Dániel könyvének szörny-birodalmát idézné, ha a Jobbik és a baloldal degenerált, hibrid násza alakíthatna kormányt Magyarországon – mondta a PestiSrácok.hu-nak adott nagyinterjúban Németh Sándor, a Hit Gyülekezete vezető lelkésze. Ennek ellenére kijelentette: ők nem ajánlanak pártot a híveik figyelmébe, de azt kérik tőlük, messzemenőkig vegyék figyelembe, hogy melyik politikai program szolgálja a kereszténység fennmaradását, a nemzeti önrendelkezés megőrzését, az EU jövőjét, a házasság intézményének védelmét, s melyik miként tekint a muszlim bevándorlásra és a drogliberalizációra. Kérdésünkre, hogy ilyen identitással miért baloldali tévét csináltak az ATV-ből, Németh Sándor azt felelte: a tévé megvásárlásakor még megkerülhetetlen volt a posztkádári médiaelit Magyarországon, ám hozzátette, hogy a gyülekezet és az ATV értékrendje nem azonos, s a csatorna a nyilvánvaló baloldali túlsúly ellenére mindig teret adott a jobboldali érveknek, vitapartnereknek is. A vezető lelkész arról is beszélt: csalódott a rendszerváltásban, mert túl sokan mentették át magukat, ezért ő inkább hatalomváltásnak tartja azt. Emiatt már akkoriban volt vitája az SZDSZ-szel, de kétségtelen, hogy 1998-ig kitartottak a demokratikus ellenzékben kötött szövetségük mellett. Németh Sándor szerint a Soros-dolgozatok létezése nem lehet vita tárgya, az európai baloldal Izraelhez való hozzáállása pedig már az antiszemitizmus határát súrolja. Szóba került még az is, hogy a Simicska-család alpári dühöngése miért nem tud kárt okozni a karizmatikus keresztény mozgalmat építő Orbán Gáspárnak.
A Fidesz bulvártévéje lett az ATV, vetette a Hit Gyülekezete szemére a 444.hu egy meglepően hosszú és jól informált riportjában, amiben nem kevesebbet állítanak, minthogy a bevett egyházi státusszal járó támogatásokért cserében pacifikálják a hírcsatornát, közben a gyülekezet táborát is fideszesítik. Mit szól a vádakhoz?
A Hit Gyülekezetét háromszor ismerték el egyháznak, 1989-ben, egy évvel később, majd valójában 2011-ben. A kétharmados felhatalmazással bíró Fidesz-kormány javaslatára a gyülekezet is megőrizhette egyházi státuszát. Ez nem valamiféle titkos paktum eredménye, ilyen ugyanis nem született, hanem abból az egyszerű tényből következik, hogy a Hit Gyülekezete egy valódi egyház, sok tízezres tagsággal, valódi hitélettel. Tehát józan realitáson alapuló döntésről beszélhetünk. A Hit Gyülekezete társadalmi beágyazottsága és hatása a közgondolkodásra olyan mélységű, hogy indokolt kiegyensúlyozott viszonyt ápolni a kormányzattal. A jól informált riportról pedig annyit, hogy negyvenhat tárgyi tévedés található benne.
Hány ezer embert mozgat meg a Hit Gyülekezete manapság?
Az evangéliumi keresztény egyházak több százezer embert érnek el, míg több tízezer magyar látogatja az istentiszteleteinket. A második-harmadik helyen állunk e téren a nagyobb városokban.
Gyanús SZDSZ-szekta?
A konzervatív jobboldalon sokáig idegenkedtek a Hit Gyülekezetétől. Az a hír járta, hogy az egyház nem más, mint egy gyanús SZDSZ-es szekta.
Kár lenne tagadnunk, hogy a gyülekezet és a magyar jobboldal kapcsolata nagyon is problematikus volt a rendszerváltás után. A kommunista diktatúra idején bennünket ért atrocitások miatt a demokratikus ellenzékkel alakítottunk ki együttműködést, akik a bennünket ért jogsérelmeket eljuttatták a Szabad Európa Rádió, az Amerika Hangja szerkesztőségéhez, valamint az amerikai külügyminisztériumba. Annak ellenére, hogy akkor is fennálltak a világnézeti, értékrendbeli különbségek közöttünk, a legfontosabb kérdés számunkra az emberi szabadságjogok védelme, a vallásszabadság biztosítása és az antikommunista kiállás volt. Soha nem tagadtuk, hogy részt vettünk az SZDSZ megalapításában, de már a hatalom- vagy rendszerváltáskor is érzékelhetőek voltak az ellentétek, főleg morális és világnézeti kérdésekben, melyek akkor még nem kerültek a hazai politizálás előterébe. Elejétől fogva mindig is független volt az egyházi tevékenységünk az SZDSZ-től.
Miért mondja, hogy csak hatalomváltás történt? Ön is szkeptikus a rendszerváltás őszinteségével kapcsolatban?
Az MSZMP klientúrájának gazdasági hatalomátmentése, az ügynökkérdés tisztázatlansága, az igazságtétel elmaradása és a posztkommunista társadalom túlságosan sokáig tartó fennmaradása bennem is kétségeket ébresztett. Valószínűnek tartom, hogy inkább egy szűk, felső kör paktumokon alapuló hatalomváltásáról volt szó, amellyel ellenzéki csoportok is együttműködtek abban a reményben, hogy tényleges rendszerváltásra kerülhet sor.
Az ATV megvételekor még a posztkádári elit diktált a médiában
Nem gondolja, hogy amikor 2003-ban Önök megvették az ATV-t, az ismert műsorvezetők, szerkesztők kiválasztásával maguk is sokat tettek a posztkommunista világ továbbéléséért?
De, gondolkodtam rajta. Akkoriban még, mivel a média irányítását a pártállam teljesen a kontrollja alatt tartotta, csak az általuk privilegizált médiamunkások értettek a televíziózáshoz, akik többsége titkosszolgálati háttérrel rendelkezett. Nagyon lassan haladt a médiában a rendszerváltás, és ez természetesen hatással volt minden médium, így az ATV működésére is. De a Hit Gyülekezete világnézete és értékrendje nem azonos az ATV-ével. A mi természetes szövetségeseink a modern konzervatív, jobboldali pártok lehettek volna normális körülmények között. Az MDF-fel szembeni fenntartásaink fő oka az volt, hogy az akkori magyar jobboldal nem a kortárs nyugati konzervatív irányzatokhoz próbált kapcsolódni, hanem a magyar történelem folytonosságát megszakító tragikus eseményekhez, s így az antiszemitizmus és a vallási intolerancia is jellemezte.
Az Orbán-kormány esetében el tudja fogadni, hogy a Horthy-Bethlen-rendszer válságkezelő, országépítő periódusát ma példaként állítják az ország elé?
