Valós volt a szándék, és már zajlik is az Iszlám Állam (ISIS) Európa megszállására vonatkozó forgatókönyve, amelyről február végén számolt be a nemzetközi sajtó – egyöntetűen így nyilatkozott több szakértő is a Napi Gazdaságnak. Egy brit terroristaellenes csoport jelentésére hivatkozva február végén többek között francia Le Figaro is beszámolt arról: az ISIS azt tervezi, hogy Szíriából és Irakból toborzott fegyveresekkel elárasztja a Kadhafi megbuktatása után káoszba fulladt Líbiát, ahonnan menekültnek álcázott harcosokat küld a Földközi-tengeren keresztül Dél-Európába azért, hogy a kontinens városaiban ámokfutásokat rendezzenek.
Azóta felvetődött, hogy a terrorszervezet megváltoztatja a stratégiáját, és szárazföldi útvonalat választ céljai megvalósításához. Mindenképpen valós az ISIS ezen szándéka – jelentette ki a Napi Gazdaságnak Prantner Zoltán biztonságpolitikai szakértő. Felhívta a figyelmet arra, hogy a terrorszervezet soraiban rendkívül sokan képviseltetik magukat külföldi önkéntesek, akik sokkal nagyobb veszélyt jelentenek, mint akár egy Európába küldött iraki vagy szíriai, hiszen ők abba a közegükbe fognak visszatérni, ahol felnőttek. Ismerik a viszonyokat, ismerik az eljárásmódokat, vannak kapcsolataik, sokkal könnyebben tudnak elrejtőzni, mozogni, illetve cselekedni, ha éppen arra kapnak utasítást – mondta Prantner Zoltán.
A szakértő ugyanakkor megkérdőjelezte a veszélyes földközi-tengeri útvonal használatát, szerinte a szárazföldi verzió erre sokkal alkalmasabb. Hangsúlyozta, a statisztikák most azt mutatják, hogy míg 40 ezer fölött jár a tengeren keresztül az olasz partoknál kikötő illegális bevándorlók száma, a szárazföldön, Magyarországon keresztül Európába érkezőké már meghaladta az ötvenezret is. Prantner Zoltán szerint azt nem lehet tudni, hogy a mostani menekültek közül hányan lehetnek az ISIS emberei.
Földi László szerint a februári sajtóhírekben közöltek már nem csupán egy szándék, hanem egy megvalósult, jelenleg is zajló cselekmény, a jelenlegi népvándorlás nem célországokról, hanem Európa megszállásáról szól. Az Információs Hivatal volt műveleti igazgatója arra hívta fel a figyelmet, hogy az ISIS módszerei árnyaltabbak lettek, a menekültek között nemcsak kiképzett emberek érkeznek Európába, hanem toborzók is. Nekik nem a végrehajtás a feladatuk, hanem azoknak a csoportoknak a megkeresése, akikről korábbi információjuk van.
Ők itt élnek Európában, olyan, az iszlámmal szimpatizáló korábbi bevándorlók leszármazottai, akik esetleg a sikertelen asszimiláció miatt frusztráltak, így szimpatizánssá válhatnak, mobilizálhatók, és akár konkrét cselekményeket is végrehajthatnak – mutatott rá Földi László. A volt műveleti igazgató szintén kiemelte, hogy 25 millió muzulmán él Európában, ami abból szempontból riasztó, hogy az ISIS vezérkarát és kiképzett tisztjeit leszámítva az utánpótlását az európai állampolgárokból biztosítja, tölti fel. – Európa ezért is stratégiai célpont az ISIS-nek – jelentette ki Földi.
Forrás: Napi Gazdaság
Fotó: mixonline.hu
Kaktusz
2015-07-04 at 14:04
Van abban valami amit ön mond, hiszen, a protestantizmus ép a török uralta területeken terjedt a leginkább. Ez pedig ép azt támasztja alá, hogy vallásszabadság volt az akkori törökök uralta területeken. Amit ugye nem lehet elmondani a Habsburgok uralta területekről, hiszen ott a katolicizmus üldözött mindenféle más mozgalmat.
Viszont nem szabad elfelejtenünk azt sem, hogy a terror akciókat, olyan Európában élő és dolgozó emberek követték el, akikről nem is gondolt volna ilyesmit a környezetük. Ennél fogva egyáltalán nem csodálkozhatunk, azon, hogy az emberek bizalmatlanok a muzulmánokkal szemben. Sőt! bizonyos fokig meg is lehet érteni
Hegedűs Imre
2015-07-04 at 12:44
” arra kényszerítjük őket, hogy békében éljenek egymással.” Kérdés – mivel lehet ezt elérni? Mert addig, amíg ott lőni fognak – menekülnek is onnan.
