A járvány már az életünk része, úgy tűnik belátható ideig velünk marad, és ha nem ez a vírus lesz velünk, akkor majd néhány nyugalmas év után egy másikkal kell majd szembe néznünk. Nem hangzik jól ez és most egy olyan korban élünk még, ahol bizonyos rossz híreket nem akarnak meghallani az emberek, elfogadni meg aztán végképp nem hajlandók.
Egy ország, és fura módon ezt nem szoktuk olyan kifejezetten hangsúlyozni, alapvetően kockázatközösség. Az ország állampolgárai az államon keresztül biztosítják egymás számára a mindennapi élet feltételeit. Minél fejlettebb egy állam és minél jobban együttműködnek az emberek egymással, annál szélesebb azoknak a szolgáltatásoknak a tárháza, amelyeket egymásnak a munkamegosztás segítségével nyújtunk. Az együttműködés azon a bizalmon alapul, hogy mindenki más is megteszi a közmegegyezés szerint fontos és elengedhetetlen dolgokat.
Mindezen számtalan emberi együttműködés egy olyan világot eredményezett, amelyben van áram és víz, meg gáz a vezetékekben, mindig, a vezetékeket karbantartják, vannak utak, amelyeket járhatóan tartanak szorgos kezek, van mentő, amely kijön, ha valaki balesetet szenved vagy rosszul van, vannak kórházak, ahol meggyógyítják az embereket aztán, kijön a tűzoltóság ha ég valami, és a rossz emberek visszafogják magukat, mert van rendőrség, meg börtön. Időről időre felmerülnek azonban olyan új dolgok, kihívások a közösségünk számára, amelyek újabb közmegegyezéseket és közös irányú cselekvéseket kívánnak meg. Ezek már nem olyan magától értetődő dolgok, mint a mentők vagy a tűzoltóság, hiszen ezek sem voltak mindig, ezek a társadalmi szolgáltatások nem sokkal régebbiek száz évnél. Ahogy nőnek a társadalmunk, a kockázatközösségünk erőforrásai és technikai képességei, annál több problémát oldunk meg, annál könnyebbé, veszélytelenebbé, fájdalom- és betegségmentesebbé tesszük a mindennapi életünket.
Ezen a képességünkön kezdett el aztán élősködni az emberi jogok végtelen kiterjesztésének ideológiai projektje, a szabadságfetisizmus. Amíg nem voltak nagyobb bajok, a társadalmunk, a kockázatközösségünk kibírta valahogy, hogy némelyek a “szabadság” címszó alatt, ami persze általában korlátlan önmegvalósítást jelent semmi mást, ne vegyenek teljesen részt a kockázatközösségünkben. Természetesen a fenntartási részéből óhajtottak kimaradni, attól akartak “megszabadulni”, a szolgáltatásokból a szabadságuk jegyében természetesen szükségleteik szerint akartak csemegézni. A lehető legpőrébb önérdek érvényesítés, persze mindig keresett indokokat, hogy valaki miért lop, miért kerüli az adót, miért kerüli a munkát, miért marad ki úgy egyébként a kockázatközösségből tetszése szerint, de ideológiává, “szabadságjoggá” ez az őrület csak a XXI. század elejére vált. A jogok már annyira előbbre valóak, mint a kötelességek, hogy utóbbiakat egyre jobban félve, szégyenkezve merjük csak említeni, és csöndben hallgatjuk azokat, akik nagy hangon követelik a jogaikat, már nem csak a kötelességeiktől teljesen elszakadva, hanem a társadalmunk, a kockázatközösségünk teherviselő és technikai lehetőségeit is teljesen figyelmen kívül hagyva.
Visszatekintve kifejezetten rémisztő, hogy amikor kitört a járvány, milyen sokan tekintették a személyes szabadságukra veszélyes valaminek és nem szimpla életveszélynek. Pedig ez utóbbi van előbb, sokkal-sokkal előbb. Egy járvány nem jogi probléma, hanem élet és halál kérdése. Kötelező oltások azért vannak gyermek- és csecsemőkorban, mert amikor eljutott oda az orvostudomány, hogy az embereket tömegesen megölő, megnyomorító betegségek jelentős részét képessé vált oltásokkal hatékonyan megelőzni, az embereknek még napi tapasztalata volt a fertőző betegségekből bekövetkező gyermekhalál. És szerencsénkre az “emberijogizmus” sem volt még feltalálva. Több generáció óta azért csökkent a gyermekhalandóság, mert kötelező oltásokkal mindenkit, tényleg mindenkit megvédünk gyermekkorban a sokszor halálos fertőző betegségektől. De a ma embere már csak az előnyöket látja, azt gondolja, hogy a világ eredendően ilyen és nem hajlandó tudomásul venni, hogy a valóságban, az oltások nélkül hányan nem érnék meg a felnőtt kort vagy halnának meg fiatalon.
Így juthattunk el oda, hogy a ma emberei közül sokan egy oltásban alapvetően és elsődlegesen nem a védelem eszközét látja, hanem a személyes integritását veszélyeztető beavatkozást. A járványból következő korlátozó intézkedéseket pedig csak a személyes szabadsága elleni állami terrorként tudja értelmezni. De egy a személyes szabadságot tiszteletben tartó társadalom természetesen vállalhat bizonyos észszerű kockázatot annak érdekében, hogy a személyes szabadságukkal élő, oltakozni nem kívánó állampolgárainak is adjon döntési lehetőséget. Mondhatja azt, hogy nem kötelező az oltás, de akkor azt is mondania kell, hogy bizonyos helyekre nem mehetsz, bizonyos dolgokat nem csinálhatsz, mert statisztikai értelemben akkor veszélyeztetsz másokat. Hiszen a kockázatközösségünk továbbra is fennáll, az egyedi viselkedéseinkből áll össze a közös viselkedésünk és mindannyiunk közös célja, a fertőződés kockázatának csökkentése.
