Kitartóan eredménytelennek bizonyultak az Audi Hungária Független Szakszervezete (AHFSZ) és az autógyár közt szeptember óta folytatott bértárgyalások, így a múlt heti, kétórás figyelmeztető sztrájk után, csütörtök hajnalban egyhetes munkabeszüntetés kezdődött. Ez az első alkalom, hogy a túlóratörvény körüli elégedetlenkedéstől független, a kedélyeket minden év elején borzoló bértárgyalások kudarcba fulladtak, és ilyen komoly lépéshez folyamodtak a dolgozók. Legfőbb követelésük a 18 százalékos béremelés egyéves megállapodással, míg az Audi csodálkozva vette tudomásul, hogy a szakszervezetnek nem kellett a 20 százalékos emelési ajánlata sem. Az autógyár tényleges ajánlatát szemügyre véve azonban óriási matematikázás látszik, amelynek a vége az, hogy a dolgozók csak bő másfél év múlva kapnák meg a most követelt fizetést.
Az elemzések alapján a csehországi Audi-gyárban 25, a szlovákiaiban 28, a lengyelországiban pedig 39 százalékkal többet keresnek a győri gyár munkavállalóihoz képest. Természetesen más univerzum a belgiumi Audi-gyár, ahol 3,6-szor nagyobbak a fizetések, mint Győrben. A sztrájkkövetelés szerint most a magyarországi Audi-munkavállalók kombinált béremelés alkalmazásával 18 százalékos, de legalább hetvenötezer forintos alapbér-emelést kérnek, egyéves megállapodás keretében (az Audiban a béreknek körülbelül a felét teszi ki az alapbér, erre jönnek rá a különböző pótlékok, béren kívüli juttatások).
Ezen felül szeretnék a mozgóbér négy százalékának beépítését az alapbérbe, továbbá minden munkavállalónak havi egy teljes szabad hétvégét, és hogy a gyermekek és az életkor után járó szabadságokkal a munkavállaló rendelkezhessen. A választható béren kívüli juttatás keretösszegét a jelenlegi hatszázhúszezer forintról hétszáznyolcvanhétezer forintra emeltetnék, valamint a lojalitásbónusz növelését és a jubileumi bónusz bevezetését kérik.
A szakszervezet bizalmi testülete elutasította az Audi Hungaria Zrt. ezidáig utolsó hivatalos béremelési ajánlatát. Az autógyár akkor némi értetlenkedéssel azt közölte, hogy a szakszervezet 18 százalékos béremelést kért, mégis nemet mondott a 20 százalékos ajánlatra.
A furcsaság feloldása a részletekben lakozik, abból pedig van bőven.
Azt az Audi Hungaria Zrt. is elismerte, hogy ez a 20 százalékos emelési ajánlatuk két évre szól. Azaz egy évre csupán 10 százalék emelést jelent, és így máris érthető, miért utasította el az egy évre 18 százalékot követelő szakszervezet.
Ameddig csak lehet, halogatnák a teljes emelést
A néhány portál által óriási béremelési javaslatként körülünnepelt, 20 százalékos Audi-ajánlatban ráadásul nem ez az egyetlen bújtatott trükk. A PestiSrácok.hu birtokába került hivatalos bérajánlat szerint a cég valójában nemhogy nem 20 százalékos, de még csak nem is két évre szóló, 10+10 százalékos emelési javaslattal állt elő.
A tényleges javaslat 5+5+5+3+2 százalék, vagyis még az adott évre szóló béremelést is kettébontanák, és annak második felét visszatartanák őszig. Most év elején mindössze 5 százalékkal emelnének, és szeptember 1-től jönne az újabb 5 százalék, majd jövő januárban megint 5 százalékkal, és csak 2020. szeptember 1-jén kerülne sorra az utolsó, 3 százalékos emelési szakasz.
Tehát a dolgozók, akik most követelnek 18 százalékos emelést, az autógyár ajánlata szerint csak egy év nyolc hónap múlva kapnák meg ezt teljes egészében.
Az Audi Hungaria Zrt. állítólagos 20 százalékos ajánlatáról ráadásul az is kiderült, hogy valójában csak 18, és a fennmaradó két százalék differenciáltan adható, amely tehát nem járna minden dolgozónak, hanem arról a munkáltató döntene.
Ezen felül a gyár ajánlata érintetlenül hagyja a béren kívüli juttatások keretét, öt-hétezer forinttal emelné a lojalitási bónuszt, és 2019-ben, illetve 2020-ban is egy egyszeri, 60 ezer forintos kifizetést kínál. Ezt utasította el tehát a 13 ezer munkavállaló és a 8 ezernél több szakszervezeti tag nevében az AHFSZ, belevágva az egyhetes munkabeszüntetésbe. A felek péntek délután ülnek le ismét tárgyalni az egyre élesebbé váló helyzetben.