A történelmet én elsősorban morális alapon ítélem meg. Ezért Horthyra nem tudok a zsidótörvények és Magyarország szégyenletes és tragikus második világháborús szerepe nélkül gondolni. A nemzeti identitás megőrzése és védelme a rendszerváltás előtt és után egyaránt fontos feladat volt számunkra. Törekvésünk célja, hogy a magyarság nemzeti önazonossága egyetemes emberi értékekkel legyen feltöltve. A Fidesz és az Orbán-kormány irányvonalában pedig látom egy modern, új nemzeti identitás és gondolkozás keresését is. Én legalábbis érzékelek egy olyan törekvést is részükről, amely az 1100 éves magyar történelem alapján igyekszik megújítani és kialakítani egy olyan modernnek is nevezhető nemzeti identitást, amelynek őszinteségét az Izraellel és az amerikai republikánusokkal való jó kapcsolat kiépítése is mutatja.
A baloldal hátrált ki a keresztények mögül?
Tehát a kommunista baloldal, amely üldözte a Hit Gyülekezetét Ön szerint nem ugyanaz, amelynek 2003-tól az ATV-ben teret biztosítottak?
Nézze, a kilencvenes években és a kétezres évek elején nagyon nagy átfedések voltak a régi és az új között a társadalmi élet minden területén, nemcsak a médiában, hanem az egyházakban, a sportban, a gazdaságban, mindenhol. A kilencvenes évek közepétől kezdtük magunkat hozzászoktatni ahhoz, hogy örülni tudjunk a kis lépések általi előrehaladásnak is. Mint említettem, a rendszerváltással kapcsolatban a kilencvenes évek elején nagyon sok illúziónk elveszett, bennünk is megdöbbenést váltott ki a privatizáció módja. Értetlenül néztük, hogy nem kerülhetett sor a történelmi igazságtételre, például hogy a földek visszaadása helyett miért a zöld bárókkal hoztak létre új földbirtokos rendszert. Mi is rágalom- és hecckampányok célpontjai voltunk rendszeresen akkoriban. A kommunista hátterű, de toleráns és humanista beállítottságú emberekkel való együttműködés ugyanakkor kikerülhetetlen volt a közszolgálati intézményekben.
Az evangéliumi, vagy pünkösdi keresztények a nyugati világban többnyire konzervatívok.
Ez nem egészen így van, a hetvenes években Amerikában például többségükben a demokratákra szavaztak (és a feketék máig is), csak miután vállalhatatlan lett a demokrata álláspont, alakultak ki az olyan evangéliumi keresztény mozgalmak, mint például az „Erkölcsi Többség” (Moral Majority), amelyek szövetségre léptek a republikánusokkal. A Reagan-éra óta már stabilan a republikánusokra szavaz a keresztények többsége.
Na de ne kerülgessük a kását, hiszen nemcsak a politika változott sokat, hanem Önök is!
Ez tagadhatatlan, a keresztény életnek az a lényege, hogy folyamatosan szellemi-lelki változások történjenek bennünk Isten akaratának megfelelően, és mivel az elmúlt évtizedben világméretekben erőteljes támadás alá kerültek a klasszikus, egyetemes erkölcsi értékek, ez valóban a politikai világképünk újraértelmezését tette szükségessé. Nem támogathatunk olyan politikai törekvéseket, amelyek a Tízparancsolattal szembenálló programokat akarnak jogszabállyá tenni, és ezzel rákényszeríteni a társadalomra. Az ilyenekkel szemben állunk, mert sértik a lelkiismereti és vallásszabadságot.
Behálózza-e a híveit a gyülekezet?
Nyilván Ön is puhult időközben, mert az a számos vádoló hang a gyülekezettel szemben, hogy vagyonukkal együtt kiszakítják a híveiket a családjukból, mára elhallgatott.
Őszintén, tud legalább egy ilyen bizonyított esetet mondani? Negyven éve hallom ezeket a vádakat, de soha egyetlen konkrét eseménnyel sem tudták ezeket az állításokat alátámasztani. Ez a vád először a Magyar Ifjúságban lett leírva 1983-ban, azóta ezt mantrázzák. Nem látom értelmét a cáfolatnak, mert valójában ennek a klisének a célja az, hogy bennünket állandóan egy vitatott közösség színében tüntessenek fel. Ma kevesebb az igaztalan vádaskodás, a legnagyobb politikai tényezők részéről az elmúlt években nem érte a gyülekezetet politikai támadás, a Jobbik és a DK szimpatizánsait leszámítva. A társadalom és a gyülekezet közötti konszolidációra az is hatással volt, hogy a magyar nép az elmúlt évek óta jóval több ismerettel rendelkezik már a pünkösdi-karizmatikus mozgalomról, mint az előző évtizedekben. A szocialista kormánnyal is rendezett volt a viszonyunk, és az Orbán-kormány is rendezte a kapcsolatát a világméretekben legdinamikusabban növekvő, harmadik legnagyobb keresztény ágazat hazai képviselőivel, így a Hit Gyülekezetével is, ennek látványos lépése volt Semjén Zsolt látogatása a Szent Pál Akadémián.
Az a pletyka járja (amit az említett 444-es cikk is hangoztat), hogy Ön a választások előtt kiprédikálja: kire kell szavaznia a híveknek. Korábban az SZDSZ-re, 2010-ben az MDF-re, most meg a Fideszre.
Soha nem titkoltuk, hogy 1990-ben és 94-ben intenzíven részt vettünk az SZDSZ melletti kampányban, sőt 98-ban is támogattuk őket. Az MDF-re való szavazásra soha nem szólítottuk fel az embereket, ez csupán egy városi legenda. A soron következő választásra nézve pedig majd megfogalmazzuk azokat a szempontokat, amelyekkel segíteni akarunk a hívőknek a helyes döntésben, hogy messzemenőkig vegyék figyelembe, melyik politikai programok segítik a kereszténység fennmaradását, megújulását; mit mondanak a nemzeti önrendelkezésről, a házasságról, a muszlim migrációról és a betelepítésről, a drogliberalizációról, az EU jövőjéről. Napjainkban ezek a témák foglalkoztatják a Hit Gyülekezete tagjait. Kötelességünknek tartjuk, hogy ezekben irányt mutassunk.
Orbán Gáspárt megkérdezték a Hit Gyülekezetéről a Business Class című újságban. Azt mondta, érkezett már intés is Önöktől. Ők ezt nagyon jó néven veszik, hiszen Önök “bölcsebbek, régebb óta ismerik az Urat”. Van-e kapcsolat a gyülekezet és a Felház között és mit gondol arról, hogy Simicska Lajos fia egy ordenáré posztban megígérte a miniszterelnök fiának lejáratását, amit aztán a lapjukban, azaz az Indexen meg is kíséreltek.
Igen, van kapcsolat és laza együttműködés közöttünk. Nem tudja a kis Simicska kicsinálni Orbán Gáspárt. Ő egy karizmatikus keresztény mozgalom felépítésében, és nem egy politikai mozgalomban vesz részt. Gáspárt őszinte és intelligens fiatalembernek ismerem, aki elkötelezett hívő keresztény. Személyemet és közösségünket is sokszor le akarták járatni, de ezekből mindig megerősödve kerültünk ki. A hit embereivel szemben a lejárató propagandák mindig céljuk ellentétét érik el.
A Hit Gyülekezete lassan tizenöt éve stabil hátteret nyújt az ATV-nek.