Csakhogy a potyautasaink, az oltást megúszni akarók azt mondják, hogy ez az ő személyes szabadságuk korlátozása, az egyenlőség elvének megsértése, az ő stigmatizálásuk, kitaszításuk, ami nem járványügyi indokok alapján történik, hanem azért, hogy rákényszerítsék őket az oltásra. És rögtön itt is vagyunk a célnál. Tele van a társadalmunk olyan emberekkel, aki csak a személyes világában és önmegvalósításában él, nem képes másképp értelmezni semmit, csak a saját hóbortjai alapján akar élni. Természetesen úgy, hogy a kockázatközösségünk által nyújtott minden szolgáltatást igénybe vesz, sőt kikövetel magának. Mert az neki jár. Ha valakit egészségügyi okokból nem lehet beoltani annak is viselnie kell ennek a következményeit, egyrészt együtt kell élnie a veszéllyel és neki is úgy kell viselkednie, hogy ne veszélyeztessen másokat, ami ebben az esetben egybe esik azzal, hogy magára is vigyáz. De aki szabadon dönthet arról, hogy nem akarja beoltatni magát, az továbbra is “teljes szabadságot” akar.
Döbbenten tapasztalhatjuk, hogy hány formálisan értelmesnek tűnő diplomás, akár doktorival is rendelkező ember (természetesen az esetek döntő többségében “társadalomtudományos” képzettségű emberekről beszélünk) képtelen megérteni, felfogni, hogy egy járványos megbetegedés hogyan terjed és hogyan lehet a terjedését megakadályozni. Létrehoztunk egy olyan emberfajtát, aki mindent a saját személyes szabadsága szempontjából néz, aki jogi megoldást keres a természettudományos problémákra, mert azokat is jogszerűen, a liberális értékeknek megfelelően akarja megoldani. És ne felejtsük el, ezeket a potyautasokat, a kockázatközösségünk élősdijeit mi tartjuk el és mi tartjuk életben. Elvi okokból nem akarnak emberek részt venni a közös védekezésünkben. Hát ne tegyék, de akkor viseljék el az elveik következményeit a való világban, ahol a dolgoknak komoly következményeik vannak. Fogadják el a társadalom, a közösség döntését, a tudomány döntéseit és segítsenek megvédeni magukat és mindenki mást is.
Fotó: Horváth Péter Gyula
moliere
2021-11-02 at 00:01
A szabadságfetisizmus kifejezés nagyon jó.
A kontinensünkön két dolgot kéne nagyon gyorsan felismerni.
Az egyik, hogy a kulcsszó NEM a szabadság, hanem a CIVILIZÁCIÓ. AZT kell megmenteni, a szabadság egy sokkal illékonyabb, kézzel kevéssé fogható, nehezen bizonyítható, mondhatnám relatív tényező. A civilizációról mindenki egy perc alatt el tudja dönteni, hogy van, vagy nincs. De sajnos csak akkor kezdi hiányolni, amikor nincs. Addig a többség nem értékeli.
A másik dolog, amit fel kéne fogni Európában, hogy égető szükség van organikusan kialakult, ha lehet, földközeli, és nem hibrid nigger mohamedán európai elitre, hanem olyanokra, akik nem b onyolítják a “magaskultúra” dekadenciáját, jó értelemben földhöz ragadtak, némileg militánsak, falusi, egyszerű magyar, lengyel, francia, orosz, svéd stb. gyerekek, akiket nem hülyít a netflix, nem fedezték fel magukban a heteroszexualitás 50 árnyalatát, és nem a médiamegmondóktól kell megtanulniuk a nők tiszteletét (hanem egyszerűen meglátják a másik emberben, nőben a saját anyjukat is, húgukat is, és ez ilyen egyszerű, mondhatni alap), és nem kapnak sikítófrászt, ha fél órára elmegy a net, vagy elveszik a telójukat. Szóval fel kéne fedezni azt a régi értelemben vett ötvenmillió nemest, vitézt, lovagot, vagy csak simán FÉRFIT, akik képesek lesznek vezetni ezt a civilizációt, és nem remeg meg a kezükben a kard, ha ketté kell hasítani egy friderikuszt. Hanem csak kettéhasítják és mennek tovább, a médiakövetkezményeket le se szarva.
Szóval összefoglalva két igen fontos dolog lenne napirenden:
1. a civilizációnk nagyon fontos helyre emelése, a relativizáló és idegenimádó métely ledarálásával
2. új elit, aki ezt tűzzel-vassal levezényli. És parancsol.
Orientál
2021-11-01 at 22:21
Ami ebben a témában nagy baj hogy az Gyurcsányék Márki-Zay csicskájukkal együtt az oltáselleneseket nem kritizálják ,bezzeg egyes dk-s és más balliberális elvtársaik egészségesen előretolakodva oltatták be magukat sunyin suttyomban.