Jank
2015-07-04 at 07:42
Kicsit szélesíti a látóteret:
http://persianews.vcp.ir/0-%D8%A8%D8%AF%D9%88%D9%86-%D9%85%D9%88%D8%B6%D9%88%D8%B9/1397565-Geopolitika-Terrorizmus.html
De Jong Judit
2015-07-04 at 16:06
egy kis gépelési hibát javítanék:
….civilizáció végét és a középkori viszonyok közé történő visszarendeződést fogja jelenteni.
Öregharcos
2015-07-03 at 21:18
Kedves De Jong Judit! Nagyon nem tudok egyetérteni ezzel a mondatával:”muszlim már csak fanatikus vallása okán sem szándékozik integrálódni”. Az iszlámot tekinthetjük fanatikusnak, de egy béketűrő, mások hitét vallását nem elnyomó szellemi irányzatról beszélhetünk.( Jó, jó, hitében nem fog integrálódni, de hogy csak egy példát ragadjak ki: szerencsére egészen békés, és igen jól főző török konyhaművészek integrálódtak már a magyar köznapokba.) Most olvasom sokadszorra Szulejmán uralkodásának, valamint korának történelmi visszatekintését. Egy helyen pl. ilyesmit találtak a történészek: ” felkerestek panasszal (mármint a szultáni közigazgatás tisztviselőit) szegedi, nem muzulmán alattvalóink. A panaszuknak helyt adunk, elrendeljük, hogy a budai pasa…” Persze nemzeti tragédiánk a 150 éves megszállás, de a magyarság szabadon gyakorolhatta keresztény vallását, templomaikat nem rombolták le, és erőszakkal senkit se próbáltak muzulmán hitre téríteni. Külön kell tehát választani ezt az elfajzott, militarista, -és egyáltalán nem az iszlám hagyományait követő valamit, a tiszta muszlim hittől. Persze ez sem kötelező.
De Jong Judit
2015-07-04 at 16:00
Kedves Öregharcos!
Általában nagyra értékelem hozzászólásait, de most kivételesen nagyon nem értek egyet Önnel. Lehet, hogy nem fogalmaztam kellően precízen, de az Ön idealisztikusan békés és tiszta muszlim hittel kapcsolatos polemizálása is olyan távol van az igazságtól, mint Makó Jeruzsálemtől.
A történelmi párhuzamok felelevenítése nagyon érdekes, de amiről Ön beszél, az ma már csak az Ezeregy éjszaka meséi-ben állja meg a helyét. A muszlim vallás eleve nem tekinthető átlagos vallásnak, hiszen csak 10 %-a vallás, a többi gyakorlatilag ideológia, ami egyáltalán nem tekinthető békésnek. A magam részéről vettem a fáradságot és elolvastam a Koránt és tanulmányoztam a sharia jogot is, melyekből egyértelműen kiviláglik, hogy a vallás alapja a máshitűek megtérítése vagy elpusztítása, esetleg rabszolgaként való eltűrése sarc fizetése fejében. Nem vitatom, hogy individumként nézve az átlag muszlim nem fanatikus, de az évszázadok óta megkövesedett próféta imádat, akinek primitív szavait a VII. század óta megkérdőjelezés nélkül robotszerűen követik, nem engedi meg a szabad gondolkodást és ennek következményeképpen pillanatok alatt mozgósíthatók fanatikus tömegként. Ez magyarázza egyébként azt is, hogy miért ragadtak le ezek a népek a középkori állapotok szintjén.
Az Ön által idézett jól főző törökök sem integrálódtak és csak azért ilyen békések, mert számszerűségük még nem teszi lehetővé azt a fajta, a nyugat-és észak-európai országokban már működő párhuzamos állam (No Go Zones) létrejöttét, ahová az őslakosok, sőt a rendőrök sem merik a lábukat betenni és ahol már a sharia jog szerint élnek a muszlimok. Nem beszélek most a zömében szociális juttatásokon élő muszlimok bűnügyi statisztikájáról (gyilkosságok, állandó zavargások, nemi erőszak, stb.). Csak idő kérdése, hogy mikor lépik át a számszerű többség határát és mikkor veszik át a teljes hatalmat ezekben az országokban, mely természetesen az európai civiilizáció végét és a középkori viszonyok közé történő valóvisszarendezőst fogja jelenteni.
