Nincs olyan földi hatalom, mely arra kényszeríthetne minket, magyarokat, hogy örökre lemondjunk a hazánkról. Hogy végleg elveszettnek tekintsük azt a földet, ahol magyarok most is magyarul éneklik a Himnuszt. Aki ezt képzeli, ki kell ábrándítsam: mindig lesz itt, a Kárpát-medencében elegendő magyar, aki nem felejt, s alkalmas időben (tíz, ötven, száz év múlva), mikor kedvező lesz a csillagok állása, helyrebillenti a történelem kerekét.
Miért is mondanánk le arról, ami a miénk?
Ha maholnap egy csapat fölfegyverzett terrorista beront a tisztelt olvasó házába, kikergeti onnan, s túszul ejti a gyermekeit, anyját, apját – tudomásul venné? Beletörődne? Magáévá tenné akárcsak egyetlen pillanatig is a terroristák hivatkozását, miszerint a maga lakása és családja voltaképpen az övéké, mindig is az övéké volt? Aligha. Időlegesen tán elfogadná, hogy nincs fegyvere, amivel szembeszálljon a túlerő ellen, s a rendőröket sem hívhatja, mert azok a terroristákkal vannak. Ám soha, de soha nem mondana le véglegesen arról, hogy valamikor, majd egyszer kiszabadítsa a családját, visszavegye a saját házát. Még akkor sem, ha a homlokához fegyvert szorítva aláírattak önnel egy lemondó nyilatkozatot.
A polgári jogban a jóerkölcsbe ütköző szerződés semmis, és határidő nélkül benyújtható bírósági kereset a semmisség kikényszerítésére. A nemzetközi jogban ez nincs így, mivel a nemzetközi jog az erősebb kutya kufircol-elv mentén működik. A nemzetközi jog arról szól, hogy ha Németország megtámad egy országot, akkor kitör a világháború – ám ha az Egyesült Államok vagy a Szovjetunió megtámad tíz országot, akkor nem történik semmi. (Legfeljebb „demokrácia-exportálás”, vagy „fölszabadítás”.) Az erős győz, és megírja áldozata történelemtankönyveit. A vesztes meg kushad a sarokban.
- Ám a kushadás nem jelenthet soha végleges beletörődést. Soha nem fogadható el örökös állapotnak egy ránk kényszerített gazság, egy embertelen rémtett. Egy ország területének egyharmadára zsugorítására nem is jó szó a „rémtett” – túl enyhe kifejezés. Megfelelő szó tán nincs is az ilyesmire.
Persze, a pillanatnyi erőviszonyokat tudomásul kell venni. Sok lúd disznőt győz. Két lábbal a földön állva, pragmatikusan kell Magyarország ügyeit intézni – ez a mindenkori magyar kormány dolga, kötelessége. Reálpolitikának nevezik az ilyesmit. Így is kell lennie. De nekünk, akik sem politikusok nem vagyunk, sem a mindenkori kormány nem vagyunk, a szívünkben őriznünk kell az igazságot, a lángot. Mi nem fogadhatjuk el soha, ami elfogadhatatlan. Aki így tesz: megtört, legyőzött ember.
Országunk csodálatos, s megszámolni is nehéz, hány nép akarta elfoglalni a történelem folyamán. Szép hely ez, csak kissé huzatos. Éppen a „nagyvadak” vonulási útjába esik. E nagyvadak egy része ránk kényszerítette Trianont. (Ugyanazok, akik világszerte, Afrikától Ázsiáig előszeretettel rajzolgatták mások határait.) Ám az idők változnak. Nagyvadak születnek s múlnak ki. Nem kizárt, mi ott állunk majd, mikor például a francia nagyvadat leeresztik a föld alá. Semmi sem állandó. Nincsenek kőbe vésett határok. Ami egyúttal azt is jelenti: akár rosszabb határaink is lehetnek ha megint egy Károlyi Mihály-szerű nemzetvesztő kerül hatalomra…
Ami igazság volt 1920-ban, igazság ma is. S ami alávaló becstelenség volt, alávaló becstelenség marad örökre. Azért sem mondhatunk le hazánk egyetlen, magyarok lakta rögéről sem, mert nincs rá fölhatalmazásunk. Előttünk magyar géniuszok ezrei éltek, alkottak és építették a Kárpát-hazát. Ugyan, mit szólnának, ha látnák, mivé lett az ország, amelyért vérüket, verejtéküket hullatták? Mit szólnának, ha önfeladó, legyőzött, megtört magyarokat látnának? Legyünk hát hűek hozzájuk! Legyen hitünk, elszántságunk! Gyarapodjunk!