Morális hátteret. Anyagilag a gyülekezet nem támogatja az ATV-t.
Azért csak lobbiznak az ATV jólétéért!
A tévé a kábelszolgáltatókból, reklámokból él. Ezért a tévé vezetése nem mond nemet az állami hirdetésekre sem.
Az önvédelemhez nélkülözhetetlen a saját média
Akkor miért vágott bele a Hit Gyülekezete az ATV pátyolgatásába?
A nyolcvanas-kilencvenes években azt írtak rólunk, amit akartak, és azzal bélyegeztek meg, amivel csak akartak. El voltunk zárva a nyilvánosságtól, és csak negatív, pejoratív, lejárató híradások jelenhettek meg rólunk a médiumok többségében. Már a nyolcvanas években felismertük, hogy önvédelmünkhoz nélkülözhetetlen a publicisztikai tevékenység. Ezért kezdtünk el foglalkozni szamizdat kiadványokkal, újságalapítással, könyvkiadással, és igyekeztünk megtanulni az újabb és újabb kommunikációs eszközök használatát az evangélium hirdetésére és apologetikára egyaránt. Mindig is felvettük a küzdelmet a hecckapmányokkal és karaktergyilkosságokkal szemben. Az ATV előző tulajdonosának időszakában már felkerült az istentiszteletünk az ATV képernyőjére, és azóta is láthatják a nézők a Vidám Vasárnapot. A közszolgálati médiában egyházunk a mai napig nem kap műsoridőt, szemben más egyházakkal. Több mint másfél évtizede a republikánus keresztény 700-as klub is nézhető az ATV-n. Fontos feladatunknak tartjuk, hogy a baloldali gondolkodású nézők is megismerhessék az evangéliumi kereszténység életét, szolgálatát és tanításait. Hozzátartozik a teljes igazsághoz, hogy az ATV-ben kezdettől fogva elmondhatták álláspontjaikat jobboldali közéleti szereplők is, mivel a tévé soha nem párttévéként működött, hanem olyan csatornaként, amelyben ugyan többségben volt a baloldali politikai világkép, de ütköztetve jobboldali, konzervatív felfogásokkal is.
Simicska Lajos egy egyszerre vadliberális és jobbikos tévét csinált a Hír TV-ből és nyilván nem hullajtana krokodilkönnyeket, ha Önöktől a baloldali nézők elpártolnának.
Csakhogy az a helyzet, hogy három-négyszer nagyobb az ATV nézettsége, mint a Hír TV-é, tehát egyelőre nem túl sikeres ez a fordulat. És persze nagy különbség van köztük, hiszen az ATV-ben nem az Orbán Viktorral vagy bárki mással szembeni gyűlöletkeltés a domináns, és egészen biztos, hogy az ATV mostani vezetése sosem fog gyűlölködő televíziót csinálni.
Ma kétféle nézet uralkodik a baloldalon, az egyik Orbán Viktor bármi áron és bárkivel szövetkezve való megbuktatása, a másik egy tiszta baloldal felépítése. Önnek melyik irányzat a szimpatikusabb?
Nekem a keresztény ébredés a legszimpatikusabb. Számunkra elfogadhatatlan ez a „minél rosszabb, annál jobb” szemlélet, valamint a politikai káosz létrehozása. Nekünk az a szimpatikus, ha az ellenzék a realitással foglalkozik, össznemzeti érdekeket vesz figyelembe, és ezen belül helyezi el a politizálás tereit, illetve a programját. Régi elv, hogy akkor kell kormányt váltani, ha van jobb a meglévő helyett.
Dániel könyvének “szörny-koalíciója”
Mit gondolna egy Jobbik-DK-MSZP-LMP-Momentum kormányról?
Egy ilyen felállás kormányozhatatlanná tenné Magyarországot. A Jobbik és a baloldal degenerált hibrid násza olyan lenne, mint amilyet Dániel könyvében is olvashatunk a szörny-birodalom jellemzőjeként: keveredik, de nem egyesül.
Mi úgy látjuk, hogy az ATV harciasan baloldali hangvétele nem sokat változott az elmúlt években, leszámítva a migráció és Soros György megítélését. Annak, hogy Ön köztudomásúan nem szereti Sorost és a migrációt, van-e szerepe abban, hogy a korábbi szövetségesek egy része megtámadta Önt és a Hit Gyülekezetét?
Ne mossa egybe az ATV-t a Hit Gyülekezetével! Nem hallott még olyat, hogy vannak olyan konzervatív vagy liberális médiatulajdonosok, akik akár a világnézetükkel ellentétes médiumokat birtokolnak? A Hit Gyülekezete jelenlétének az ATV tulajdonosi körében nem az a célja, hogy saját politikai nézeteit hirdesse az ATV-n keresztül. A két intézmény politikai felfogása között jelentős különbségek, sőt több ponton ellentétek állnak fönn. Én a Hit Gyülekezetéről tudok nyilatkozni, az ATV hangvételét a hírigazgató és a szerkesztők határozzák meg elsősorban, nézeteinktől függetlenül. A Hit Gyülekezetét a balliberális oldalról mindig is támadták vagy kritizálták, az utóbbi években azért erősödött fel részükről a velünk szembeni ellenszenv, mert a muszlim migráció és betelepítés kérdésében, amely 2015 óta a legfontosabb vízválasztó a magyar és európai politikában, személyem és a közösség döntő többsége egy oldalra került a magyar kormánnyal. A migrációval kapcsolatos véleményünket a válság kitörése előtt már egyértelművé tettük, mert az az európai kultúra alapjait fenyegeti. Európa iszlamizálása pedig egy új totalitárius rendszer kialakulásának lehetőségét ültette el kontinensünkön.
Létezik-e Ön szerint a Soros-terv? (Az ATV nézői egy szavazáson azt választották, hogy igen.)
Igen, formálisan ugyan megkérdőjelezhető, de lényegileg számomra realitás. A népek és vallások keveredése, valamint a kulturális-vallási relativizmus és egy világtársadalom kiépítésének koncepciója egy régi, több évszázadra visszatekintő ideológia, amely azért kívánja felszámolni a nemzeti identitást és az országok szuverenitását, mert azokat a világbéke és igazságosság akadályának véli. Egy bizonyos nemzetközi elit úgy látja: eljött az idő, hogy ezt a tervüket lenyomják az európai nemzetek torkán. Ezeket az ideológiákat propagálja Soros György számos nyilatkozata és dolgozata, ez számomra egyértelmű, így okafogyottnak látom, hogy a Soros-terv létéről vitatkozzunk, más kérdés, helyénvaló-e, hogy egy politikai kampányt nevesítenek ezzel.
Soros szelleme tovább él majd
Tehát ha Soros György eltávozik közülünk, lesz, aki továbbviszi a politikáját?
Így van. A Deep State a kormányok fölött átívelő hatalmi centrum, amely Soros György után is fennmarad.
De miért csinálják mindezt?
Jó kérdés, találgatni és következtetni lehet, de pontosan csak az érintettek tudják a választ. Egyébként ez az amerikai keresztény körökben is aktuális vitatéma.