Orientál
2021-11-01 at 22:12
Murphy törvényei Semmi gond mert ha a kételkedők lebetegednek a súlyos fertőzésben akkor veled együtt saját magatok menjetek el az OKNI-ba és ott majd hempereghettek a hideg vagy fagyos padlón ,mert egynapi intenzív ellátásuk a magukat be nem oltottaknak átlagban 1 millió forintba kerül ,remélem nem is oltattad be magadat . Ne viselkedj úgy mintha nem oltattad volna be magad ha ténylegesen már oltott ember vagy.
Koko651
2021-11-01 at 19:57
Maximálisan egyetértek! Nagyon megtanulták a “szakmát”Viktorék.Kár ,hogy kis ország révén az érdekérvényesítő képességünk csekély.Pokolian kemény munkát végeznek és harcolnak az európai baloldallal.
Murphy törvényei
2021-11-01 at 15:23
A tisztelt cikkíró honnan tudja, vajon ki miért nem oltakozik?Kb. két tucat olyan virus elleni oltást /pl. Hepatitis/kéne már most betuszkolni a népbe amit ,,nyomós” indokkal el lehetne rendelni.Az egész oltási örület egy véget nem érö körhinta menet.És egyáltalán ki renedelkezhet a saját testem felett?Csak én egyedül.Hogyan merészel ilyen megvetöen a népesség egy nagy részéröl ítélni?Biztos vagyok benne,hogy a cikkíró hatalmas karriert futott volna be a Rákosi rendszerben.Tisztelettel,egy mensevik.
nehéz ügy
2021-11-01 at 10:59
@hivő2021-11-01 at 10:41
A nyers igazság néha pánikot kelt, a folyamatos igazmondás hiánya viszont bizalmatlanságot szül. Nehéz megtartani a megfelelő arányt, ha a bizalom ellen érdekeltek meg folyamatosan hazudnak és hisztériát keltenek.
A szólás parttalan szabadsága időnként nagy károkat tud okozni, mert aki a hazugságokat hallgatja nehezen tudja eldönteni kinek is higgyen.
hivő
2021-11-01 at 10:41
Itt a fontos szo a
bizalom.
Ez,okkal vagy anélkül,
ritka mint a fehérhollo.
w
2021-11-01 at 09:57
@Győző2021-11-01 at 01:22
De bizony mondta! Élő egyenes adásban hallottam egyenesben a parlamenti felszólalását!
Kikérem magamnak, hogy a Vona szarhoz és bármelyik Szarabbikoehoz hasonlíts te kretén kommunista csökevény!
Azt is hallottam, amikor azt mondta Orbán, hogy “Agyagba döngöljük a kommunistákat”
Ezen egy kicsit meg is döbbentem. Hogy beszélhet valaki így a szüleiről? Aztán kiderült, hogy ez csak az egykori MSZMP-n kívülieknek szóló maszlag volt! Dehogy döngölte agyagba a párttitkár apukát, a főállású MSZMP káder anyukát, vagy a párttitkár Pintér elvtársat! és a többit fideszes kádert az MSZMP-s múltja miatt, akik 1990 előtt még MSZMP tagok voltak. Ők a “jó” kommunisták voltak, átmentek a purgatóriumon! Csak az MSZMP utódpártiságot vállaló MSZP-sek lettek a hajdani “rossz” kommunisták! Persze ezt igyekeztek is elég szar kormányzással alátámasztani összefogva a volt ÁVÓS főtisztek és tisztek csemetéinek a pártjával az SZDSZ-el!
Nem volt itt semmilyen rendszerváltás, csak tudatos hatalomátmentés, a káderek tőkével való feltöltése közepette. Hogy mégis viszonylag jó irányban fejlődünk, annak egyedüli oka, hogy a kommunizmusban se volt mindenki teljesen hülye, akiket Moszkvából próbáltak terelni, és miután elvált a gengszterváltás után a szar a májtól, a hatalomátmentők fele normálisabb irányt vett, míg a hülyébbek csak gazdit cseréltek, Moszkváról Szaros Gyurkára! Hát ezért kell most a hatalomátmentők normálisabb felét támogatnunk, mert harmadik lehetőség meg sajnálatos módon nincs!
Akik viszont (mint te is) még mindig, 30 év után is le akarjátok hazudni a múltat, és a gengszterváltás és hatalomátmentés valós folyamatát, ti ócska szolga lelkű kretének vagytok, akik hülyének nézitek a magyar embereket, és magatok is nagyon hülyék vagytok!
Győző
2021-11-01 at 01:22
w
2021-10-31 at 16:31
Te sem fogsz már meghülyülni.
Soha nem mondta Orbán, hogy ne kapják vissza az emberek az államosított, vagyis ellopott tulajdonukat.
A legitimtásról is beszélsz baromságokat, te Dúróba oltott Vonamaradék.
Orientál
2021-10-31 at 19:50
…. Két USA-ban lévő egyetem együttműködésével fejlesztették ki ez a mutálódó és egyre veszélyesebb koronavírust.
Orientál
2021-10-31 at 19:47
PG Nagyon pontosan fogalmazol , ezt erősíti hogy az USA illetékesei lezárták a koronavírus előállítói és kiszabadítói utáni feltárást. Köztudott hogy 2 egyetem együttesen tették ezt a vírust emberiséget fertőzővé állatról. Ráadásul kínai Vuhantól több mint 40 km-re Sorosnak is részesedése van egy virológiai kutatóintézetben.
w
2021-10-31 at 19:25
@Patriot2021-10-31 at 18:30
Egy fontos észrevétel a kormányzással kapcsolatban, amiről Orbán a parlamentben is beszélt:
Amikor az ellenzék a járvánnyal kapcsolatos kormányzati intézkedéseket támadja (nem jó szándékú észrevételekről beszélek, mert olyanok a parlamentben nem voltak), bírálja, sőt kritikán aluli módon ócsárolta, akkor valójában nem a kormányt támadta, hanem azokat az egészségügyi szakembereket, akiknek a tanácsai szerint a kormány meghozta a döntéseit! Gondolom ezt minden normális ember így látja! Még sok ellenzéki szavazó is!
