A járvány ellenére belföldi és nemzetközi sikereket ért el a magyar startup, az ingatlanokba rendszerfüggetlen okosmegoldásokat kidolgozó és telepítő Chameleon Smart Home Zrt, amely az elmúlt pár évben megötszörözte, 2,5 milliárd forint fölé növelte cégértékét – közölte a cég.
A Chameleon árbevétele a járványügyi korlátozások ellenére harminc százalékkal, kétszázmillió forintra bővülhet idén, és a sikeres nemzetközi terjeszkedés, valamint a több százmillió forintos friss tőke bevonása tovább erősíti a piaci pozícióit, és előkészíti a 2022-re tervezett tőzsdére lépést is – áll a közleményben. A cég alapító tulajdonosa, Szarvas Péter a közleményben hangsúlyozta, hogy robbanásszerű fejlődés előtt áll az okosotthonok, az otthoni okoseszközök piaca világszerte, ami Magyarországon is új távlatokat nyit az ingatlanfejlesztőknek, a szolgáltatások körét pedig egy teljesen új szakmával, a smart home-szerelővel bővítheti. A cég több világújdonsága is áttörést hozott az okos otthonok piacán, mert a termékeiket nemcsak lakásokhoz, hanem komplett okosotthon-rendszerekkel integrálhatóan is kínálják, ezzel a világon elsőként jöhettek létre okosotthonokkal kommunikáló okostársasházak és okoslakóparkok. Megemlítette, hogy a Chameleon Smart Home a világon elsőként a mesterséges intelligencián alapuló, öntanuló fűtési szabályozóval is megjelent a piacon, amihez a Nemzeti Kutatási Fejlesztési és Innovációs Hivatal pályázatán is nyertek el forrást. A 2019-ben nyolc munkavállalót foglalkoztató vállalkozás alkalmazottainak száma huszonnégyre emelkedett.
A versenyképes magyar termékek külpiaci hódítása nemzetgazdasági érdek is, ezt tükrözi, hogy befektetési szerződést írtak alá a hazai startup és kkv-szektor egyik első számú tőkefinanszírozó partnerével, így a vállalkozás százötvenmillió forint friss tőkét kapott. Ezen túl az idei, angyal befektetések összege meghaladja az ötvenegymillió forintot, a legutolsó tőkebevonásnál ezzel a cégérték 2,5 milliárd forintra nőtt – derül ki a közleményből. A magyar csapat a járványhelyzet ellenére megvetette lábát a kanadai piacon is. A Chameleon egyedüli magyar cégként kapott lehetőséget arra, hogy részt vegyen egy négy hónapos kanadai akcelerátor programban, a világ első számú, egyetemi inkubátorprogramjában, a torontói székhelyű The DMZ-ben. A programot követően a külpiaci terjeszkedésben Magyarország Torontói Főkonzulátusa és a HEPA Magyar Export Fejlesztési Ügynöksége nyújt segítséget. A mintaprojekt keretében elsőként egy kétszázötven lakásos társasházat okosítanak. A koronavírus-járvány ugyanakkor a Chameleon számára is új kihívásokat jelentett, az angyaltőke-finanszírozás belassult, ezért új finanszírozási tervet dolgoztak ki év végéig. Ebben egy tőkefinanszírozó stratégiai partnerrel is egyeztetnek, több millió eurós, második körös tőkeemelésről, amely a reálisan 2022-re várható tőzsdére lépés előszobája lehet – írták.
Jövőre az elsődleges cél a nemzetközi terjeszkedés, amire jó alapot adnak az idei eredmények. Az első nemzetközi White Label – márkázatlan termék – partneri megrendelését több százmilliós értékben már meg is kapták egy francia gyártótól. Malajziában és Szingapúrban is bemutatkozott a cég, a munka a pandémiás helyzet rendeződése után folytatódhat. Angliában most véglegesítik a megállapodás részleteit egy kizárólagos forgalmazó partnerrel, és jövőre szeretnék bővíteni nemzetközi jelenlétüket, ennek keretében elindulnának Délkelet-Ázsiában is egy projekttel. Másodlagos cél a nem közvetlenül a fogyasztóknak, hanem a vállalkozásnak történő értékesítés bővítése, amely egyre erősebb a Chameleonnál, a B2B (Business to business) stratégiával a második fél évben már száztízmillió forint árbevételt ért el a cég. A fő célcsoportok a villanyszerelők, nagykereskedők, generál kivitelezők, lakberendezők és külföldi disztribútori partnerek, White Label – márkázatlan terméket vevő – partnerek. Szarvas Péter szerint a megfelelő szakemberek száma még alacsony a hazai piacon, ezért a Chameleon kétszintű képzést alakított ki, L1 (kábelezés és szerelés) és L2 (programozás, integráció), valamint megkezdték az eLearning tananyag összeállítást is.
Forrás: MTI ; Fotó: A Chameleon Facebook-oldala
sanyi
2020-11-05 at 16:09
Zseniális vagy, Naprózsa!
Naprózsa
2020-11-04 at 15:02
Hú de szeretem ezeket az okos dolgokat! Van ugye az okostelefonunk, aki remekül számontartja, hogy mikor hova megyünk, ki hív és mikor.
Aztán van az okos TV-nk amibe beleokoskodtak egy kémkamerát, és ha nem akarjuk, hogy hátsó fertályunkon megcsípő szúnyog tevékenységének helyét önfeledten vakargató ténykedésünket ne a kémkamera lesse kaján vigyorral, akkor le kell takarnunk eme okos TV-nket.
Meghát a mi TV-ink már olyan okosak, akik már helyettünk eldöntik mikor van kedvük kikapcsolni, és amikor nem a készülék teszi éppen, akkor meg az okos UPC-s szerkentyű teszi ugyanezt, s mikor a kertből pár perc után visszatérünk, már csak fekete képernyővel szégyellhetjük, hogy nem voltunk elég okosan energiaspórolósak.
Aztán terjed az okosautó. Amely olyan okos lesz, hogy vezet helyettünk, de ha a nálunk még okosabbak távolról úgy döntetnek, megtilthatja, hogy bárhova is elmenjünk vele.
S volt az újabb X aktáknak egy igen emlékezetesen ijesztő epizódja, ahol a két jól ismert titkosügynököt bezárta és terrorizálta a saját okosotthonuk, egy kötelező borravaló adásának elmulasztása következményeként.
Őszintén nem irigységből mondom, sok jót kívánok a cikkeben méltatott kreatív cég csapatnak, de személy szerint nem kívánok okos otthonban élni.
Tudják, némi torna igazán ránk fér, hogy felállunk és behúzzuk a függönyt, meg kinyitjuk magunk az ajtót ha csöngetnek, és én valami perverz gondolkodás okán amúgy is szeretem, ha én vagyok okosabb, mint a kütyü amit megvettem és árammal etetem.
Ez most nem a cég ellen szól, csak valami rossz érzés kavarog a levegőben, merthogy:
Mert mi van akkor, ha az okosotthonunknak rossz napja van, és elfelejti az ajtót kinyitni amikor bután ég körülöttünk az egész háztömb? Vagy a karbantartó háza is, oszt nem ér rá kijönni?…