Ragnar
2019-01-26 at 22:58
Örülök, hogy vannak józan hozzászólók. Bizony a sztrájkolók meg vannak vezetve. Ki ne szeretne több pénzt keresni? Mindenki. Pár év és az autó iparban nem lesz szükség ennyi emberre. Baromira nem. 20 éve még floppyt használtunk. Szinte felfoghatatlan technológiai forradalom zajlott le. Mi a biztosíték, hogy 10 év múlva ennyi dolgozóra lesz szükség az autóiparban? Valóban mennek a dobálózó számok teljesen elrugaszkodva a valóságtól. Németországban 10 éve kajával igaz 3 napra 170 eurót fizettem egy fűtetlen szálláshelyért az Elba mellett október végén. Minden ország, régió, megye, város más gazdasági értékkel rendelkezik így az árak, a bérek is mások. Ennyi. Robotika. Robotika. Ez a jövő sajnos. Itt már nem az ember a legfőbb érték, mint 1989 előtt. Emberből sok van végtelen erőforrás. Ezt kell tudatosítani a fejekben mert a közgazdaságtan számokkal dolgozik és nem emberekkel.
Szőke ciklon
2019-01-26 at 12:18
Nagyon undorító, amikor néhányan (sokan) más farkával verik a csalánt, főleg amikor politikai megfontolásból uszítanak, lázítanak, irreális célokat követelve. Őket aztán nem érdekli, hogy egy irreális cél eléréséhez konokul ragaszkodva veszíteni is lehet az ügyön, mert nem ők veszítenek, sőt, ők bármi is legyen a sztrájk eredménye, ők mindenképp nyernek. Óriási hibát követnek el azok a dolgozók, szakszervezeti vezetők, akik a németországi és a hazai béreket hasonlítják össze. Óriási a különbség az adók, járulékok és lefőképpen a megélhetési költségek között. Az rendben van, hogy ragaszkodnak a felzárkózáshoz, de vegyék figyelembe az irreális követelés kockázatát. A kommentelők különböző számokkal dobálóznak, ha csak a fele igaz azoknak, ezekért a bérekért a gyár bármikor talál munkást, illetve amikor a bérköltségek elérik egy gépesítés költségét, egy robottal több száz munkahelyet takarít meg, azaz ennyi embertől szabadul meg.
Az meg aztán vérlázító, amikor a nagyon EU-barát bel-liberálisok a dolgozókat lázítják, és nem az EU-parlamentben emelik fel a hangjukat, az “egyenlő munkáért, egyenlő bért” elv érvényesítéséért! Hogy is tennének ilyent azok, akiket valójában nem érdekel ennek az elvnek az érvényesítése, ők egy esetleges káoszban érdekeltek, amit okozhat egy gyár bezárása, több ezer ember utcára kerülése.
Kinga
2019-01-28 at 14:39
Minden szava igaz. Bizony azok, akik a ballibsi pártok szekerét tolják, azok többet ártának a gyár dolgozóinak, mint gondolnák. Felelőtlenség kenyértörésre vinni a dolgot. Meg egyébként is! Ezzel az országnak is ártanak. Igen! És ezt szándékosan teszik, s már nem az Audi falain belüli esetről beszélhetünk. Ez komcsi féle lázítás, felelősség nélkül. S vajon ki viszi el a balhét, ha Isten ments! – de bezárna a gyár? Most persze nagymellényű a szakszervezet vezetősége, még sztrájkpénzt is ígér a dolgozóknak, – bár jó lenne tudni, hogy honnan van ennyi pénze az elvtársaknak? Nemde a működésükhöz biztosított állami támogatásból futna erre is? Ami tulajdonképpen a “mi adóforintjaink”! Éppen ezért van jogunk beleszólni. Elég volt a szemellenzős demagóg dumából! Elég volt az emberek megtévesztéséből! Elég volt, s ne tovább!
Bakó László
2019-01-26 at 05:03
Hülyének nézik a magyar munkásokat, alul fizetik őket még térségi szinten is, sok sok milliárdos pénzeket pumpálnak ki évente, hiába stratégiai partner Németország,vez így rossz, végig kell csinálni, Merkel nem ezen realitás politikusa, egy szégyen mint nő, és politikus már hosszú évek óta, mint ember már undorító, a cégnek jó lecke kell!!!!
Naprózsa
2019-01-26 at 09:47
De nem most, kedves László. Nem az érdekképviseletet kifogásoljuk, vagy a bérharcot, mert tényleg minden szinten alul vagyunk fizetve mi magyarok, elsősorban pont a most “munkásokért harcoló” “baloldal” miatt. Ők adták el az országot, vele az iparunkat, s most meg a fiatal nemzedéknek eljátsszák a jófiút.
Ami meg a német termelékenységet és béreket illeti, nagyon hamar jön már kutyára dér. Mi 4,8%-kal bővülünk, őket 1,8-ról minap vették le 1,1 %-ra.
S a sok muszlimjuk miatt a többi cég is igyekezik keletre, s nemsokára nyugatiak zuhannak, mi növekszünk, s belátható időtávban kiegyenlítődünk.
De egy darabig a legkorszerűbb technikát – még visszafogott bérek árán is – ide kell csalogatnunk, hogy gyorsabban fejlődjünk.