Ön álmodozzon tovább a varázsszőnyegen, de én minden erőmmel harcolni fogok ellene.
http://www.clarionproject.org/analysis/dearborn-no-go-zone-where-islam-rules-and-christians-are-stoned
Öregharcos
2015-07-03 at 21:03
Na itt van egy Xilit nevű reinkarnációja valamelyik balos hülyének. Iránban egyszerűen nem volt éhező! Mint ahogy a zsidók által szétbaszott Libanonban sem, amelyet akkoriban, (1965-ben jártam ott először, még az invázió előtt) a Közel-kelet Svájcának neveztek. Úgy Iránban, mint Libanonban komoly helyi emberek mondták -igen nekem, személyesen, ezért szarok minden légből kapott propaganda dumára,- hogy ha hajlandó egyáltalán valaki dolgozni, akkor sokszorosan jobb az életszínvonala, mint egy menő német szakmunkásnak! Aki meg nem dolgozott, élt a sah, vagy Kadhafi által biztosított segélyből. Bár nekem lett volna akkor annyi jövedelmem! Honnan a jó édes anyukájából veszi ez az új fatökű az információit? Irán kirakat országnak számított a hidegháború idején, a sah első számú szövetségese volt a térségben az USA-nak, mivel a Szovjetúnió felől védőpajzsként funkcionált. Volna. Nyomor? Mesebeszéd. Nem arab, hanem perzsa államról volt szó. Olyan perzsa államról, amely erőteljesen távolodott a rigid iszlamista felfogástól. Modern országot akart Pahlavi. Éppen ezért hívták be Párizsból az elégedetlenkedő vallási vezetők Khomeinit, aki tekintélynek számított akkoriban. Urizáló sah? Naná, majd sátorban lakik, amikor van téli, és nyári rezidenciája. Egy uralkodó ha így tenne, nem lenne tekintélye a tömegek előtt. Ez a jelenség megfigyelhető akár Oroszországban is. Az orosz ember lelkülete megkívánja, hogy legyen egy ” Cáratyuska” akiért imádkozhat, akitől félhet. Fő, hogy van egy vezető, akire felnézhet. Tök mindegy volt, hogy ezt Sándornak, Vlagyimir Iljics Uljanov “Leninnek”, Joszif Viszarionovics “Sztalinnak”, avagy most Putyinnak hívják. Persze, Irakban gané volt Szaddam, de éppen a néplélektan folytán rendben is ment minden. Xilit! Líbiában nem esett az életszínvonal, és rend volt, nem éhezett senki, azt hiszem Izraellel párhuzamosan itt volt a lakossági létszámhoz viszonyított legmagasabb egyetemi végzettség. Bizony jól élt az egyszerű ember is, mindaddig, amíg az USA meg nem unta a térség stabilitását. Ismerni kellene a tényeket, nem szajkózni azt a sok baromságot, amellyel úgy az USA, mint csatlósai igyekeznek megideologzálni a sorozatos ballépéseiket. Ha nincsenek észérvek, konkrét adatok, akkor pofa be!
Hegedűs Imre
2015-07-04 at 12:55
Ha már a múltba és a Közel-Keletre megyünk: Izrael megalapítása – arab környezetben egy zsidó állam létrehozása – garantálta azt hogy ott tűzfészek lesz.
Kaktusz
2015-07-03 at 17:51
Öregharcos: Mélységesen egyet értek az Ausztrál miniszterelnökkel. Nekünk is ezt a habitust kéne átvenni.
De Jong Judit
2015-07-03 at 16:56
Már ott elkövettük a hibát, hogy Önt “integráltuk”.
Öregharcos
2015-07-03 at 14:47
Kaktusz:”Ezek a középkor szintjén rekedtek meg, és őket nem lehet pár év alatt integrálni, mert nem is akarják az integrálást.”
Nagy szerencsémre részt vehettem az Iráni Állam megalakuklása 2500.-ik évének ünnepségein. Akkor még Mohamed Reza Pahlavi sah élt és uralkodott. De perzsa kísérőm egy négyszemközti beszélgetésen elmondta, hogy a sah gyereke már nem fogja örökölni a trónt. Ezt azzal magyarázta, hogy a sah túlontúl nagyot ugrott a modernizálás terén,és egy közel-keleti ember ezt képtelen elviselni. Mi volt a bűne a sahnak? Nos – magam is láttam -mintafalvakat épített a saját vagyonából, iskolákat alapított, azaz szerette volna a középkori szintről kiemelni a népét. Na a nép nem akarta. Isfahanban, ahol többi között megszálltam, a hotel szolgái, valamint az utca emberei térden csúszva csókolgatták Reza kezeit. És-gondolom-éppen ők helyeselték leghangosabban Khomeini ajatollah sah-ellenes szólamait. Szóval itt fut össze a történelem, Kaktusz úr fejtegetéséhez kapcsolódóan. És még annyit: Líbiában a “diktátor”, Moamer Kadhafi egyik igen nagy bűne az volt, hogy megpróbálta letelepíteni a nomád berbereket, tuaregeket, ugyancsak a saját (meglehetősen nagy) olajvagyonából iskolákat létesített nomádjai számára, ám azok ellenálltak. Voltaképpen igen könnyű dolga volt a CIA.-nak a “felkelés” megszervezésében. Bizony bizony, ballibsis, álhumanista álmok azok, hogy ha tárt karokkal fogadjuk a “népvándorlókat”, akkor azok boldogan illeszkednek be a társadalmunkba. Bizonyára többen olvasták az ausztrál miniszterelnök szavait. Óriásplakátokon, ( angolul) hirdette meg: “elegünk van abból, hogy nekünk kell vigyázni, meg ne sértsünk benneteket”! “Ausztráliában vagytok, ti vagytok a kisebbség, igyekezzetek beilleszkedni, betartani a törvényeinket, vagy máris mehettek haza”! Na erről van szó! Itt az ideje véget vetni a “nyalomaszáddrágabevándorló” habitusnak!