Ez persze megint csak nem ok arra, hogy egyetlen politikust is szeressek, mert az nálam alap kérdés, hogy egy megválasztott politikusnak megadom a tiszteletet, amíg nem tesz olyat ami ezt kizárja, de szeretnem azért egyiket se kell!
Nem szeretem azt a fajta gyűlölködést (tele van vele a parlament), amikor nem egy intézkedést minősít bírál valaki (megfelelő hangnemben), hanem egy megválasztott politikust!
w
2021-10-31 at 18:59
@Patriot2021-10-31 at 18:30
Magánügy! Mindenki maga dönt kit szeret és kit nem! Én a szép lányokat szeretem!
Politikusokat nem szeretek akár nők, akár férfiak! Tudomásul veszem hogy kormányozni mégiscsak kell valakinek, ezért a szerintem megfelelő kormányzati intézkedéseket támogatom! A 2010-es kormányzás megkezdése óta azt látom, hogy jók Orbán tanácsadói, és hallgat a jó tanácsokra szemben azzal a baromsággal, amit terjesztenek, hogy diktatúrát, autokráciát épít.
Azt vallom, hogy hibátlan kormányzás nem létezik, így az a lényeg, hogy jó e a kormányzás iránya. Ez is relatív, mert csak egy másik kormányzás gyakorlatához tudjuk hasonlítani! Amit a mostani kormány képvisel, összehasonlítva ezerszer jobb, mint amit a Horn, Bokros, Medgyessy, Gyurcsány, Bajnai MSZP-SZDSZ kormányok csináltak, de nem a legjobb! Továbbra se áll a kormányzás középpontjában egy olyan technológiai, tudományos fejlődés, mint ami Svájcban és Izraelben van (hogy ne nálunk nagyobb létszámú országot jelöljek meg példának), hogy a térség technológiai központjává tudjunk válni! 1945 óta le van becsülve a sok magyar mérnök tudása, akiket az egyetemeink kiképeznek de a tudásuk a politikai szemlélet miatt nem megfelelően hasznosul. Ebben a kérdésben sajnos 1990 óta se látok jelentős elmozdulást! Olyan kormányt támogatnák az Orbán kormány helyett, amelyik ebben az irányban végezne elmozdulást, de úgy tűnik erre még sokat várhatok!
Patriot
2021-10-31 at 18:30
w
2021-10-31 at 16:31
Én viszont nagyon szeretem a Viktort?.
Engem meggyőzött az utóbbi 12 évvel.
Szóban is, mert nagyon szeretem a beszédeit, de főleg tettekkel!
w
2021-10-31 at 17:57
@PG2021-10-31 at 17:44
Nem igaz! 1990-ben az IMF felmérése szerint a nemzeti vagyon 180 milliárd dollár volt! A kiosztott kárpótlási jegyeket hétköznapi ember nem tudta nemzeti vagyonra cserélni, beváltani, viszont azok a bennfentesek, akik töredékáron felvásárolták a kárpótlási jegyeket, azok kaptak messze a kárpótlási jegyek névértéke feletti nemzeti vagyont, vagyis súlyosan visszaéltek a kifosztottak kárára!
A bocsánatkérés, ami viszont a mai napig nem történt meg, egyetlen fillérbe se került volna!
PG
2021-10-31 at 17:44
Nemrég olvastam, hogy a korona vírus kifejlesztése (denevér vírusból emberre is átterjedő vírusra, és továbbfejlesztése) a Vuhani egyetemmel közösen amerikai közpénzből történt, tehát amerikai kutatóintézet vezetésével történt. Mindezt üzleti megfontolásból. (Persze nagy üzlet a vakcina gyártás)
“W”-nek üzenem: Abban az időben, (1990-es évek eleje)nem állt úgy az ország, hogy meg lehetett volna tenni a visszaadásokat, és sok volt a megalapozatlan igény is. Felelősségre sem lehetett vonni a kifosztókat, mert a Zétényi-Takács törvény tervezetet elkaszálta a Sólyom László vezette alkotmány bíróság.
w
2021-10-31 at 16:31
@Patriot2021-10-31 at 14:59
Egyetértek. Én messze elkerülöm az elhivatott fidesz hívőket. Orbánnal különösen nem szimpatizálok azon parlamenti felszólalása óta, amikor a parlamenti felszólalásában a kárpótlási törvény kapcsán kinyilvánította, hogy szó se lehet róla, hogy bármit visszaadjunk azoknak, akiktől 1945 után a kommunista rendszer elvett!
Ez az 1945-től 1952-ig elkövetett kifosztás végső legalizálásának a deklarálása volt! Se ezért a kijelentéséért, se a magyar nép kifosztásáért 1990 után senki senkitől nem kért a mai napig a hatalom nevében bocsánatot, nem követte meg a kifosztottakat, így az én szememben Magyarországnak 1990 óta sincs legitim kormánya!