Így járt el made in Japán, made in Tajvan, made in Dél-Korea, made in Indonézia, vagy épp most Kína.
Mindegyik fejlődésének ez volt a kulcsa, és sikerrel.
Most legyen minden made in Hungary!
Naprózsa
2019-01-26 at 04:39
Az a gond, hogy van amikor tudni kellene az audisoknak visszavonulót fújni. Azzal, hogy épp most csinálják a balhét, pont a nekünk, de maguknak is ártanak.
S egy dolgot kétlek, hogy nincs havonta egy hétvégéjük szabad? Na ne!
DE az a mondat, miszerint követelik a legalább egy szabad hétvégét, éppenhogy az ilyen 400 órás “rabszolgatörvény” tüncik kezére játssza az egészet. Mert ezzel igazolnák az ilyen mocskosszájú kergemarha-tehén agylágyulási tünciszövegét, hogy a kormány miatt ők diákok “magukat nevelik fel” mert agyondolgozzák magukat a szüleik.
Éltek volna e riherongy beszédstílusú libák akkor, amikor minden szombaton dolgoztunk és iskolába jártunk, szardíniaként vacogtunk a nyitott tuján munkába, iskolába menet, s nem kocsival furikáztunk a munkahelyünkre, meg sorba álltunk egy pár szem narancsért.
Nagyon, nagyon kétlem, hogy például ez szabad hétvége követelés mögött nincs Soros aknamunka.
Ami pedig a hatékonyság miatti többletfizetést illeti, akkor nekünk mint mérnököknek, kik ezeket a hatékony termelőeszközöket kigondoljuk, sokkal többet kellene keresnünk. Ez nem az Audi munkásainak saját érdeme, mert a magyarok többsége is ha ilyen hipergyárban dolgozna, ő is hatékony lenne. A 800 forint órabéres WC takarítónő is ugyanúgy hatékony a maga munkájával, s mégsincs megfizetve pedig megnézhetnénk magunkat nélkülük.
Ragnar
2019-01-26 at 23:21
Bizony, még banánért is sorban állás volt a 80-as években. Aztán jött az elvtárs és elfogyott. Én még emlékszem erre az időre is. Meg arra, hogy óvodában arról szólt egy délelőtt, hogy Lenin nagy harcos volt. Erre azért emlékszem mert elmeséltem a nagy élményt, erre apám megkérdezte, hogy az ebéd mi volt? Azt nem tudtam… Ő erre leszidott “azt bezzeg tudod hogy Lenin nagy harcos volt.” Első osztályban meg Leninről szóló fotókat kellett gyűjteni 7 évesen. Ezzel szemben ma O1G van tünci és sztrájk és diktatúra. Röhej. Ma a szakközépből az egyetemről egyből a céghez visznek, ösztöndíj, remek nyelvtanulási lehetőség. Mi időnkben mi volt a tanárunk akkor járt ALAPFokú nyelvtanfolyamra így tanítottak minket nyelvvizsga nélkül. Most meg mindenki picsog, hogy szar a rendszer az oktatás, nyomor, szegénység armageddon miközben minden ötödik autó az utakon 5 millió feletti. Kicsit vissza kellene venni az országos sirámból… Mert uncsi…
Okoska
2019-01-26 at 03:13
Nem kell ebbe belekeverni a politikát, mint ahogyan – nagyon helyesen – Győrben sem keverik bele. Mindig ilyenkor van a bértárgyalás. Egy szó sem esik rabszolgatörvényről meg négyszáz óráról. Egyszerűen arról van szó hogy övék a legnagyobb hozzáadott érték, de ők keresik a legkevesebb bért.(A cégcsoporton belül, fentebb már leírtam.) Nem szeretnék, hogy ez örökké így maradjon ☺. Ennyi. Mi ebben a politika, és mi az érthetetlen?
