Magyarország időben és jól reagált az autóipari forradalomra, így mára az elektromos átállás Európa-bajnokává vált, és jó esélye van ezt megfejelni egy világbajnoki címmel is – jelentette ki Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter pénteken Tiszakécskén.
A minisztérium közleménye szerint a tárcavezető a német tulajdonú Hechinger Kft. műhelyének és raktárának átadásán arról számolt be, hogy az autó-, gép-, építő- és orvostechnikai ipar számára elektronikai részegységeket gyártó vállalat 1,4 milliárd forintos beruházását az állam 276 millió forinttal támogatta, így hozzájárulva hetven új munkahely létrehozásához. Beszédében leszögezte, hogy az elmúlt három év két óriási, mindent a feje tetejére állító válságról szólt világszerte.
Ma a nemzetközi viszonyokban – értve ez alatt a világpolitikát és a világgazdaságot is – az összevisszaság és a bizonytalanság ural mindent
– húzta alá. Rámutatott, hogy ez sem tudta megakasztani a globális autóipari forradalmat.
Az elektromos átállás egyirányú utca, amelybe már mindenki belehajtott
– fogalmazott. Ennek érzékeltetésére hangsúlyozta, hogy tavaly duplájára nőtt az eladott elektromos autók száma, és elérte a hatmilliót, idén pedig meghaladja a tízmilliót. Mint közölte, friss előrejelzések szerint 2030-ra az újonnan eladott autóknak már nagyjából a 60 százaléka elektromos lesz a világon. Szijjártó Péter kiemelte:
Magyarország erre a jelenségre időben, gyorsan és jól is reagált, ezért az elektromosautó-ipari átállás Európa-bajnokai vagyunk, és jó esélyünk van arra, hogy ezt még egy világbajnoki címmel is megfejeljük.
Üdvözölte, hogy hazánk már ma a világ harmadik legnagyobb elektromos akkumulátorgyártója, ez lett az első számú magyar exportcikk, és a szektor legnagyobb beruházásai még csak a következő években készülnek majd el. A miniszter kijelentette, hogy a mostanihoz hasonló beruházások növelik az autóipar teljesítményét, amely idén eddig körülbelül 23 százalékkal bővült, termelési értéke szeptember végére elérte a 8700 milliárd forintot. Figyelmeztetett ugyanakkor, hogy nincs sikeres autóipar magas színvonalú, nagy biztonsággal gyártani képes beszállítói háttér nélkül, ezért is fontos a Hechinger Kft. kapacitásbővítése. Hozzátette: a folyamatos fejlesztések reményt adnak arra, hogy a gazdaság továbbra is növekedési pályán tudjon maradni, ami elengedhetetlen ahhoz, hogy hazánk kivétel lehessen az ukrajnai háború és a szankciós intézkedések miatti európai recesszióból.
Minél több beruházás jön létre Magyarországon, annál nagyobb a sanszunk arra, hogy mi ebből a recesszióból kimaradjunk
– mondta.
Forrás: MTI; Fotó: MTI/Bús Csaba
csakafidesz
2023-01-05 at 18:21
Nézzük_magát_a_dolgot 2022-12-11 at 12:45
Öreg vagyok. Azokban a 70-es években jöttek ismerősök az NSZK-ból, egy NSU 80 tipusú Wankel motoros kocsival. Nos 3 fokozatú automata elég volt bele, és fantasztikusan gyorsult, miközben nem is lehetett a motort hallani. Elmondták, hogy a százvalahány lóerővel kétszáz felett megy. Nekem akkor nagyon tetszett ez az autó.
https://www.youtube.com/watch?v=EHcsKArN5DI
Amúgy a formája a későbbi Audikban visszaköszönt.
en
2022-12-11 at 20:45
Amikor a kinalat meghaladja a keresletet, esni fognak az arak. Elektromos jarmuveke a holnap, ez egyertelmu!
