A magyar nemzettudat tekintetében talán egyetlen olyan terület és korszak sincs, amelyik olyan indulatokat váltana ki ma is, mint a magyar őstörténet. A „honnan jöttünk?” kérdések napjainkban legalább annyira foglalkoztatják a magyar társadalom jelentős részét, mint az, hogy hová tartunk. És ez egy sajátosság, hiszen gondoljunk arra, körülöttük egyetlen nép sem szenved ilyen problémától. Mindenkit csak a jelen és a jövő érdekel, a múltat le tudják néhány mesével és legendával, és ez semmilyen zavart, megingást nem okoz az adott társadalom önbecsülése számára. (Szakács Árpád írása.)
Egyszóval körülöttük egyetlen nép sem szenved ilyen problémától. Nem úgy nálunk! Az elmúlt tíz évben több őstörténettel is foglalkozó rendezvény kommunikációs szervezőjeként próbáltam átlátni az átláthatatlant. A különböző szektaszerű képződmények, egymással vetélkedő csoportok a tét nélküli vagdalkozások arénájában egymás ellen vívott csatáikkal döbbenetes benyomást tettek rám. Akik próbáltak már ezzel a területtel kapcsolatba lépni, azok tudják, miről van szó. A magyar őstörténet szó szerint elszektásodott a társadalomban. Vannak csoportok, hívek, vezérek, önjelölt próféták tézisekkel és kinyilatkoztatásokkal, és a jó ég tudja még mennyi minden fokozza a zavart. Természetesen más a hagyományőrzők szubkultúrája és más a tudományos közélet, még ha van is némi átjárás.
Az elmúlt száz év sok-sok sikertelensége közepette rengetegen keresték és keresik azt a pontot, amihez oda tudják kötni létezésük alapját. Mert kell legyen egy biztos pont, ami tényleg biztos, és mi lehet más, mint a múlt. És ez logikus és bizony indokolt. Csakhogy a mai Julianus barátok nem a lényeget keresik, hanem romantikus elképzeléseiket próbálják igazolni. Legalábbis jó részük.
Mindez egy jelenség. Azzal áll összefüggésben, hogy a Magyar Tudományos Akadémia a nemzetárulás kategóriájába tartozó tevékenységének égisze alatt az utóbbi 150 évben az őstörténettel kapcsolatos ismereteket szó szerint meghamisítva próbálják átültetni a magyarok fejébe. És pontosan ez van ma is. A társadalomtudományok ugyanis megpróbálják elhitetni magukról, hogy egzakt tudományok. Pedig ez Magyarországon sokszor semmi más, mint politika. Egyszerű politika, szekértáborokkal, egzisztenciákkal, tudományos fokozatokkal, no és rengeteg pénzzel. Ennek okait most hosszadalmas lenne kivesézni, a Magyar Nemzetben már foglalkoztam a témával, de most maradjunk annyiban, hogy kazalszámra lehetne elégetni és ledarálni a sok-sok tudós életpályát kikövező könyveket, cikkeket, amelyek a magyarság őstörténetének meghamisítása jegyében íródtak. Aztán kiderülne, hogy a tudomány felkent papjai pucéran állnának a nagy nyilvánosság előtt. És a hazugság be van épülve a tudományosnak nevezett globális hálózatrendszerekbe, külföldi finnugor elméletet oktató kutatóintézetekbe. Mert az pontosan ugyanolyan politika, mint a mi lábvízmeleg provinciális világunk.
Mivel nem volt hiteles kép, így sokan laikusként próbálták azt megalkotni. Ez pedig pontosan az MTA malmára hajtotta a vizet. Volt összehasonlítási alap, a mesékben hívők és a komoly kutatóknak beállított társaság között. Miközben például egy finnugrista Szentgyörgyi Rudolf semmivel nem különb, mint bármelyik eszelős, aki vad elméletekkel kereskedik, csak éppen Szentgyörgyi úr egyetemen oktat.
Az elmúlt tíz év kultúrpolitikai törekvéseinek tekintetében kevés sikerrel büszkélkedhetünk. Van viszont egy olyan terület, ahol Kásler Miklós miniszter nem egyszerűen szembe ment mindennel, ami blokkolta a múltunk megismerését, hanem a Magyarságkutató Intézet létrehozásával konkrétan megpróbálja a lehetetlent. A sok-sok mulasztást helyretenni.
Nincs ennél nehezebb történelmi feladat. Nemcsak az MTA szervezett múlthamísító hálózatával megy szembe, hanem azokkal is, akik elszektásították a magyar őstörténetet. A tanokat pedig egyik helyen sem fogják visszavonni, hanem inkább megpróbálják eretneknek kikiáltani a Magyarságkutató Intézetet. No és ott a harmadik nagylétszámú csoport, amely azt várja, hogy máról holnapra megoldják az elmúlt 150 év minden problémáját. Egy magyar átlagember el sem tudja képzelni, ilyen körülmények között milyen dolgozni. De hogy az Intézet állja a sarat, arra példa az a bámulatos szakmai anyag, könyv, egyéb publikáció, konferencia, stb., amit eddig letettek az asztalra. Hasonlítsák csak össze más intézetekkel!
Kezdeményezőnek és úttörőnek lenni nem a leghálásabb feladat. A ember háta mögött ezrek „jótanácsait” hallja abban a formában, hogy „de ne így, ne úgy, ne amúgy, nem emígy, de mégse, inkább amúgy”. Persze döntően olyanoktól, akik egy ásót sem tudnak lenyomni a földbe és persze azokét, akik a múltfeltárás terén rengeteget dolgoztak, de a korábbi rendszerek nem adtak nekik lehetőséget és igazságtalanul lesodródtak a pályáról, most pedig úgy élik meg, ezt ők is megcsinálhatták volna. Persze nem így, hanem úgy. Most pedig sértettségből, frusztrációból erősítik a fanyalgók és a csepűrágók táborát.
