A Mission Lifeline német nem kormányzati szervezet (NGO) Eleonore nevű hajója hétfőn elindult a szicíliai Pozzallo kikötője felé annak ellenére, hogy az olasz hatóságok megtiltották a kikötését. A hajó mintegy száz embert szállít, köztük harminc, szülői kíséret nélküli fiatalkorút.
A hajó német kapitánya, Claus-Peter Reisch bejelentette, hogy a kikötési tiltás ellenére elindul Pozzallo felé, mivel a fedélzeten “vészhelyzet” alakult ki. A hat napja az olaszországi partok közelében várakozó Eleonore vasárnap viharba került, ami tovább nehezítette a fedélzeten tartózkodók helyzetét. Az Eleonore a líbiai partoknál, egy süllyedő gumicsónakról vette fedélzetére a csoportot. A hajónak Málta és Olaszország sem engedélyezte a kikötést saját partjain: Matteo Salvini olasz belügyminiszter augusztus 27-én rendelkezett a civil hajó kitiltásáról, és ezt az olasz védelmi és közlekedési miniszter is jóváhagyta. A rendelkezés értelmében – a hatályos olasz törvények szerint – az olasz hatóságok a tengeri “határblokádot” megsértő hajót lefoglalják, és a kapitánnyal szemben büntetőeljárás indulhat. Ezzel egy időben a Mediterranea Saving Humans olasz szervezet Mare Jonio nevű hajója továbbra is Lampedusa szigeténél vesztegel a tengeren, miután nem kapott engedélyt a kikötésre. Újabb három embert vittek róla partra – egy nőt és két fiatalembert – meggyengült egészségi állapotuk miatt. A hajón 31 ember maradt az eredeti 98-ból, többségüket az olasz hatóságok már korábban partra engedték. Az utóbbi órákban Lampedusa szigetére száz ember érkezett Marokkóból: ők egy deszkákból tákolt hajóval keltek át a tengeren az olasz partokig.
Forrás: MTI; Vezető kép: MTI/EPA/Mission Lifeline/Hermine Poschmann
ómió
2019-09-03 at 10:21
Gyuri gazdi csicskái most belehúzhatnak!
márko
2019-09-02 at 19:55
Egyszerű politikai akarat kell ( mely Olaszországban NINCS)
ÉS
független bíróság ( mely CSAK ELMÉLETBEN van és Olaszországban NINCS)
ÉS
a hajót lefoglalni,( véglegesen )
kapitányt + “civilszervezet aktivistáit” letartóztatni és
legénységet hazaküldeni,
migránsokat visszaküldeni tengerentúl ÉS berakni gumicsónakba + megmutatni hol van a part
/
számlát + költségeket KAPITÁNYNAK KIÁLLÍTANI
még ki nem fizeti BÖRTÖNBEN MARAD
csakafidesz
2019-09-02 at 16:25
torpedó!
MacMondeau
2019-09-02 at 15:08
az ngo-k törvényekfelettiként viselkedő kalózszervezetek(hátukban zusa pénzzel és hadsereggel) amikkel szemben az európai legitim/legális/hivatalos(demokratikusan megválasztott többségi) szervek és az általuk elfogadott törvények és jobszabályok TEHETETLENEK,alkalmatlanok.
bl
2019-09-02 at 14:58
Az M5 egyelőre ragaszkodik a zárt kikötők politikájához. Salvinit két dologgal lehet megfogni. Az egyik az euró, a másik a migráció. Azzal kell ijesztgetni, hogy Salvini kilépne az euróból, a másik pedig az, hogy életben kell tartani a zárt kikötők politikáját és akkor nem lesz szél a vitorlájában. Csak arról feledkeznek el, hogy nem fognak tudni semmilyen gazdasági előrelépést produkálni, ezért nyílegyenes az útjuk “2008” felé, nekik is államcsőd és IMF gyámkodás után lesz csak igazi kormányuk. Pedig jobb lenne előtte. Mert a jobb az jobb.
Anonym
2019-09-02 at 14:53
Ez csak természetes hiszen egyes europai és skandináv országok erre ösztönözik öket.A jelenlegi svéd kormány ujra megnyitotta a határokat ezen sáskahadnak.Lázadnaknis a dánok hogy hiába a szigoru dán migránspolitika ha Svédország 6 év allatt több mint 300000 állampolgárságot osztott ki feltétel nélkùl ezen arab afrikai afgán stb.migránsnak akik aztán szabadon telepedhetnek le Dániában is meg mozoghatnak az EU ban.
Sohasem fog ez leállni.Soha.
Vízöntő
2019-09-02 at 22:11
Mert a kiváló hegesztő szakmunkásból lett svéd szocdem miniszterelnök így toboroz választókat a pártjának és a liberálisoknak, azok meg Európa legantidemokratikusabb választási törvénye mellett (a dán választási megfigyelő nyilatkozta ezt a svéd választások után) támogatják is!
Ez a ballibek célja egész Európában!
Füge
2019-09-02 at 14:19
Néhány célzott lövés a hajó elé elgondolkodtatná a kapitányt az előre haladástól. Ha pedig belefutna az már az ő gondja lennem…
Mátyás
2019-09-02 at 14:18
A líbiai partoknál felvett embereket, rövid és biztonságos úton, bármikor ki lehet tenni líbiai kikötőkben, még várakozni sem kell. Miért is nem ez történik?
khm
2019-09-02 at 13:22
Vészhelyzet esetén a legközelebbi part Líbia!
Egyáltalán nem,OLASZORSZÁG! Amúgy úgy látom,hogy ismét egy náci a kapitány! És láthattuk,hogy mi történt az előző német kapitánynővel?!?
utálat
2019-09-02 at 13:13
Megtorpedózni cakk-pakk.
Dobi56
2019-09-02 at 13:08
Egyszerűen nem értem.A tengeri közlekedésnek szigorú szabályai vannak, a határvédelemnek is.Miért nem kísérik biztonságos kikötőbe hadihajók vagy akár egy harci egység (romboló, naszád) a törvény sértőt? Hogy létezhet az, hogy egy ország és a nemzetközi törvényeket sértő macskaszar dirigáljon? Tán az a magyarázat az értetlenségemre, én a bársonyos kádári érában nőttem fel.Ott nem létezhetett, hogy füstbombával dobáljak meg egy intézkedő rendőrt. CSAK EGYSZER…