Nézzük_magát_a_dolgot
2019-01-26 at 09:01
Vannak itt olyan Hozzászólók, akikkel reménytelen a helyzet, a szakácsnéi lotyogáson kívül nem lehet belőlük korrekt adatokat kinyerni, hogy az ember tisztán lásson egy olyan szimplán bérharcnak kinéző ügyben, amelyre máris rárepült az ellenzék, hogy saját szempontjai szerint kihasználja rombolásra. Az nem adat, hoghy há’ Pozsonyba’ 1000 EUR, nekem meg 230 ezer. Ön a neve után okos ember, Önt kérném meg, hogy világosítson fel. Mindenekelőtt arra hívnám fel a figyelmét, hogy a bérhatékonyságra hivatkozni tetszetős, de az nem csak a dolgozón múlik. Leginkább az befolyásolja, hogy milyen értékes és milyen extraprofittal eladható terméket gyárt egy egység, milyen fokú az automatizáltság, milyen a munkaszervezés. Ezek után tisztelettel kérnék egy korrekt összehasonlítást. Mivel a gyár több mint tíz éves, vegyünk egy 6 éve ott dolgozó szerelősori munkást Győrben és Pozsonyban, mondjuk János és Ján. Miből áll ezek jövedelme, kibontva, tételenként megadva, és ahol éves keretről van szó, ott teljes ledolgozott hónapra átszámítva. Alapbér + mozgóbér, prémium + kafetéria + lojalitási bónusz + műszakpótlék + jubileumi jutalom + egyéb, amit nem tudok (túlórapénzt itt nem kell feltüntetni!) Ezeknek mennyi az összege a két dolgozónál. Eddig minden bruttó. Ezután mennyi ez nettó. Ezután ezek átszámítva árfolyam ill. vásárlóerő-paritáson. Ezután a nem mellékes körülmények. Mindegyik dolgozónál milyen időszakra vonatkozik? Legyen mondjuk 2018. évi átlag. Ezek után még annyi van hátra, hogy mindegyik gyárban 2019-ben milyen ütemezésben és milyen mértékű béremelést tervez a gyártó, melléje mit követelnek a szakszervezetek 2019-re. Itt nem elegendő pl. az a ködös megfogalmazás, hogy fejleszteni akarjuk a lojalitási bónuszt és jubileumi juttatást, hanem ez duma milyen konkrétumot jelent havi átlagra átszámítva. Ha ezeket Ön megadja, akkor végre tisztán látok, és tudom, kinek adjak a két fél közül igazat. Ha csak általánosságban kapok feleletet, akkor elkönyvelem, hogy a az egész bérharc csak arról szól, hogy szeretnék többet keresni. Ez is érthető és elfogadható szempont, de akkor ne próbáljus ködösítéssel és légből kapott adatokkal szépíteni a nyers valódágot.
Fishbed
2019-01-27 at 19:49
Önnek nem kell sem egyik sem másik oldalra állnia. Még véleményt alkotnia sem kell.
Ez egy bérvita egy cég és a munkavállalói között. Ebben a bérvitában mindkét félnek vannak követelései, érvei, eszközei az érdekeinek érvényesítésére.
Ön ebben a vitában a küzdőtéren kívül áll. Tehát nem játékos, és legfőképp nem játékvezető.
Naprózsa
2019-01-25 at 21:24
Az az igazi problémánk és haragszunk az Audi felelőtlen szakszervetiseire, hogy PONT MOST verik a palávert. Ez most úgy jön le, hogy a kormány hibás, mert lám már a nyugati cégeknél dolgozó jólkereső munkások is ellene vannak a “rabszolgatörvénynek”.
Az országot tönkretenni akaró úgynevezett “magyar” ellenzék alá adják a lovat, hisz pont azt akarják a Bilderberg emberei elérni kormánybuktatás céljából terjesztve, cukkolva a munkásokat, hogy tehát ne jöjjön ide a kormány hívására semmilyen befektető se németből menekülve az elkerülhetetlen polgárháború elől, se keletről, mert itt talál okos, békés, nem muszlim munkaerőt, hanem, hogy ne jöjjenek.
Önök most ehhez az aljas húzáshoz asszisztálnak. S ne gondolják, hogy szeptember óta folyó tárgyalások alatt nem ilyenre készültek. Nyugaton a szakszervezetek vezetői zömét maguk a munkaadók bérelik olcsó belső rabszolgacsitítóknak. Ha most tovább folytatják ezt az országlejáratáshoz muníciót adó szRtájkolást, saját maguk alatt vágják a fát, mert ha sikerül eme már századik Soros trükkel (mint már annyi országban) megbuktatni a kormányt, akkor olyan világ lesz itt, hogy visszasírják ezeket a reálbéreket is.
Tehát: álljanak most le legalább őszig, és ha a sztrájkjuk nem fenyegeti az országunk védelmét képviselő törékeny helyzetünket, mi is Önök bérharca mellé fogunk állni.
Én
2019-01-25 at 20:42
Azért vették be a ‘keletieket’ a zúnijóba, mert kellett nekik az olcsó munkaerőnk, meg a piacunk. Ha nem vagyunk hajlandók olcsón dolgozni, végső esetben továbbállnak, mondjuk az audi esetében ez pont nem valószínű, de a jövőbeli befektetők, lehet, hogy keletebbre is szétnéznek majd.
Az eu erről szól: vannak a nyugati főnökök és a keleti gyarmatok.
Lehet itt kamillázni, hogy a piacgazdaság, meg a tőkeáramlás stb. alapvető törvényszerűségei ezek, de ezek mind bizonyos emberek által irányított dolgok. A pógár dolga meg annyi, hogy profitot termeljen és fogyasszon.
Farkas
2019-01-25 at 17:44
netto és nekik is van lojalitás bonuszuk mert az egy skoda gyár volt amiben gyártottak anno favoritot és késöbbiekben lett VW
Nézzük_magát_a_dolgot
2019-01-25 at 18:19
Na, pá!