Az evangéliumi egyházak Izraellel hagyományosan jó kapcsolatot ápolnak, hiszen tanaikban visszatérnek a történelmi egyházak kialakulása előtti időig, kvázi a Szentföldig, a kiválasztott népig. Miközben a magyar kormány nyit Izrael, a zsidóság és az evangéliumi egyházak felé, hogyan fordulhat elő, hogy mégis újra meg újra leantiszemitázzák – legutóbb például a német sajtóban?
Számunkra teológiai-eszkatológiai okokból elsődleges fontosságú világpolitikai folyamat Izrael államának a létrejötte, a zsidóság néppé válása és visszatérése az Ábrahámnak és utódainak megígért földre. Mi üdvözöljük, hogy a Fidesz-KDNP kormány döntő lépéseket tett 2017-ben Izrael és a magyar jobboldal viszonyának rendezése felé. Netanjahu miniszterelnök budapesti látogatása és annak feltűnően baráti légköre jelzi, hogy a két ország kapcsolatában történelmi fordulat következett be. Mi figyelembe vesszük a magyar kormány ezen lépését tevékenységének megítélésekor. Magyarország nem antiszemita ország, bár itt is élnek antiszemiták és anticionisták egyaránt. Nem gondolnám, hogy a magyar zsidó vezetők a magyar kormányt antiszemitának tartanák. A leantiszemitázást sajnálatos módon politikai fegyverként is használják, ami a valódi antiszemitákat segíti. Egyébként a német sajtóban rendszeresen lehet találkozni a tényekkel köszönő viszonyban sem lévő rágalmakkal Magyarországgal kapcsolatban.
Az európai baloldal szinte már antiszemita
A magyar baloldal odáig jutott, hogy Netanjahut is lefasisztázta, miközben Soros a palesztin forradalmárokat pénzeli Izraellel szemben.
A zsidóság legsikeresebb vezetője Ben Gurion óta Benjamin Netanjahu, a vele szembeni támadások teljességgel indokolatlanok. Budapesten sokan nem rendelkeznek reális látással Izrael és a nemzetközi zsidóság helyzetéről, világáról. Ezzel számos izraeli barátom és ismerősöm is tisztában van. A kozmopolitizmus alapján álló, liberális, asszimilált zsidóság hajlamos Izraelt szégyellni, Netanjahut pedig autoriter, diktatórikus vezetőnek tekinteni, az izraeli-palesztin konfliktusban a palesztin oldalra állni. Ez a gazdag és bonyolult zsidó világ egy ágazata, amit semmiképpen nem lehet azonosítani magával a zsidósággal, hisz képviselőik közül sokan menekülnek zsidó identitásuk elől, és csak akkor hangsúlyozzák zsidóságukat, ha politikai tevékenységüket támadás éri. A zsidó világon belül van sokféle cionista, kabbalista, messianisztikus, hászid, illetve világi mozgalom, amelyek Izrael Állam oldalán állnak. Az európai baloldalról pedig köztudott, hogy az antiszemitizmus mértékét súroló elfogultsággal támadja rendszeresen Izraelt és kormányát. A cionizmussal szemben is elutasítóak, hiszen az eredendően egy nemzeti felfogáson alapul, és hatással van az európai jobboldali, nemzeti és „populista” gondolkodásra.
Amikor a HVG székely származású újságírója mentegeti Tudose román exminiszterelnököt, aki a zászlói mellé lógatná fel a székelyeket, az nem emlékeztet Sorosra, aki az övéivel ellentétben a palesztinokat támogatja?
A HVG-s szöveg teljességgel elfogadhatatlan. A székelység egybefüggő tengert képez Románia szívében, természetes, hogy igényt tartanak közösségi jogokra. Ráadásul az autonómia Trianonban meg is lett ígérve nekik, csak soha nem tartották be a románok.
A magyar konzervatív oldal mit várhat az Izraellel kötött szövetségétől?
A keresztény világban az elmúlt évtizedben hatalmas változás indult el a kereszténység és a zsidóság üdvtörténeti szerepének megítéléséről. Kutatások bizonyítják, hogy a kereszténység torzulásában nagy szerepet játszott Jeruzsálem elvesztése, a Templom elpusztulása. A zsidó állam megalakulása után megtörtént Jeruzsálem felszabadítása – szándékosan használom ezt a szót –, s megújult Izrael teológiai értelmezése, ami II. János Pál pápára még nagy hatással volt. Szabadon látogathatók a szent helyek, így az ezekkel kapcsolatos bibliai események újra érthetővé váltak, s ez a keresztény hitigazságok és élet reformját is elindította. Ne felejtsük, hogy Jézus Krisztus megjelenése valójában az ószövetségi próféciák beteljesedését eredményezi, és ezeket tartalmazza az evangélium, amely következményeként a judeo-keresztény ősegyház megszületett. Tehát a keresztényeknek, egy konzervatív európai országnak Izrael természetes partnere. Magyarország és Izrael baráti kapcsolatának annál is inkább sok kulturális, gazdasági hozadéka lehet, hogy Izrael dinamikusan fejlődő társadalom, a high-techben világvezető, elképzelhető, hogy a jövőben energiafüggetlen lesz, kulturális és tudományos világhatalom is, így Magyarországnak politikai, gazdasági, kulturális és spirituális szempontból egyaránt az egyik legfontosabb partnere a jövőben a zsidó állam.
Nyugdíjas
2018-01-23 at 16:47
Kedves Igazmondó!
Ebből is látszik, hogy B.F.-nak fogalma sem volt az igazi hitről. A hit nem vak, hanem lát! Ez minden evangéliumban benne van.
Nyugdíjas
Nyugdíjas
2018-01-23 at 16:10
Kedves Zsanett!
Mint a történelmi református egyház tagja, bizonyára tudod, hogy az 1500-as években a reformátusok mentették meg az országot, mint pl. Dobó István és társai.
Akkor még ezeket újhitűeknek tartották. Ám a Szent Szellem közöttük is működött, olvasd el Arany János Ünneprontók c. versét. N.S. sohasem paktált le a pápával, a reformátusok – sajnos- igen.
Nyugdíjas
Szabó Gergely
2018-02-17 at 23:28
Dobó István katolikus volt.
https://hu.wikipedia.org/wiki/Dob%C3%B3_Istv%C3%A1n
Itt szeretném felhívni a figyelmet az európai és a magyar történelem egy nagyon sötét és általában elhallgatott aspektusára: a protestánsok folyamatosan az Ottomán törökök oldalán álltak. Mára persze normalizálódott a helyzet, de furcsa módon a radikális neoprotestáns identitását hangsúlyozó HGy pontosan ugyanezt tette évtizedeken át: aktívan politizált a kereszténység ellenségeinek oldalán.
Illetve politizáltunk, magam is gyűjtöttem a kopogtatócédulát az SZDSZ-nek. Nehogy már valaki elhiggye, hogy hatalmas ellentétek voltak. Németh Sándor folyamatosan azzal dicsekszik, hogy a 80-as évek végén a HGy-s aktivisták belépése nélkül meg sem alakult volna az SZDSZ.
