Mintegy ötvenmilliárd forint összegű beruházással új présüzemet épít Kecskeméten a Mercedes-Benz; az autógyár a bővítéssel 200 új munkahelyet teremt – jelentette be a külgazdasági és külügyminiszter pénteken, Kecskeméten. Az új présüzem 23 ezer négyzetméteren terül majd el, és gyakorlatilag a gyár préskapacitásának megduplázását eredményezi – hangsúlyozta Szijjártó Péter.
A kecskeméti Mercedes-gyárban tartott ünnepségen Szijjártó Péter elmondta, hogy a beruházással a magyar gazdaság tovább erősödik; a cél az, hogy továbbra is az Európai Unió leggyorsabb növekedési ütemét tudja felmutatni. A külgazdasági és külügyminiszter hangsúlyozta, hogy az új üzemben alkalmazott legmodernebb technológia révén nemcsak helyi szinten, de globálisan is hatékonyabbá és rugalmasabbá válik a Mercedesek gyártása.
A 120 esztendős hagyományra visszatekintő magyar járműipar az elmúlt években a magyar emberek munkaszeretetének, kreativitásának, szakértelmének és hozzáállásának, valamint a befektetők bizalmának köszönhetően az európai járműgyártás zászlóshajójává vált. Ma Magyarországon 740 autóiparhoz kötődő vállalat működik
– mondta a külgazdasági és külügyminiszter. Az elmúlt évben elképesztő rekordot döntött a magyar autóipar: termelési értéke 12 százalékkal nőtt, elérte a 9541 milliárd forintot. Ez a teljesítmény az ágazatban dolgozó mintegy 176 ezer embernek köszönhető. Az ágazat versenyképességét bizonyítja a külügyminiszter szerint, hogy a magyar autóipar 90,9 százalékos exporthányaddal dolgozik, és a teljes magyar export 21 százalékát adja.
Bár a lakosságszámot tekintve Magyarország a világon a 94., mégis a világ 20. legnagyobb autóipari exporttal rendelkező országa
– hangsúlyozta. Szijjártó Péter szerint az eddigi beruházások azt mutatják, hogy a Mercedes bízik Magyarországban, a magyar emberekben, de ez kölcsönös, mert ha ez nem így lenne, akkor a prémium kategóriában nem a Mercedes végzett volna az első helyen az értékesítésben rendre, az elmúlt négy évben.
A beruházás hatalmas elismerése a Kecskeméten dolgozó mintegy 4500 ember teljesítményének, egyúttal tovább erősíti Magyarország és Németország kapcsolatait. Az összes Magyarországon befektetett külföldi működő tőkének egynegyede német vállalatokhoz kötődik. A mintegy 6 ezer német cég 300 ezer magyar embernek ad munkát
– tette hozzá.
Christian Wolff, a kecskeméti Mercedes-Benz gyár igazgatója az ünnepségen hangsúlyozta, hogy minden eddigi teljesítményük munkavállalóik elkötelezettségének köszönhető.
A kecskeméti szellemiség a német precizitásnak és a magyar kreativitásnak egy különleges keveréke
– jelentette ki a gyár igazgatója. Christian Wolff kifejtette, hogy a lézertámogatott gyártósorokkal felszerelt második présüzem a legmodernebb gyártóegységek közé fog tartozni. A kecskeméti telephely vezetője szerint az új, rugalmas és innovatív rendszer lehetővé teszi majd, hogy egyre csökkenő energiafelhasználás mellett termelésüket 40 százalékkal növeljék, optimalizálják működésüket és ezáltal csökkentsék a túlórák számát. Christian Wolff azt is hangsúlyozta: elkötelezettek a környezet- és klímavédelem iránt. Az elmúlt években a járművenként felhasznált elektromos áramot már jelentős mértékben csökkentették, a fenntartható üzleti tervük értelmében pedig 2022-től a kecskeméti gyár széndioxidkibocsátás-mentesen működik majd.
