“Szent István olyan országot épített, amely közel egy évezreden keresztül, Európa egyik legrégebbi államaként védőpajzsa lett a kontinensnek” – fogalmazott Nagy István agrárminiszter az államalapító királyunk ünnepe alkalmából tartott kitüntetés-átadáson, pénteken. Mint hozzátette: “nemzetünk azóta is Európa szívében él, és őrzi nemcsak magyarságát, hanem Európa határait, és azokat az értékeket, amelyek nélkül Európa nem létezhet”. Úgy vélte, az elmúlt ezer év arra tanított minket, hogy Magyarország és Európa akkor maradhat meg, ha megőrzi önmagát.
Államalapító Szent István ünnepe alkalmából adott át kitüntetéseket ünnepélyes keretek között pénteken Nagy István agrárminiszter a Magyar Mezőgazdasági Múzeumban. Portálunk az átadóünnepségen készített videójában megszólaltatta dr. Tirják László erdőmérnököt, a Körös-Maros Nemzeti Park igazgatóját, aki évtizedes munkája elismeréseként Magyar Arany Érdemkereszt kitüntetésben részesült. Mint érdeklődésünkre többek között elmondta: a nemzeti parkok feladata a munkájuk mellett a társadalom felé való nyitás; mint fogalmazott:
be kell mutatnunk, hogy a nemzeti parkok nem önmagukért, hanem mindenkiért vannak.
Megkötötte a magyart…
Az önfeláldozás, a kockázatvállalás, a halálig tartó hűség voltak államalapító szent királyunk azon legfontosabb erényei, amelyek hozzájárultak ahhoz, hogy a magyarság ezerszáz éve élhet az ősök által megszerzett földön, kezdetektől fogva állami keretek között
– fogalmazott Nagy István pénteken a közelgő Szent István-nap alkalmából tartott ünnepség keretében. Mint hozzátette: Szent István mindezt oly módon tette, hogy a magyarság nem adta fel nyelvét, nem tagadta meg múltját. A miniszter úgy fogalmazott államalapító királyunkról:
megkötötte a magyart, mint az akácfa a futóhomokot, a kötőerő pedig a kereszténység volt, amely kitörölhetetlenül beégett a nép lelkébe. A kereszténység adta és adja meg ma is a független magyar állam kereteit.
Ragaszkodnunk kell magyarságunkhoz
Nagy István kiemelte: Szent István olyan országot épített, amely közel egy évezreden keresztül, Európa egyik legrégebbi államaként védőpajzsa lett a kontinensnek, “ezért emléknapja, augusztus 20-a nemzetünk legnagyobb ünnepévé emelkedett”. Mint hozzátette: “nemzetünk azóta is Európa szívében él és őrzi nemcsak magyarságát, hanem Európa határait, és azokat az értékeket, amelyek nélkül Európa nem létezhet”. Úgy vélte:
az elmúlt ezer év arra tanított minket, hogy Magyarország és Európa akkor maradhat meg, ha megőrzi önmagát. Megőrzi biztonságát, függetlenségét és a kereszténységre épülő kultúráját, a nemzetek Európáját, s ha kell, akkor megvédi határait minden veszélytől.
Az agrárminiszter szerint “kötelességünk megőrizni szellemi és épített örökségünket a legkisebb magyar faluban éppúgy, mint a legnagyobb városban. Ragaszkodnunk kell magyarságunkhoz.” Mint hozzátette: “emiatt is kell köszöntenünk mindazokat, akik kiváló és példaértékű szolgálatukkal járultak hozzá a magyar agrárium felvirágoztatásához, a magyar mezőgazdaság gyarapodásához”.
Forrás/videó: PestiSrácok.hu; Fotó: drnagyistvan.hu
Bakonyi Gábor.
2019-08-17 at 14:48
Az állam alapja a hadsereg. A magyar hadsereget pedig Álmos vezér alapította a IX. század közepe táján valahol az Aral-tó környékén.
Bakonyi Gábor.