Hogy az ATV független a HGy-töl, igaz. Az ATV a Némethék családi cége.
Aki azt állítja, hogy a tized kötelező vagy szétszakítják a családokat, hazudik. Mindössze minden istentisztelet központi átlag egyórás része az adakozás, illetve “familiáris szellem”. Szóval a nyomásgyakorlás azért sokkal finomabban megy, mint mondjuk a szcientológiában.
Sajnáltam, ahogy a Bethlen-Horthy korszakot lesöpörte az asztalról. Ha én ugyanezt tenném a zsidókkal, és csak Kun Béláról meg Rákosiról lennék hajlandó beszélni, nincs kétségem mi történne.
Zama
2018-01-23 at 13:45
Nagaon sajnállak! Bele swm merek gondolni, hogy ennyi gyűlölettel a lelkedben hogy tudsz nap mint nap élni. Borzasztó szomorú világod lehet.
Artur
2018-01-23 at 06:44
Orbán helyzete most nagyon hasonlít Horthyéhoz, Magyarországé is. Megint ide fognak menekülni a zsidók, s lám, a ferdék is, amikor a muszlim győzelem után, minden következménnyel szembe kell néznie a haldokló Európának soros darázsvírusaival. Németh ugyanis patkányként érzi, jó ösztöne, hideg racionalizmusa, teljes hitetlensége szinte predesztinálja erre, hogy hova kell helyezkedni, hol tudnak életben maradni, hol a haszon. Magyarország ma teljesen elszigetelt, soha nem látott, eddig nem tapasztalt viharfelhők gyülekeznek ellenünk. De jól érzi Németh,mégis a bolond magyarok egri várában lehet biztonságban, ideje bevonulni a falaink mögé, mert jön a Szulejmán-soros hódító tömeg, s viharként fog lecsapni egész Európára. Németh egy köztörvényes bűnöző, ez nem is lehet vitatárgya, de nem hülye, s pontosan lát azon a pályán, ahol a legtöbb ember, még a kapukat és a csapatokat sem tudja felismerni. Senkinek sem kell elmenni a Gyömrői útra. Elég egy órácska a vidám vasárnap földön fetrengő pozőrjeit látva, s ahogy Churchill mondaná, legfőbb érv demokratikus rendszerünk ellen, egy-két perc beszélgetés egy átlaggal. Átlag szavazóval. A tévé segít ebben, a kamera könyörtelen.
Az legyen már, az itt nagyon józanul és okosan érvelő hitgyülis oldal belső lelki magánügye. Hogyan tudnak elszámolni magukban, a hackpéterek rezgőlábú vitustáncaival? A szeretlek is, meg nem is, Szikorácska volt dobosának, s tán egyik énekesének? Tekintetével és lényével, a beteg s perverz mivoltuk feketén-fehéren ott látható, a vak is látja. A hitgyülis nem.
Az igazi érvet a történelmi egyházak mai valósága ellen, nem mondta el senki. Talán varázshegyi Anettka? Élve rohad el a katolikus egyház is, ahogy látom itt az ágenseit, a református is, vélem, a harmadik is az evangélikus, ahol régen is tán legtöbb volt a békepásztor…
Becsületes ember nem tud örülni, a katolikusok iszonyatos fogyásának, csak a pápa talál ebben örömöt és kielégülést. De ő inkább soros, mint Ferenc.
Itt elegánsan hallgattak erről a tényről a Németh Sándor ágensek. Nincsen rá szükségük, hogy bele rúgjanak a katolikusokba, mert gyakorlatilag is halottak már a katolikusok. A templom körül ólálkodó civil átmenet a buzi és a szent között írta Márai. Ma gyakorlatilag már papírjuk is van róla, csak a melegségük biztos. S a liberalizmusuk. S még egy furcsa tény. Amit nem értettem fiatalon, a templomba járó álszentek, nem hisznek Istenben! Tolsztoj gróf megértette ezt, ki is tagadták sietve. AKI HIVATÁSSZERÜEN ABBÓL ÉL, HOGY HITÉT ÁRULJA, s Isten nevét a szájára veszi szünetlen, saját egyéni érdeke, megélhetése szerint. Az csak gazember, s valójában nem hisz semmiben. Soha ne bízzanak meg senkiben, sem papban, sem politikusban, ha az kerüli, a valódi fizikai munkát, az érdemi tetteket. Albert Schweitzer őrült s Don Quijote. De egész hosszú életében tényleg dolgozik, tesz, alkot. A hová lettél drága völgyünk, mondják giccs csupán. Lehet. De az a prédikátor, aki bányászfaluja sorsában osztozik, alkot és tesz, s minden következménnyel együtt él, igazi családjával, a hiveivel. Ma Böjthét leszámítva, nagyon kevés ilyen eset van. Balczó Andrások nem szaladgálnak sajnos a hitéletben. Sem a hívők, sem a papok között.
Kristóf
2018-01-23 at 11:17
Nana! A pénzhatalmi csúcs nem hitetlen. Tisztelik ők urukat, a gonoszt, mivel minden percben érzik a jelenlétét a mammonon keresztül, és megélik az erejét. Az erőt, ami széttaposná őket is, ha nem szolgálnák. De hát azért vannak ott, mert az ő fiai.
A tudomány emberei pedig az ateista fejlődéshit papjai. Élükön a legkiválóbbként reklámozott Hawkinggal. Aki nem tesz mást, csak mély materialista „igazságokat” böfög szakmányban, pár havonta bejelentve, hogy a Föld kirablása után csak a világűr kirablása lehet a cél. Próbálnál meg bekerülni a potentátjaik közé pl. egy nyugati csúcs egyetemen akármilyen racionális tudományterületen. Cambridge? Oxford? Harvard? Ha nem érzik rajtad az alom szagát, lehetsz te akár jobb tudós is náluk, maradsz adjunktus örökre. Vagy mehetsz feljebb a második vonal-béli egyetemeiken, ahol sokkal kisebb az esélyed jegyzett névvé válni.
Magyarországot egyedüliként és különbként hirdetni a rablók gondolkodás-sémájának átvétele. Van még egy csomó hely rajtunk kívül (többnyire nem Nyugat-Európában) melynek népei a világhoz való eredeti viszonyukban így létszerveződésükben és szellemükben még ma is alapvetően eltérnek a Közel-Kelet – Nyugat tengelyű civilizálódástól! Ezért mondtam már korábban is, hogy az 1000 éves Nyugathoz csatlakozásunk álságos, és azóta is isszuk a levét. Ne gondoljuk, hogy Trianonnal be akarták fejezni a dolgot. Mára persze a látszatvilágban élő hazug Közel-Kelet – Nyugat tengelyű létforma eluralta az egész világot. A fejekbe plántált tudást itt is birtokolja, de a lelket még nem sikerült neki.