Az USAbol
2021-10-31 at 16:12
Jó hozzászólás , nem jó hozzászólás , utálom a Fideszt , de magyar vagyok stb stb ! A mai magyar médiában szinte semmit nem lehet hallani a Biden ,Harris szocialista kormányról es a mögöttük tomboló kommunista szimpatizáns bolsevik balosokról, ezek nem eltúlzott szavak ! Ma az amerikai vezetés a szocializmus útját választotta ! Az utálom a Fideszt , O1G nem lehet ennyire ütött , ha megy Orban , megy az ország is !!! Mi lesz utána : Depresszió ,alkoholizmus , kilátástalanság , kábítószer fogyasztás , bűnözés ! VOKE reggeltől estig 24/7 Hülyebnel Hülyébb aktivistáknak ( politikusok ) napi hergelete !!Ez jön , az USA már itt tart !! Good Luck!!! ( sok szerencsét )
Orientál
2021-10-31 at 15:29
Az már nem szabadság ott ahol azt mondják hogy este már főleg nők gyerekek idősek ne járjanak az utcán ,ne is öltözködjenek úgy a nők ahogy amilyen öltözködés nem felel meg a muszlimoknak az már nem demokrácia.
hovávezetez
2021-10-31 at 15:00
Nagyon lényeglátó, bár kicsit finoman fogalmaz az írás. Az emberjogisták ténykedése tényleg pusztító, képzeljük el ugyanezt a járványt 30-40 éve, az emberek bárhol a világon rohantak volna beoltatni magukat, alig győzték volna vakcinával, mert még volt az emberekben némi felelősség, és némi maradványa az írásban említett kockázatközösségnek.
Patriot
2021-10-31 at 14:59
Szerintem nagyot téved,aki azt gondolja,hogy itt valami Fidesz párttaggyűlést tartanak a kommentelők.
Fidesz szavazók,szimpatizánsok,annál többen lehetnek.
Magam részéről nemhogy párttag nem vagyok, de még rokont,vagy ismerőst sem tudok aki Fidesz párttag lenne.
w
2021-10-31 at 13:50
@Patriot2021-10-31 at 13:46
Egyetértek!
Patriot
2021-10-31 at 13:46
w
2021-10-31 at 12:48
Pontosan erről van szó! Mivel képtelenek létező, valóságos hibákat a kormány nyakába varrni,képtelenek kormányváltó hangulatot szítani,képtelenek saját mégjobb programmal előállni, ezért úgy jött nekik a vírus,mint valami reménysugár a kormányváltásra. Amit persze úgyszintén elqrtak mint mindent az utóbbi 100 évben amibe belefogtak.
A cikk remek! Élvezet volt olvasni.
Solaris
2021-10-31 at 13:30
Nem basztatjuk hanem kiba……k.
w
2021-10-31 at 12:48
@nemzeti2021-10-31 at 12:30
Az a sanda gyanúm, hogy nem ennyire hülyék, másról van szó:
A kezdetektől szélhámoskodnak, álhíreket terjesztenek, be vannak szarva a járványtól és korábban igyekeztek az oltakozásban időelőnyhöz jutni a kapcsolati tőkével élve, mindenki elől elbújnak, hogy megóvják magukat, de ha a kormányellenességről van szó minden taktikai fegyvert igyekeznek bevetni! Lebeszélik az embereket az oltakozásról, és ha romlanak a statisztikák, a kormányra mutogatnak. Ha jobbak a statisztikák, akkor a szabadságjogokkal operálnak!
Hazudoznak, terelnek, bomlasztanak ahol csak tudnak, hátha csőbe tudják húzni a dolgát végző kormányzatot!
nemzeti
2021-10-31 at 12:30
Ennyi hülyét egy rakáson.
De akkor ne ba….tassátok a kormányt,hogy rosszul kezelte a válságot ennyi meg annyi halott, ha ti nem tesztek eleget a védőoltakozásnak.
pm
2021-10-31 at 12:13
Legyen szabadság.. kinek is kell a “kötelező” oltás? Csakhogy: dolgozni sem kötelező, vásárolni, sőt kitenni a lábunkat otthonról sem kötelező. Akik nem oltatják be magukat, azok nagyon egyszerűen saját magukon túl, másokra is veszélyesek lehetnek. Én úgy nézem sikeres volt az oltás, akik megkapták relatíve nyugodtan élhetnek, élhetnének, ha nem lennének oltatlanok is.
Kezd elegem lenni a maszkban mászkálásból csak azért hogy mások szabadságára legyek tekintettel.Akinek nem kell, maradjon otthon, jó lesz neki az igazolt nem fizetett.Most már volt elég idő ahhoz hogy kiderüljön, működik, és nem emberkísérlet.
accept
2021-10-31 at 12:11
pappp
kedveld a hazug fakepopukälista dr.judas MZP globalista zsoldod fake populista hazugságait!
Jobb ha tölem tudod azonkinvül ,szocialoparazita ölösködők az afgan sziriai iraki fake menekültek!Még a kriminalitásban is élenjârok!2015 óta csak csak csak a csoportos nemierők 700!!!!! minden más egyebb bünőzès nélkül BKA adat!
➡35% analfabéta a többi is csak EU àtlag 3-5 osztálynak megfelelő iskoöával rendelkezik!Soha nem fognak doldozni !De minek is dolgozna amikor
2-3-4felesége háreme 7-13-23 gyereke az ingyen TB( orvos-korhaz)havi netto 4-13 000€ szocialsegelyt kap a másadrangù ñémetországi RABSZOLGAK-tol!Semmit nenm tudsz de sammit a
realitás és valósagról!