2019-08-17 at 17:24
Mondhatjuk tehát, hogy a magyar államalapítás Ázsiában történt!…
Az állam legfőbb feladata, hogy megvédje a népet minden idegen támadástól. 1526 óta a Magyar állam erre képtelen…
Van persze mindenféle jogászkodás, meg erkölcsi érvek, de valahogy mindig az jön ki belőlük, hogy a magyaroknak soha sincs igazuk, és mindig a külföldnek kell megmondania, hogy hogyan éljünk… (Jaj a legyőzötteknek!)
zolatiguszti
2019-08-18 at 16:55
Már elnézést de István Király óta.Ő nem németeket hozott ide leverni a Magyarjait?
túródóra
2019-08-17 at 14:03
Ez az ember személyiségtorzulába ment át ! Elszállott magától,mert a szakmájában is egy nulla ! Nincs semmiféle megújító elgondolása a mezőgazdaságról ! Megkapják a gazdák a támogatást,meg adunk Mosonmagyaróvárnak és környékének valamit,no meg a méhészeknek ! Ezzel vége ! Ébredj már fel jó ember ! Döglődünk,depresszióban van a gazdatársadalom b+ ! Te meg azt hiszed,hogy te vagy a legnagyobb ünnepi beszédes ! Szégyelld magad ! Ébresztő !
túródóra
2019-08-17 at 14:04
Bocs : személyiség torzulásba !
Netta
2019-08-17 at 11:18
“”Ezek a primitív hordák, akiknél a gyermek és nőgyilkosság régi tradíció… görbe lábú gyilkosok, primitív hordák, nyelvük nem lévén csak makognak, s a sokkal műveltebb szláv törzsek szavait lopták el… ” – részlet Glatz: Magyarok Krónikája c. 1996-ban megjelent “művéből”
./.
Glatz tanítvány?
Legalább ne szólalna meg.
kerekferke
2019-08-17 at 09:01
Ez is olyan “tanácsadó” firkálmánya, mint amikor nekrológot írtak és tettek közzé Orbán Viktor miniszterelnök nevében a hazánkat, a magyarokat világszerte ekéző, gyalázó, a “Hellerekkel” remek barátságot ápoló Ungvári Tamás halálakor.
Ha ilyen tanácsadók nyüzsögnek körülöttük, akkor megette a fene az egészet…
Gáspár Anette
2019-08-17 at 08:28
“Szent István megkötötte a magyart, mint az akácfa a futóhomokot” ”
Jóságos Isten!
Ki a beszédírója?!
Ekkora marhaságot legutóbb Glatz írt a “Magyarok krónikája” előszavában!
Az embernek megáll az esze!
Itt voltunk ezer évek óta földhöz kötve.
Benedek Károly
2019-08-17 at 08:42
Úgy beszél a magyarokról, mint valami csavargó népekről, akiket meg kellett zabolázni. Már Árpád idején azervezett haderőnk volt , a Hadúr volt az állam legfőbb vezetője is.
És DE! Keresztények voltunk a honfoglalásnak nevezett kor előtt! 1996-ban rendezték a Nemzeti Múzeumban a Honfoglalás kora kiállítást. A vitrinek tömve voltak a kereszt leletekkel.
Nagy Mátyás
2019-08-17 at 10:26
Ezer évek nem voltak, de reméljük, hogy lesznek! 🙂
Látó
2019-08-16 at 21:06
Amint az előttem hozzászóló urak stílusát nézem, egyikük sem pappá szentelésük előtt áll. Az, hogy valaki ateista és a kereszténységtől hányingert kap, saját egyéni véleménye. Én mint vallásos(de nem bigottan) ember mégsem nevezem Árpád vezérünket ostoba pogány baromnak. Tudom nagyon jól, ha 907 nyarán a mai Pozsony alatt a háromszoros túlerőben lévő nyugati haderővel szemben ha nem győz hősiesen küzdve, ma nem lenne Magyar állam.Ebben a csatában estek el alábbi fiai:Üllő,Zolta, Jutas. Ő maga a győztes csata után két héttel halt bele súlyos sebeibe. Minden Tiszteletem az Övé. Tovább lépve viszont nem birom szó nélkül hagyni azt a tényt, amennyiben az én nézetemben Szent István királyunk nem veszi fel az akkori idősíkba helyezve a keresztény vallást, mint magyar néppel már csak a többi népek történelem könyveikben szerepelnénk uszkve 4-5 sorban. Az sem állja meg az igazságot, hogy már a Honfoglaláskor keresztény nép lett volna a magyar,mivel attól hogy idefelé jövet találkoztak Cirillel és Metóddal,még nem lettek keresztények.Attila hun király mikor 452-ben megközelítette Rómát,ahol akkor már Nagy Constantin római császár ideje óta az államvallás keresztény volt Rómában, a kelet-római bizánci császár Marcilus hátba támadta Attilát. Ezek után nehezen hihető, hogy a honfogaláskor a Vereckei-hágón bevonuló magyarok bizánci keresztények lettek volna.A keresztény vallás felvétele, az ország megyékre való felosztása, a jogrend kialakítása bizony Szent István királyunk nevéhez köthető.Ha ő nincs ,a történelem viharában mi a longobárdok,gepidák,szarmaták,szkíták keleti gótok,vízi gótok sorsára jutottunk volna.Aki pedig a német Gizella feleségül vételét hazaárulásnak tartja, annak még a Negró cukor is világít a szájában. Emlékezetül Szent István király Ottó német császárt keményen csatában legyőzte és kiverte az országunkból. Én tiszteletben tartom a nem vallásos embereket is, de nem gyűlölöm csak elszomorít, ha a keresztény vallású embereket pocskondiázzák ezek a Zalán utódok.Persze a sors iróniája, hogy a Kárpát medencében akkor itt élő pogány Zalánt pont Árpád apánk verte ki az országból.Szerencsére a kis unokám olyan óvodába jár, ahol úgy köszönnek, hogy “Áldás békesség”.