“Mindig azt támadják, aki csinál valamit”
Mindig azt támadják, aki csinál valamit. A legkönnyebb helyzetben mindig az van, aki nem csinál semmit, vagy megpróbál besimulni, nehogy észrevegyék. A Magyarságkutató Intézet jól látható, hiszen tevékenységével egyre több helyen tűnik fel. A pozsonyi csatáról is készített egy animációs ismeretterjesztő kisfilmet, amely kiemelt figyelmet érdemlő próbálkozás. Mindebbe olyan népszerű művészeket sikerült bevonni, mint Kőházy Ferenc, azaz FankaDeli és Tóth Gabi énekes. És egy tény arra, hogy fillérekből, minimális költségvetésből mit lehet kihozni. Képzeljék el, ha ilyen próbálkozásokra érdemi forrást is biztosítana a magyar állam.
A pozsonyi csata kisfilm azt bizonyítja, hogy valakik, valamivel próbálkoznak, építkeznek. Hogy ez jó épület lesz-e, abban én biztos vagyok, de ezt ténylegesen a jövő munkája dönti el. És ehhez kapcsolódik a kisfilm legfontosabb üzenete: soha nem hátrálunk meg! A legjobb védekezés a támadás! Valamint az, hogy csak akkor vagyunk sikeresek, ha tudunk építeni egymás munkájára.
Most is lesz egy pozsonyi csatánk…
Ma a helyzet sokkal bonyolultabb. Most is lesz egy pozsonyi csatánk: 2022-ben! A külső ellenséget, most a belső ellenség is segíteni fogja. Ezért 2022-ben nehezebb lesz, mint 907-ben.
Ha vesztünk, konkrétan Magyarország meg fog semmisülni. Ezt kellene felfogni! Mert minden odavész, nemcsak a múltunk, hanem a jelenünk és a jövőnk is. Legyen intő példa Trianon: 1918 tavaszán a magyar katonák Konstancán, a román tengerben áztatták a lábukat. Ha akkor azt mondja valaki, hogy fél év múlva egy szedett-vetett román alakulat bevonul Kolozsvárra, legjobb esetben kinevetik. Hát bevonultak! Az összeomlás olyan mint egy tűzvész. Órák alatt leég az, amit évszázadok alatt felépítettünk.
Ideje a sorainkat rendezni, mert minden csepűrágás, okoskodás, gáncsoskodás, ami gyengít, az a vesztünket fogja okozni. Mindenki meg tudja találni a helyét a közelgő sorsdöntő ütközetben. Ideje beállni a sorba, nem okoskodással, hanem tényleges munkával. Mához két évre nem lesz hazánk! Ez a tét. A másik oldalon nem a balfék finnugristák lesznek, hanem a globális világ szervezett zsoldosai. A vélt vagy valós kibékíthetetlen ellentéteket a 2022-es pozsonyi csata után is meg tudjuk beszélni. Akkor még lesz rá lehetőségünk.
Ébresztő, magyarok! Ébresztő, Magyarország!
(A pozsonyi csatát bemutató animációs filmről bővebben itt olvashatnak, Varga-Bíró Tamás kritikus blogbejegyzése pedig itt található.)
Juhász lászló
2020-12-24 at 20:33
Kedves Csorba Erik!
“Mire képes a meggyőzően előadott blöff, történelmi példa: a britek Szingapúrban 1941-ben jóval többen adták meg magukat, a lendületesnek mutatkozó Jamasita tábornoknak; megnyugvással vehették tudomásul a hadiszerencse megfordulása után, hogy lóvá tevőjüket háborús bűnösként halálra ítélhették.”
Jamasitát nem azért ítélték halálra, mert legyőzte a briteket, hanem mert többek között Brit Malájföldön 1942-ben lemészároltatott legalább 50 000 kínai civilt, továbbá felelősség terheli az 1945-ös manilai mészárlásért (100 000 fülöp-szigeteki halott) is.
Tehát Jamasita amellett hogy kiváló tábornok volt, mellesleg több tízezer civil haláláért felelős tömeggyilkos is.
Schenkhyalfonz
2020-12-24 at 19:18
Sajnos a vér- és a nyelvrokonság sokaknak félreérthető, nem is beszélve a különböző hagymázas baromságok hirdetőiről.
Amúgy Sajnovics és Hell valóban nem voltak nyelvészek (Hell ugyan németnek született, de magyarrá vált, Sajnovics pedig magyar nemesként jött a világra), de nem is ők az adatolás alapjai.
Trájer János
2020-12-24 at 13:52
Nincs mit hozzátenni! Minden szava igaz!
Uncle Ment
2020-12-24 at 10:57
Ha jól figyeltem, a jobboldal
kultúrmessiása
ébresztőt kiált fanknemtudomkivel meg tótgabival,
mert az Akadémia…
Szeretnék mindenkit megnyugtatni, lesz hazánk két év múlva.
kamcsatka
2020-12-24 at 08:09
kedves Árpád, azert a nemzet megmaradasának elso lepesenek kéne lenni, hogy elődeit tiszteli annyira, hogy nem tartja őket butanak, hazugnak vagy eppen olyannak akik azt sem tudjak honnan jonnek.
ezerszer leirtam amit ok tudtak. a magyar szkíta nép, a magyar szkíta nyelv. nem türk, nem finnugor, nem onogur, vagy ilyesmi. magyar. mit nem lehet ezen felfogni? nem a törmelékből vezetjuk le az egeszet. az oshazakutatas detto ugyanez. terben es idoben fixalni. ez itt az oshaza. ide tessek, ide. de aztan innen sehova, mert az indoeuropai oshaza mint tudjuk… nem nem, ezt nem lehet mert itt a szemita oshaza van… na jo, az ott jo maguknak ott a mocsárban kicsit feljebb. nevetseges az egesz.
csak halkan jelzem, magyarra a badvagitát, vagy buddha beszédeit le lehet forditani. nyenyecre le lehet? es vogulra? ugye azt senki nem gondolja komolyan h a szlav jovevenyszavak segitenek ebben igaz?
a filmrol pedig. Árpád nem lehetett ott, mivel a magyarok masodik bejovetele 677ben volt. PONT. legalizaljuk a hazug 895öt? mi, a hazafiak? nevetseges….
