A villamosvezető rosszulléte okozhatta a Budapesten hétfő este történt villamosbalesetet, amelyben hatan sérültek meg két jármű ütközésekor – tájékoztatta a BKV Zrt. kedden az MTI-t.
A 4-es, 6-os villamosok Boráros téri megállójában álló járműnek hátulról nekiütközött a megállóba beérkező másik villamos, amelynek következtében mindkét szerelvény kisiklott. A balesetben hatan sérültek meg, köztük a ráfutó villamos vezetője, a járművekben több százmillió forintos nagyságrendű kár keletkezett – írta a BKV. Az elsődleges feltételezések szerint a balesetet a villamos vezetőjének rosszulléte okozta. A sérültet kórházban ápolják, állapota stabil – tudatta a közlekedési társaság, amely a közleményben mihamarabbi felépülést kívánt a balesetet szenvedett utasoknak és BKV-s kollégának.
Súlyos baleset történt a Petőfi híd pesti hídfőjénél, a Boráros téren tegnap este 20:50 körül – írta a VEKE. A 2026-os Combino a hídról lefelé jövet hátulról belecsattant a 2014-esbe. Hat sérültről tudni, öt utas könnyebben, a járművezető súlyosabban sérült. A VEKE keresetlen szavakkal ostorozta a BKV-t, szerintük ugyanis a közlekedési vállalat vezetése azóta is
hallgat, mint a sír, mint az összes baleset esetében (metró, busz, troli). Pedig valami egyre nyilvánvalóbban nem stimmel a cégnél, ezt most már a teljes közvélemény látja.
A helyszínre több mentőegység is érkezett, egy súlyos és öt könnyebb sérültet szállítottak kórházba. A 2026-os Combino járművezetőjét a tűzoltók szedték ki a fülkéből. Először könnyű sérültnek jelentették, de később koponyasérülést állapítottak meg nála, így átminősítették súlyosnak. A balesettel kapcsolatban rosszullétre hivatkozott. A VEKE szerint a ráfutásos baleseteknél szinte mindig a hátulról érkező hibázik.
Forrás és fotók: VEKE
kanigunda
2022-12-21 at 14:26
csakafidesz: Köszönöm, mint említettem vásosi legenda, valószínű onnan ered,
hogy a kanyarokban igencsak szögletesen fordul, kirázva az emberből a gyereket
meg a vesekövet is. A peronok meg a felsővezeték ismert dolgok valóban. Volt szerencsém volt éppen látni a budai oldalon egy buszra várva a jó kis csattanást
a dróttal. Szóval csak az akkoriban szokásos botrányos beszerzések egyike (több
ezer forintos izzók, gyulladó buszok stb.).
Viszont már látom, hogy a népek hegyezik a cerkájukat a klímamentes M3-as kocsik
miatt 🙂
kbandi1
2022-12-20 at 19:35
A tirpák városvezető gondolkodásvezérléséből hiányzik az önkritika, mint ahogy a combinókból a ráfutófék. A hibák olykor balesetet is okozhatnak, amit a balliberális városvezetés nem tart kompromittálónak, inkább azok hárításánál másokban keresi a hibát, mert egy komcsi a haladó tudatával sohasem hibázik.
csakafidesz
2022-12-20 at 16:02
kanigunda 2022-12-20 at 12:51
Rosszul emlékszel. A kanyaríven vagy 30 éve a Tátrák miatt kellett változtatni, emlékszem a Turul előtti részen vitték kifelé az ívet. A Combinonál a felsővezetékkel volt a baj, a Margit hídon még az oszlopok is kidőltek. A gyártó vastagabb, nehezebb felső vezetéket írt elő a garanciához, ezt nem bírták a Margit híd oszlopai. A Combinohoz nagy felhajtás, gyereknek osztogatott papírból hajtogatható Combino nyomatok,(ki kell vágni és hajtogatni) valamit valamennyi megálló 10 centivel emelése, díszkövezése, benne jelölve az ajtók helyét. A Combinok másik bosszantó hibája az ügyetlen belső kialakítás, felemás ülések, félfenékkel ülhető ülések, stb. Összességében a forgalomban lévő villamosok közül az egyik legvacakabb. Az összes CAF kenterbe veri komfortban, gyorsaságban, férőhelyben, csöndesebb motorokkal, stb. A Siemens Bécsben futó új villamosai ettől sokkal jobbak.