Hesslerezredes
2019-08-17 at 08:37
Fo in! Örülök az Ön hozzászólásának, Ön megértette, hogy mit akartam kinyögdécselni: csak akkor van esélyünk kilábalni 1000 év rettenetes pusztításból – habár ehhez képest mára az is világraszóló sikertörténet, hogy egyáltalán még itt vagyunk, lehet így is nézni a történelmünket, még az I. István uralkodásával kezdődő trianon ellenére is -, ha kíméletlen őszinteséggel, ‘sine ira et studio’ (nagyképűsködöm itt a nem létező latinos műveltségemmel) közelítünk a történelmünkhöz. Egy semmilyen módon és okból meg nem kérdőjelezhető hősünk van: és ez Árpád Nagyfejedelem/Nagykirályunk (a Magyarok Istene áldja meg őt az idők végezetéig!!!). Utána még I. László, Hunyadi János és Mátyás királyunk, II. Lajos királyunk (hős volt, az életét áldozta a hazáért nagyon fiatalon!!!), Kinizsi Pál, Tomori Pál, Dobó István, Thury György, a Zrínyiek, ide venném még a Nagyságos fejedelmet és előtte Bocskay István apánkat/apámat (én is az általa letelepített hajdúk leszármazottja vagyok). Innentől sajnos mindenki megkérdőjelezhető, Kossuth is, talán Görgei Artúr és a többi katonai vezető, első helyeken az aradi 15-ök (nem 13-ak, mert valójában 15-en voltak!!!) még idevehető/ek, mint kitűnő katonai vezető/k, és vele/velük véget is ér a sor, legalábbis nálam. Nem: Prónay Pál még idetartozik, karakán ember volt, szó szerint fegyverrel szerzett vissza elrablott területeket nekünk 1921-ben, szóval ő még benne van a sorban. Én ahhoz kevés vagyok, hogy a kereszténység istenét higgyem, vagy egyáltalán az isteni teremtést felfogjam (szerintem felfuvalkodott pökhendiség egy ember részéről, hogy arra vetemedjen, hogy ezt az isteni teremtést megmagyarázza és higgye), de egyetértek a japánokkal: az őseinket tisztelnünk kell, úgyhogy az én vallásom, ha lehet ennek nevezni, ezeknek a magyar hősöknek a feltétlen tisztelete.
Nagy Mátyás
2019-08-17 at 10:17
A történelmet nem lehet indulatból nézni – pláne írni róla – 1300 év távlatából.
Teljesen mindegy, hogy 2019-ben kinek mi a véleménye, és kivel kap hajba miatta :), ma itt Magyarországon Árpád vezér és István király jóvoltából élhet a nemzet. Ehhez méltóan ünnepeljünk.
kamcsatka
2019-08-17 at 10:18
szörnyű mit tettek velunk a habsburgok, hogy a legnagyobb királyunkrol ilyeneket képzelgünk. nem volt áruló.
apostoli királysággá tette a magyar kiralysagot, ez a fo érdeme…
azert erzi kadarnak, mert azza festettek a kepet…
Nahát
2019-08-17 at 21:53
Ja? Magukat a románok fizetik. Nincs több kérdés.
zolatiguszti
2019-08-18 at 16:50
Tömegével lelik a honfoglaló sírokban a kereszteket. A Bizánci rítus elterjedetebb volt akkoriban.Nem véletlen a kor szuper hatalma éppen Bizánc.Tessék megnézni, ha baj van, a honfoglalás után még vagy 200 évig hova rohannak,az életükért és hova házasítják , vagy küldik el a problémás királyi rokonokat? Mind a Bizánci császári palotában áll meg, és onnan tér vagy nem tér vissza.Ki menekült hazai viszályok elől Rómába? Kb senki?