Feri
2020-12-24 at 07:30
Békés és Áldott Karácsonyt
mindenkinek!!!
??????????
csemege
2020-12-24 at 04:12
A finn-ugor eredet, vagy nyelvrokonság kérdését szerintem az dönti el, hogy Kőrösi Csoma Sándor nem Helsinkiben kutakodott bizonyítékok után. Az egyre fejlettebb régészet eredményeit figyelembe kéne venni a nyelvi hókusz-pókusszal történelmet csináló megélhetési szózsonglőröknek.
Theo
2020-12-24 at 01:18
Nem lenyeg,ha elsore nem tokeletes film keszult, a lenyeg, hogy egyaltalan mar lett iyesmi. Szentesi Zoldi most teved, ezt kellett volna nezni, nem duhongeni es ezzel az ellentabort erositeni.
Szakacs Arpadnak drukkolok, minden lepes szamit. Az oktatas a kulcs, oda kellene betorni. Rohej, hogy meg mindig nem sikerult elerni, hogy hazankban ujbol magyar erzelmu oktatas legyen. A szocialista elitcsere es tananyag hatalmas pusztitast vegzett.
Nyugati Ádám
2020-12-23 at 22:04
Szakács Árpád nem csak bátor, hanem tehetséges, analízisre és szintézisre egyaránt jól fölkészült értelmiségi. Szinte minden írását elolvasom és sem logikai, sem szemantikai hibát, csúsztatást nem találok bennük. Az őstörténettel összefüggésben számomra az a leginkább meglepő, hogy a magyarság szerintem leginkább értékes alkotó részét, a szinte minden általam ismert nyelvnél sokoldalúbb, úgy a tudományos mint a művészeti alkotásra leginkább alkalmas magyar nyelv kialakulásával és fejlődésével a kutatás nem sokat törődik. A kérdéssel akkor kezdtem el – sajnos csak amatőr szinten – foglalkozni, amikor Tellre Ede egyik riportja során azt mondta, hogy ha nem magyar lenne az anyanyelve, akkor valószínűleg legfeljebb egy átlagos középiskolai tanárságig vitte volna. Varga Csabának a magyar nyelvvel összefüggő publikációit olvasva, a Czuczor-Fogarassy szótáron keresztül a gyökrendszert megismerve magam is hajlok arra, hogy a magyar nyelv a leginkább alkalmas a határtalan valóság megközelítésére. Mindemellett olyan kifejező erővel rendelkezik, amely verbális eszközként is alkalmas az emberi személyiség szinte teljes mélységű elemzésére és ábrázolására. Élvezettel olvastam Bunyevácz Zsuzsa könyveit is, amelyek a távoli múlt irányába nyújtják meg a nyelvi emlékek időhorizontját.
K
2020-12-23 at 21:43
Schenkhyalfonz
2020-12-23 at 20:15
“Nyelvrokonságunk a többiekkel, akik finnugornak neveztetnek, elég jól adatolt”: például a finnugor-magyar nyelvrokonságot kitaláló
Sajnovics János és a német származású Hell Miksa akik sohasem voltak nyelvészek , de belekontárkodtak ebben a témába, de az ostoba Magyar tudományos akadémia mégis szentírásnak tekinti ezen kontárok véleményét, vagy a te kifejezésedet használva “adatolását”.
Sajnos, sajnálatra méltó a Magyar Tudományos Akadémia ,hogy kontárok véleményére alapoz.
Sajnovics János és a német származású Hell Miksa akik sohasem voltak nyelvészek, szakmai területük csillagászat,matematika és fizika.
K
2020-12-23 at 21:16
palaszeg
2020-12-23 at 20:36
Fentebb írt valaki kis”k” nick név alatt, és én
nagy “K” nick név alatt írok.
Én pont az ellenkezőjét gondolom ,mint amiben ő hisz.
palaszeg
2020-12-23 at 20:36
Kedves K4 Valamit félreértett abból amit írtam. Én nem azt írtam, hogy helyeslem a finnugor nyelvrokonságot. Pont az ellenkezőjét gondolom.
palaszeg
2020-12-23 at 20:32
Kedves K ! Bocsánat a k -nak szándékoztam soraimat írni.
Schenkhyalfonz
2020-12-23 at 20:15
A nyelvünk nyilván nem finnugor, hanem magyar, tekintve a mindenkori ismert népességszámokat. Mindazonáltal a nyelvrokonságunk a többiekkel, akik finnugornak neveztetnek, elég jól adatolt. A vérrokonságunk meg egy másik tészta …
(Hunfalvyt elég furán sokan osztrák lakájnak vélik, pedig még halálra is ítélték a szabadságharc alatti tevékenységéért.)
K
2020-12-23 at 19:57
PG
2020-12-23 at 19:33
és
palaszeg
2020-12-23 at 19:49
A finnugor-magyar nyelvrokonság tudománytalan, és valótlan ,
De ugyanolyan valótlanság és tudománytalan a finnugor-magyar vérrokonság is.