A hitgyüli, mint írtam „zsidó vallás gójoknak.” De aztán a keresztény egyházakat és híveiket saját hanyatlásukért szidni dőreség. Nem úgy van, hogy a hit egy nép megtartó ereje, hanem fordítva: a nép Teremtőjétől (ateista beszédben természettől) kapott saját életereje, öröksége a megtartó ereje. Amíg az kitart, addig tart a hite is. A nyugatos civilizálódásban ez az, ami kifújt. Már a reformációhoz vezető út is ez a leépülés volt, a végállomás valahol ott van, ahol a nyugati üresség ma jár. És itt miben higgyen a református? Vérengző csaló zsidó mesék példájában mint „gyökerekben”? A magyar katolikus kiben bízzon? A gonoszt szolgáló ellenpápában? Az evangélikus? A bizniszelő ateista papjaiban? Hát csoda, ha penészként virít a spirituális élményszolgáltatást tálcán nyújtó hitgyüli?
Megjegyzem, a mohamedánoknál sem jobb a helyzet. Egy frászt „egészségesek” ők a „hitükkel”. Egyrészt azért szaporodnak mint a gomba, mert most ők a Nyugat szegényembere. Másrészt ott a vallás pajzs a politikában és a háborúban, amit a Nyugat ellen folytatnak. Az egész Közel-Kelet egy büdös darázsfészek amióta évezredekkel ezelőtt az Édenkertjükből sivatagot csináltak. Látszik is, hogy pl. Irán és a mohamedán hitre tért más gyökerű népek nem ilyen debilek.
–o–
És Horthy is kiegyezett a zsidó iparosokkal. Hogyan is tudta volna talpra állítani az országot? A gyakorlatilag ugyanúgy vesztes olaszok barátsága igen kevés lett volna. A nagy különbség ma, hogy egyáltalán nem vagyunk ám elszigetelve! Nem tudom, hogy hogyan lehet egy ördögi játszmában a jó irányba törekedni, de ezerszer inkább ez az utolsó kísérelt, mint beállni a gonoszhoz, ami most veszejti el európai szolgáit.
(Megjegyzem, a múltkoriakban Bogár azt mondta, hogy a Hunyadiaktól máig a mindenkori szdsz uralta az országot. Én Horthy idejét kivételnek gondolom.)
Artur
2018-01-23 at 06:06
Emberi minőségében sajnos lehangolóan alacsony, gonosz s rosszindulatú emberek érveltek a hitgyülis, Németh Sándor és hívei ellen. Sajnos nekik van igazuk! Németh az, aki egy perc alatt Isten nevét 365-ször mondja ki, majd rángógörcsöt kapnak a mindenkori hackpéterek, s álszentségben, valamiféle furor feltűnési viszketegségben, látens ferdeségekben a hívek tényleg versenyeznek. A régi történelmi egyházakat gyanúsan sokat látogató, de velejéig ostoba s buta, de annál rosszindulatúbb átlaggal. Ez a szinte epilepsziás dühroham, ahogy a magát hagyományos magyarnak mutató ágens kör érvel, éppen a történelmi egyházaink tagjainak mutatva magukat. Holott csak a lopás és a fúrás, mintha ez lenne két eleme, az önálló gondolkodásra sajnos már képtelenné vált régi gyűlölködőknek. Azt is el kell ismerni, a hit gyülis ágensek, leverték a látens leszbi esett lelkek klubjának, megélhetési „gyűlölködőit”. Ha egy friss és fiatal lélek olvasná, szerencsére nem olvassa, a hozzászólásokat, érveket találna Németh mellett. Mi az igazság? Az, hogy a velejéig beteg, romlott és kétségbeesetten magányos, s ferde kórusnak volt s van igaza. A hitgyüli döbbenetes módon hitetlen, Németh nem hisz Istenben. Ezzel nincsen egyedül, a pápa sem hisz benne. Ez nem menti fel Némethéket, a legundorítóbb módon idézi fel, az USA ezer szektájának üzleti módszereit, gazemberek veszik körül. Ehhez nem kell oknyomozó riporternek lenni, a tévé közvetítéseik magukért beszélnek. A kigyúrt rendfenntartóik, átmenetek Al Capone, egy strici és egy felügyelő, börtönfelügyelő keverékeiként. Önmagukért beszélnek. S igaza van, a varázshegyi főbanyának. Valóban imádkoztak régebben Orbán s a magyarok haláláért, s tele voltak, vannak gyűlölettel. Németh kétféle módon nyilatkozik, s más a tónus a 24.órának, s más volt itt, a keresztény oldalon. Talán az egyetlen a hozzászólók között Kaktusz volt, egy másik hívőféle, az ateista marxista érveit cáfolta, igen jó idézetekkel. Kiegészíteném, a Hubble és a számítógépek rendszere óta, ma, nincsen már ateista természettudós.. Ez tény, olyan örömteli tény, amit soha nem gondoltunk volna, hogy még megérjük. Az is csoda, hogy most Németh a magyar oldalon van. A hitgyülis érvelők s Németh talán joggal is elmondták, mennyire fájdalmas, hogy róluk nem az igazat mondják, s átveszik az előítéletes véleménypaneleket. ŐK MAGUK UGYANEZT TESZIK, LÁSD NÉMETH HORTY KORSZAKRÓL mondott sorait. Németh és a hitgyüli gyakorlati zsidók. Ezt nem is tagadja, Orbán zseniális lépése volt, hogy a muszlim vircsaft elleni harcban, Tel viv jó politikai szövetségese lehet. Lázár János is zsidó. Soha nem fogja megérteni, mert ő is, megeszi, megette, s meg fogja enni, azokat a náci és marxista hazugságokat, amit a Magyar Királyságról, Horthyról, a nemesi Magyarországról, a mai napig, szinte mindenki! (Még Nemeskürty is!) hangoztat, terjeszt. Tehát pár tény. A magyar királyság az egyetlen a világon, mely mindenkinek menedéket, asylumot adott, a béke szigete volt, 1944 március 19-ig, mai napig tartó megszállásáig. Ezt a tényt, mintha meg sem akarná hallani, egyik oldal sem. Bizonyíték. Amikor Dánia, Hollandia, Norvégia, az egész Európa önként s dalolva megadta magát négy vagy öt évvel korábban a barna áradatnak. Akkor a magyar volt az egyetlen, mely Bécs ünneplésével ellentétben, már akkor befogadta a menekülteket, amikor sem Svájc, sem az USA, sem senki a világon ezt nem tette meg. Lásd bolondok hajója zsidó propaganda filmet. Németh Sándornak fáj, hogy őt és körét igaztalan rágalmak veszik körül. S lám, az emberek zöme valóban képtelen a kapott panelek ismételgetésén túl, az önálló gondolkodásra. Némethet sem, Lázár Jánost sem zavarja, hogy tényként előkerült, könyörög Horthynak a nemzetközi zsidóság,a zs. tanács, a zsidótörvényekért. (Soha senki egy percre nem tartotta be azokat, ezer bizonyítékot tudok erre, senki nem veszi tudomásul őket.) A zsidók, ez is most kerül elő, könyörögnek, ne bombázzák Magyarországot, ez az a hely, ahová többszázezren menekültek, s egyedül itt vannak biztonságban. (Gyarmati Fanni ugyanezt mondja Naplójában, nagy öngólt a magyarozóktól, hogy kiadták. Bizonyára azt hitték, némi jogos alappal, senki nem fogja elolvasni, aki magyar.) Ezt le kellett írni újra, hiszen ma Európában talál itt él a legtöbb zsidó. S ezért csak gyakorlatilag is zsidópárt győzhet, ilyen a Fidesz is. Aki ezt tagadja, ostoba és nem képes megérteni, Orbán az egyetlen lehetőségünk nekünk is, mivel zsidó hódoltsági terület vagyunk.