Blanka
2021-06-18 at 23:55
Pl.Románia.A Partiumba,Erdélybe telepített románok -ha hazánk újra kiteljesedik – majd megtanulnak magyarul v.elmennek őseik földjére ,ha az adminisztráció,a tanítás nyelve magyar , ha a munkelyre magyar és román közül a magyart veszik fel a mostani gyakorlattal szemben. Városainkat,közműveinket,bányáinkat bitorolják,népünk lelkét nyomorítják,miért érdekeljen engem az ő lelkük világa?
Sötétben rejtőzködő piszkos - náci
2021-06-07 at 09:30
Oshon, Reményi!
Sajnálom, hogy gyakorlatilag az égvilágon semmit nem értettek meg abból, amit írtam.
Az elmúlt 100 év is bizonyítja, hogy milyen eredményes volt az a “játszma”, amiben benne voltunk és vagyunk.
Mivel a magyar kormányok egyike sem vette a bátorságot, hogy felmondja a trianoni és párizsi békék területi rendelkezéseit, legalább Románia vonatkozásában, továbbá nem folytatunk lejárató propagandát az egész világon Románia ellen, nem követeljük sehol ordítva és üvöltve a területi autonómiát a magyar kisebbségeknek – így hát marad az a tökéletesen eredménytelen és hatástalan nyavalygás, amit maguk is művelnek itt, meg amit a kormányzat művel.
Tudják mit? Menjenek maguk az anyjuk keservébe!
Az idő pedig 30-40 éven belül végleg megoldja a magyar kisebbségek helyzetét.
Nem lesznek, nem maradnak ilyen kisebbségek.
Na akkor lehet majd vinnyogni területi korrekcióért – amikor nem marad már jogalap sem.
oshon
2021-06-06 at 08:35
Sötétben rejtőzködő piszkos – náci 2021-06-05 at 11:26 Ezek neked ‘ervek’ fiucska vagy leanyka … vagy ami vagy ?! Az orszaghatarokat nem a ‘prolik’ kenyelme szerint huzzak meg … falumban , Erdelyi magyarfalumban a templomunk 1200 tajan volt epitve … “oszt” jottek az olahaok es ‘epitettunk’ nekiek is egyet 1930 utan !!! Gyava nepnek nincs hazaja … meg ‘kajaja’ sem !!!
Reményi
2021-06-06 at 06:15
Tisztelt “Sötétben rejtőzködő…”!
József Attila írta:
“Ős patkány terjeszt kórt közöttünk, a meg nem gondolt gondolat”.
Fantáziálni mindenről lehet, egy idealizált, harmóniában együtt élő nemzetiségeket egybeölelő független Erdélyről is, meg azt is lehet latolgatni, jobb, vagy rosszabb volt e az ott élők összességének az egykori Magyar Királyság fennhatósága, mint utódaiknak a bennünket körülvevő utódállamok fennhatósága.
E kérdéseken a történelem visszavonhatatlanul túllépett.
Nyilvánvaló: egyetlen nemzetiség se szeretne idegen impérium alatt, másodrendű állampolgárként élni.
Abba sajnos bele kell nyugodnunk, hogy a közös történelmi örökségen osztozkodnunk kell, abba viszont soha nem nyugodhatunk bele, hogy ez az osztozkodás ránk nézve olyan egyoldalúan hátrányos maradjon, ahogy azt Trianon diktátuma ránk erőltette és ahogy azt a Párizsi Béke megpecsételte.
Sötétben rejtőzködő piszkos - náci
2021-06-05 at 11:26
Játszmázás. Így hívja a pszichológia azt a helyzetet, amikor pld. férj és feleség összevész azon, hogy a férj szétszórva hagyja a zoknijait, majd eljutnak a veszekedés közben oda, hogy az asszony “feláldozta magát és az életét a férjéért/családjáért, és lám mit kap cserébe..”, mindez sok zokogás közepette, a férj meg semmit nem ért, ő csak a meccset akarta megnézni egy üveg sörrel és a zokni szorítása nélkül.
