„Bátran kóstoljuk meg más nemzetek konyháját, de csak Erős Pistával” – így reklámozza egy reklámon belül szinte észrevétlenül az Univer termékét a Soproni sör, de nekünk, fogyasztóknak ez valójában már fel sem tűnik. Az Erős Pista nemcsak termék, de fogalom, vagy inkább fogalmazzunk úgy: intézmény. Nem is lehet véletlen, hogy már 2015-ben Erős Pistát kitüntették egy Hungarikum érdemrenddel. A sokszoros díjnyertes magyar brand azonban meglepő transzformáción esett át a román élelmiszerpiac felé vezető rögös úton. Úgy tűnik, a magyar brand ciki lett az Univernek.
Ahogy a Soproni-féle sörreklám is rámutat, az Erős Pista magyar közkincs. Ezen felül ezt ajánljuk külföldi ismerőseinknek, és néha ezt a jelzős szerkezetet használjuk, ha amúgy csak valami csípőset szeretnénk kérni a vasárnapi húslevesbe. Az Univer is büszke saját termékére, amelyről elmondható, hogy szinte „rommá” díjazták az elmúlt években. Az Erős Pista és az Univer márka 2013-ban elnyerte a Superbrands címet, 2004, 2009 és 2011 után negyedszer is. A rákövetkező évben bekerült a Kecskeméti Települési Értéktárba. Az Univer Product Zrt. ekkor úgy fogalmazott, büszke arra, hogy az Erős Pista a magyar gasztronómia klasszikus ételízesítője, amely a legtöbb kecskeméti és magyar háztartásban is megtalálható, felvételt nyert. Ezek után már csak egyetlen lépés következett 2015-ben, amikor Magyar Érték, azaz Hungarikum lett a Piros Arany és az Erős Pista.
A magyar Hungarikum Bizottság így jellemzi, az Univer termékeit : a Piros Arany és az Erős Pista a legkiválóbb minőségű, pirosra érett, kézzel csipkedett fűszerpaprikából készül. A Piros Arany és Erős Pista ételízesítőket más paprikatermelő országokban készülő, hasonló termékektől egyedi színe és íze különbözteti meg. A termékek fűszerpaprika alapanyaga 100 százalékban hazai nemesítésű, termesztésű, a kalocsai és a szegedi tájkörzetből származik. A Piros Arany és Erős Pista ételízesítőket – Németországon, Csehországon, Lengyelországon, az Egyesült Államokon keresztül – világ közel húsz országába exportálják. Hozzáteszik: az érték a Hungarikum törvény 114/2013. (IV. 16.) Kormányrendelet a magyar nemzeti értékek és hungarikumok gondozásáról III. sz. mellékletének Hungarikum Bizottsághoz történő felterjesztésével és elbírálása által került a Hungarikumok Gyűjteményébe.
2016-ban már szinte megszokott módon ismét kaszáltak: MagyarBrands-díjat kapott az Univer és az Erős Pista márka. Mint ez alkalommal a cég közleményében fogalmazott, a MagyarBrands-program magyar vonatkozású, kiváló márkákat díjaz immáron hetedik éve. Olyan márkákat, amelyek a magyar szellemi munka méltó képviselői hazánkban és határainkon kívül is. És akkor 2018 februárjában szembejön a magyar szellemi munka méltó határainkon kívüli képviselőjeként ez:
Íme, a büszke magyar hungarikum Romániára optimalizált terméke, a magyar szellemi munka méltó képviselője. Stefan cel tare, amely románul nagyjából annyit tesz: István, az erős. Hogy mi vitte rá az Univert, hogy Pista helyett a román Stefánnal reklámozza a kalocsai és szegedi főszerpaprikák kitűnő egyvelegét, azt fedje jótékony reklámpszichológiai homály. Talán amire a cég idehaza oly büszke, és amelyért megannyi díjat bezsebelt, az Romániában ciki. Mindenesetre egy Strong Steve-et, vagy egy Stark Stefi-t körberöhögtek volna nemcsak minden más országban, de nálunk is. Az Univer termékéről ráadásul eltűnt Pista, aki bajuszát pödörgeti. Eltűnt pár ízlésesen elhelyezett magyar zászló, és eltűnt a Hungarikum-plecsni is, továbbá a Magyar ízek felirat, ami persze nem is csoda, mivel egy román Stefannak ahhoz vajmi kevés köze lenne. De azért nézzük meg összehasonlításként, hogyan adja el ugyanezt a termékét idehaza az Univer:
A Romániára optimalizált termék kapcsán természetesen megkerestük az Univer Zrt.-t is, amelynek illetékesei visszahívást ígértek.