Az külön kórtörténeti esettanulmány lehet, hogy miért a magyarokat szapulja sorstalanimrétől kezdve a vajdán „filozófus”-ig, az összes tamásgáspármiklós. S a világon mindenkinek elnézik, hogy nem csak ünnepelték és tapsolták Hitlert, hanem egész országukat átadták nevetve s könnyedén a barna győzteseknek. Csak Horthyval van bajuk és a Hóman szoborrral, még Obamának is.. Nem furcsa ez? HOGYAN VÁRHAT EL NÉMETH ATYA S KIS KÖRE, józan megítélést, elfogulatlan véleményt a közösségtől, a társadalomtól, amikor ők maguk, türelmetlen kirekesztéssel, gyűlölettel s elfogult hazugság-panelek ismételgetésével szólanak a magyarok múltjáról, apáinkról?
kakukk
2018-01-22 at 21:28
Az interjú nagyon jó. Kényesnek tűnő kérdésekre nyílt, tiszta, világos válaszok. Nem beszél mellé Németh Sándor. Tájékozottsága, széles látóköre is tiszteletet érdemel.
Akit ez a cikk nem erről győz meg, azzal nem lehet vitatkozni, mert a gyűlölet érzelmi talaján áll.
Szeresd embertársadat, úgy mint önmagadat! Ezek az emberek nem képesek magukat sem szeretni – ezek szerint.
Hogy hálából vett volna az antiszemitizmus elleni tüntetésen részt a HGY? Hiszen mindig is ez ellen harcolt, több városban több rendezvénye a holokauszt melletti kiállásról szól.
Ha van rajta kalap azért, ha nincs, akkor azért …?
Ha nem egyezik a látása, akkor “hálátlan”, ha egyetért a kormány által képviselt állásponttal, akkor “hálás”. Egy álláspontot miért kell relativizálni? Aki a demokrácia talaján akar élni, nem akként nyilatkozik, ahogy elvárják, hanem az elvei szerint.
Virág
2018-01-22 at 20:46
Nagyon jó interjú, áldás volt olvasni a válaszokat. Jó volt a hangulat 🙂 Dőlnek a hegyek… ilyen polgári kultúra kell, ahol normálisan beszélgetnek, kérdeznek az emberek, és ahol megtiszteljük egymást. (Nem pedig hazugságokat terjesztünk….) Nos, olvasom a Fb kommenteket is, és mondhatom a „szörny birodalom” már itt van.
Alföldigyerek
2018-01-22 at 19:42
Ez egy korrekt interjú. Egyenes kérdésekre egyenes válaszok. A gyűlölködőket pedig csak sajnálni tudom, rossz lehet így élni.
Kaktusz
2018-01-22 at 19:15
„A természettudományok poharából az első korty ateistává tesz, de a pohár alján ott vár Isten.” (Ulrich Hildebrand: “Das Universum – Hinweis auf Gott?” in Ethos, No. 10, 1988)
Kaktusz
2018-01-22 at 23:56
téged igen, de a Nobel díjjasok 70-80% Istenhívő ember volt. Ezt em tagadhatod. Márpedig ha ők azok, akkor te miről is beszélsz voltaképpen?
Én
2018-01-22 at 18:24
Ez a hitgyülis fazon látja, amit mindenki, hogy megint nyer a fidesz, ezért most kicsit nekik tetszően beszél, hogy meglegyen a piros pontja a kövezkező 4 évre.
(A hitgyüli amúgy egy bizniszpárt, ‘keresztény-light’ embereknek – ha nekik ez kell a pénzükért, hát egészségükre.)
amie
2018-01-22 at 17:46
Kedves Németh Sándor,
meg tudja mondani, vajon ki szervezte egész Európa legnagyobb antifasiszta tüntetését, 2012-ben?
összefüggés van-e az elismert egyházak törvénye—–és az antifasiszta tüntetés megszervezése között.
ez hálatüntetés volt? az egyházi státuszra?
erre a tüntetésre gondolok:
https://www.youtube.com/watch?v=9yRezAaVtxw
Észrevétlen Sztálinizmus
2018-01-22 at 17:33
Na… Zsanettnek meg a többieknek lejárt a munkaidő…??? Kemény ez a troll meló…:)
Gáspár Anett
2018-01-23 at 00:25
Mi vagyunk itthon, a troll csak te lehetsz.
Amúgy mond ez neked valamit?
Hack Péter országgyűlési képviselő, SZDSZ HGy-tag, belső kör
Mészáros István László országgyűlési képviselő SZDSZ, HGY -.tag belső kör
Imakommandó?
Bizonyos emberek látványa elemi indulatokat váltott ki
belõle. Ez önmagØban bizonyította, hogyrossz szellem (démon)
lakozik azokban az emberekben. A biztonsági szolgálat nem
kockáztathatta, hogy miattuk ne áradjon ki a Szentlélek.
Szamóca biztonsági emberein látszott: ezúttal nem vonták
felelõsségre õket, és komoly feladatot kaptak. Érezhetõ fölénnyel
tekintettek mindenkire, akirõl feltételezték, hogy nincs beavatva.
Tekintetükben csillogott a jó döntés bizonyossága, hogy
felesleges lett volna akár csak egy perccel is többet járni
iskolába. Így is tájékozottabbak, mint a presbiterek.
Az elõkészületek arra utaltak, nem várt vendég érkezik. Bizalmi
embereket Øllítottak a kapuba, megfigyelõket a parkolóba, a nem
odavalókat (akik nem kelthetnek jó benyomást) eltávolították. A
csarnokban teljes volta nyugalom. A küzdõtéren Pajor TamØs
ûzte a démonokat, Szekeres Gyuri gyógyította a tatabányai
betegeket. A protokollszobában Németh Sándornak készült a
libamØj. Az éppen pozícióban levõ konyhafõnök még optimistØn
serénykedett. (Ez volt a legkritikusabb beosztás a
gyülekezetben. Itt lehetett a legnagyobbat bukni.) Túl a harmadik
gyûjtésen, a lelØtókon boldogan falatoztak a hívõk a
reklámszatyrokból. Igazi ünnep volt ez: már harmadik napja
tartott a Budapest Sportcsarnokban a Hit Gyülekezete
összejövetele. Borvendégh Norbert körfaxai nem voltak
hiábavalóak: feljöttek a vidékiek, mindenkit boldogsággal töltött
el a telt ház látványa.
Csak Morvay Péter, a vezetõ lelkész személyi titkØra jött
izgatottan: új ügy van a kenet alatt. Mire körbeért, a csarnokban
futótûzként terjedt a hír. Honti MØria, a Mûvelõdési Minisztérium
oktatØsi ügyekért felelõs ØllamtitkØra érkezik az összejövetelre.
