma nem tudom eldönteni, hogy a Jobbik mit gondol a világról, és az LMP identitása sem teljesen felismerhető számomra. Sokkal izgalmasabb kérdés, hogy egy olyan párt, amely Moszkva és Teherán magyar hangja volt éveken át a Parlamentben, hogyan vált a Freedom House “hájpolójává” és az euró bevezetésének követelőjévé?
– fogalmazta meg Schiffer András.
Polbeat minden kedden este hét órakor élőben közvetítve a Revolution ’56 Szabadságharcos Sörözőből (II. kerület, Bem rakpart 53.).
Készítette: László Petra és Susánszky Mátyás Pál/PestiSrácok.hu
ergo
2019-03-02 at 11:01
Kár, hogy az ellenzék nem ilyen értelmes emberekből áll, mint Schiffer András.
ómió
2019-03-01 at 13:24
Könnyű neki! Rá már nem vonatkozik a “haladó” pártdirektíva!
Helga
2019-03-01 at 11:01
L(ehet)M(ás)(a)P(politika) nevezett párt, melyről azt gondolná (rosszul gondolja) az ember egy olyan képződmény, mely a jobboldalt erősítve, konstruktíven vesz részt a parlamenti munkában, nem úgy, mint ahogy az ellenzék teszi. Mert az ellenzéknek semmi sem jó! Erre mondaná öregapám: “ezeknek még a sz@r is izetlen”. Csak reméltük, hogy lehet másként is politizálni. Hogy együtt többet tenni az emberekért. De ezt csak a naiv emberek remélték. Ahogy bekerült az LMP a Parlamentbe, nem sokra rá, kimutatta a fogafehérjét. Sokszor még arrogánsabban támadták a kétharmados többséggel megválasztott kormányt, majd kizöldűltek, mára pedig olyanok lettek, mint a dinnye: kivül zöld, belül vörös. S, hogy most kik is ők, ember legyen a talpán, ha biztosra tudja valaki. De jól megvannak az emelt, kb. másfélmilliós fizetesből, s csak a demagóg dumát mantrázzák, számítva arra, hogy egyszer még kormányra is kerülhetnek. Ők nemcsak a nyitott társadalmat támogatják, de talán ők azok, akik bárki előtt nyitottak, sőt! Aki hozzájuk belép, 3 hónapos tagság mellet még a párt elnökségi bársonyszékébe is jelölteti magát. Előző párthovatartozás nem akadály! Nem csoda, hogy egyre csökken a támogatottságuk. Komoly ember nem paktál le komolytalanokkal.
L
2019-03-01 at 11:56
A Lehet Más a Politika nevű párt nem azért jött létre, hogy erősítse a jobboldalt. Hanem azért, hogy konstruktív ellenzék legyen. Akkor már úgy működött, hogy mindegy volt a kormány mit terjeszt be, az ellenzék ellene szavazott. Eleinte működött is ez a konstruktivitás, voltak törvények amit megszavaztak a kormánnyal együtt. Kaptak is érte az ellenzéktől. Amikor már változott a párt és annak szellemi iránya, az alapító tagok mind kiléptek belőle, mert nem erre gondoltak, mikor létre hozták. Azóta már csak bitorolja a nevet a párt. Annyira demokratikusra csinálták meg a pártot, hogy az irányíthatatlan lett, előbb ideológiai szempontból a választás után láthatóan személyi ügyileg is.
Klárika
2019-03-01 at 18:13
Szerintem csalódik. Az LMP a hangzatos neve mellé mindig is elöször üres, majd szélhámoskodó, nehéz léggömb lett. Nem volt, nem az és soha nem is lesz senkinek a hasznára. Azért van a parlamentben, mert a képviselöi csakis exisztenciális politikusok és “alvó” zavartkeltök. Ha eljött az ideje kiképzést kapnak `Ámérikában,kilépnek a pártból és zavarognak.A választóikat meg tehetségesen hülyítik, mint a zöldek is, aggig amíg megint eljön valami szabotáló akció ideje.
Helga
2019-03-01 at 16:59
Nem hinném, ha nem velem történik meg, de néha a tablettem önállósítja magát, ezért mielőtt továbbítom a kommentemet át szoktam futni
a szöveget. Sajnálom, de két szót igy is helyesbítenem kell, éspedig: LMP nevezetű párt, ill. jelölteti (eredeti szándékom szerint:) jelöltetheti magát
Kristóf
2019-03-01 at 08:44
Ma éppen hogy a Fidesz a leginkább antiglobalista párt. Ezt nem látja?! Picit csalódás ez a beszélgetés, mert egy szélesebb horizontot és egy apró felüdülést reméltem tőle. Reméltem, hogy azért szállt ki a politikából, mert felismerte, hogy az LMP-je hason csúszik a globalisták előtt. Reméltem, hogy a személyében akad az ellenzéki oldalon olyan, akinek több köze van a valósághoz.