Ja, és a játszmák fő jellemzője, hogy az égvilágon semmit nem oldanak meg, marad a probléma úgy, ahogy van.
A történelemben az államok között is van ‘játszmázás’.
Ilyen ‘játszma’ nekünk Trianon és ebben legfőbb partner Románia.
Nem az a kérdés, hogy Erdély kihez tartozik.
Az a kérdés, hogy kinél lett/lenne jobb az ÖSSZES ERDÉLYI LAKOS (román, magyar/székely, cigány stb.) élete.
Azt már senki élő ember nem mondja meg, hogy jobb volt-e akkor az élet, amikor Erdély a Magyar Királyság része volt, ahhoz képest, hogy a Román Királysághoz került – mivel szinte már nem él olyan ember, akinek mindkét világról vannak emlékei, ergo össze tudja hasonlítani a két életet.
A történelmi tapasztalatok alapján úgy tűnik, talán jobb volt mindenkinek Magyarországhoz tartozni.
Talán jobb lenne most is.
De a két ország között nem akkor a különbség – sajnos -, hogy ez egyértelmű legyen.
Mert pld. a második VH. végén/után az teljesen egyértelmű volt, hogy sokkal jobb volt Ausztriához tartozni, mint a kommunista Magyarországhoz. Ha akkor lehetett volna népszavazás, nem vagyok biztos benne, hogy Sopron itt maradt volna.
Szóval én azt mondom, hogy ki kéne szállnunk ebből a ‘játszmából’ és megpróbálni felmutatni az összes erdélyinek egy nagyon vonzó alternatívát.
Ez persze kutyakemény munkát követelne meg, ehhez képest könnyű engem itt ledorongolni, meg legyalázni.
Reményi
2021-06-05 at 06:58
Nem lenne kerek a világ, ha ebben a témában is szót ne kérne az ördög ügyvédje egy “Sötétben rejtőzködő…”, aki a második világháborút megelőző területi revízióban nem magyar sikert, a magyarlakta területek nagyobb részének örvendetes visszatérését, a történelmi Magyarország nemzetiségei közötti igazságosabb területmegosztást látja, hanem a csonka ország nagyobb etnikai tisztaságának elvesztését fájlalja.
Erről a fajtáról írta Somogyváry Gyula, hogy:
“Bácska, Bánát mit nekünk, kevesebb a baj, nélkülük is élhetünk, Ihajlári Haj!”
oshon
2021-06-05 at 06:10
trianon a MAGYAROKROL szol … a magyarok es hazajuk szetvereserol , pusztitasarol – KUTYA KOTELESSEGUNK EMLEKEZNI ezek tortenetekrol minden magyarnak (!!!) Mas nemzetek ilyesmit megtesznek egy elesott kutyarol/macskarol (!) … most latom ujra kavarjak a szart a magyargyulolok a “kozos” nyelvel , a “feleggyuk” el a multat , a “merjunk” nem magyarok lenni , “feleggyuk” el kulturankat es nyelvunket , szokasainkat – legyunk “bitangok” , rendezzunk “kecskabaszosdikat” , engedjuk meg , inkabb segitsuk kecskebaszoekat a NOGO zonak es aztan a kissebb orszagreszeket atvenni es atnevezni , vegyuk fel azok kecskebaszo kulturajukat , legyunk kecskebaszoek “kissebsegei” ugy mint most vagyunk olahoke , ukranoke , totoke , osztrak es szerbeke … meg magyarorszagon a senkihazi magyargyulolo dogevoke – mert ez a ‘megfelelo’ … kurva budos anyajaba minden magyarellenes csuszomaszo , fajtatok hazajaba balfsz magyargyulolo dogevok – fffuuujjjjjj te budos ! Kolozsvarrol …
Valika
2021-06-04 at 23:09
Összenő, ami összetartozik. Mi már ezt nem fogjuk látni, de a gyerekeink igen. Ebben hiszek és higgyen mindenki. Tomikának a cikke nagyon nagyon jó. Köszi.