A két fogalmat nem kell összetéveszteni, tegyetek azért a kettő közé különbséget, mert nem ugyanaz..
K
2020-12-23 at 19:50
Sajnovics János és a német származású Hell Miksa vagy Maximilian Hell csillegászok voltak,szakterületük csillagászat, matematika és fizika. A számukra idegen nyelvészeti tudomány területére császári parancsra tértek át mint hozzá nem értő laikusok és autódidakták.
És ezt fogadja el jelenleg a Magyar tudományos Akadémia mint “szentírást” a finnugor -magyar nyelvrokonság témájában.
Teljesen tudománytalan a Magyar Tudományos Akadémia.
palaszeg
2020-12-23 at 19:49
Kedves K Visszaszívtak már Önök sok mindent, most is éppen szívásban vannak. Ma már csak azt állítják, hogy nyelvrokonság a finnugor, de én világosan emlékszem , hogy régen azt tanultuk, hogy legközelebbi rokonaink a finnek. Szó szerint ez állt a tankönyvekben. Lapozzon vissza vagy 40 évet. Akkor nem nyelvrokonságról beszéltek. Aztán levedlették ezt a poros teoriát és átváltottak nyelvrokonságra. Lesz ez még így sem. Egyébként ez a pofázunk stílus sok mindent elárul Önről és tudományáról. Se a szívsebészünk, se a miniszterünk nem beszél ilyen “felemelően”, de hát ők kultúremberek
K
2020-12-23 at 19:48
Királytigris
2020-12-23 at 19:32
Sajnovics János és a német származású Hell Miksa vagy Maximilian Hell sem voltak nyelvészek, és ugyanúgy nem értettek a nyelvhez, mint ahogyan te, mert azt mondod hogy :”Nem vagyok nyelvész”.
Sajnovics János és a német származású Hell Miksa vagy Maximilian Hell csillegászok voltak,szakterületük csillagászat, matematika és fizika. A számukra idegen nyelvészeti tudomány területére császári parancsra tértek át mint hozzá nem értő laikusok és autódidakták.
apro_marosan_petergabor
2020-12-23 at 19:40
2022-ben valóban nehezebb lesz, mint anno Pozsonyban, igen, van belső ellenség – rá kell ütni a körmükre, nem ajnározni őket- s sok külső pénz. Magyarul kell velül megküzdeni, nem píszí alapon, ugyanis a politikában nincsen helye a gyengeségnek. Értse mindenki miről van szó. Meg kell velük küzdeni nyelvi alapon, politikai alapon, média alapon egyaránt. Kompromisszum nélkül. Kompromisszum nélkül.
Ha 89-ben le lettek volna verve, helyre téve – mmost kevesebb gondunk lenne. Legyen ez tanulság.
Nem láttam még e filmet, de sokan mondják vizuálisan gyenge. Nem kell ilyen támadási felületet hagyni. Ha a Sorstalanság fa barakkjaira el lehett költeni 2 milliárdot (pontosabban el lehetett lopni), akkor egy ilyen filmre is lehet többet szánni: Mi van a Hunyadival?
Talonban?
Mint mondtam, kompromisszum nélkül lehet csak…
PG
2020-12-23 at 19:33
Valóban, a “nyelvrokonság” nem jelent vérrokonságot A “K” néven beíró is ebben a tévhitben van. Lehet, hogy ő jó nyelvész, de a nép eredetét abban nem lehet meghatározni. A magyarságkutató intézet pedig vérrokonsági alapon kutat. (DNS vizsgálatokkal is alátámasztva.) Igenis nagy dolog volt a pozsonyi csata, mivel eleink akkor védték meg először a hazánkat. Különben tényleg rokonaink voltak a hunok, illetve elődeink. A magyarok nem cseréltek nyelvet, téved aki ezt állítja. Még ma is értelmezhető az ősmagyarok beszéde. Vér szerint közelebb állunk a türk népekhez, mint a finnekhez. Ezért is van egy szervezet, ami a “türk nemzetközösség” életben tartásáért dolgozik. Mikor nálunk felütötte a fejét tavasszal a Covid-19 vírus, a türk nemzetektől kaptunk elsőnek segítséget, majd pedig Kínától. A finnek fütyültek ránk akkor is, és most is fütyülnek ránk.
Bizony 2022-ben nagyon ott kell lennünk!!!
Királytigris
2020-12-23 at 19:32
K!
Nem vagyok nyelvész, nem tudok nyelvi kérdésben tudományosan állást foglalni. Hiszem is meg nem is ezt a finnugor nyelvi rokonságot. Csak a nyelvit, az eredtet abszolút nem hiszem.
K
2020-12-23 at 19:31
Hungarológus
2020-12-23 at 19:14
A finnugor-magyar nyelvrokonságot is egy ellenség találta ki,mégpedig az osztrák császár, és az általad említett “belső ” értelmiségi mégis elhiszi ezt a sunyi mesét.
Tehát nem mondható hogy ez nem ide tartozik, hiszen a fenti cikkben is említést tesznek erről:
pl:” És a hazugság be van épülve a tudományosnak nevezett globális hálózatrendszerekbe, külföldi finnugor elméletet oktató kutatóintézetekbe.”
vagy : “Miközben például egy finnugrista Szentgyörgyi Rudolf semmivel nem különb, mint bármelyik eszelős, aki vad elméletekkel kereskedik, csak éppen Szentgyörgyi úr egyetemen oktat.”
Megnéztem a “Pozsonyi csatát ” és a “Honfoglalást” és igazán jónak tartom mindkettőt.