Málnásmackó
2022-12-20 at 15:32
Nem segít az NGOs, LMBTQ érzékenyítés a villamosvezetésben? Nahát!
megint sumákol a balvezetésű BKV csőcselék
2022-12-20 at 15:29
A BKV baloldali vezetésű gittegylet, persze, hogy kussolnak.
A szarházi komcsik még a magyar utasszállító repülőgépek balesetét is próbálták mindig elsumákolni, majd amikor az egész ország tudott róla, megjelent egy 3-soros MTI hír a szaros Népszabadságban, hogy “a gép rendben volt, a pilóták jól tették dolgukat, de a tőkések által odaküldött köddel még az erős Sztálin elvtárs sem tudott mit tenni”…
A baloldali takonygerincű tróger volt, ma is az, és ilyen lesz a jövőben is.
—–
A sérülteknek mielőbbi felgyógyulást!
Tudományos libsizmus
2022-12-20 at 14:46
A Siemens a világ egyik legkorruptabb vállalata.
Mária néni
2022-12-20 at 13:16
Jobbulást, teljes felgyógyulást kivánok a jármű vezetőjének.
kanigunda
2022-12-20 at 12:51
Egy városi legenda szerint a budapesti Combinó egy olyan széria volt amit
ugyan legyártottak egy kívánságra de “műszaki okok” miatt nem volt hajlandó
átvenni az eredeti megrendelő és mint elfekvőt megvette Budapest. Természetesen
ilyen ez a “talpraesett, jó magyar üzlet”. HA jól tévedek még a sínek kanyarívén
is kellett valamit matatni, hogy működjön a cuccos. A gombhoz kabátot.
Mikia35
2022-12-20 at 11:48
A Combinokkal mindíg is baj volt. A Siemens (Mamutszarkupac) egyik elfuserált típusa. Nincs benne ráfutásfék!
Kíváncsi leszek, hogy Draskovics és Vágó főokosok fognak-e nyilatkozni?
Ők a felelősek, hogy a villamosok karbantartás nélkül ilyen sokat tudnak menni, mert ezeknek a főbunkóknak a Statisztika kell!
Nem kell Japánba menni, hogy ilyen esetekben a vállalat vezetése mondjon le!!!
Ők a felelősek a karbantartás hiányáért, és a túlhajszolt munkavállalók miatt!!!
Bàstya elvtàrs
2022-12-20 at 10:18
De valahogy nincs visszhangja!
Ha mindezek Tarlos idejében történtek volna, vagy Tarlos igy “vezette” volna a fövàrost, akkor nem hogy 3 évig de valoszinüleg 3 honapig sem tudott volna megmaradni a posztjàn, akkora cirkuszt csinàlt volna az ellenzék és “független” médiàja!
Igy viszont, hogy gejgö a polgàrmester, nincs semmi gond…Tanàrtüntetések, diàktüntetések, de valahogy mindig csak a jobboldali dolgok ellen!
csakafidesz
2022-12-20 at 10:10
Királytigris 2022-12-20 at 09:33
Nem. A Combinokat Demszki újonnan vette, de klima nélkül. Utána plusz ablakokat vágtak rájuk, majd végül megrendelték utólag a klimát kétszeres áron. Az első télen a hó okozott bennük problémát, végül kiderült, hogy a Siemens többé nem fog gyártani Combinót, mert műszakilag hmm. lehetne jobb is.
A Tarlós Idejében vásárolt CAF vilamosok világszerte sikert arattak, a jóval drágább Combinóból csak Amszterdam vásárolt, de már meg is bánták.