Nescio Vulgaris
2021-06-04 at 22:06
Az a legszomorúbb, hogy ráadásul a semmiért vesztettünk el sok mindent!
Lelőtte egy hülye szerb diák a számunkra abszolút érdektelen, sőt kifejezetten magyargyűlölő F.F-et…sutyiba még meg is köszönhettük volna neki, hogy megszabadított minket egy görény Habsburgtól!
Sajnos, ll.Vilmos volt a fő bátorító, kvázi garanciát is vállalt, hogy segít . Csak ürügyet akart, hogy növelhesse birodalmát! No, de a Balkánnal? Bismarck meg is mondta neki, hogy azért a szarr Balkánért egy gránátost sem ad, mert nincs ott más, csak mészkő meg birkaszarr…távozott is a fedélzetről a kormányos, egy korabeli gúnyrajzon…igaza volt!
Eva-Anna
2021-06-04 at 19:56
Meg Kell mutatni AZ ifjuságnak Magyarország lakosainak szám szerinti alakulását.Mind Erdélyben, mind a Felvideken a szlovak, román bevandorlás okozta a Magyar lakossag részaranyanak csökkenését. Azaz a kulturalatlan népesség növekedését. Lehet Ma a Dina TV Apponyi beszédét hallgatni.
Hesslerezredes
2021-06-04 at 17:37
Beszédes! Francia és angol szempontból logikus lépés volt trianon.
A Német Birodalom szövetségese volt az Osztrák-Magyar Monarchia.
Meg kellett tehát a jövőre nézve fosztani a Német Birodalmat egy relatíve erős szövetségesétől.
És ezen belül ezt az utóbbi szövetségest meg kellett fosztani az egyik erős tartópillérétől, a Magyar Királyságtól.
Tehát kis – egymással marakodó – államokra kellett széttagolni a Magyar Királyságot és az egész térséget.
Meg kell mondani, hogy ez tökéletesen sikerült is nekik.
Nem volt itt semmi kihegyezve ránk, magyarokra, mindössze eszközök voltunk ehhez a geopolitikához.
Ha egy pillanatra megpróbálunk belehelyezkedni a nyugatiak helyzetébe, az ő múltjukba és tapasztalataikba a németekkel kapcsolatban, ami nem lesz könnyű, de meg kell kísérelni, akkor sajnos logikusnak és helyesnek fogjuk látni az egész trianoni műveletet.
Sajnos, hogy ennek mi ittuk meg a levét.
Megjegyzem az angolok próbáltak súgni Apponyinak, hogy ne az egész történelmi Magyarország fenntartására koncentráljon, hanem az etnikai határokra.
Szegény Apponyi ezt nem értette meg, de kérdem én, melyikünk értette volna meg, ha mi akkor élünk és mi vagyunk Apponyi helyében???
Nyomatékkal hangsúlyozom, hogy természetesen gyalázatos béke született, de a kegyetlenül rideg geopolitikai szempontokból tökéletesen logikus volt.
Beszédes
2021-06-04 at 17:17
Soha nem fogom megérteni, hogy miért Magyarországon verték el a port és ,hogy ezt miért hagytuk és hagyjuk?!
Torockó
2021-06-04 at 15:46
NEM! NEM! SOHA!
sokáig
2021-06-04 at 15:44
Győző 2021-06-04 at 13:23
“Jól hangzik, de erre ilyenformán már nincs esélyünk. A határon túl fogy a magyar”
Defetistákra semmi szüksége hazának, pláne a jobboldalnak.
Ha annak idején ilyen őseink lettek volna, mint ez a Győző, még ma is török vilajet lennénk.
Sötétben rejtőzködő piszkos - náci
2021-06-04 at 14:45
Sajnos a még az osztrák-magyar monarchiában készült etnikai térkép magyar többséget jelentő részei elég jól lefedik a maradék ország magyar etnikumát, kivéve az erdélyi Székelyföldet.
Azzal, hogy Erdélyben is masszív román többség volt már akkor is.
