Az új és legfontosabb közlekedési projekt Magyarország és Szlovákia között a Budapestet Pozsonyon keresztül Varsóval összekötő gyorsvasút – mondta a külgazdasági és külügyminiszter csütörtökön, a komáromi híd átadása előtt, újságíróknak a helyszínen.
Szijjártó Péter közölte: a gyorsvasút célja, hogy öt és fél órára csökkentse a jelenlegi 11-12 órás utazási időt Budapest és Varsó között, és másfél óra alatt el lehessen jutni Pozsonyba. A miniszter ismertette: a gyorsvasút magyarországi szakasza Budapesttől Móron keresztül Győrig tart majd, és tárgyalnak a szlovákokkal, hogy Győr és Dunaszerdahely között vagy Rajkánál vigyék át a vonalat Szlovákiába, ahonnan Pozsonyon keresztül Csehország érintésével Varsóig halad majd. Kitért arra: a beruházás teljesen új dimenziót nyit Közép-Európa gazdasági fejlődése előtt, hiszen a térségben még nincsen gyorsvasút.
A gyorsvasút külön pályát kap, amelyen óránként 350 kilométeres sebességgel közlekedhetnek a személyszállító vonatok
– tette hozzá Szijjártó Péter.
Forrás: Facebook, MTI; Fotó: Facebook
Komáromi híd pipa, indulj az új projekt, Budapest-Pozsony-Varsó gyorsvasút!
Közzétette: Szijjártó Péter – 2020. szeptember 17., csütörtök
moliere
2020-09-17 at 23:58
Ja, és nehogy a végén kiderüljön, hogy valójában itt egy Varsó-Katowice-Ostrava-Pozsony-Bécs fejlesztésről van szó, csak mi felhazudjuk magunkat rá, mivel nagyon szarul fest, ha a nagy V4-es szerelem egy kibővített gruppenné fajul, ahol az est sztárja a feszes seggű Bécs, és nem a lógó mellű Pest. Pláne Mór és Dunaszerdahely.
Így értelmezni tudnám a fura kerülőt, amelyet a Magas-Tátra nem indokol. Egyre inkább úgy érzem, hogy a magyar kormányon kívül csak egy szereplő hiszi azt, hogy Lengyelország az új Németország. Lengyelország.
Ők hajlamosak az ilyen álmodozásra. És át is néznek rajtunk, mint Kunhalmi a vasajtón.
moliere
2020-09-17 at 23:48
Nahát!
Tisztában vagyok vele, hogy az köztudottan nem “magyar”, úgymond “szocialista” úgynevezett “párt” böszméskedése idején eldobott kőként zuhantunk, hisz nem a semmiért adja a futballszurkoló az áléálé buzziemeszpé rigmust. De fanyalgok, mert ütemesen haladunk a (csak a ) hülyék számára kommunikáló kormányzati megoldás felé. Nem akarok csomót keresni a kákán, de ez nem káka. Hanem sok-sok csomó káka nélkül. A tervek szépek, értelmetlenek, és mennek a lecsóba, amikor 1 megbukik a lengyel kormány, 2 kiszáll ebből a nagyon nem mainstream szövetségből például maga Szlovákia, 3 megbukik Orbán, mert sokan itt a fórumokon is nagyon félnek ettől, ugyanis láthatóan magát számolja fel sok tekintetben a jobboldali (?) kormányzat. Nagyon törékeny dolog ez a V4, és néha úgy tűnik, csak nekünk fontos annyira, hogy áldozatot is hozzunk érte, és néha túl nagy áldozatot is hajlandók vagyunk érte hozni. Oroszország sokkal stabilabb, vagy akár a német vonal is. Brüsszel ellen mondjuk jó a V4, papírtigris ellen gyufatűz ideális.
moliere
2020-09-17 at 23:38
Óránként 350 km-es sebességgel nem másfél óra Pozsony, még akkor sem, ha Felchút felé vezetik a vonalat… és emiatt erős kerülő lesz. Dunaszerdahely felé nehogy má! Fontosabb lenne Bécs felé bekötni, mert ugyan Lengyelország lesz az új NÉmetország, de még harminc évig a régi számít majd annak.
Ha Varsó a cél, rossz az irány! Ha a szlovák be akarja kapcsolni magát, Kassának is örülne, máskülönben nemigen lehet őket kihagyni, mert pofátlanul beékelődtek közénk. Szóval hasznosabb lenne egy Budapest-Bécs (- egyéb európai célok) kiépítése, és mindenki nagyon tudna örülni a 270 km/h átlagsebességnek is, mert most 100 alatt van. Apropó, 30 éve nem tudják rendesen megoldani, hogy az egyetlen fontos nemzetközi vonalon, mellesleg a szimbolikus 1-es számú vasútvonalon a Gerecse szirtjei között legyen már térerő.
A másik irány lehetne Varsó, mondjuk az amúgy is felzárkóztatandó Miskolcon át, Kassán át, az talán értelmes cél lenne. Értelmesebb, mint önként megépíteni a kínai gyarmatáru senkit sehová nem szállító vasútvonalát. (Amit az amerikai politika úgyis ugyanúgy lenulláz, mint az orosz gázt és a Paks II-t, meg minden keleti nyitást, talán még a kurultájt is… illetve mehet a keleti nyitás, amerikai bankokon keresztül.)
Még látnék némi értelmet Budapest és Horvátország/Olaszország összekötésében, de inkább a kamionos forgalmat tereljék vonatra valahol Röszkénél, Ártándnál és Nagylaknál. Most garantálom, hogy az osztrák nem engedi majd leszállni őket Nickelsdorfnál… ha már rajta vannak. Vagy még jobb: egyszerűen basszák ki végleg a török kamionokat Európából! Úgyis digdadúra, nem? Már nagyon kezdtek amúgy is kiakadni a multikultihívűk Erdogánra, mint nacionalista diktátorra, de aztán tönkretett egy-két keresztény templomot, mindjárt megenyhült a Nyugat.
Szóval volna még sok mindent mit tenni, a Budapest-Mór-Dunaszerdahely-Pozsony-Csehország (?!?!)-Varsó gyorsvasút előtt is.
Ez amúgy is úgy hangzott, mint az Ifjú Frankenstein c. bohózatban a vonatos jelenet, amikor bemondták a megállókat: “Gyorsvonat indul Erdélybe a harmadik vágányról… Pennsylvania állomás!… Transsylvania állomás!”
Nahát
2020-09-17 at 14:21
Óriási! A fanyalgóknak pedig küldöm az alábbi linket arról, hogy az MSZP mire volt képes. https://vastagbor.blog.hu/2008/08/01/hegyen_volgyon_zakatol_az_m6_os
csepel
2020-09-17 at 13:50
És a csővasúttal mi lesz? BUdapest, POzsony, Bécs stb