Mind ezt a feke soros bunker szlogenek
jogállamiság emberi jogok szolidaritás EU értekek-re hívatkozva!
10 fös család analfabeta afgán havi netto 7350 € segely + TB
Ezt csak keves diplomas keresi meg
A szakmunkás 3-4 honapot
A minimálbér szoga 5- 6 honapot dolcozik érte !
Teszek vastagon ezekre a dr.judás MZP globasta zsoldos és hazug populsta vèlemènyère!
Ja minden németországi adófizgtö rabszolga fizeti Mohammed haremét es all inklusive eletet!2,6 Millio havonta 10 főre !!
Élvezd amikor te is fizeted!
Alpári
2021-10-31 at 11:41
Csak óvatosan jegyzem meg – mert én nem vagyok szakértő, csak egy sokat megélt vén marha – a gyerekek jó pár védőoltást kapnak, napjainkban is. Ha figyelnének, akkor évente visszatér Európába pl. a kanyaró. A körülöttünk lévő országokban halnak is rendesen a gyerekek.
Kérdezem, valaki foglalkozik azzal, mi van a kanyaró elleni vakcinában ?? Hol van a gyereknek a szabadságjoga ??
És sorolhatnám a kifogásokat. A mi gyerekeink pedig nyugisan élik az életüket. Csak ennyit, erről a gyomorforgatást okozó sok nyafogásról.
Ha beoltatta volna magát mindenki – ingyen van ba..a ki – akkor már régen könyebb helyzetben lennénk.
bezzeg USA
2021-10-31 at 11:39
pappp
..én sem a világvégén élek naponta olvasom a német híreket igaz ,hogy a politika témákban egy hazug zőld -bal extrem-balodali fakegyár!De olvasom az USA-ból származó virus híreket is!
És részben cáfolják az állításaid!Mivel bizonyos münkaterületeken van “kötelező oltás” kővetelmêny és aki megtagadja azoknak
felmondanak és kereshet más munkát!
Az USA – ban is vannak a szabaságnak hatàrai!
w
2021-10-31 at 11:35
@pappp2021-10-31 at 11:06
Egy valódi példa csak neked a hibás és végtelenül felelőtlen gondolkodásmódodról:
“Járványgócpont kelettkezett egy német idősotthonban a beoltatlan személyzet miatt”
A felelőtlen személyzet nem oltakozott, a felelőtlen kormányzat nem tette kötelezővé az oltást az idősotthon személyzete számára, az idős krónikus betegek pedig hiába oltakoztak, képtelenek az egyéni védekezésre (nincs 100%-os biztosságot garantáló egyéni védekezés), sorra halnak meg! A személyzet hatékonyan terjeszti a mutánsokat, az idős, krónikus betegek szervezete pedig vagy bírja, vagy nem bírja. Akinek a szervezete nem bírja, az belehal.
khm
2021-10-31 at 11:34
Nagyon jól eltalált cikk! Köszönöm.
pappp
2021-10-31 at 11:29
@Andromeda
A tájékoztatásról leírtakkal csak egyetérteni tudok veled/önnel.
Fenyegetés helyett POZITÍV ÖSZTÖNZŐKRE lenne szükség!
Sokan kritizálják Merkely profot, de én kifejezetten kedvelem amiatt, hogy statisztikákkal és főleg nyugodt, normális stílusban érvel az oltakozás mellett.
Most olvastam éppen itt, a PS-en a legújabb nyilatkozatát.
Az ilyen stílussal, az ilyen érvelési módszerrel egyetértek. A megbélyegző, büntető beszédmódot viszont sürgősen el kéne felejteni! Ez csak feszültséget, ellenállást és álvitát szül az országban, és ami a legrosszabb, megosztja a jobboldalt is.
Így akarunk nekifutni 2022-nek?
Kissné
2021-10-31 at 11:25
Elképesztően jól fogalmazza meg a szerző, azt a mondanivalót, amit én nem tudtam lassan két éve az oltástagadóknak megmondani.
Köszönöm ezt a rendkívül jó írást.
w
2021-10-31 at 11:25
@pappp2021-10-31 at 11:06
A fekete himlő, a kolera, az Ebola, és számtalan betegség ellen ellen nincs általános immunitás! Ilyen a Covid vírus is. Csak akkor vagy tőle biztonságban, ha eltűnik a földről!
w
2021-10-31 at 11:20
@pappp2021-10-31 at 11:06
Még mindig nem érted!
A járvány is olyan, hogy nem tudsz egyénileg győzni! Legfeljebb ideig, óráig elhitetni magaddal, hogy tudsz egyénileg győzni egészen addig, amíg legyűr a vírus! A vírus ha jelen van, folyamatosan mutálódik, és életed végéig újabb és újabb oltásra kényszerülsz, ha a tudósok megfelelő védőoltást találnak a számodra, amely a vírust legyőzi, de a szervezetedet nem károsítja! Nem tudhatod, hogy mikor érünk egy olyan mutánshoz, amelyre még nem lesz megfelelő védőoltás, vagy amelyre találnak megfelelő védőoltást, de a szervezeted nem viseli el a sokadik védőoltást! Az egyén nem tud védekezni, mert egyénileg nem látod a vírust, és a tudósok tudománya nélkül nem is tudod kiválasztani, hogy mivel védekezzél! A maszk nem véd meg semmitől, az oltás hosszú távú mellékhatásait pedig nem hogy te, még a tudósok se ismerik!