Klárika
2019-03-01 at 18:01
Dehogynem látja, ellenben nagyon is tud kulturáltan, okosan semmit mondani. Okosan érvelni is, ha úgy tartja jónak a saját szempontjából.
Sajnos hogy nem nagyon van a Fidesznél! is több ilyen szakmailag jól felkészült, egyben ravasz diplomata.
Schiffer, mint már mondtam, egy pók s az alkalmas pillanatot lesi, mikor és hova lesz neki érdemes fontos emberként beugrani? A Fideszhez, az ellenzékhez? Az nála teljesen mindegy, hogy hova. Hiszen lesüt róla a tehetséges karrierista minden kétszínü tulajdonsága.
Amikor pedig bekerülne valahova, rövid idön belül magához ragadna valamilyen fötémát, a környezetét beszervezné, hogy kivitelezzék az ö ötleteit. Ehhez az igényéhez az LMP csak mint ugródeszka szolgált a politikai életbe.
Helga
2019-03-01 at 08:34
Miért is voltunk kíváncsiak Schiffer véleményére? Mit vártunk tőle, aki maga is csalódott ember. Csalódott, mert összehozott egy pártot, amit később saját elhatározásából hagyott ott. A miértre azóta sem hallottunk elfogadható választ. Ami pedig a szóbahozott csalódottakat illeti, tisztességes megközelítésben: még nem jelenthetné azt, hogy akkor 180 fokos fordulatot véve beállok az ellenség táborába. Mert most ennek vagyunk a tanúi. Végül: mit is kellene érteni a “lehet más a politika” koncepció alatt? Mert bennük is csak az munkált, hogy a hatalomért mindent! De akkor miben különböznek a többi törpepárttól?
Hajni
2019-03-01 at 06:56
A gond az: kit érdekel Schiffer és az ő véleménye?
Ne figyelmeztesse a Fideszt, hogy csupa “okos” és “fontos” emberek fordultak el tőle! Kik azok??? Mellár meg a többi akit emleget mehetnek a fenébe a sértődős arcukkal!
Ja, és ki az a Schiffer?? Nem értem miért fontos a Polbeat-nek a Schiffer véleménye? Nem is időszerű, meg eléggé idegesítő “nagy zseni”-nek kikiáltott ügyvéd úr!
L
2019-03-01 at 11:43
Schiffer András, egy komoly gondolkodó, hiteles ember. Amikor látta, hogy a pártja elfordult attól az iránytól, amire létre hozta, felállt és otthagyta azt. Nem ejtőernyőzött másik párthoz, nem készített újabb pártot, nem kezdett influencerkedni. Viszont következetesen jelenik meg mind a kormány közeli, mind az ellenzéki sajtóban, ha hívják és elmondja a véleményét. Érvel értelmesen amit mások nem tudnak kormány közeli sajtóban megtenni. A polbeat igényli a másként gondolkodó emberek véleményét, ezért olyanokat hívnak akivel értelmesen lehet beszélni, vitázni. Ezért hívták meg Schiffert, gondolom. Személy szerint én nagyon szeretnék látni, hallani ehhez hasonló vitákat a jelenleg is aktív politikusokkal. Sajnos nem nagyon van olyan kormány kritikus politikus aki a kormány közeli sajtóban értelmesen beszél, érvel, állja a sarat.
Benedek Károly
2019-03-01 at 06:11
“lesznek velük közös érintkezési felületek az antiglobalista politikusok számára” – vélekedett.
”
Antiglobalista?!
Az MSZP, LMP, fDK, MLP, EGYÜTT antiglobalista?
Nooooormális?!
Én
2019-02-28 at 23:25
Mindjuk vona mondta Orbánnak, hogy Tarlós szoknyája mögé bújik. Orbán pedig szellemesen válaszolt a szemöldökszedős, buzypartikra járó, terriblekkszopó szalonnáci prolinak.
Ha erre sem emlékszik, vagy letagadja siffer, akkor nemhogy politikusnak, még háztartásbelinek sem való.
Benedek Károly
2019-02-28 at 23:30
Eleve.
torrente
2019-02-28 at 23:02
Az embert műve értékeli. Schiffer összehozott valami,ami pillanatokon belül összeomltt. 1 japcsi ilyenkor szeppukut követ el.
Gábor Négyesi
2019-02-28 at 21:07
Helyes! Így működik a demokrácia.
Vagy tetszettek volna kétharmaddal nyerni!