Nézzük_magát_a_dolgot
2022-12-11 at 12:45
Tisztelt Csakafidesz! Ami a Wankel-motort illeti, az bizony tévedés az Ön részéről. Alacsony fogyasztású Wankel-motorról csak álmodozni lehet. Ugyanis a Wankel-motorban a szerkezete miatt nem lehet meghaladni a 8:1 sűrítési arányt, és ez a sajnálatosan még mai is működő termodinamikai törvények szerint gyatra termikus hatásfokot jelent. No de mit szólna egy Diesel-hatásfokú benzines Atkinson-motorhoz? A Stirling-motorban is lehet fantázia, de az elektromosítási őrület miatt úgy néz ki, hogy a szükséges fejlesztésekre nincs figyelem, pénz, paripa, fegyver…
Nézzük_magát_a_dolgot
2022-12-11 at 12:35
Tisztelt na4! Codálkozik Mirti alulinformáltságán? Nincs itt semmi látnivaló, az ilyen szakmai felkészültségűek fújják a passzátszelet mindenhol. Tudósok, mérnökök, műszakiak, közgazdászok lenyomva, természeti törvények megkérdőjelezve, fő, hogy kellő érzelmi hevülettel ontsák a szót a tudatlanság magabiztosságával a muciológusok és félanalfabéták kiválóságai. Egyébként semmin sem csodálkozom, Amerika színvonala felé haladunk, ahol a lakosság többsége veszélyesnek és kiiktatandó vegyszernek tartja a “dihidrogén-monoxidot”, mert nagyobb mennyiségben fulladást okoz. “Komoly” újságokban és folyóiratokban is olyan, eddig komolynak hitt újságírók szólalnak fel a “nitrogén” veszélyessége miatt, akik képtelenek a túlzott műtrágyázás utóhatásaként légkörbe kerülő valóban erősen üvegházhatású dinitrogén-oxidot (“kéjgáz”) a nitrogéntől megkülönböztetni. Vagy a cianoakrilátot vagy a poliakrilnitrilt a bennük lévő -CN atomcsoport miatt “ciántartalmúnak” nevezik. (Most szégyellném leírni azt, hogy hol találhatnak maguk körül elegendő nitrogént…)
csakafidesz
2022-12-11 at 11:04
na4 2022-12-10 at 20:57
Az elektromos autónak meglesz a maga helye: taxik, városi buszok, stb. A normális autó inkább egy Wankel-szerű egyszerű motorral szerelt benzinmotoros lesz alacsony fogyasztással. A normális használatban senki sem tud órákat szánni akkutöltésre.
na4
2022-12-10 at 21:00
@mirti: Nitrogén??? Na azzal aztán semmi újság, és nem is lesz. Ezt rendesen benézted.
na4
2022-12-10 at 20:57
Nem egyirányú utca, hanem zsákutca.
egon samu
2022-12-10 at 13:37
“Az elektromos átállás egyirányú utca, amelybe már mindenki belehajtott”– fogalmazott miniszter úr.
Csak azt nem mondta hozzá amit minden autós szakember tud: az utca végén erös betonfal áll, ami felé az egész EU-s autóipar egyre nagyobb sebességgel rohan.
Már csak azt kellene kitalálni, honnan jöjjön a temérdek elektromos energia a töltéshez, ha atom- és gázerömüveket vagy lekapcsolják vagy borzalmasan drágítják?
Akkor minden elektromos autóra egy tábla kerül: környezetpusztító barnaszénnel megyek…
Mint ma Merkelisztánban.
mirti
2022-12-10 at 11:44
ez nagyon szép de mi újság a nitrogénnel ???…ugyan is a tisztán elektromos dolog hátúlütői egyre inkább hangot adnak magukról…nem biztos hogy ez a jövő járható útja !Nem biztos ,hogy ami esetleg “olcsó” az a megoldás …mert kimaradnak azok a profit orientált erők akik eddig élvezték az autózással járó jövedelmeket ( üzemanyagok,motor olajok,….)
jani129
2022-12-10 at 00:21
Az elektromos autó átállás elmarad.
csakafidesz
2022-12-09 at 23:33
Nem hiszek abban, hogy ez az “átállás” a közeli jövőben lezajlik. Kell hozzá 30 év is..
Ungarn über alles !
2022-12-09 at 19:12
Számoljunk csak
ha lesz belőlük felhúzható modellváltozat is, úgy a hazai kereslet élénkülését is számításba kell venni
Számoljunk csak
2022-12-09 at 17:48
Azt a 60%-ot nemcsak legyártani kellene tudni, ami már most kétséges, hanem megfizetni, ami meg biztosan nem fog sikerülni, hacsak nem válik a villanyautó olcsó tömegcikké. Alternatív megoldás lehet, hogy csak a gazdagok vesznek autót, mert más nem tudja majd megfizetni, és akkor már teljesíthető, hogy a jelenleginél jóval kevesebb új autó 60%-a villanyos legyen.