Leamortizált villamosok a “Hannoveri” járgányok, amelyek magas peronhoz készültek, a lépcső vészkiszállásra készült, ha nem peronnál áll meg a villamos. A lépcsőt nálunk minden megállóban leengedik, és úgy inog, hogy az utas fél rálépni. Ezeket is Demszky vette valamelyik német szeméttelepről aranyáron.
Királytigris
2022-12-20 at 09:33
Ezek azok a leamortizált, használt villamosok, amit a sorosi sameszes városvezetés vásárolt?
Itt az eklatáns példa, hogy milyen amikor dilettánsok vezetik a fővárost….
Életveszély!
lhotx
2022-12-20 at 09:14
Mit is szokás mondani ilyenkor falliberális hozzáértésből? Azonnal monnyonle valaki?
csakafidesz
2022-12-20 at 09:08
Gyurina 2022-12-20 at 08:49
“Politizálás helyett, először azt kell kideríteni, miért nem tudott megállni a 2026-os”
———————————————————————————————-
Azért, mert 1./ A villamos egy vacak Combino. 2./ Mert a pálya nincsen szakaszolva, túl közel tudnak menni egymáshoz. 3./ Nincsen ráfutásgátló. 4./ A villamosvezető fáradt lehetett.
A műszaki okok valószínűbbek.
Rózsa Zoltán
2022-12-20 at 09:05
Itt egy újabb, frissen gőzölgő szarkupac Karácsony Gergely városából és a nem kevésbé takony Bolla “hivatásos túlélő” Tibor BKV vezérigazatótól. Tegyük tisztába: a BKV tokkal vonóval együtt Budapest Főváros és a főpolgármester felelőssége. Üzemeltetni, karbantartani, javítani, szolgáltatni, működtetni, nem eladósítani stb. A kormánynak ehhez semmi köze mielőtt megindul a libernyák ajvékolás.
Kiváncsi vagyok, hogy a BKV Járműjavtó Felügyelőbizottságának díszmadara, a “kvízmester” Vágó István, Gyurcsány seggdugasza most kimászik-e a főnök ánuszából és kuruttyol-e valamit a villamosok karbantartását illetően?! Vagy Draskovics Tibor alias Drazséjelenleg a BKK elnöke, ez a mindenhez is értő – leginkább a lopáshoz – ,minden hájjal megkent parazita most fog-e valamit magyarázkodni?
A budapestieknek jó étvágyat a mai szarkupachoz a la Karácsony-Bolla!
A sérülteknek mielőbbi jobbulást kívánok!
Munkásember
2022-12-20 at 09:03
Az ellenzéknél mindig az a probléma, hogy aluliskolázott, alkalmatlan embereket alkalmaznak.
csakafidesz
2022-12-20 at 09:03
Pusztulnak a hitvány Combinók, a deszki-vásárolta szar villamosok. Félfenékkel lehet benne ülni, az ülés vagy magas, vagy alacsony. Annyira szemét anyagból vannak, hogy Trabant-karosszéria tipusú préseltpapír lemezek törtek össze. Ezt mutatják a fotók is. Vehettünk volna jóminőségű CAF villamost is helyettük jóval olcsóbban. A másik ilyen demszki-átok a mozgólépcsőjű “Hannoveri” villamos, amelyeken úgy inog a lépcső mikor leengedik, hogy fél az utas rálépni.
A Ganz és a Tatra villamosok voltak jók, német szemetet nem szabad vásárolni!
Kizárólag az utasokat sajnálom, a Combinók pusztulásának pedig örülök. Utálom a Combinókat. Ráadásul még fékezni se tudnak rendesen.
Csurkista
2022-12-20 at 08:58
Mert nincs rajta ráfutásgátló fék. Rengeteg autón van. De ha elmegy kálmánolgákra, akkor a rosszulétes vezető a hibás.
Gyurina
2022-12-20 at 08:49
Politizálás helyett, először azt kell kideríteni, miért nem tudott megállni a 2026-os.
Gitlerkaputt-acéljóskadettó
2022-12-20 at 08:36
Halácsonygeli alatt ezen mér’ nem lepődünk meg???…