Farkas
2019-01-25 at 17:07
Jan 1000 euro győri János KB. műszak pótlékkal együtt 230000-250000 HUF
Nézzük_magát_a_dolgot
2019-01-25 at 17:39
Most jött el a pillanat, amikor reménytelennek érzem a továbbiakat. De még egy utolsó kísérletet teszek. Amit már sokszor kérdeztem: Ján 1000 eurója nettó vagy bruttó, alapbér-e, vagy van-e benne műszakpótlék, kafetéria, lojalitási bónusz, mozgóbér és egyéb nyalánkságok. Ugyanezek a kérdések az Ön 230 ezer forintjára is vonatkoznak, hogy ne hasonlítgassuk már a körtét almával, mert értelmes emberek számára méltatlan az ilyen helyzet.
Farkas
2019-01-25 at 15:45
Tisztelt hozzászólok!
Audis dolgozó vagyok és Győrben élek, Győrben nevelkedtem fel. Ti sem a városról sem a gyárról úgy látszik semmit nem tudtok. Érdemes utána olvasni a város történetének. Az Audi indulása itt Győrben számottevően sok tényezőnek volt köszönhető. Ellehet olvasni…
A legfontosabb, hogy a számadatok amiket ti itt hangoztatok messze nincs a realitás talaján átlagbérekről beszéltek és nem valósról. + hozzá van adva a műszak pótlékok is.
A magyar győri munkaválólak több mint 25 éve szorgalmasan és becsületesen dolgoznak több mint negyven fajta műszak modellben.Csak azért hogy minél termelékenyebb, jobb profitot és sikert hozzunk a VW konszernek. Hajrá AHFSZ “Az Audi mi vagyunk”
Nézzük_magát_a_dolgot
2019-01-25 at 16:47
Ezek szerint Ön olvassa a hozzászólásokat. És azt is megírja, hogy téves adatokat hoznak fel a hozzászólók. Csak éppen azt nem írja le, hogy akkor mik a helyes adatok. Mi lehet ennek az oka? Bizonyára nem az, hogy a tények helyett továbbra is a líra uralja el a beszédteret. Vagy tévednék? Egyébkét abban mi az újdonság, hogy Önök szorgalmasan és becsületesen dolgoznak? Ebben nem kételkedik senki. A győriek már akkor is úgy dolgoztak, amikor még Horváth Ede csattogtatta az ostort a fejük fölött a Vagongyárban. Győrnek van ipari múltja, fegyelmezett, többedik generációs, képzett ipari munkássággal. A sos-sok tényező közül az egyik, ami miatt az Audi oda ment. Meg azért is, mert akkoriban a Vagongyár, a Richards, a növényolajgyár, a Gardenia, a Cardo stb. gyengélkedése ill. megszűnése miatt nagyon sok család válságos élethelyzetben tengődött. Köszönet illet mindenkit, akinek köze van ahhoz, hogy Győr elindult fölfelé. Ezek egyike az AUDI. Továbbra is azt mondom, amatőr dolog a belga AUDI béreire hivatkozni, viszont első közelítésben János is kapja meg azt a bért az Auditól, amit Ján a Felvidéken. De szeretnék tisztán látni, hogy mit hasonlítunk mihez, és Ön se segített nekem ebben.
Richie
2019-01-26 at 01:45
Tisztelt Farkas!A város történelmét önmagában ne nézd,mert csalóka a kép.Tény,hogy az ország több más nagyvárosához,de még régiójához képest is Győr az ipari fellendülés óta kiemelt,kedvezőbb helyzetben van.Ennek a pozitív helyzetnek semmi köze sem a győri emberekhez,sem az Audihoz nincs.Ez egyszerű földrajz.A győri emberek semmivel sem szorgalmasabbak,mint az ország bármely más területén élő,dolgozó embernél.Egyszerűen csak jobb helyre születtek.Az emberek többségének nem a sztrájk nem tetszik,hanem a telhetetlenség,a mértéktelenség és a kompromisszumok teljes elutasítása.Mikor ezeket az adatokat lehozta a szakszervezetetek,úgy érzem elég hiányosan tették meg.Nem említették meg pl a külsős dolgozók létszámát,ahogy azt sem,hogy ezen dolgozók átlagjövedelme mennyi.Az tudott,hogy jóval alacsonyabb az Audis dolgozókénál,a béren kívüli juttatások,egyéb kiegészítő prémiumok mértékéről nem is beszélve.Lehet azt mondani,hogy ők nem Audisok,de az elért eredmények nélkülük sehol nem lennének.Meg szeretném azt is kérdezni,mint Audis dolgozótól,mi az a lojalitási prémium?Az talán az az összeg,amit a külsős dolgozóknak ajánl a szakszervezet,amiért ők is kemény munkával emelik a hatékonysági rátát?
Richie
2019-01-25 at 14:57
Èrdeklődnèk,hogy mi az a “lojalitási” bónusz?Mit takar ez a kifejezès pontosan?Kihez lojálisak?A 13. havi munkabèrhez köthető munkavègzèst mikor dolgozták le?
Károly
2019-01-25 at 13:59
Kedves Győriek ideje lenne már gondolkozni is, vagy Kunhalmiék az etalon??????