Andromeda
2019-02-28 at 20:54
Magyarországon van diktatúra, a komcsi MSZP-DK-Jobbik stb. diktatúrája. Lásd még a terrorista komcsi tömeggyilkos Gyurcsány levelét Mürkülnek.
Vízöntő
2019-02-28 at 20:47
Nem értem miért kellett ez a beszélgetés, akkor sem, ha szép magyarázatot gyártanak rá. Komolyan azt várták, hogy Schiffer őszinte véleményt mond a bírákról praktizáló ügyvédként, vagy a volt – széthullóban levő – pártocskáját szétszedi? Vona kapcsán is csúsztat, Orbán Viktor a kijelentésével Vonáné fellépésére, levelére utalt, az pedig mást nem jelentett. A Jobbik mosdatása is olcsó számítás, a maradék választói kellenek, ezért Heller Ágnes nyomában lépked ő is, próbálja a cél szentesíteni az eszközt elvet követni, de nem megy, mert a szkinhed, a listázó, a köpködő a mát is mérgező tények.
Benedek Károly
2019-03-01 at 00:11
Ez valami fals “középutasság” benutatása lenne.
Ki akarnák a magyarságot “békíteni”.
Mivel nem történt meg a számonkérés, mivel a mai napig rasszista alapon gyaláznak minket, ez nem fogvmenni.
A pénzünk peresze kell…
Sőt! Az egész kultúránkat söprik le.
Schiffer ennek a letéteményese.
Ott volt a Simicska-Vona paktumhajón, de előtte is alakított a vipera “kétnyelvével”.
Vonáék köztársasági elnöknek akarták ezt a farizeus magyargyűlölőt ajánlani.
KöpedLM.
Klárika
2019-03-01 at 17:32
Én sem értem, hogy mért szaporodnak a fölösleges túlzások. Tele lett az Echo-TV,a PS antiszemitázással,a zsidó-keresztény kultúra megjelölés használatával, ezer apró jel a nyugatiak másolásáról. Szaporodnak ezek a “körüludvarlások”. Választási kampány van, kell mutatni valamit az unió felé, de ennyi liberális hajlandóságot befelé is? vagy ezeknek a címzettjei az itt kémkedö civilszervezetek?
Mintha ezek mind válaszok lennének az ellenzék felé, amely váddal támad elsönek?
gyozo2018
2019-02-28 at 20:18
“Mellár Tamástól Lányi Andráson vagy éppen Ángyán Józsefen át annyi ember csalódott benne, olyanok, akik előzőleg világnézetileg is szemben álltak Gyurcsány Ferenccel.”
De nem álltak együtt a magyarsággal.
Mint ahogy SChifike sem nem…
Andromeda
2019-02-28 at 21:01
Aki Gyurcsányhoz áll, az sohasem volt tisztességes ember. Az egész életében báránybőrbe bújt farkas volt
Török Judit
2019-02-28 at 23:28
Nagyon sok szempontból vitatkozom és nem értek egyet a kormánnyal, noha, sajnos, nincs más választásom. Nagyon súlyos, pótolhatatlan mulasztásokat követ el, többek között, a magyar kultúrával kapcsolatban.
De az soha nem fordulhat elő, hogy azokhoz álljak át, akik
a magyarság ellenségei.
Aki ezt megteszi, hogy tisztelt László Gyula régészprofesszor
szavaival éljek: “rongyember”.
Hát, így van ez
2019-03-01 at 11:18
Részemről stimmel a hozzászólás.
Csak egy rövidke idézet még hozzá:
• Megdögleni lehet, de rongyembernek lenni nem lehet !!!
(Veres Péter)
zizu
2019-02-28 at 18:00
Ez a nagyon sima képű rendkívül kártékony figura. Volt idő mikor jobb volt, de az elmúlt.
(mint a Gyalog galoppban: “Engem békává változtatott (a boszorkány)… De már elmúlt.)
Gunman
2019-02-28 at 20:24
“Engem GYIKKÁ változtatott.”
Idézni csak pontosan, szépen.
gyozo2018
2019-02-28 at 23:10
Hüllő.
zizu
2019-02-28 at 17:56
“Nem értek egyet avval, hogy Magyarországon diktatúra lenne”.
Nem ért egyet az ügyvéd úr. Nem azt mondja hogy nincsen, hanem nem ért egyet azzal hogy van.
Micsoda silány kacifantúra.
gyozo2018
2019-02-28 at 20:19
Farizeus.
Valaki
2019-02-28 at 17:51
A világ már csak ilyen! A baloldal 70 évig uralkodott,a pénz és a hatalom az ő kezükben volt,(a nép nem sokra ment vele),hát most remélem a hatalom és a pénz legalább 70 évig a jobboldal(inkább jobb közép) kezében lesz,majd 70 év múlva értékelünk!
