A Viking Sigyn szállodahajó radarján némák voltak a vészjelzők, ugyanis kikapcsolták őket – értesült a Blikk. A lap azt írja, hogy emellett a hajóhidat is leeresztették.
A Hableányt üzemeltető cég ügyvédje, dr. Sógor Zsolt megkapta azokat az iratokat, amelyek az elsődleges szakvéleményeket tartalmazzák. Köztük van az is, amelyik az egyik legkomolyabb bizonyíték lesz a büntetőperben – írja a Blikk. A lap úgy tudja, hogy a Viking 46 fős személyzetét és 184 utast hallgattak ki tanúként a tragédia után, köztük azt az amerikai házaspárt is, akik videón örökítették meg a Viking fedélzetének orrából az ütközést. Ezt a felvételt adta át a hatóság szakértői vizsgálatra.
Az eredmény szerint a videón nem látható, hogy a Viking az ütközést megelőzően lassítana, azaz nem vett tudomást a Hableány jelenlétéről. A szakértő kimondja, hogy a felvétel alapján a Viking vezetőjének látnia kellett a sétahajót, amikor az még előtte volt
– árulta el a Blikknek az ügyvéd, aki azt sem érti, hogy a Viking radarjához tartozó közelriasztás jelzőhangja miért volt kikapcsolva. Ez a vészjelző nem volt élesítve, pedig a sötétben, esőben, a különösen nagy hajóforgalomban indokolt lett volna a használata. A vészjelző – ahogyan egy kormányos matróz jelenléte is – talán megelőzhette volna a tömegszerencsétlenséget. A Blikk megszólaltatott egy független hajózási szakembert, aki szerint ez a hangjelzés hívja fel a figyelmet, ha a radar érzékeli, hogy valami túl közel kerül a hajótesthez, ha éppen a vezető nem figyel.
A radarberendezés nagy teljesítményű mikrohullámokat bocsát ki, amelyek a különböző anyagú tárgyakról másként verődnek vissza, így különböztethető meg egy uszadékfától a hidak kőpillére és a hajótestek jele a radaron. A kikapcsolt vészjelzőre egy magyarázat elképzelhető: a forgalmas szakaszon legalább 15-20 másik hajó közlekedett, így folyamatos volt a felesleges jelzés, ami zavarhatott, ezért inkább kikapcsolták a jelzőhangot
– gyanítja a szakember.
Leengedték a kapitányi hidat
Jelenleg nem tisztázott az oka, de a műszaki szemlén kiderült az is, hogy a Viking mozgatható kapitányi hídját egy méterrel alacsonyabbra engedték a maximális magasságnál, amit az áradó Duna vízállása sem indokolt.
A hajóhíd nem a legmagasabb pont, kényelmesen átfért volna a folyó hídjai alatt. Egy méter magasság rengeteget számít a beláthatóságnál, ám ezzel együtt is nagyon nagy a hasonló szállodahajók holttere
– magyarázta a szakember a Blikknek.
Forrás: Blikk; Fotó: MTI
speaker
2019-07-02 at 15:18
Egyetlen elhunyt utasért több kártérítés jár, mint amennyit a bíróság a óvadékként megnevezett. Most olvasok lefizetett bírókról az egyik cikkben. Nem lehet, hogy itt is erről van szó? Elnézve ezt a sok bolsi-libsi idiótát nem csodálkoznék.
olszal
2019-07-02 at 12:34
Mint amit kamionosok egy része csinál.(Tisztelet a nem sok sofőrnek…)
Terjedelmükkel és tömegükkel akarnak előnyt szerezni a közlekedésben résztvevő más gépjárművekkel szemben.
Aztán vagy elérik a céljukat, vagy nem, de van olyan is mint a Viking esetében, tarolnak, törnek, zúznak, nagyon nagy bajt okoznak…
És akkor majd jön a bűnbocsánat?
ómió
2019-07-02 at 10:55
Fő, hogy a Pubi nem érzi magát felelősnek!
csakafidesz
2019-07-02 at 12:21
Remélem lesz néhány éve a börtönben, ámbár a magyar bíróságtól nem várok annyi karakánságot, hogy el merje ítélni. Egy kis felfüggesztett, némi prédikáció.. Nemzetközi bíróságra kell az ügyet bízni, mert nem lesz a magyar bíróság ítélete olyan, hogy a koreaiak is elfogadják.
Namond
2019-07-02 at 10:03
Dávid Zsuzsáé a jó kérdés.
De a Viking Sigyn 46 fős személyzetéből, hány fő a hajózó legénység, abból hányan voltak szolgálatban és a többiek mit csináltak?
csakafidesz
2019-07-02 at 12:18
Leginkább a kapitány szerepe a kérdéses Mit csinált akkor? Én még olyanról nem hallottam, hogy kihajózáskor, azaz elinduláskor nincsen a helyén a kapitány. Ez a minimum! (Hasonlókép kikötéskor is fent kell legyen a helyén.)
Namond
2019-07-02 at 17:55
Nem tudom, mit és hol csinált a kapitány, erről szóló információra nem emlékszem.
Sőt az sem derült még ki számomra, hogy kik vezették a hajókat, azaz ki állt a kormánynál.
Viszont, mivel a Sigyn egy luxus szálló, elképzelhetőnek tartom, hogy akár a vendégekkel vacsorázott.
Lehet itt is van “kapitány asztala” és a VIKING tour belső előírásai szerint un. vendéglátási kötelezettsége, pl tánc megnyitása.
Paulik
2019-07-02 at 08:58
Ha ez a feltételezés helyes és bizonyítható a szándékosság, akkor nagyobb a baj, mint gondolhattuk. Akkor ez már kézzelfogható jele annak, hogy egy “rejtett” háborúban áll Európa. Ez pedig sokkal nagyobb lépés az eddigi békés megoldások után, mint egy fegyverhasználat a határon! Pedig már az is a levegőben lóg!
Ebből is látszik, hogy a módszerek a békés életnél teljesen mások, mint egy népvándorlásnál.
Jozsika
2019-07-02 at 08:54
A videon amit meg lehetett tekinteni szépen látszik hogy a Viking visszatolatott.Két mentöövet is beledobott valaki a vizbe majd a hajo továbbment.
Nahát
2019-07-02 at 08:40
A hajó kapitánya messzebbről már láthatta maga előtt a Hableányt. Kikapcsolta a vészjelző radart, megközelítette, utolérte, begyűrte maga alá. Visszatolatott a vízben lévő emberekre, majd megállás nélkül elhajtott. A hatóságokat nem értesítette, a mentést nem kezdte meg. Ez tudatos, előre megfontolt tömeggyilkosság, terrorcselekmény volt 3 nappal az EU-választások után, ahol Magyarország jól szerepelt, és ünnepelt. A tomboló milliárdos ott számította el magát, hogy a hajón NEM magyarok utaztak. Fentiek fényében az is érthető, hogy a hajó mentésében miért a Terrorelhárítás vett részt, személyesen Hajdu Jánossal.
csakafidesz
2019-07-02 at 12:15
Ennek ellenére a teljesen hiteltelen magyar bíróság nevetséges összegű óvadékkal kiengedte.