Hasonló történelmi filmek más népekről, tizedannyi valós ténnyel világsikert arattak.
Miért ne nézzem én is szívesen a hasonló tartalmú magyar alkotásokat magyar történelmi témákban.
NEM ÉRTELEK TÉGED.
Feri
2020-12-23 at 19:27
Akarjátok a valóságot, mert csak az igaz!
Minél régebben történt meg valami, annak nehezebb visszafejteni, de nem lehetetlen. Lásd a témába vágó genetikát!
Hajrá Magyarország, hajrá magyarok !!!
?
Hungarológus
2020-12-23 at 19:14
Mi a francnak beszéltek a finn-ugorokról, mikor itt egy talán jóindulatból íródott, de nagyon gyenge technikával elkészített, kevés történelmi tényt tartalmazó filmről van szó. A HONFOGLALÁS c. film jut eszembe, ahol szintén nagy beharangozás után nem láttunk semmit, sok pénzért. A MAGYARSÁG MEGRONTÓI ma is harcolnak ellenünk, csak hálózat-ban és több fronton. Igen, ma is el akarnak pusztítani minket, ez tény és a belső SZDSZ utódok segítségével.
K
2020-12-23 at 19:03
Királytigris
2020-12-23 at 18:45
Plafon vagy lavór angol nyelvből ered, de használja a magyar köznyelv is, több ilyen szó van, egy újságcikk is tartalmaz sok angol szót, de nincs angol-magyar nyelvrokonság..
mint ahogyan nincs finnugor-magyar nyelvrokonság
K
2020-12-23 at 18:59
Királytigris
2020-12-23 at 18:45
Én viszont tudománytalan manipulációnak és spekulációnak tartom a finnugor nyelvrokonságot, amit az osztrák császár harcolt ki és idomított be.
Ha a mai magyar nyelvet nézzük akkor sok száz olyan szó van gyakorlati magyar nyelvhasználatban, amihez hasonlót találunk az angolban is de sok más nyelvben is, de nincs angol-magyar nyelvrokonság.
K
2020-12-23 at 18:55
“beszéltem finnek magyarul, ő beszélt hozzám finnül, de kölcsönösen nem értettük meg egymást, semmit sem értettünk meg egymás beszédébő”
Ez a lényeg.
Ha a mai magyar nyelvet nézzük akkor sok száz olyan szó van gyakorlati magyar nyelvhasználatban, amihez hasonlót találunk az angolban, de sincs angol-magyar rokonság.
Az egész finnugor rokonság osztrák politikai manipuláció és spekuláció, amit beidomítottak a magyar tudományos köztudatba.
Az igazi nyelvrokonság például az ukránok és oroszok, vagy beloruszok és oroszok között van, vagy a szlovákok és az oroszok között.
Királytigris
2020-12-23 at 18:53
Bocsi! A “Nem” után elfelejtettem a vesszőt.
Csodálatos a mi magyar nyelvünk, egy vessző megváltoztatja a mondat értelmét. Tényleg így van ez a finn nyelvben is?
Tehát, a Zsidók napjainkban héberül beszélnek.
Királytigris
2020-12-23 at 18:48
A nyelvcsere nem egyedi eset. Pl. Jézus nem héberül beszélt, hanem arámi nyelven. Ezen a nyelven hirdette az Evangéliumot a zsidók körében. Ma a zsidók hogy beszélnek? Arámi nyelven? Nem héberül!
Királytigris
2020-12-23 at 18:45
K!
Senki sem cáfolja nyelvünk finnugor eredetét. De csak nyelvünk eredetét!!! Mi magunk nem vagyunk finnugorok!
A szocializmusban a nyelvet és az eredetet összemosták, és így tanították.
Bár hozzá kel tennem, hogy beszéltem finnek magyarul, ő beszélt hozzám finnül, de kölcsönösen nem értettük meg egymást, semmit sem értettünk meg egymás beszédéből.
Pl. a szlávoknál egészen más a helyzet. Azok megértik egymást.
Királytigris
2020-12-23 at 18:17
A Magyarságkutató Intézet a tudományos, DNS alapokra helyezett kutatási eljárással, mintegy leradírozza a finnugor eredet téves tanát.
Javaslom, hogy a kormány az eddigi pénzügyi támogatását, amit idáig az MTA-nak juttatott, ebben a szakágban, ezentúl utalja a Magyarságkutató Intézetnek.
Szakács Úrnak teljes mértékben igaza van a 2022-es választásokkal kapcsolatban.
Bár a Pozsonyi csata idején még nem volt az országunkban hazaáruló ellenzék. Ezeket később migráltaták be. De van bőven ma, és nem csak ma, már 1918-19, a patkányforradalmak óta dolgozik a belső ellenség. Trianon nagy részben nekik is köszönhető, mert amíg harcoltak hős Honvédeink a fronton, addig ezek a disznók Budapesten kirobbantották a patkányforradalmat, a hülye, félkegyelmű, idióta Károlyi vezetésével. Kunék már csak hab voltak a “tortán”.
Nem lesz könnyű, de nem vagyunk reménytelen helyzetben. Ha minden magyar ember elmegy szavazni, nagy baj már nem lehet.
Istenben bízunk de azért tartsuk szárazon a puskaport! (Oliver Cromwell)
Ha Isten velünk, ki ellenünk? (Evangélium)
Joris
2020-12-23 at 18:17
“Mikor nincs mennyei látás, a nép elvadul; ha pedig megtartja a törvényt, oh mely igen boldog!” Péld. 29,18.
“És Ő változtatja meg az időket és az időknek részeit; DÖNT KIRÁLYOKAT ÉS TESZ KIRÁLYOKAT; ád bölcseséget a bölcseknek és tudományt az értelmeseknek.” Dániel 2,21.