Háború esetén legalább ha megszólal a légvédelmi sziréna, lemehetsz a pincébe (ha van), lesz némi védelmed! A vírust nem látod, a tulajdonságait nem ismered, nem tudsz védekezni, a védőoltás mellékhatásait senki nem ismeri, teljes mértékben ki vagy szolgáltatva!
pappp
2021-10-31 at 11:06
@w
Mindegy, hányan oltatják be magukat, a vírus mindig velünk marad, akár a nátha. A megoldás az általános természetes immunitás elterjedése lesz, mert ez garantálja, hogy annyit is érjen majd, mint a nátha.
Az oltás szükségmegoldás lehet a gyengék számára – ezért is éltem vele -, de általánosságban nem kötelezhető.
A járvány pedig épphogy nem háború (maximum unalmas költői analógiaként).
Háborúban ugyanis egyénileg nem tudsz győzni. Itt viszont igen. Épp ezért a háborús logika ebben az esetben minimum tévedés.
Végül egy idézet valakitől. Valójában vele van vitád, nem velem.
“Nem diktatúrában élünk. Tehát ez egy demokrácia. Sőt, ami ennél fontosabb, hogy ez egy szabad világ. (…) Ráadásul a magyarok – ahogy én ismerem a saját fajtámat – erre nagyon kényesek, a szabadságukra. Tehát ezért szerintem Magyarországon a kötelező oltás a vírus ügyében felnőttek esetében nem járható.”
Andromeda
2021-10-31 at 10:51
Én egyetértek Bálint Botonddal. Nem is ismétlem meg az érveit. Viszont egy szerintem nagyon fontos dologra hívnám fel a figyelmet: demokráciákban az embereket széles körűen és folyamatosan tájékoztatják, ez esetben a járvány terjedéséről és az oltásokról, hogyan hatnak Magyarországon. Ez nem egyszerű, mert a statisztika egy nehéz tudomány. Szakemberekre van szükség, statisztikusokra, orvosokra, menedzsereket, pénzre. És még egyszer, ez nem egyszeri akció, hanem folyamatos, addig, amíg az utolsó COVIDOS beteg meggyógyul, ill. nincs megállás, jönnek a többi vírusok. Hogy egy példát mondjak a közlekedésből: utazunk a vonaton, ami egyszer csak megáll a nyílt pályán és vár, vár, vár. Nem jön semmi információ! Ez nem demokratikus. Demokratikus az, ha jön a kalauz, és megmondja, miért állunk és meddig, vagy bemondják a hangosbemondóban, és mindezt megismétlik, ha szükséges.
w
2021-10-31 at 10:47
@pappp2021-10-31 at 10:19
Ha szerencsénk van nem a cikkíró tagadja le a cikkét, hanem a hozzád hasonlóak is megértik, hogy háború és járvány idején mások a szabályok és a szabadságjogok, és az oltatlanok is sírva könyörögnek az oltásért, és te fogod az elsők között letagadni a végtelenül ostoba destruktív kommentedet, mielőtt még a lélegeztető gépre kerülnél!
w
2021-10-31 at 10:40
@pappp2021-10-31 at 10:19
Egyáltalán nincs igazad. Hiába vagy 3-4-szer beoltva, az oltás csak akkor véd meg 100%-ban, ha a vírus kipusztult. Ha a “szabadságszeretők” nem oltakoznak, te is csak korlátozottan vagy biztonságban mindaddig, amíg a járvány teljesen ki nem pusztul! Ha a társadalom fele nem oltakozik, a vírus soha nem pusztul ki, és te is egyre nagyobb veszélybe kerülsz a sok mutáció miatt!
A járvány olyan, mint a háború, azzal teljesen egyenrangú veszély, sőt a vírus láthatatlansága és alattomos terjedése miatt néha még a háborúnál is veszélyesebb!
Háború esetén nincsenek szabadságjogok, meg választás, mert hiába közlekedsz fehér zászlóval a kezedben, éppúgy áldozat lehetsz, mint aki lőfegyverrel a kezében közlekedik! Háború (járvány) idején szigorúan háborús szabályok szerint kell élni a túlélés érdekében! Sajnos ez a járvány is ilyen!
Egy németországi idős otthonban a személyzet élve a számukra biztosított szabadságjogokkal nem oltatták be magukat, és most a több súlyos betegségben szenvedő lakókat sorra fertőzik meg! Akiknek a szervezete a két oltás ellenére se tud megküzdeni egyszerre a vírussal és a 2-3 meglévő halálos betegségével, azokat mos viszik sorban a temetőbe!
pappp
2021-10-31 at 10:19
Annak idején a Szabad Népben is sokszor elmagyarázták, miért jó nekünk a szabadság hiánya.
Én büszke vagyok arra, hogy oltottként sem akarom rákényszeríteni a saját döntésemet másokra.
Sajnos egy ritka példányt képviselek.
Szabadságfetisiszta oltottként azért lenne két érvem.
1. Mivel az oltás működik, mindenkinek megvan a lehetősége, hogy EGYÉNILEG MEGVÉDJE MAGÁT. Amit a szerző a kockázatközösségről ír, ebben az esetben egyszerűen nem igaz. Járvány esetén kollektív kényszerre akkor – és csak akkor – van szükség, ha nincs lehetőség egyéni megoldásra. Most van lehetőség.
2. Az igazi magyar ember szabadságszerető. És az igazi jobboldali is.
Az amerikai jobboldal, amely sokkal bátrabb és következetesebb, mint az európai, saját államaiban (Texas, Florida) betiltotta a megkülönböztető kártyát és a kötelező maszkoltatást.