A nyugati kereszténység egyetlen szerepe abban mutatkozik meg ahogy István győz: idegen hadakkal.Idegenre volt szükség hogy trónra ülhessen és ott is maradjon.
Ugyanígy a korábbi bizánci papok nem voltak neki elkötelezve.Azért kellett a nyugati rítus, hogy neki elkötelezett papság jöjjön az orszégba akik tőle függenek hiszen egyházmegyéiket tőle kapták birtokként.Cserében firkáltak is szépeket róla a krónikákba.
nem hívtak be nyugati papságot mégis vannak: Bolgárok, Szerbek, Görögök.Ezeknek mind volt legalább előd állama ekkoriban.Ezek hogy mardtak meg a szentatya nélkül?
István nyugati orientációja semmi más mit elit csere a hozzá hűségesekre.Meg is lett az eredménye.
Hesslerezredes
2019-08-16 at 20:11
Komolyan mondom, hogy a fizikai rosszullét kerülget augusztus 20-a kapcsán. Egyrészt hányingerem van a kenetteljes dumáktól, amikben agyon ajnározzák I. István királyt (és nem ‘szent’ Istvánt!!!, a mából utólag belemagyarázva a viselt dolgaiba olyan dolgokat, amik eszébe sem jutottak), másrészt máig nem tudni, hogy most pontosan mi a lóf…t ünneplünk: az államalapítást? – egy frászt, azt már megtette minimum Árpád Nagyfejedelem, az újkenyér ünnepét? – amilyen kenyeret az ország pékségeinek 90%-ában sütnek egész évben hát inkább ne sütnék, az alkotmányt/alaptörvényt? – sem a 49-es, sem a jelenlegi nem törvényes: az országnak 1000 éve – minimum – van/volt alkotmánya. I. István egy nemzetáruló, német nőt vett feleségül, irtotta a magyarokat ahol és ahogy csak tudta, meg is büntette érte a Magyarok Istene, mert elvette tőle az egyetlen fiát és nem is az ő vérvonala uralkodott tovább. Az általa utódnak kijelölt király a lehető legrosszabb választása volt. Túl azon, hogy baromira a saját érdekeit követte, mit is tett le ez az ember a magyarok asztalára. I. István nem volt más, mint a saját korában egy Kádár János. Gyűlölöm augusztus 20-át!
fóka
2019-08-16 at 20:40
Engem meg az Ön hozzászólásától kerülget hányinger.
Hesslerezredes
2019-08-16 at 20:48
Joga van hozzá. Mehet 20-án a körmenetben ‘bégetni’. Nekem meg a véleményemhez van jogom. Fenn is tartom.
Nagy Magdolna
2019-08-17 at 07:52
A körülöttünk élő nemzetek egyike-másika a semmiből rittyent magának dicső múltat,mi meg tojjuk le azt is ami tényleg volt,csak lehet,hogy egy picit másképp?Ön mintha ezt tenné éppen.
Nahát
2019-08-17 at 21:51
Hess el ezredes! Ön mint megrögzött ateista, vegye tudomásul, hogy I. István király nekünk szent! Akkor is, ha a feje tetejére áll, és epét hány.
zolatiguszti
2019-08-18 at 16:39
Tegyük hozzá, nem volt egyedül.Amennyire tudni lehet Taksony volt akinek valaki a fülébe súgdosta azt hogy szerezzék meg maguknak a vezető hatalmat.Ő volt az első aki belenyúlt a hatalom öröklési hagyoményba is és a primogantúra heyett a szeniorátus elvét helyezi előtérbe.Géza már megkezdetett projektet folytatott. Majdnem király lett, de volt egy bökkenő, rokon vért ontott. Erről irgalmatlan kuss van a krónikákban is.Csak a pletyka lírása az ami fennmaradt sajnos minden konkrétum nélkül.István ebbe a majdnem kész projektbe ült be.