“A gonoszságban élő emberek nem értik meg az igazságot; akik pedig keresik az Urat, mindent megértenek.” Péld. 28,5.
“És megáldom azokat, akik téged áldanak, és aki téged átkoz, megátkozom azt: és megáldatnak te benned a föld minden nemzetségei.” 1Mózes 12,2-3.
“Azután monda nékem: Be ne pecsételd e könyv prófétálásának beszédeit, mert az idő közel van. Aki igazságtalan, legyen igazságtalan ezután is; és aki fertelmes, legyen fertelmes ezután is; és aki igaz, legyen igaz ezután is; és aki szent, szenteltessék meg ezután is. És ímé hamar eljövök; és az én jutalmam velem van, hogy megfizessek mindenkinek, amint az ő cselekedete lesz. Én vagyok az Alfa és az Omega, a kezdet és a vég, az első és utolsó.
Boldogok, a kik megtartják az ő parancsolatait, hogy joguk legyen az életnek fájához, és bemehessenek a kapukon a városba. De kinn maradnak az ebek és a bűbájosok, és a paráznák és a gyilkosok, és a bálványimádók és mind aki szereti és szólja a hazugságot.” Jelenések 22,10-15.
A magyar nép sorsa, mint bármelyiké, Isten kezében van. Jelenleg még a lengyelek előtt is, mi vagyunk azok, akik két okból is kedvező elbírálásra számíthatunk. Egyrészt védelmezzük a kereszténységet az iszlám és az átkozódó anarchisták, ateisták, “liberálisokkal” szemben, akik az örök törvényt efemer matymarékkal kívánják lecserélni.
Másrészt Európában szintén mi vagyunk azok, akiknek a zsidósággal rendezett a viszonyuk. Ennek bizonyítéka, hogy nem eresztjük rájuk az iszlàm antiszemitizmust. Ezért is érthetetlen számomra, hogy pl. a vadhajtásokon agyas emberek próbálják nemzetünket belerángatni valamiféle zsidók elleni bosszúhadjáratba. Ezért is tartom magamat távol tőlük.
“Mint a megromlott és kerítés nélkül való város, olyan a férfi, a kinek nincsen birodalma az ő lelkén!…Többet ér a türelmes ember a hősnél, és az indulatán uralkodó annál, aki várost hódít.”
Engem az ilyen álradikalizmus a hajdani szadeszre és a mai Jobbikra emlékeztet.
K
2020-12-23 at 18:05
A finnugor nyelvrokonságot Trézsi néni ? (és Sajnovics )találta ki, mert az osztrák császár erre utasította, és ez az elmélet rá lett kényszerítve a magyarságra.
Trézsi néni az osztrák császár ügynöke volt?
hivő
2020-12-23 at 18:04
A pénzt el kell venni a
MTA-től és a többi álkutato
szervezettől és a
Magyarságkutato Intézetnek
adni.Mert nekünk van
hagyományunk és történelmünk
nem ugy mint egyes összefércelt
államnak.
csakafidesz
2020-12-23 at 17:48
Ne tévesszük össze a szezont a fazonnal. A trianoni békét 1917-ben határozták el (Ferenc József halála után) és a Habsburg háznak rengeteg ellensége volt. T.G. Masaryktól Adolf Hitlerig. (Igen, Hitler a német sovinizmus oldaláról kívánta a Monarchia bukását.) Trianon annak a következménye volt, hogy a muszlim törökök elhurcolták a magyar kisgyerekeket rabszolgáknak, janicsárnak, úgy kellett eldugni előlük az kicsiket. Az ország lakossága a török idők végére felére csökkent. A török elöl idejött román kitalálta, hogy ez a föld a “vatra romanesca” és ősidőktől az övé. A svábokat betelepítették, mert kellett a földműves, a tótok lejöttek az üres vidékekre s Békésben meg Pest megyében egész falvakat alkottak. A dunai szerbek maradtak Szentendrén és a délvidéket benépesítették. Ennek következménye Trianon, nem a lábáztatásé.
A Pozsonyi csata önmagában nem csinált nagyhatalmat az országból, és a korabeli németség akkor is három-négyszeres létszámfölényben maradt mikor megnyertünk egy ütközetet.
K
2020-12-23 at 17:48
k
2020-12-23 at 16:43
:::::::::::::::::
Ez a “k” nem én vagyok.
Én a nagy “K”-t használom.
::::::::::::::
A finnugor nyelvrokonságot pedig azon egyszerű ok miatt utasítom el maximálisan, mert hogy ez az elmélet akkor született, amikor Magyarország önállósága nem létezett, és az egész kultúrát és tudományt az osztrák császár diktálta.
Az elmélet kiagyalóját Sajnovics Jánost Magyarországon akkoriban senki sem ismerte el, csak külföldön , és Sajnovics János forrásai is külföldiek voltak a német származású Hell Miksa vagy Maximilian Hell, stb…. .
Sajnovics János a Hell Miksának a tanársegédje volt, vagyis a bécsi udvari csillagda igazgatójának tanársegédje volt.
A mai körülmények között így a finnugor nyelvrokonság értelmi szerzője Sajnosvics János és Maximilián Miksa hiteltelen , mert ezek a bécsi udvar kegyeit keresték, ezért kapták a fizetésüket, nem pedíg a tényekért.
Ideje volna ha jelenleg a Magyar Tudományos Akadémia is tudomásul venne tényeket.