Forrás/fotó: PestiSrácok.hu
Univer Product Zrt.
2018-03-09 at 08:47
Engedjék meg, hogy a figyelmükbe ajánljuk az alábbi fontos tényeket:
– Az Univer által korábban kizárólag Romániában forgalmazott „Stefan cel Tare” elnevezésű termék mind összetételében, mind elnevezésében különbözött az Erős Pista terméktől. Egészen egyszerűen egy másik termék volt.
– A „Stefan cel Tare” termék forgalmazását az Univer 2016-ban megszüntette, az jelenleg nem szerepel kínálatában.
– Az eredeti – a magyarországi Erős Pista termékkel azonos összetételű – Erős Pista márkanevű terméket az Univer immár több, mint 20 éve folyamatosan forgalmazza Romániában. A Romániában forgalmazott Erős Pista legfrissebb gyártásából származó vödrös terméket ábrázoló fotográfiát a PestiSracok.hu Facebook oldalon találhatják.
Tisztelettel: Univer Product Zrt.
Nonoka
2018-03-08 at 19:48
Ez most komoly? Tényleg ezen megy a para? Nincs jobb téma? Erős Pista hungarikum és ezt a címet nagyon is megérdemelte. Sokan vagyunk, akik szeretjük Pistát, életünk / konyhánk része.
Gizi
2018-03-08 at 19:03
P.S Érdekes, hogy az ordenáré Feri megjelenhet, meg is maradhat itt. De Gizi IP-vel nem, legfeljebb telefonról. Miért is?!
Gizi
2018-03-08 at 18:42
Szívesen mennék társasággal mangalica zsíros friss magyar kenyérre szeletelt magyar lilahagymás, Erős Pityu-s, Székely Sör-ös partira! ??
Gizi
2018-03-08 at 18:38
Igazolom! Éljen az Erős Pityu! Halászlénen, mártásban, főzelékben, pörköltben, paprikásban, zsíros kenyéren, főtt füstölt csülkön, s mi szem szájnak kedves!
De csak a magyar paprikából, csak szármentes darálással, benzol és egyéb tartósító mentesen!
Hajrá! ?
Péter Pál
2018-03-08 at 09:47
NA, ezután NEM VESZEK UNIVER TERMÉKEKET (SEM) !!!
Ez a szolgalelkűség szégyen !
Vox populi
2018-03-08 at 09:27
A Pista erős,csak a gerince gyenge!
zeusz
2018-03-08 at 09:07
Nem veszek többet Univer terméket és az ismerőseimet is lebeszélem róla.
Apolitikus
2018-03-08 at 07:19
Ezeknél a pénz lényeg, annak nincs nemzetisége. Románia elég nagy piac úgy hogy valószínűen kifizetődik ez a “stefan cel tare”-s fogás. Javaslom az univernek hogy szálljon be a “románia 100” kampányba is, azzal is lehet majd kaszálni a büszke vlahoknál.
VM
2018-03-07 at 22:18
NEM KELL VENNI A TERMÉKEIKET OSZT ENNYI EGYÉK MEG MAGUK
Rabló Idő
2018-03-07 at 20:02
Stefan cel Mare moldvai fejedelmet az oláhok a legnagyobbnak tartják maguk közül. Az 1 betűnyi eltérés oláh vevőket csalogat az Erős Pistának.
sajt
2018-03-07 at 18:56
na futui
Edwin
2018-03-07 at 17:31
Na akkor bekaphatja mert most vettem utoljára a sz@rjukból és minden ismerősömnek is mondani fogom hogy ne vegyen többet univer terméket.
olszal
2018-03-07 at 17:03
Egyetértek!
Rakovszky István
2018-03-07 at 16:17
Az Univer külföldi/idegen igazgatóit kikellene Hzánkból tiltani‼
esvány
2018-03-07 at 16:00
Robi! Egyétek ezután is! A paprika marad Erős Pista, csak az Univer lett sajnálni való.