khm
2015-07-03 at 16:00
Szívemből szólt.
De Jong Judit
2015-07-03 at 17:16
Az enyémből is. A baj azonban az, hogy a muszlim már csak fanatikus vallása okán sem szándékozik integrálódni, sőt ha valaki veszi a fáradságot a korán és a sharia jog tanulmányozására, nem kerülheti el a figyelmét az a világosan körvonalazott cél, hogy a számszerű többség révén átvegyék a teljes hatalmat a fehér civilizált társadalmakban. A muszlim türelmes nép, gyorsan és sokat szaporodik. A keresztény Európa és a muszlim tömegek integrációja és a multikulturalizmus liberális agyszüleménye már önmagában egy oximoron. Öregharcos nyilvánvalóan tisztában van ezzel, sőt még helyi tapasztalatokkal is rendelkezik, amit nem sokan mondhatunk el magunkról. Az életveszélyes butaságokat öklendező kommentelők jobban tennék, ha követnék példáját, legalább ami az olvasást illeti.
Xilit-Bang Gabi
2015-07-03 at 17:32
Butaság. A sah nem a túlzott modernizmus miatt bukott, hanem a tömeges szegénység és az elit dőzsölése következtében. Pahlavi hiába vett repülőket, teherautókat, hajókat stb. modernizált oktatás híján nem volt hozzájuk tudás, hiányzott az infrastruktúra, ott rohadtak el a sivatagban. És miközben drága látszatberuházásokra ment a lóvé, a nép éhezett és nyomorgott. Aztán egy nap a papok fellázították őket a nyugatbarát, urizáló sah ellen… Líbiában hasonló volt a helyzet, annyi különbséggel, hogy Kadafi Orbán kettős politikáját nyomta, hol a nyugathoz dörgölőzött, hol az arab országokhoz. Aztán az életszínvonal megzuhanásával már senki nem hitt neki, a tömegek elégedetlensége elsöpörte őt is. Intő példák Magyarországnak: a látszat és a nacionalista demagógia hosszú távon nem életképes.
Hegedűs Imre
2015-07-04 at 12:50
“Ausztráliában vagytok, ti vagytok a kisebbség, igyekezzetek beilleszkedni, betartani a törvényeinket, vagy máris mehettek haza”!
Azt ugye tudja hogy Ausztráliának az ausztraloidok az őslakói – a többiek betelepítettek vagy bevándorlók. Az őslakosok mai helyzetének ismeretében én ausztrál miniszterelnökként – inkább csendben lennék…
De Jong Judit
2015-07-04 at 17:33
Már miért lenne csendben? Talán tudja, hogy Ausztráliát gyakorlatilag fegyencek és persze más bevádorlók építettek fel és csináltak belőle egy nagyon jól működő jóléti társadalmat. Ha ezt nem teszik, akkor az őslakosok még mindig fűszoknyában lejtenék harci táncaikat és gyűjtögetésből élnének. Már miért adnák oda hosszú évszázadok munkájának gyümölcsét a parazita hordáknak?
De Jong Judit
2015-07-04 at 17:36
Próbálja megérteni, hogy vallási reformok nélkül soha nem lesz gazdasági és társadalmi fellendülés a muszlim népeknél. Ez pedig róka-fogta csuka, mert a próféta VII. században leírt szavai szentek és sérthetetlenek.
khm
2015-07-03 at 12:02
lelőni ezeket,mint a kutyákat,a magafajtával együtt.
Hiszen beilleszkedésre képtelen,s azt nem is akaró emberekről van szó. Ilyenekből,nem lesz semmi.
Kaktusz
2015-07-03 at 10:23
Ehhez nem kell szakértőnek lenni, hogy az ember rájöjjön erre a megállapításra. Hiszen ez minden idők egyik legkiterjedtebb és legnagyobb terrorista csoportja.