Ha szerencsénk lesz, eljön majd az az idő, amikor a szerző letagadja ezt a cikket.
Amlodipin
2021-10-31 at 09:51
Egy idős hölgy az OTP-ben várakozás közben elmondta, hogy az ő háziorvosuk nem ajánlja, hogy felvegyék az oltást. Sajnos, már nem volt időm megkérdezni, hogy ki az a házigyilkos, mert hívták a számomat, utána, pedig nem találtam meg a hölgyet.
Ezeket kellene jobban felderíteni, és megbüntetni.
Döme
2021-10-31 at 09:49
Azért is!
Téved! az oltottak NEM UGYANÚGY fertőznek és betegszenek meg!
Döme
2021-10-31 at 09:26
Zoltai Guszti!
Csak azt felejtik el sokan, Ön is, hogy muszáj bízni másokban.
Mi van , ha én azt mondom, hogy a pék által sütött kenyérben nem liszt van, hanem valami más.
Vagy a nyakra tekert sálban mérgező vegyszer van.
A szembe jövő autós nem akar öngyilkos lenni.
Jól építették meg a hidat?Lehet ,hogy az lesz az utolsó döntése, hogy átmegy rajta.
Gondolkozzon el ezen!
Azért is
A felelősség az Öné!Még ha egy családtagját fertőzi meg, akkor is!
Nahát
2021-10-31 at 09:26
Aki a covid-oltást emberkísérletnek nevezi, az szűklátókörű és gonosz. Emberkísérlet az, amit a víruslaborok művelnek az újabb és újabb vírusmutánsok előállításával. Meggyőződésem, hogy mielőtt kiengedték volna a covid első változatát a világra, előtte zárt közösségeken éveken át tesztelték, különben honnan tudhatták volna,hogy milyen lesz a hatása? Hogy a globalisták által feleslegesen eltartottnak tekintett idősekre lesz halálosan veszedelmes? Azt, hogy a fiatal és középkorú társadalom kisebb “járulékos veszteséggel” (a la Dobrev)meg fogja úszni? Azt, hogy erre a vírusra nem hatnak a hőmérsékleti viszonyok, tehát túléli a nyári forróságot is, ezért végleg itt marad a világon. Az a véleményem, hogy az államnak meg kell védenie a buta és a félretájékoztatott embereket is akár akaratuk ellenére, mert nincsenek abban a helyzetben, hogy tudományos szinten átlássák a problémát.
Gáspár Anette
2021-10-31 at 09:19
” Fogadják el a társadalom, a közösség döntését, a tudomány döntéseit és segítsenek megvédeni magukat és mindenki mást is.”
.
Nem fogják. Legfőképp a tanulatlan, primitív emberek ragaszkodnak
a vélt szabadságjogukhoz azzal, hogy elutasítják az oltást.
A “társadalomtudományi” doktorátust szerzőkkel kapcsolatban pedig
Botond legyen biztos, hogy beoltatták magukat, csak a pofájuk
jár kötelességtudóan, hogy minél több magyar hullik el, nekik
annál nagyobb siker.
Lásd, László Imrét, az oltás ellen kampányoló DK eü miniszter asrpiránsát,
aki a feleségével együtt sutyiban beoltatta magát.
Lásd azt a DK-s képviselőt, aki ütötte a rézdobot az oltás ellenes kampányban,
a felesége beoltatta magát, mert neki volt esze, de ő nem, hónapokkal
ezelőtt temették. Annyit tettek mindössze, hogy levették a fb-oldaláról
az oltás ellenes posztjait.
.
Háború ez, és sok a megvezetett, átvert, primitív ember, akik soha nem
tanultak történelmet, kultúrtörténelmet, de még az életösztön is hiányzik belőlük.
Gáspár Anette
2021-10-31 at 09:12
“és nem hajlandó tudomásul venni, hogy a valóságban, az oltások nélkül hányan nem érnék meg a felnőtt kort vagy halnának meg fiatalon.”
.
Meg sem születtek volna, mert elvitte volna a szüleiket a torokgyík,
a járványos gyermekbénulás, a TBC, vagy a vérmérgezés.
gyozo2018
2021-10-31 at 09:08
“az emberi jogok végtelen kiterjesztésének ideológiai projektje, a szabadságfetisizmus”
.
Ezért kell kitakarítani az országból a TASZ-t, Amnestyt és az összes mutációjukat.
gyozo2018
2021-10-31 at 09:07
Azért a tűzoltás régebbi: ” Ktészibiosz és tanítványa, Hérón i. e. 250 körül megalkották az első tűzoltásra is alkalmas kéthengeres, szelepekkel ellátott nyomószivattyút. De ez az idő múlásával feledésbe merült. A 15. századtól ún. vízipuskát, a 17. századtól ún. gólyanyakú fecskendőt használtak.1672-ben feltalálták a nyomótömlőt, és a fecskendők légkazánnal való ellátását (…)
.
Kétségtelen, hogy Magyarországon kb. 150 éve létezik a szervezett tűzoltás.
Zoltai Guszti
2021-10-31 at 09:00
Egy dolog ki lett felejtve:
Akkor amikor egyre többen azt észlelik, hogy az állam döntéshozatalat és a nemzetközi szervezeteket is mehszállja valami láthatatlan erő, talén nem meglepő ha 6X meggondolják azt hogy milyen visszavonhtatatlan döntéseket hoznak.