Ha megnézzük a II.vh. előtti/alatti visszacsatolások etnikai arányait, akkor a Felvidék sávjának kivételével szinte mindenütt nemzetiségi többség van, még Észak-Erdélyben is közel annyi román maradt, mint amennyi magyar hazatért.
És egyébként az I. vh. előtt csak úgy volt – Horvátországot ide nem számítva – magyar többség, hogy az 1867 után betelepült zsidók (közel 1 millió ember) kivétel nélkül magyarnak vallotta magát.
Azok, akik itt őrjöngenek – indulati oldalról egyébként teljesen érthetően – sajnos sem ebbe nem gondolnak bele, sem abba, hogy eltelt 100 év és az bizony nagy idő.
Lehet itt tombolni és üvöltözni, de a világ erre a legkevésbé sem vevő.
Az a ‘világ’, ami a történelemben először megcsinált a magyarságnak egy etnikailag majdnem tiszta független magyar államot. Ami mellett közel 3 millió magyar viszont olyan nemzetiségi létbe kényszerült, mint amilyenben a korábbi országban a nemzetiségek voltak.
Kérdem én: akik itt tombolnak, azok mit tudnak ajánlani a környező népeknek arra az esetre, ha esetleg fordul a kocka és egyes területek az ott élőkkel együtt visszakerülnek: ezt az őrjöngő nacionalizmust az így újra nemzetiséggé váló kisebbségeknek???????
Nescio Vulgaris
2021-06-04 at 13:35
Az a nagyon szomorú, hogy mindegyik hozzászólásban – Szolárium kivételével, amiben szokás és SZÁNDÉK szerint egy szemernyi értelem sincs (nyilván a rengeteg elfogyasztott “szomszéd” kannásbora -hát persze! – megtette a hatását) – van igazság!!! Sajnos, 100 magyar legalább 101-et akar!
A végtelenségi sorolhatnánk az okokat – kezdve ott, hogy első szent királyunk miért nem nemzett legalább 2 fiút – amiért ide jutottunk! Nem szabad elfelejteni múltunkat, de tanulnunk kellene legalább belőle!
Érthetetlen és értelmetlen lenne támadó/terület(vissza)szerző háborúba mennünk, de meg kell(ene) tudni védeni magunkat, ha erre kényszerülünk. És minden békés eszközt megragadni, hogy szegény elszakított nemzettársaink az őket megillető jogaikat gyakorolhassák!!! Ennek egy jó példája a kettős állampolgárság!
Nonvideor
2021-06-04 at 13:27
Először tegyük meg az első lépést!
A KORMÁNYZÓ PÁRTOK HAGYJANAK FEL A TÉBLÁBOLÁSSAL, KŐKEMÉNYEN, SZEMÉLYESEN, EGYENKÉNT ÁLLJANAK BELE, KAMPÁNYOLJANAK, MERT HA EZ A HORDALÉK, SZAMUELY-MUTÁNS MAFFIA HATALMAT KAP, ODALESZ A MARADÉK MAGYARORSZÁG IS!
Győző
2021-06-04 at 13:23
Jól hangzik, de erre ilyenformán már nincs esélyünk. A határon túl fogy a magyar.
Ákossy
2021-06-04 at 12:59
Hesslerezredes
2021-06-04 at 11:07
“kiválasztani egy közös nyelvet, és ezt az egyet jól megtanulni. Ez lehet az angol, vagy! Vagy az interlingua!!”
Ide már minden SZDSZ-est beengednek?
Az angolul beszélő Kárpát-medence liberáliséknál az álmok netovábbja.
Onnantól már szabad az út fél Nigéria számára.
A Kárpát-medencében egyetlen közvetítő nyelv lehetséges: a magyar.
Kárpátalján már tömegesen tanulják az ukránok.
Inkább ezeket a jeleket vedd észre, mert így csak lefokozod magadat, ezredes úr.
Patriot
2021-06-04 at 12:48
Háborúba én sem mennék.
Egyetlen kivétel van!
Ha Orbán Viktor kérné erre a Magyarokat!
A Magyarok mennének mind egy szálig!
A maradék meg okoskodna.
??❤??
Ákossy
2021-06-04 at 12:38
Gratulálok, végre egy IGAZI MAGYAR JOBBOLDALI cikk!
Minden szavával egyetértek!