MZ/X
2019-01-25 at 15:09
Semmi köze a győriek sztrájkjának az ellenzéki bohóckodáshoz, legfeljebb az ellenzék próbálja így beállítani. Szeptember óta targyalnak a cégvezetéssel, nem jutottak dűlőre, hát szintet lépnek, nagyon helyesen. Az pedig mindannyiunknak jó, ha a multi többet fizet az itteni dolgozóinak, az ugyanis több adót és járulékot jelent, ami itt marad, és nem távozik az országból extraprofit formájában.
Naprózsa
2019-01-25 at 12:42
Ha ráérünk, mi mind a kétmillió nyugdíjas akik a szüleink nemzedékével együtt társbérletben felnőve, gyerekként saját autót csak nyugati filmekben látva, szombaton is dolgozva, zsíroskenyéren, paprikáskrumplin dőzsölve háború után fel-, és továbbépítettük az országot, most a panelkaptárakban bennragadva 2,8 %-os “nagyvonalú” nyugdíjemelésből a piacon farhátért sorbanállva, 80-100 ezerből gyógyszert fizetve majd ha ráérünk rettentően fogunk sajnálni, kedves nyomorgó “csak 75 ezer emelést kérő” szerencsés időben és helyen született autógyári munkásokat.
Igen tudjuk: “Tetszettünk volna előtakarékoskodni nyugdíjaskorunkra”.
Ja-ja. Nem volt miből előtakarékoskodni. Amit meg mégis megspóroltunk, különféle trükkökkel befektetési alapokkal, inflációval, meg úgy cakumpakk az egész országunkkal kilopták alólunk.
Nem az Önök 400-700 ezer fizetésével van bajunk, mi nem vagyunk irigyek, hanem éppen pont most kell cirkuszolni, hogy megint üthessenek azok az országon erre a “szrtájkra” hivatkozva, akik a “rabszolgatörvény” ürüggyel akarnak mindnyájunkat Audistól nyugatiaknak és Soros muszlimjainak a történelemben már sokadszor megint eladni?
mona
2019-01-28 at 21:14
MINDIG JÓKAT MOND ÉS KÉRDEZ KEDVES NAPRÓZSA! VISZONT ÉN ÚGY GONDOLOM, EZ BIZONY DIREKT IDŐZÍTÉS VOLT.
Okoska
2019-01-25 at 12:22
A szlovákiai gyáregység átlagbérelőnye az Audi Hungaria Zrt.-hez képest 28%-os, a csehországi
25%-os, a lengyel csaknem 39%-os! A belga Audinál fizetett átlagbér 3,6-szorosa a győrinek.
Mindeközben az Audi Hungaria Zrt. bértermelékenységi, vagy más szavakkal bérhatékonysági
mutatója (az egységnyi bérköltségre jutó hozzáadott érték) kimagasló a többiekhez képest, azaz
amennyiben az Audi Hungaria Zrt. adatait vesszük a 100%-nak, akkor ehhez képest a cseh 64%, a
szlovák 40%, a lengyel 35% ,a belga mindössze, 21% az Audi csoport átlaga 53%.
Gondolkodó
2019-01-25 at 12:11
Neked is:
Aha, mert fogják a gyárat, épületekkel,infrastruktúrával (pl. reptér, vasút) és átviszik.
Az összes fejlesztő mérnök, meg a jövő héten átköltözik Fehérorosz-országba.
Talán az Audi a magyar extra nyereségből ( mert az itt készült autókat nem adja olcsóbban) mondjon le. Legfeljebb kevesebbet adózik germanisztánban, és csökken majd ott a bevándorlók segélye.
Kiegészítve azzal, hogy a a német menedzser is biztos a fehérorosz tajgán akar élni.
Nézzük_magát_a_dolgot
2019-01-25 at 12:40
Nem napokról-hetekről van szó. Győrben talán ugrásra készen álltak gyárindításkor a fejlesztő mérnökök? Elég problémát okoz az, ha nem is kölktözeik el, de a legközelebbi bővítését, amely nagyon-nagyon kelle Hazánk fejlődéséhez 5 vagy 8 év múlva, máshová viszi. Egyébként az ide települők udvarias szavait a helyén kell kezelni a magyar munkaerő kiválóságáról. Nagyképűség azt hinni, hogy extra hungariam non est vita. A lenézett oláhok is tudnak Fordot, a bulgárok Volvót gyártani, kiváló minőségben. Gyilkos verseny folyik a filmesztéták és szegénységkutatók által lenézett járműipar beruházásokért Európa-szerte.
