A gyanú szerint nem tartotta be az előzés szabályait a Viking Sigyn kapitánya – mondta a két hete elsüllyedt Hableány balesetével kapcsolatban Borbély Zoltán közlekedési szakjogász az M1 aktuális csatornán péntek délelőtt.
A gyanúsítás tartalmazza azt is, hogy a kapitány nem jelezte előzési szándékát, valamint nem tartott biztonságos oldaltávolságot – tette hozzá. Arról szólva, hogy az ukrán kapitány 15 millió forintos óvadék ellenében kijöhetett a börtönből, a szakértő jelezte, hogy érvényesíteni kell a legkevésbé korlátozó kényszerintézkedés elvét. Hozzátette ugyanakkor, hogy szerinte a megfelelő mértékű óvadék a letartóztatási okok közül csak a szökés, elrejtőzés veszélyét csökkenti, a bizonyítás megnehezítéséét nem.
A Hableány sétahajó május 29-én este összeütközött a Viking Sigyn szállodahajóval a Margit híd közelében és elsüllyedt. A Hableány fedélzetén 35-en utaztak, 33 dél-koreai állampolgár és a kéttagú magyar személyzet. A baleset után hét embert sikerült kimenteni. A szállodahajó 64 éves ukrán állampolgárságú kapitányát a baleset másnapján vették őrizetbe vízi közlekedés halálos tömegszerencsétlenséget eredményező, gondatlan veszélyeztetésének gyanúja miatt. A kapitány letartóztatása a 15 milliós óvadék megfizetése után megszűnt, a gyanúsított Budapestre kiterjedő bűnügyi felügyelet hatálya alá került, nyomkövetőt kell viselnie, és köteles hetente kétszer személyesen jelentkezni a nyomozóhatóságnál.
Forrás: MTI; Fotó: MTI
Facebook hozzászólás
Namond
2019-06-14 at 22:56
Jobb lenne, ha a cikk író tájékozódna, hangulatkeltés helyett.
A vízi közlekedés ÁLTALÁNOS szabályai szerint, az előzött hajónak utat KELL adnia, lassítással, félreállással.
Ha az előzött hajó vezetője, az előzést veszélyesnek, aggályosnak tartja, NEKI kell jeleznie az előző hajó részére.
Az előző hajóval versengés, az útvonalának lezárása, elfoglalása TILOS.
khm
2019-06-15 at 05:57
Ahhoz,fel kellett volna vegyék egymással a kapcsolatot.
Namond
2019-06-15 at 06:47
Igaz.
Megjegyzem engem érdekelne, hogy:
A híd pillér elkerülési távját nem jelöli bója véletlenül?
Ha igen, a bója az áradás miatt víz alá kerülhetett?
Ráfuthatott a Hableány rögzített vagy elszabadult bójára esetleg uszadékra?
Ha a Hableány ráfutott valamire, az eltéríthette az irányától és a Viking felé lökhette?
Az ATV-n bemutatott, állítólag a két hajó mozgásának GPS adatai alapján grafikus ábrán összeállított, sebesség és útvonal rekonstrukció hiteles-e és bizonyítékként kezelik-e?
Miért tűnt el a médiából és a köztudatból a sebesség és útvonal rekonstrukció?
khm
2019-06-14 at 19:24
Bár még csupán nyomozás van,DE!
Nem megsérthette,hanem megsértette.