Ne hagyjuk, hogy a jobboldalon KIZÁRÓLAG a gendert és migránst tolják, s ezzel a globális jobboldalt építsék, elhallgatva a sajátosan magyar problémákat!
Nekünk Trianon a központi kérdés, és az is marad!
Egy példa a táborunkat bomlasztó, áljobboldali agymosási kísérletre:
Szentesi Zöldi László: TRIANON ELMÚLT, ENGEDJÜK EL!
https://888.hu/piszkostizenketto/trianon-elmult-engedjuk-el-4146114/
Pilhál Tamás, köszönjük, hogy demonstráltad: létezik még igazi jobboldali újságírás!
Molnár Aladár
2021-06-04 at 12:03
Nen,nem,soha nem adjuk fel, hogy az elveszett részeket a tolvajoktól visszaszerezzük!
K
2021-06-04 at 11:54
A liberális ellenzék magyarellenes és hazaáruló már 30 éve, a kommunista MSZMP-től örökölték a magyarellenességüket vagyonukkal együtt.
csakafidesz
2021-06-04 at 11:44
Ne felejtsük el a tévé vitát ahol gyurcsány(i) nevezetű senki igyekezett Tőkés Lászlót és Duray Miklóst meggyőzni, hogy nem fontos a magyarság. Durai úgy távozott, hogy vissza se nézett.
csakafidesz
2021-06-04 at 11:31
KI KELL ÍRNI NAGYBETŰKKEL AZOKNAK A HAZAÁRULÓ POLITIKUSOK NEVÉT AKIK A KEMPINSKIBEN ÜNNEPELTÉK A ROMÁNOKKAL TRIANONT. GÖNCZ ÁRPÁD IS OTT VOLT. NOS EZ ELEGENDŐ OK MIND A KÉT SZOBRÁNAK ELTÁVOLÍTÁSÁRA ÉS A NEVETSÉGESEN HANGZÓ “GÖNCZ ÁRPÁD VÁROSKÖZPONT” NÉV ELTÖRLÉSÉRE!! GÖNCZ ÁRPÁD EZZEL MÁR KIÍRTA MAGÁT ANNAK IDEJÉN A MAGYARSÁGBÓL.
https://cdn.nwmgroups.hu/s/img/i/1904/20190425goncz-nastase-medgyessy-kovacs-verestoy.jpg?w=800&h=524&t=5
ui.
Aki Göncz Árpádot élteti az ugyanolyan hitvány ember.
K
2021-06-04 at 11:25
Hesslerezredes
2021-06-04 at 11:07
Senki sem mondta azt hogy háborúzni kell.
De mint ahogyan korábban írtam a környező országokban a magyar kisebbség emberi jogait semmibe sem veszik , és nekünk az anyaországban élőknek segíteni,támogatni kell őket és nemcsak szavakkal, mert azzal semmire sem mennek.
Sok olyan dolgokat írsz ami finoman szólva helytelen (nem minősítem) pl :
“Hát most itt a Kárpátmedence közepén nekünk kell egy új “”Ausztriának” lennünk a többi nép előtt!!!”
Ez képtelenség:
Szerintem a Kárpát-medence közepén nekünk nem “Ausztriának” kell lennünk, hanem Magyarországnak.Ezt tudd meg.
Továbbá a fenti cikkből olvasva is tudhatnád hogy helyesen úgy íros le hogy “Kárpát-medence” és nem úgy hogy Kárpátmedence.
Én is szoktam helyesírási hibákat elkövetni, de azért ha elolvasok egy cikket akkor már abból is megjegyzem a helyes külalakot.
Magd@
2021-06-04 at 11:08
@ Sclerotic 2021-06-04 at 09:2
Die Schwaben sind keine Deutsche!
Hesslerezredes
2021-06-04 at 11:07
Ide is megismétlem:
A térképre ránézve egyértelmű: az itt élő népek arra vannak ítélve, hogy együtt éljenek itt.
Ha márpedig ez van – és ez van – akkor ezt békében kell tenniük.
Egy háború közöttük csakis a kívülálló, azt pénzelő, nevető harmadikoknak tesz csak jót.