Zsolt
2020-12-23 at 17:45
Bármilyen furcsán is hangzik itt és most: a történeti illetve történelmi valóság dokumentáltan hiteles bemutatása másodlagos. A fő cél: bevinni a köztudatba a sokáig elhallgatott csata tényét, felrázni ifjúságunkat mély posványba süllyedt tunyaságából, előmozdítani a nemzeti büszkeség kialakítását, háttérbe szorítani a „merjünk kicsik lenni” mentalitást.
Grenki
2020-12-23 at 17:20
@Magyar vagyok Így van ahogy írja! Egyetértek!
Leopárd
2020-12-23 at 17:18
EGY NYELV –NEM A SZAVAK ÖSSZESSÉGE-HANEM RENDSZER-ÉS VILÁGLÁTÁST IS HORDOZ-EGY NYELVET NEM LEHET ÖSSZELOPKODNI, MERT AKKOR NEM KOHERENS SZERKEZETŰ. -A FINNUGOR EREDET AZÉRT —-BAROMSÁG–MERT PL. ABBÓL NEM LEHET LEVEZETNI AZT, HOGY MIKÉNT VOLT KÉPES A MAGYAR LÉTREHOZNI EURÓPA EGYIK LEGERŐSEBB ÁLLAMÁT.-A MÁSIK AZ UN. ŐSHAZA ÜGYE-AMIT A FINNUGRÁSZOK EZEN ÉRTENEK AZ MARHASÁG, ÉS AZÉRT MARHASÁG, MERT AZ A TERÜLET–NEM VÉDHETŐ-ÉS OLYAN IDIÓTA NÉP SOSEM VOLT, AMELY NEM VÉDHETŐ TERÜLETERE TELEPEDETT VOLNA LE.-TEHÁT: ELÉG VOLT A FINNUGOR IDIOTIZMUSBÓL-AZ ŐSEINK EURÓPA EGYIK LEGERŐSEBB ÁLLAMÁT TUDTÁK MEGALKOTNI-ÉS MÁR EZÉRT SEM LEHET IGAZ A FINNUGOR TÖRTÉNET.–A FINNUGOR ZAGYVALÉK OKA-A HABSBURG BANDA-KISEBBRENDŰSÉGI ÉRZÉST AKARTAK GENERÁLNI A MAGYAROKBAN-EZÉRT ERŐLTETTÉK.-MUTATIS MUTANDIS EZT CSINÁLJA A BALOLDAL IS-MINDIG DEGRADÁLJA A MAGYARSÁGOT-.OV EZZEL ELLENTÉTBEN ÖNÉRZETET, ÉS BECSVÁGYAT KÉPVISEL.
Leopárd
2020-12-23 at 17:07
Mind az 1030-as fejlettségi szint—független, erős magyar Közép-Európai Birodalom-mind a 907-es győzelem-minden épeszű számára egyértelművé teszik, hogy ezek az eredmények logikai szűkségszerűséggel involválják a több évszázados-jelentékeny őstörténetet-hiszen egy gyenge nép ilyen eredményeket sosem ért volna el. Ehhez még régészet sem kell-csak józan ész.Elképesztő idiotizmus, hogy a kora középkor egyik legerősebb királyságát bárki megpróbálja visszavezetni egy szerencsétlen csoportra, amely bemenekült a Kárpát- Medencébe.Ez olyan, mint az oroszlánt közvetlenül levezetni a békából.
Magyar vagyok
2020-12-23 at 17:07
Emberek. Valami nagyon óriási félreértés is van itt a levegőben… Sokan nem azt kritizálják, hogy elkészült ez a film. Örömmel veszi szerintem mindenki, akinek kicsit is fontos a magyarság-tudata. Itt azt vetik fel sokan, (köztük én is), hogy miért nem a profik csinálnak ilyesmit? Miért kell megvárni, amíg az amatőröket küldi el mindenki a fenébe a minőség miatt. Hány szakember van az országban, akár jobboldalon is, aki NEM CSINÁL SEMMIT! Csak ülnek, fanyalognak, hogy nincs támogatás, és bejárnak a nemzeti oldali tv-kbe díszelegni. ALKOSSANAK! Akkor lesz több ilyen mű. Tudják, mit szeretnének az emberek, de csak tologatják a koszt maguk előtt, söprögetést imitálva, mondván, takarítanak… Nem az amatőröktől várjuk a megváltást, és ne is hagyjuk, hogy nekik KELLJEN ezt megcsinálni.
Ne csak az “átlagpolgártól” várja el a “hivatalos megmondó ember” (nem Szakács Árpádra értettem, hanem általánosságban), hogy tegye oda magát a haza érdekében, hanem az alkotóktól is. Nekik vannak meg az eszközeik, a tudásuk, a kapcsolataik.
Arról már nem mondok semmit, hogy Fankadeli nem minden hazafinak a kedvence, és nem minden magyar szereti a reppet.
Karoly
2020-12-23 at 16:37
907ben a Magyarok nemcsak a saját életükért küzdöttek, hanem a mieink ért is!!2022 ben ugyanaz ismétlődik, igaz más alapokon!
Vihar van, és akinek nincs erős gyökere, feloldodik, örökre eltűnik.
Azt a népet,történelem is elfelejti.
Az okos ember, a más karán tanul.
nemzeti
2020-12-23 at 16:19
Az iskolákban TANÍTANI ! Levetíteni,elmagyarázni.
S levetíteni Gyurcsányék 2006-os terrorját.
khm
2020-12-23 at 16:09
Nagyon jó cikk!
És végre elindult az ország a történelmének megismerése felé!
