Három gyanúsítottat szabadon engedtek azon hat őrizetbe vett ember közül, akiket azzal gyanúsítottak, hogy közük lehet a nizzai Notre-Dame-bazilikában három napja késsel elkövetett, három halálos áldozatot követelő merénylethez.
A nyomozás középpontjában az a huszonkilenc éves tunéziai állampolgár áll, akit a dél-franciaországi Grasse-ban szombaton vettek őrizetbe. Őt azzal gyanúsítják, hogy többször is találkozott a tunéziai elkövetővel a Tunéziából Olaszországon át Franciaországba tartó migrációs útvonalán. Mindkét emberről azt feltételezik, hogy nemrégen érkeztek Franciaországba. Nyomozati források szerint feltételezhető, hogy együtt tették meg az utat. Rajta kívül vasárnap este őrizetben volt még az a huszonöt és hatvanhárom éves férfi, akiket szombat délután állítottak elő a tunéziainak a lakásán. Még a merénylet napján, csütörtökön őrizetbe vettek egy negyvenhat éves férfit, aki térfigyelő kamerák felvételei szerint előző este az elkövetővel beszélt. Pénteken két másik embert, egy harminchárom éves és egy harmincöt éves férfit is őrizetbe vettek, akik szintén közvetlen kapcsolatba kerültek a merénylővel. Vasárnap mindhármukat szabadon engedték. Rendőrségi források szerint a három férfi véletlenül találkozott az elkövetővel, egyikük sem radikális és nincs közük a merénylethez.
Az elkövetőt, a huszonegy éves tunéziai Brahím Iszávit még mindig nem tudták kihallgatni: válságos állapotban kórházban ápolják, miután a tett helyszínén a rendőrség éles lövésekkel ártalmatlanította. A férfi csütörtökön – az évnek azon a napján, amelyen a muszlim hagyomány szerint Mohamed próféta született – reggel a nizzai katolikus templomban Allah akbar felkiáltással két embernek, a hatvan éves Nadine Devillers-nek és az ötvenöt éves sekrestyésnek, Vincent Loques-nak elvágta a torkát, a negyvennégy éves brazil állampolgárságú Simone Barreto Silvát pedig késsel halálosan megsebesítette.
Rendőrségi források szerint a tunéziai elkövető kedden érkezett Nizzába, és a térfigyelő kamerák felvételei alapján megállapítható, hogy szerdán feltérképezte a támadás helyszínét. A nyomozók szerint egyelőre korai lenne megmondani, hogy voltak-e segítői, illetve, hogy milyen motivációkkal érkezett Franciaországba. A támadónál talált két mobiltelefon kielemzése és a tunéziai szolgálatok nyomozása meghatározó lesz az ügyben. Brahím Iszávi – akinek a hazájában köztörvényes bűncselekmények miatt volt már dolga a rendőrséggel – szeptember közepén indult el Tunéziából, Olaszországon keresztül érkezett Franciaországba és illegálisan tartózkodott az Európai Unió területén.
Forrás: MTI
odu
2020-11-02 at 11:24
Végül is csak a “dolgukat” végezték, nagykeresztes becsületrendet is kapnattak volna.
vadmagyar
2020-11-02 at 08:52
A “nyugat” elesett.
…és közben minden halad a mestertervük szerint.
A mi őshonos létünkre megy a mecs, életre – halálra.
Ide, hozzánk majd az aljas, velejéig romlott nyugati akar majd bejönni.
Készülnünk kell, testben és lélekben.
Az Öregisten segítsen meg minket!
khm
2020-11-02 at 08:14
Persze csakafidesz.
És el is mennének haza. Ugye? 🙂 Lásd a lefejezős gyilkos.
Klárika
2020-11-02 at 06:05
Pont ezt mondták Németo.-ban egy fiatal, friss börtönböl szabadukónak. Eszébe sem jutott, pár nap múlva megkéselt egy buzist. Hogy tudta e vagy véletlen, nem világos.
Dehát hogyhogy hazamenne, ha már ott is keresik. Hiszen azért jött ide, mert régi, megbizható hír, hogy Európa és a jogszolgáltatása a bünözök paradicsoma. Jó kiinduló pont a saját paradicsomba. Még jobb ha itt maradhat és etetik.
csakafidesz
2020-11-02 at 02:46
A szabadon engedést összekötném a hazautazással. “Szabadon engedünk, ha elkotródsz innen végleg!”
moliere
2020-11-02 at 01:40
Tényleg érdekes kérdés. A nácizmus miért is nem esik bele a vallásszabadság tartományába? Miért nem lehet olyan dolgokra vallást építeni, ami megkülönbözteti az egyik embert a másiktól?
De hát lehet! Itt van mindjárt a korán. Az igazhitű a másik felett áll, megölheti, megsarcolhatja, irányíthatja, uralhatja. Sőt, ezeket kell tennie, hogy az istene elégedett legyen vele.
Mondjuk nem kell messze menni, az Ószövetség fele is másról sem szól, mint ilyesmiről.
.
Most akkor mondjuk ki, hogy a mai ideológiák és vezérelveink tükrében ezek nem népszerűsíthetők, mert bűncselekményeket, akár emberiesség elleni bűnöket is előidézhetnek, azaz úgymond gyűlöletbeszédek, vagy mondjuk azt, hogy lehet ezekre vallást építeni, de életet, törvényt, hatalmat nem. Azaz hogy szekularizálódjunk.
De ez sem megy precízen (talán nem is kell), mert nálunk is gondot okoz szerencsére, lecserélni a vallásos alapú etikai bázisunkat, amire az erkölcsünk, törvényeink, társadalmunk épül. Mostanában próbálkoznak vele, de szerintem nem fog menni.
Az iszlámmal az a gond, hogy – eltérően a kereszténységtől – kijelenti, hogy már itt, a földi életben emberek által kell az ítéletet meghozni, Isten nevében. Már a földi erőviszonyok is az alapján kell, hogy alakuljanak, hogy ki hova tartozik vallásilag. Én nem mondom azt, hogy ezt a keresztény nyugati népek nem alkalmazták így, de ez erkölcsi hebegésen kívül sehol nincs leírva, hogy tudniillik azoké az összes többi nép feletti uralkodás joga itt a Földön, akik Jézust követik. Pont, hogy nem ez az üzenet.
.
Ezért aztán megint csak oda lyukadok ki, ahová már nagyon régóta mindig, hogy az iszlám nem igazából vallás elsősorban, hanem egy erőszakos szociális mozgalom, elsősorban bosszúvágy és irigység fűti. Akár a szocializmust. Kellett még nekünk ez az iszlám is, pedig a szocializmus is még mindig itt tombol, aminél semmi sem ölt meg több embert. (A szocializmusba nyugodtan bele lehet számítani a nemzeti válfajt is, a maoizmust is, és természetesen a marxizmus-leninizmus bolsevik ágát, szerintem százmilliós a felelősségi lista, és lazán csípőből lever minden “keresztény, vagy nyugati fehér férfibűnt” beleértve a rabszolgaság, a gyarmatosítás, vagy a munkások elnyomásának összes áldozatát, Kunta Kintétől szegény Fantine-on át egészen a szipoj tisztekig.