És egyébként ha már minden nép a tőkés piacgazdaságot választotta itt, akkor igazán mindegy, hogy a népek túlnyomó többségét adó munkások (munkások alatt az ÖSSZES bérből és fizetésből élő embert értem végzettségétől és képzettségétől teljesen függetlenül!) milyen ‘nemzetiségű’ magánvállalkozásnál húzza az igát. Tudom én, hogy ez elég kommunisztikusan hangzik, de attól még igaz.
Viszont ez a tény nem menti fel egyik népet sem az alól, hogy ezért a békés együtt – és nem egymás mellett!!! – élésért tennie kell.
Mit kell tenni?
Hát mindenekelőtt vagy megtanulni valamennyire a másik nyelvét, vagy kiválasztani egy közös nyelvet, és ezt az egyet jól megtanulni.
Ez lehet az angol, vagy!
Vagy az interlingua!!
És akkor már messze nem lesz érdekes, hogy a múltban melyik nép ősei mely nép ősei ellen tettek, vagy nem tettek.
Ha valaki tud jobb megoldást – ami nem vezet háborúhoz!!! -, akkor mondja!
Hozzáteszem a fentiekhez, hogy arra kell törekednünk, hogy a mai (kis)Magyarország gazdaságilag minél erősebb, gazdagabb és vonzóbb legyen.
Emlékezzetek: annak idején kimondva vagy kimondatlanul a 89-90-es rendszerváltáskor azért akartunk annyira az AKKORI Nyugathoz tartozni, mert olyan jólétet szerettünk volna magunknak, mint amit ott megtapasztaltunk.
Kimondom: ha 89 előtt felajánlják nekünk, hogy tartozhatunk osztrák vezetés alatt Ausztriához, bizony a többség azonnal megszavazta volna!!!
Hát most itt a Kárpátmedence közepén nekünk kell egy új “”Ausztriának” lennünk a többi nép előtt!!!
És aztán csatlakozhatnak hozzánk.
Szanti Gedeon
2021-06-04 at 11:04
——a CIKK MINDEN SZAVÁVAL EGYETÉRTEK…nem adjuk fel..NEM NEM SOHA
Magd@
2021-06-04 at 11:02
@Csorba Erik
Milyen jó, hogy mindig volt, van, lesz Valaki, aki nem felejt, így mindig tovább tudjuk adni az emlékezetet az utódoknak!
nemzeti
2021-06-04 at 10:58
Ha 2050-ig FIDESZ kormány lesz,csak lépünk előre valamelyest ebben is.
nemzeti
2021-06-04 at 10:56
Óriásit hibáztunk a jugoszláv háború idején. S még Csehszlovákia
bomlásakor is.
Nyugati nyomásra,vagy megrögzött gyávaságból Antall is kijelentette,
hogy a határok sérthetetlenek.
Még diplomáciai manővert sem tettünk legalább a magyar lakta határmenti
területek érdekében.
Igaz akkor még nem voltak német tankjaink és gyorsjárású kis katonai járműveink sem.
Legalább amikor az AMD géppisztolyokat átadtuk,helyette jópár faluba
be kellett volna vonulni.
K
2021-06-04 at 10:34
A Kárpát-medence nemcsak egy összefüggő külön terület, hanem gazdaságilag is egységes szerkezet volt a trianoni tragédia előtt.
Ma a környező országokban sok olyan magyar van aki fél megvallani nemzetiségét, mert az ottani kisebbségek jogait semmibe veszik.
Trianoni tragédiát olyan nagyhatalmak okozták, akik mint gyarmatosítók végig gyilkolták az egész világot. Ezeknek a gyilkosoknak semmi erkölcsi és jogi alapja nem volt a trianoni döntés meghozatalára, csak a nyers erőszak és a gyilkolás adott nekik alapot.
Nekünk az a kötelességünk, hogyha már más nem, akkor legalább mi legyünk egymáshoz szolidárisak.
Az Európai Unióból kiveszett minden emberséges szolidaritás, csak az aberrált liberális zombik idétlenkednek Brüsszelben.
Az EU inkább a bevándorlást és a bevándorlók kizsákmányolását támogatja, mint az EU területén élő kisebbségek jogait az emberi jogokhoz.
khm
2021-06-04 at 10:16
Na lám!