Benedek Károly
2019-02-28 at 20:19
Mármint?!
Andromeda
2019-02-28 at 20:59
Szerintem is ez kellene. A baj ott van, hogy a hatalom egy rêsze még mindig a komcsik kezêben van, lásd a komcsi bíró elfogatóparancsa a PS újságírója ellen. Tehát a polgári oldal hatalmának 70 évét akkortól kellene számítani, amikortól az utolsó komcsi bíró eltűnik.
Benedek Károly
2019-02-28 at 23:09
Egy része?
Kultúra, oktatás, tudomány, jogrendszer…
“Kell még valamit mondanom… ?!”
Kristóf
2019-03-01 at 08:32
Nem. Ők egy olyan óriási külföldi hatalom tenyerén ülnek, hogy ha mindent uralna itthon a jobboldal, akkor is kevés lenne. Ez a globálsátán a pénz, a hitelminősítés, az EU, USA, ENSZ, Vatikán stb. mellett uralja, a véleményhatalmat. A véleményhatalomba beleértve a sajtó nagyobb részén túl a “kultúrát”, a “szórakoztatóipart”, és ami a legfontosabb, a világ uralkodó hitét: a fejlődéshitet. A fejlődéshit a modernitás világvallása, mellyel bárki konzervatívnak, korszerűtlennek, maradinak bélyegezhető, avagy előremutatóként, haladóként, forradalmiként felemelhető.
Szóljon már, aki mentes ettől a fejlődéshívő tudatprogramtól, mert ha ebben is meglesz a 2/3-ad, akkor lehet hátradőlni és kávézgatni! Mert amíg ez nincs meg, addig a globálsátán könnyedén nyomkodja a gombokat a fejekben. A sok proli így is nála keresi az igazodási pontokat, úgy, hogy a Ferencjóska óta nem volt ilyen jó dolguk. Amíg a kormányunk sikeresebben szolgálja ki a haladáshitből adódó igényeket, mint az agonizáló globálsátán, addig van hatalmon. Mihelyst fogyatkozik a “fincsi” kezdődik majd a duzzogás és a nép elkezdi beverni a szegeket a saját koporsójára a hazaárulókra kacsintgatással. kivéve ha Boldogasszony Anyánk még érdemesnek tart és megment.
Klárika
2019-03-01 at 17:11
Kristóf! Egyetértek minden szavával. Ez az örökös “fejlödést”hajszoló fejlödés, erre tényleg már csak a sátán ha a megfelelö jelzö. Gonosz, vak, öngyilkos; nemcsak a betelepített horda az.
És ha még bevezetik az eurót, az is egy lépés a krízis felé. Úgy tesznek tönkre általa, ahogan csak akarják.
A kormány s anép távolodnak egymástól. Nagyon szomorú dolog. De az is, hogy a magyaroknál milyen krónikus az ellentmondás, az ellenállás, az a értelmetlen, örökös lázadás igénye. Milyen esztelenek ezek az erötlenül s csakis durvasággal fenyegetö tüntetések. Ezzelnemcsak azt érik el, hogy mégjobban megútálják Orbánt, ö is lassan de fordul. Mind több lesz a külpolitika, amit a magyar sohsem szeretett, nem kellett, nem értette meg. Cak a külföldet magát, hogy oda mehessen, a “személyes külföldijét”, páratlan nagyvonalúsággal és gavallérsággal öirántuk. De nem a honfitársa iránt.
Túl sok a panaszból, befejeztem.
Viszont ez az ellenzék is, ez is az ördögtöl van. Fel tudja e mérni, hogy a szitkozódáson túl nem ért semmihez? Jó, ha holnap valahogy kormányra kerülne, mit tenne, tudná e egy napig is kormányozni az országot?
Az biztos,hogy Schiffer rögtön elöjönne. Szerinten a kilépése óta ül az irodájában mint egy pók s vár, les. Ügyvédként sok pénzt keres, s azt el el is teszi. Közben szövi az alig látszó hálóját kereken hogy akár milyen irányba kifuthasson ha megfelelöa politikai zsákmányt. Okos, ravasz, finoman hazudik, hogy le lehessen nyelni
Benedek Károly
2019-02-28 at 17:46
Magyarországon liberáljs kulturdiktatúra van!
Vajna/Havas Ágnes; Pröhle; L.Simon; Fekete Pál; Fekete György; Szőcs; Szász; Ókovács… stb, stb…
Elhiszem, hogy a TASZ-os Schiffernek megfelel, meg Schmidt Máriának, Ungár Péternek, stb….