Nézzük_magát_a_dolgot
2019-01-25 at 12:41
Elnézést pár betűelütésért, hamar munka sose volt jó.
mona
2019-01-28 at 21:03
Nagyon egyetértek önnel.. Vajda Úr! LOL
Ragnar
2019-01-25 at 18:47
Neked is…: D
Ez az álomvilág. Téves és naiv ilyen gondolkodásból kiindulni. “Mondjon le az Audi a magyar az extra nyereségről”. Majd a befektetők az igazgatósági tagok és a menedzserek lemondanak a nyereségről, hogy kevesebb profitot és jutalmat tegyenek zsebre… Ez a dolguk, hogy maximalizálják a profitot, ha nem teszik majd lesz helyettük más… Engem nem érdekel, hogy ki mennyit keres vagy mi az oka csak azt mondom, hogy óvatosan a sztrájkkal mert bizony hónapok évek múlva lehet visszaütője a dolognak. Nem akarok itt swot-elemzést levezetni,hogy mik lehetnek a problémák. De én bruttóban sem keresek annyit főállásban, mint a kommentek végén szereplő összeg. Dolgozhatnék a multinál is végzettségeim is megvannak, de a szabadságom többet ér. A pénz pedig nem minden. Sok sikert a sztrájkolóknak, de inkább egyezzenek meg! Mielőbb. A kevesebb néha több. Az ő munkahelyüktől vannak százszorta rosszabb munkahelyek. Becsüljék meg!
Ragnar
2019-01-25 at 10:28
Én nem szimpatizálok az Audi dolgozók sztrájkjával. Országos szinten kimagasló fizetéseket és jutalmakat vihetnek haza és egy a dolgozóival törődő cégnél dolgoznak. Az ország 80 százaléka a felét keresi az ő bérüknek. Főleg a keleti országrészben. További érvek a sztrájk ellen:
Outsourcing.
Robotika
Műszak módosítások, rövidített munkahét, leépítés, vendégmunkások.
Új telephely létesítés Kelet-Európában.
Röviden: Egy rövid távú sikerért, beáldozni egy jó munkahelyet…. Nagy ostobaság.
Mihelyt nem fogják hozni a várt nyereséget Győrben. A menedzserek be fogják indítani valamelyik forgatókönyvet. Én szóltam.
hozzaszolo
2019-01-25 at 09:52
Nem birom kihámozni sehonnan, hogy a béren kívüli juttatás (jelenlegi hatszázhúszezer) az havi hatszázhúszezer, vagy éves alapra vonatkozik? Ha a belga fizetést nézem, akkor gondolom nyilván havi.
MZ/X
2019-01-25 at 10:41
Éves, természetesen.
Egyébként szánalmas ez a trollkodás, hogy majd elmegy az Audi, meg összedől a város. Most épül a lakópark a dolgozóknak, új laborokat adtak át az egyetemen, egy külön kis város a vállalat, iskolával, óvodával. Helyben képezik a kvalifikált munkaerőt, kialakult a megbízható, minőségi beszállítói kör, ideális a helyszín, és még az emeléssel is itt lennének a legalacsonyabbak a munkabérek. Semmi olyat nem követelnek a melósok, ami túlzás, és nem fér bele a cég büdzséjébe.
Nézzük_magát_a_dolgot
2019-01-25 at 12:27
Ön is azt írja, hogy az AUDI sokszorosát teszi a dolgozókért, életkörülményeikért és oktatásukért, a hazai technológiai szint emeléséért, a városért, mint a hazai lehúzós kisvállalkozó, és ha már ennyi mindent tesz, hát akkor biztos van rá számolatlanul kerete, hogy vérszemet kapjunk és egy betűt se engedve alkudjunk… Szóval azt a lovat kell ütni, amelyik húz? Egyébként az jogos, hogy János is kapjon annyit, mint Ján, de egyik fórumon se kapok arról infót ismételt kérésem ellenére, hogy a szlovák többlet az alapbérek aránya, vagy az össz-jövedelmek alapján jön ki. Mert a sokféle pótlék, juttatás, mozgóbér, kafetéria, lojaltás-bónusz stb. elég nagy részét teszi ki a jövedelemnek. Azt se látom, hogy a szlovák jövedelem már idei béremelés utáni, vagy évvégi záró, ha ez utóbbi, akkor Pozsonyban mennyi lesz az idei emelés, stb. Ezek nélkül csak szakácsné-lotyogás a tudós újságcikkek sokasága. Csak felületes, szenzációt hajszoló általánosságok és féligazságok vannak mindenhol leírva (egymást másolják szó szerint…). Egyébként rossz irányban mennek a dolgok, a lóláb kilóg. A politika máris rárepült erre a tisztán bérharcról szóló mozgalomra, és fennen hirdetik, hogy lám, az ellenzék nagy sikere, az általuk meghirdetett általános sztrájk első üteme.
Mátyás
2019-01-25 at 08:53
Tehát ha megkapnák az elvárt béremelést, még akkor is a legolcsóbban dolgozó gyár lenne európában.
