Ezerötszáz milliárd forintot szán a kormány vasútfejlesztésre, amelynek köszönhetően 2020-ig 900 kilométer vasúti pálya újul meg, és 45 ezer fővel emelkedik a járművek férőhely-kapacitása – hangzott el a Hungrail – Magyar Vasút 2017 elnevezésű konferencián. Szjjártó Péter külgazdasági-, és külügyminiszter arról beszélt, kiemelt jelentőségű a kínai-szerb-magyar összefogásból születő vasútfejlesztés, amely a kínai kormányfő novemberi látogatásának idejére már a megvalósítás szakaszába lép.
Szijjártó Péter külgazdasági-, és külügyminiszter a Hungrail keddi konferenciáján arról beszélt, a világgazdaság folyamatos változásban van, öldöklő küzdelem folyik az országok között a beruházások megszerzéséért, a munkahelyekért, fejlesztésekért. Hozzátette, hazánk ezeknek a folyamatoknak kis gazdaságként hatványozottan ki van téve, ugyanakkor a gazdasági mutatóink arra utalnak, hogy álljuk a versenyt. Mint kifejtette, a Világbank logisztikai rangsorában hazánk a 160 országból jelenleg a harmincegyedik, a Visegrádi Négyek országai között csak a csehek előznek meg bennünket. Mint megjegyezte, 2010-ben ebben a rangsorban még csak az 52. helyen álltunk, azóta a rangsorolás mint az öt szempontjában jelentős előrelépéseket tudtunk tenni.
Szijjártó Péter arról is beszélt, 2010-ben a kormány gazdaságpolitikai célkitűzése az volt, hogy Közép-Európa logisztikai és termelési központjává váljunk, ehhez ugyanakkor elkerülhetetlenek az olyan infrastrukturális fejlesztések, mint amely például a vasutat érinti mintegy 2020-ig, 1.500 milliárd forint értékben. Ennek köszönhetően 900 kilométer vasúti pálya kerül korszerűsítésre, a járművek férőhely-kapacitása pedig mintegy 45 ezer fővel emelkedik. Hozzátette, hazánk villamosított vasútvonalainak hossza hamarosan eléri a 3.300 kilométert.
A vasútfejlesztési tervekkel és jelenlegi fejlesztésekkel kapcsolatban elmondta, Szlovénia vonatkozásában az egyik legfontosabb cél a Koper tengeri kikötőjéhez vezető vonal kétvágányúsítása, valamint a mozdonycsere nélküli forgalom a vonal teljes szakaszán. A miniszter kiemelte, november 28-án kerül sor hazánkban arra a kínai miniszterelnök és 16 kelet-közép-európai vezető közötti találkozóra, amikorra a magvalósítás szakaszába léphet az a kínai-szerb-magyar összefogásból születő vasútfejlesztés. A tervezett fejlesztés a tengeri selyemút európai végpontját hazánkon keresztül köti össze Nyugat-Európával, itt a Budapest-Belgrád vasútvonal teljes villamosítása és kétvágányosítása az elérendő cél. Szijjártó Péter kitért arra, a horvát féllel régóta tárgyalások folynak arról, hogy a horvát vasúttársaság felvállalja a Magyarországot Szarajevóval összekötő vasútforgalom lebonyolítását, a bosnyák és magyar fél már készen áll erre. Elmondta, a román és magyar vasúti kapcsolatokban fölmerült egy Kolozsvárt Budapesttel összekötő gyorsvasúti fejlesztés lehetősége is. Megjegyezte,a román fél azzal a kikötéssel élt, hogy ez a továbbiakban egy Bukarestig terjedő fejlesztésnek csak egy állomása.
Forrás: PestiSrácok.hu; fotó: MTI
zé
2017-10-04 at 07:57
http://www.portfolio.hu/ingatlan/varos/megepul-a-2400-ev-alatt-megterulo-budapest-belgrad-vasutvonal.249523.html
KARY
2017-10-03 at 14:05
Gyurcsány és a balliberálisai mondanák erre is ,jókor vannak jó helyen.Szerencsénkre nem ők vannak hatalmon.
Névtelen
2017-10-03 at 14:00
Ezt a több milliárdos összeget is ellopnák a Gyurcsány vezette balosan liberálisok. Mint Gyurcsány mondta ,jókor volta jó helyen.
Névtelen
2017-10-03 at 13:56
Gyurcsány a balosaival ,liberálisaival ezeket a milliárdokat is ellopná ,mint a kormányzásuk alatt a 4-es metró 167milliárd forintot beruházási pénzéből is. Erről is EU-s iratuk van.Emlékeztetőül ők mindig jókor ,voltak ,tehát loptak jó helyen.