Ekeke
2020-12-23 at 16:03
A régi vicc jutott eszembe,a Jóistenhez fohaszkodo palirol,aki állandóan azért rimankodik a Fennvalohoz hogy segítse őt egy Lottó ötöshöz.Egy idő után az Úr megunta és leszolt, figyelj segíts te is, vegyél legalább egy lottó szelvényt…Most mikor sorozatban azt látom hogy szinte ugyanazok szinte ugyanazokat a marhaságokat követik el mint a 2002-es bukás elött,akkor mondom hogy mi magunknak hiába kiabaljuk hogy ébresztő…Ha fentről nem segítenek,cseszhetjuk.
Csorba Erik
2020-12-23 at 15:56
jav: az előzetesen majd 20 év alatt már jól szétrágott
knerten
2020-12-23 at 15:54
1918 tavaszán a magyar katonák Konstancán, a román tengerben áztatták a lábukat. Ha akkor azt mondja valaki, hogy fél év múlva egy szedett-vetett román alakulat bevonul Kolozsvárra, legjobb esetben kinevetik. Hát bevonultak! Az összeomlás olyan mint egy tűzvész. Órák alatt leég az, amit évszázadok alatt felépítettünk.
IGEN, IGEN, EZERSZER IS IGEN!!!! EZ A TÉT 2022-BEN, SE TÖBB, SE KEVESEBB.
Csorba Erik
2020-12-23 at 15:54
Való igaz, kedves Árpi: Ha a Kárpát – medencében hont foglaló, Európába beilleszkedni akaró, létezésében veszélyeztetett ázsiai magyarság és a rá törő európai nyugat konfliktusát a pozsonyi csata, a honvédelem 1918-as elmaradása nyomán a Kárpát – medence magyarságtól nyugati érdekek szerint történt elfoglalása, valamint napjaink küzdelmeinek tükrében szemléljük, a magyar és a filozófiai értelemben vett történelem lebilincselően izgalmas, rémisztő dimenziójába jutunk.
A marxista történészek legsúlyosabb árulása az első világháború eseményeinek interpretálásával, hogy a történtekért a valódi felelősökről tudva, de mélyen hallgatva a globális antantgyökerű propagandaszerű narrációval teljesen szinkronban hangsúlyozták a „feudális magyarság bűneit”. Napjaink kiadásában követőik arról győzködik a közvéleményt, és beszélnek mellé, hogy a 800.000 frontról hazatérő magyar védekezése lehetetlen volt ilyen meg olyan okoknál fogva, ugyanakkor nem érintik, mi módon foglalhatta el az országot három irányból csekélyebb létszámú idegen. Az egyenletet végigvezetve x értéke meglepő és a végeredmény mellbe vágó: kiábrándító arra gondolni, hogy a korábban elhatározott területi változások adminisztrálása tulajdonképpen az országba lépő egyetlen külföldi nélkül is sikerült volna a megtámadott magyar állam elégtelen állapota miatt; az előzetesen majd 2 év alatt már jól szétrágott váz egy pöccintésre is a maga súlya alatt hullt porba az összetartó tartalom hiányában, eltüntetése okán. Mire képes a meggyőzően előadott blöff, történelmi példa: a britek Szingapúrban 1941-ben jóval többen adták meg magukat, a lendületesnek mutatkozó Jamasita tábornoknak; megnyugvással vehették tudomásul a hadiszerencse megfordulása után, hogy lóvá tevőjüket háborús bűnösként halálra ítélhették. Hasonló harctéri ravaszság, amikor a felek egyike egyetlen géppuskáját hordozza gyorsan körbe és működteti különböző tüzelőállásokból a frontvonalon, hogy ellenségét becsapva nagyobb tűzerő benyomását keltse. Még egyszerűbb, ha arra gondolunk, amikor egy rossz szándékú, dörzsölt egyén hüvelykujját áldozata hátába mélyesztve kelti pisztolyhasználat érzetét, és „kényszeríti”, vagy a zsákmányállat mezei nyúl halálát szívinfarktus okozza kisebb testű, komolyabb sérülés okozásra egyébként képtelen emlősállat támadójának agresszivitása nyomán. Az idegen fegyveresek harcértékénél sokkal fontosabb volt tehát, hogy a cselszövésről és megtévesztésről elvonják a figyelmet. Nem eredendő cél az erős kifejezések használata, de a korszakot övező, szabadkőművesekkel, az ország megvédésével és Károlyi szerepével kapcsolatos vitákban testet öltő, tisztán látást akadályozó felelőtlen, vagy Hegedüs hadnagyéra emlékeztető, idegenekkel összejátszó kollaboráns értelmiségi viselkedés egyben nemzetbiztonsági kockázatot jelent, az elszenvedő passzív alany pontos ismeretei és megvilágosodása nélkül ugyanis a metódus máskor is megismételhető.
Contrabass
2020-12-23 at 15:44
A film alatti hozzászólók között is már megjelentek a fanyalgók, az önjelölt “szakértők”, hogy az nem is úgy volt, nem is akartak minket kiirtani, nem is jók a harcosok ruhái, nem jó ez, nem jó az. Félkegyelmű magyarellenesek mindenhol összeverbuválódnak.
Vica
2020-12-23 at 15:39
A fiatalokkal meg kell értetni, hogy a gengszter annak születik! Soha nem lesz belőle jóságos cukros bácsi! Fejletlen értelemmel, és lelki világgal csak a saját örömét akarja megélni, akár a legdurvább perverzióval is megspékelve! Ezeket az ember utánzatokat semmi nem tudja megpuhítani! Azt élvezik, ha mások szenvednek! NINCS BENNÜK IRGALOM, ELADJÁK AZ ÉDESANYJUKAT IS A KÜLFÖLDI HATALOMNAK! a MÉZESMADZAGUK MÉREGGEL VAN ÁTITATVA! VIGYÁZAT EMBEREK! HARCRA FEL! NE ENGEDJÜK ŐKET A HATALOMBA!!!!!