Trónbitroló volt ahogy Géza is Taksony ármánykodásai miatt.
Magyar ellenes hiszen külföldi katonaságra támaszkodott belpol problémákban, a legrosszabb hagyományt megteremtve a Magyar kül és belpolitkában.
A keresztémységről egy szó se igaz, a bizánci rítus már eltrejed az országban.Magam arra jutotta hogy a nyugati rítus nem a nyugat miatt volt fontos, hanem István miatt.Lennie kellett egy hozzá hű papságnak ami a nép agymosását elvégzi. És ki lenne hűségesebb hozzá mint aki idehívja és birtokokat ad neki?Mind a behívott német lovagok mind a nyugati papok mint mind egzisztenciálisan tőle függtek ez votl itt a lényeg.Hogy mennyire egy ordenáré kamu a nyugati kereszténység megtartó vagy védő szerepe pár érv:
1 Bizánc ekkoriban épp az egyik nagyhatalomnak számított….
2 István halála után azonnal idegen hadak törnek be és tojnak azok az Esztergomi érsekségre meg a nyugati szent koronára is.
3 A Mai napig megmaradt a híres “megtartott bennünket a nyugati kereszténység” duma ellenére több ortodox keresztény ország: Oroszok, Szerbek, Görök, Bolgérok, és sajnos a románok is.
Ha minket a nyugati kereszténység tartott meg akkor ők hogy maradtak meg? Ezen országok közül a XII sz-ban már volt Szerb állam Nemaja István vezetése alatt. Bolgérok előbb alapítottak államot mint mi.Görögök meg mindenki előtt….Na drága MTA EZEK HOGY MARADTAK MEG A SZENTATYA NÉLKÜL?
Duma az egész Szt Itváni mese duma.Az első hazaáruló volt akiről össze vissza hazudoztak a krónikások akik megélhetése tőlük függött.Még a maradék pogányoknak is nagyobb volt a támogattottsága, lásd amikor hazahívják István unoka öccseit Andrást és Bélát Mihály fiait és pogány Vata felkelés segítségével győznek.Ezek a felkelők nyírják ki Szt Gellértet is…István tehát annyi valós Magyar támogatóval se rendelkezett hogy egy rendes polgárháborút kirobbantson.Vaszeg a Taksony wikis szócikknek van igaza.Árpád ház hatalma rogyadozni kezdett Taksony idején. A Korabli híradások szinte semmit se írnak a fejedelmekról annál inkább kalandozó hadvezérekről. Taksony ezt érzékelve lelte ki a nyugati királyságokból jött ötletek alapján, hogy mit is kell tennie ha saját vérvonalát akarja sz ország élére véglegesíteni.Géza még el tudta venni az egyik nagy nemzetégfő Gyula lányát, Saroltát.István idejére vaszeg kiderül hogy ez itthon édeskevés lesz folytatni.Ezért kellett éppen Germán feleség hiszen azok csapták szét a kalandozókat is.Nosza jöjjenek azokból a vasasokból akkor páran. Gizella hozománya a német had lett, mert nem volt elég Magyar István mellett.Vaszeg azért is hagyták istvánt megkoronázni mert nem tartottak tőle a kevés saját erő miatt.Oszt meglepődött mindenki az import gyilkosok láttán.
Benedek Károly
2019-08-16 at 18:34
Hülyeség. Évezredek óta itt éltünk.
Dr. Paposi-Jobb Andor
2019-08-16 at 19:36
Pontosan igazad van Károly. Bizonyítja ezt a TAMANA VILÁGNÉVTÁR c. könyv (2oo5. Bp. Dr. Vámos Tóth Bátor és Dr. Paposi-Jobb Andor)
Lucifer
2019-08-16 at 20:18
A románok mikor keveredtrk a Kárpát medencébe?
LACI BACSI
2019-08-16 at 18:34
A tisztelt Miniszter ur, valszeg nem ismeri azokat a kutatasi eredmenyeket amelyek at mondjak, hogy mar Arpad bevonulasa elott is kereszteny volt a magyar a bizanci valtozat alatt es nem romai. Nem lehetne a Miniszter Urnak elkuldeni ilyen ertemu kutatasi anyagot, kerdem tisztelettel. Mert hat megis neki ezt ismerni kellene.
Vendeg Vendel
2019-08-16 at 20:11
Laci Bácsi igazat mond.
varga zoltan
2019-08-16 at 20:21
Laci bacsinak igaza van!