Nézzük_magát_a_dolgot
2019-01-25 at 08:41
A tisztánlátáshoz alapos utánjárással megalapozott tájékoztatás lenne szükséges. Amit eddig olvastam róla, az csak érzelmi alapú, hangulatkeltő bulvár. Az, hogy “a lojalitási bónusz növelését és jubileumi jutalmat” akarnak, az nem jelent számomra semmit. Mennyi most ezek összege, milyen feltételek mellett járnak? Mit akar elérni összegszerűen és feltételekben a Szakszervezet ezen a téren? Jobban tudnék tájékozódni, ha egy jellemző példa lenne kinagyítva. Pl. Egy 5-6 éve dolgozó szerelő sori munkás alapbére X. Ehhez jár ilyen és ilyen feltételekkel Y mozgóbér. A modell dolgozó eddig ennek hányad részét szokta megkapni? Mennyi a kafetéria bruttó és nettó összege, mennyit akarnak bruttó-nettó? Van-e 13. havi munkabér és/vagy nyaralási hozzájárulás? Mit jelent az, hogy a mozgóbér 4%-át alaposítsák? A 18 %-on felül, vagy azzal érje el a 18%-ot? Mit jelent a lojalitási bónusz, mikor és mennyit kap valaki? Hogyan akarja ezt a Szakszervezet bővíteni? Ugyanez vonatkozik a jubileumi jutalomra is. Summa-summárum: mndjuk egy 5-6 év óta dolgozó munkás havi átlagra összesítve mennyit kap az aktuális béremelés előtt nettó, és mennyit kapna ezután, ha sikerül mindent elfogadtatni? Az alapbéren felül milyen plusszok vannak Szlovákiában és Lengyelországban? Az ottani összkeresetek és a hivatkozott %-os többlet bruttó vagy nettó értendők? Egy biztos. Mindenkinek jó lenne, ha a hazai bérek jobbak lennének, talán megindulna az elvándorolt munkaerő hazaköltözése is. Ez a nemzet jövője szempontjából létkérdés. De ha az agyondicsért hazai KHV-knál sokkal jobban fizető multi fogja magát és elmegy, vagy legalábbis nem bővít, az ellentétes hatású. Fogas kérdés! Nem hagy nyugodni az a gondolat, hogy a lengyel, román vagy török lobbisták malmára hajtja Győrrel szemben a vizet a tervezett VW bővítés (Skoda + Seat) tervezése idején. Figyelembe vette-e ezt a Szakszervezet? Mindenesetre érdekes, hogy a megegyezésre való szándék a vállalat részéről tűnik nagyobbnak, mert ők, ha kis mértékbe is, de elmozdultak az eredeti ajánlatukról. A Szakszervezet pedig úgy tűnik, utolsó betűig ragaszkodik a kiinduló pontjához. Az is lehet, hogy a Szakszervezet álláspontja jószándékú. de én úgy gondolom, mindenki jobban járna egy tisztességes kompromisszummal.
OZM
2019-01-25 at 08:20
Miért, a Lufthansa dolgozói félévente tüntetnek valamiért, és ott az alapbér bruttó 3000€ fölött van!
Tartsanak ki, meg fogják kapni, sőt tovább mennék két éves megállapodást írnék alá, minimum 30% béremeléssel+ juttatások !!!
Az Audinak így is töredéke az itteni termelési összköltsége, egy No-i termelési telephelyhez képest
Nézzük_magát_a_dolgot
2019-01-25 at 08:46
A Lufthansával nem igen lehet összehasonlítani a gyári szalagmunkát sehol a világon jövedelmi szempontból.
ÁrPi
2019-01-26 at 09:30
Ismerhetjük az “összeszerelőüzem-ország vagyunk” ellenzéki narrativát, Ámde itten tán NEM szalagmunka hanem mérnökmunka megfizetését is remélők vannak valójában.
Zia
2019-01-25 at 07:43
Az Audi megkezdte a részleges kivonulást.
Tamás
2019-01-25 at 06:44
Enneivel kedvezőbb lenne Lengyelországban? Úgy érted hogy még az állam fizet? Ennyi tartalék azért nincs az sdókban és a járulékokban.
Évike
2019-01-25 at 07:11
Addig feszegetik a húrt, míg az audi fogja magát, és itt hagy csapot-papot! Viszont a 13e dolgozó akkor mit csinál munka nélkül, fizetés nélkül? Egyébiránt úgy hallottam, hogy 300-600eft körüliek a jelenlegi bérek! Az ország keleti régiójában összetennék a kezüket,ha csak a felét megkaphatnák!
Erika
2019-01-25 at 08:21
Hova menne az Audi, melyik országba? Melyik néppel tudna Audi autót gyártatni? A győri gyárat 25 év alatt fejlesztette fel.
Logikus
2019-01-25 at 09:40
Mehet a pl a Baltikum országaiban, vagy FehéroroszORSZÁGBA, vagy a Balkán országaiba. Senki ne gondolja, azt hogy Magyarországo nem kiüthető a nyeregből…
gondolkodó
2019-01-25 at 12:08
Aha, mert fogják a gyárat, épületekkel,infrastruktúrával (pl. reptér, vasút) és átviszik.
Az összes fejlesztő mérnök, meg a jövő héten átköltözik Fehérorosz-országba.
Talán az Audi a magyar extra nyereségből ( mert az itt készült autókat nem adja olcsóbban) mondjon le. Legfeljebb kevesebbet adózik germanisztánban, és csökken majd ott a bevándorlók segélye.
Ikrek
2019-01-25 at 17:58
És hipp-hopp teremnek ott mérnökök és egyetem is. Aha. Ja.