Már megjelent!
khm
2021-06-04 at 10:14
Ezt nevezem!
Nagyon lelkesítő cikk! Lesz is belőle morgás a merjünk kicsik lenni oldalon. De,ki nem sz@rja le? 🙂
Szabó László
2021-06-04 at 09:33
Ha az elcsatolt honpolgáraink jobb körülmények közé kerültek volna az anyaországinál, nem pedig rosszabba, akkor csak gazdasági okokból kellene minden gerinces élőlénynek a Kárpát-medencében revizionistának lennie!
Sclerotic
2021-06-04 at 09:23
A nagyapám testvérét és két fiát erőszakkal kitelepítették… És mégis minden újév kezdetén, éjfélkor a magyar himnusz az amit közösen énekelnek a leszármazottaik mind a mai napig! A nagymamám hibásan tudott csak magyarul beszélni és mégis minden este elmondta velünk a Magyar Hiszekegyet!
Az apám arra figyelmeztetett minket, hogy: “Unsere Sprache ist schwäbisch, aber Unser Herz ist ungarisch!
Naprózsa
2021-06-04 at 09:10
Egyetértek, csak kicsit helyesbítenék: Akkor is a mi földünk, ha nem énekelnek magyar himnuszt mert elüldözik a mieinket avagy beköltöztetéssel idegenek tapodják ott a földünket. Megharcoltunk, megdolgoztunk azokért a földekért, a mi őseink építették a házakat, utakat, egyetemeket, templomokat, vagyis a miénk, a tolvajoknak nincs közük hozzá.
De ez igaz egész Európa földjére is. Úgyhogy ki a kontinensünkről minden muzulmánnal és olyannal is aki nem asszimilálódott, nem dolgozik, és ki innen azokkal is akik “multikulti” és “menekült” befogadás hazugságával kiárusítják saját országaikat ősi sokszázéves örök ellenség idegeneknek!!!
Ba
2021-06-04 at 09:08
Kedves Tamás,
Köszönöm ezt az írást.
Solaris
2021-06-04 at 08:38
Drága Barátom!
Kezdd avval, hogy kilősz egy nagyvadat.
Helyesbítek, elég, ha rálősz.
Az sem baj, ha nem talál, a szándék a fontos.
Fegyvert tölts, engedély kiadva.
ViAM
2021-06-04 at 08:04
“Előttünk magyar géniuszok ezrei éltek, alkottak és építették a Kárpát-hazát.” S élnek is, ezért szűnhet meg a csodálatos, kifejező hatvani emlékmű fájdalmat sugalló üzenete.
A gúzsba kötött magyar testek már elérhetik a mellettük folyó kristálytiszta vizet, szakíthatnak az eddig elérhetetlen ízes gyümölcsből, s akár ha veszekedve is, de testvéri szeretettel ölelhetik át egymást.
Hajrá magyarok!
Csorba Erik
2021-06-04 at 08:00
„A világ bírája a történelem fog e kérdésre felelni. Legyenek a szentemlékű vértanúk megáldottak poraikban, szellemeikben a hon szabadság Istenének legjobb áldásaival az örökkévalóságon keresztül; engem ki nem borulhatok le a magyar Golgota porába, engem október 6-a térdeimre borulva fog hontalanságom remete lakában látni a mint az engem kitagadott Haza felé nyújtva agg karjaimat a hála hű érzelmeivel áldom a vértanúk szent emlékét hűségükért a Haza iránt, ’s a magasztos példáért, melyet az utódoknak adtanak. ’s buzgó imával kérem a magyarok Istenét, hogy tegye diadalmassá a velőkig ható szózatot, mely Hungária ajkairól a Magyar Nemzethez zeng. Úgy legyen, Ámen. „
Az idézet Kossuth Lajos 1890. szeptember 20-án Turinban az aradi vértanúk emlékművének avatásán elmondott beszédét rögzítő fonográffelvétel átirata, amely felvételt Hegedüs Füstös István református lelkipásztor talált meg és tett közzé 1977-ben.
https://www.youtube.com/watch?v=x_SBwVB83WU
warriorhun
2021-06-04 at 07:36
IGEN!!!