A dél-koreai Inzi Controls 14,8 milliárd forintból akkumulátorgyártó üzemet épít Komáromban – jelentette be a külgazdasági és külügyminiszter hétfőn, Budapesten, a beruházást bejelentő sajtótájékoztatón.
Szijjártó Péter közölte, hogy a kormány 1,63 milliárd forinttal segíti a beruházást. A támogatást azzal indokolta, hogy az elektromos autók akkumulátorainak előállítása 122 új munkahelyet teremt Komáromban.
Az Ázsiában és Amerikában is jelen lévő Inzi Controls az első európai gyárát nyitja meg Magyarországon
– ismertette Szijjártó.
Forrás: MTI; Fotó: MTI/MTVA/HINA/Lana Slivar Dominic
Facebook hozzászólás
ómió
2019-07-02 at 10:52
Nem semmi, ahogy “elszigeteltségünk fokozódik”!
khm
2019-07-01 at 13:21
Jaj,de nagyon jó!
Jaj,de nagyon telitalálat. Megint olyan vidéken,ahol,már lasszóval sem tudnak munkásokat találni. Igazából értem Én,de Vegyétek már észre,hogy az ország DÉLI rész semmit nem profitált a fellendülésből. Márpedig költözzön akinek 6 anyja van.
Nézzük_magát_a_dolgot
2019-07-01 at 13:57
Tisztelt Khm! A beruházó oda megy, ahol számára a körülmények megfelelnek. A hazai illetékesek megpróbálják őket orientálni pl. azzal, hogy nagyobb összegű támogatást nyújtanak az elmaradottabb körzetekben történő beruházáshoz. Ennek hatása már érezhető is pl. Békéscsaba Linamar, Gyula Airbus, Pécs Hanon és Continental, hogy csak a legújabbakat említsem. Meg vagyok arról győződve, hogy Komáromban, ahol ezernél is több állás szűnt meg a Nokia elsunnyogása után, lesz elég munkaerő, ráadásul a Duna túlsó partján a 40 ezres magyar Révkomárom is színvonalas munkaerőbázist jelent, nyelvi problémák nélkül, javuló összeköttetéssel (hamarosan új híd is lesz a két városrész között). Másrészt nem hinném, hogy az Ormánságba különösebben vágyakozna bármely multi is, ahol kevéske munkaerő él szétszórtan, távol ipari kapcsolatoktól és közlekedési útvonalaktól, és korántsem arról híresek, hogy túlképzettek… Nyilván van ott is alkalmas munkaerő, de annak a Pécsre költözés nem sokkal előnyösebb, mint ha Komáromba kellene menniük. Bízzunk Szíjjártóékban, akik sorozatosan bizonyították felelős gondolkodásukat és rátermettségüket!
Ba
2019-07-01 at 14:05
Kedves Khm,
Sajnos, mivel ez az új betelepülő cég is autóipari beszállító és ha tetszik ,ha nem az akksi nehéz dolog, senki sem szereti sokat cipelni. Általában az autógyárak mellé, esetleg pár tíz km es körzetébe telepítik ezeket a gyárakat.
Tehát akinek kell a megélhetés, jobb híján ő megy a kereslethez. Ez van, a semminél ez is jobb.
khm
2019-07-02 at 07:46
Kedves Ba
Ön l tudja képzelni,hogy mondjuk az Ormányágból,valaki Komáromba jár dolgozni?
Azért furcsa dolog,hogy oda járjon,mert még a “művelt Európába” is hamarabb tud eljutni.
Nézzük_magát_a_dolgot
2019-07-01 at 12:49
Ez jó hír, gratulálok mindekinek, aki hozzájárult a perspektívikus iparág újabb zászlóshajójának idetelepüléséhez. De pontosítsuk a szóhasználatot, mert rengeteg félreértés születhet. Ennyi pénzből (14 GHUF) nem lehet akkumulátorgyárat létrehozni. A SK INNOVATION pl. közel 300 GHUF befektetést valósít meg ebben az iparágban Komáromban, a SAMSUNG még többet Gödön. Ők akkuulátorcellákat (is) gyártanak. Tehát milyen gyárat telepít az INZI? Akkumulátor konfekcionáló üzemet. Vagyis a készen kapott akkumulátorcellákat nagyobb egységekké állít össze, elektromos és hibrid autókba zárt egységként beszerelhető autótípus-függő erőforrásokat fog gyártani. Ez se kis dolog, de hasonlít a YUASA miskolci telepéhez, ahol kész LiFePO cellák konfekcionálása indul a II. félév során, durván 10 GHUF beruházás nyomán. Ott tervek szerint később cellagyártás is lesz, de az sokszorosan nagyobb befektetést (és persze hasznot) jelent.