A Mercedes-Benz 2008. június 18-án jelentette be Stuttgartban, hogy egy új gyár építését tervezi Kecskeméten. A termelés 2012. március 30-án indult a 800 millió euróból épített autógyárban. Első modellként 2012-ben a B-osztály gördült le a szalagról, ezt követte 2013-ban a négyajtós kompakt CLA, majd 2015-ben a CLA Shooting Brake. A két utóbbi modellt kizárólag itt gyártják a világpiacokra. A termékpalettát 2018 májusa óta az új A-osztály is kiegészíti. A kecskeméti üzemben 2019 februárjában kezdték meg a CLA Coupé második generációjának gyártását, majd néhány hónappal később, júniusban az új CLA Shooting Brake első sorozatban gyártott példánya is legördült a szalagról, tavaly októberben pedig megkezdődött a háromféle Mercedes-AMG Performance gyártása is. A társaság 2018 júniusában kezdte el meglévő gyárának bővítését is Kecskeméten. A Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. nettó árbevétele 2019-ben 3,7 milliárd euró volt; ez 2,7 százalékos növekedés 2018-hoz képest.
Forrás: MTI; Fotó: MTI
oshon
2020-03-15 at 11:41
Mindenkeppen nagyon jo hir – “A kecskeméti szellemiség a német precizitásnak és a magyar kreativitásnak egy különleges keveréke” !!! Elobb utobb ujra elsok kozott leszunk , mint a sportban ! Hajra Magyar Nemzet , Isten aldjon !
Nézzük_magát_a_dolgot
2020-03-14 at 08:50
Ha ez a présüzemi kapacitásnövelés azt jelenti, hogy amit eddig külső cégektől vásároltak, az majd házon belül készül, akkor egy közepesen jó hír, mert rávilágít arra, hogy Hazánk, ezen belül Kecskemét megbízható partner a legkorszerűbb technikát alkalmazó vállalatok számára is. De ha ez a bővítés a bejelentett, de halasztott második komplett gyár beruházásának első lépését jelenti, akkor nagyon-nagyon jó hír. (Általában egy autógyár négy alapegységből áll: présüzem, karosszériaüzem, festőüzem, végszerelés.) Persze a helyzet számomra nem kristálytiszta. Én eddig három Mercedes-beruházásról tudok, és ezek összefüggését, pillanatnyi állását a híradások nem mindig követik megbízhatóan. Eza három beruházás: 1) Az első gyár beruházása 2013-ban révbe ért. 2) Kb. egy-két éve bejelentett nagyberuházás kapacitás- ill. komplettség növelés céljából: olyasmiket olvastam, hogy folyamatban. 3) Második gyár beruházása. Úgy tudom, ez (ideiglenesen) halasztódik. Most az a kérdés, hogy ez a beruházás a 2. lépés részét képezi, vagy teljeen új bejelentés, és a 3. lépés része. Vagy mi.
Lukács
2020-03-14 at 10:09
Feltételezem, hogy ez a présüzem elsősorban a karosszériaelemek helyszíni gyártását jelenti. Országunk szempontjából az lenne a “nagy dobás”, ha a lemezeket ehhez a Dunaferr adná. Ennek érdekében vissza kellene venni orosz, és osztrák (hideghengermű) tulajdonból. A szükséges fejlesztéseket elvégezve óriási lendületet adna egyéb területeknek is (félkésztermékek, a minőségi acélgyártás, stb.), amely rengeteg munkahelyet teremtene, úgy, mint a “régi szép időkben” (14 ezer fő).
Nézzük_magát_a_dolgot
2020-03-14 at 10:22
Én úgy tudom, hogy a DUNAFERR óriási mennyiségben gyárt karosszériaelemekhez használt tűzihorganyzott minőségi acéllemezeket 0,35 – 1,5 mm vastagsági szortimentben. Egyébként nem bíznék abban, hogy ha a DUNAFERR-nek 14 ezer dolgozóra lenne szükséges, akkor az előteremthető lenne. Már a város határában lévő HANKOOK sem kap megfelelő munkaerőt, el is maradt egy nagy fejlesztés (haszongép-abroncs gyártása) emiatt. Az acélgyártás egyébként nem túl sikerágazat, csak egy-két kivételesen kedvező adottságú országban.