A vendégnek örvendezõ hívõket a vezetõk mosolyogva
bátorították. Fejüket az égnek emelve mondták: “Halleluja!”
Szekeres Gyuri még az ökölbe szorított kezét is meglengette a
levegõben. De amint szorongva igyekeztek Németh Sándor
hívására, csak annyit jegyeztek meg egymásnak: nehéz
összejövetel lesz. És mindenki értett belõle. A vezetõk közül
útközben többen bevették maradék savlekötõ és stresszoldó
tablettáikat. Mások felvették a szellemi fegyvereket (Efézus 6.).”
(…)
“Közben a pszichológiai tréning jól haladt. Az ügy “szellemi”
feldolgozása megtörtént, Németh Sándor már a gyakorlati
utasításokat osztogatta. A dicséret legyen rövidebb, az elejére
illesszenek kultúrmûsort, a cigØnyokat szûrjék ki a megtérésnél,
nehogy elõre jöjjenek. Az elsõ hØrom sor ülésrendjét szervezzék
át: Márkus Joe egy kamerát diszkréten állítson a hölgyre. A
nyitóima ne legyen hosszú, a szeretetrõl, Isten jósØgØról szóljon.
A kórusba küldjenek “tekintélyeket”, a rosszabb arcúakat állítsák
hátra. Slamó és a híresebb zenészek menjenek a színpadra.”
Íme, a kisebbségeket oly annyira keresztényi hittel és erkölccsel tekintő libamájas szendvicset majszoló “vezető”…
Szemezgessél, haver, ne maradj le az ismeretekről. A továbbiakat pedig
a korabeli lapokból is megismerheted.
Úgy, mint imakommandó átokimával, szdsz-es kopogtató cédulák stb.
http://magveto.sk/sites/default/files/bartus.pdf
Észrevétlen Sztálinizmus
2018-01-22 at 17:32
De rossz lehet ennyi gyűlölettel a szívében élni… részvétem…
Kristóf
2018-01-22 at 17:02
A szörnybirodalom már létrejött, aminek reklámarca Soros. (Az ő köreikben ilyen a szép, fene a gusztusukat.) Nem tökmindegy, hogy a szörnybirodalom ellen folytatott kampányban a reklámarccal nevesítik-e a nagy tervet, aminek úgy látszik része pl. Európa népeinek kipusztítása is?
A “Biblia Isten szava…” Aha. Melyik része melyik Istené? Az a baj, hogy Jézus tanításához hozzáfércelték egy (pl. tőlünk is idegen) nép hazug úristenének vérben fürdő ószövetségét. Aki borzongás nélkül olvasgatja, az vagy nem érti, vagy pszichopata. Holott minden népnek megvan a saját ószövetsége: e témában tudtommal Ratzinger még bíboros korában felmentette az eretnekség vádja alól Bulányi Györgyöt.
Aztán itt van ez a zsidó – kötőjel – keresztény kultúrkör. Ez a Bush kormány politikai célú fogalomalkotása volt az Irak lerohanását legitimáló erőfeszítések lendületében. Előtte voltak a keresztények, meg voltak a zsidók. Ha valaki már olyan öreg, hogy 1985. előtt született, akkor még emlékezhet is.
A hitgyüli meg szekta, de a legnagyobb jóindulattal is egy amerikai típusú csinált élmény-egyház. Katolikus nagyanyám fején találta a szöget, amikor azt mondta róluk: „zsidó vallás gójoknak”. Egy távoli rokonom is benne van, aki nála lakott és állandóan leszedegette a feszületet a falról, ezért merült fel egyáltalán a kérdés. Őt nem ragadták ki családi környezetéből, de lakáshoz, majd házhoz is jutott méltányos kölcsönnel. Meg elég komoly munkához, amiből visszacsorgatja fixen a 10%-ot, és ahol lehet bizonyos érdekeket képviselni.
Az biztos, hogy a hitgyüli egy hatalmi háló, ami szolgál egy urat. Csak egy kicsit olyan mammon + hatalmi befolyás szagú urat, akit a Sorossal promotált birodalmi csúcs is uraként tisztel, (miközben ateista maszlaggal tömi a népek fejét). Épp csak a „szép” szadeszes idők óta eltávolodtak egymástól az érdekeik.
Mindenkinek grind vasárnapot:
http://indavideo.hu/video/Grind_Vasarnap
A katolikusoknak meg marad a jó kis Bergolio ellenpápa:
https://www.youtube.com/watch?v=GGBHfXPqbgI
Blaise
2018-01-22 at 14:56
NS válaszolt erre a kérdésre az interjúban, érdemes lenne elolvasni!
Gáspár Anett
2018-01-22 at 14:53
Zsanett!
A katolikus templomokban a miséken benyomulta a az amerikai, pünkösdista, néger szubkultúra gospeljével, fellazítva, tönkretéve a liturgiát, a fenékrázós, kiabálós stílussal. Vége az elmélyült, csöndes, meghitt áhítatnak.
A liturgia lebontása, a táncos, idegen szubkultúra beengedése az illegitim celeb pápa műve. A kat.egyházban nyüzsögnek a liberálisok. Párhuzamosan erősítik Németh szektáját. Nos, ez is a kultúracsere része.
Blaise
2018-01-22 at 14:28
A katolikusok ugyanezen gondolkodtak 500 éve a te felekezetedről 😀
Névtelen
2018-01-22 at 14:21
Akkor tessék.
Apcsel 5, 34-39.
“38. Mostanra nézve is mondom néktek, álljatok el ez emberektől, és hagyjatok békét nékik: mert ha emberektől van e tanács, vagy e dolog, semmivé lesz;”
És ez azóta is megáll. Lehet nem szeretni, lehet egyet nem érteni, de zsigerből gyűlölni és megpróbálni elpusztítani a másikat nem szerencsés.
János Szabó
2018-01-22 at 14:07
Aki gyűlöli az ő atyjafiát, mind gyilkosa az annak ! Nem én mondom, ISTEN IGÉJE mondja !
szocs
2018-01-22 at 13:34
Fontos, hogy megőrizzük nemzeti identitásunkat, szuverenitásunkat, mindemellett tartsuk tiszteletben a többi nemzetet, de ne engedjük magunkra erőltetni más nemzetek vagy hatalmak akaratát. Ez teljesen összhangban áll a kereszténységgel. Isten hozta létre a nemzeteket (lásd Bábel). Keresztényeknek érdeke, hogy olyan politikai erőt támogassanak, ami a kerestzény, bibliai értékrendet tiszteletben tartja, értékeli nem pedig aláássa vagy gúny tágyává teszi.
Észrevétlen Sztálinizmus
2018-01-22 at 13:23
Kétféle gyűlölettel találkozom ezekben a hozzászólásokban. Az egyik a blaszfémiát sem nélkülöző liberális kereszténygyűlölet. A másik a bigott vallásos gyűlölködés. Mind a kettő életszerűtlen, a realitások elől fejét a homokba dugó hozzáállást tükröz, konkrét bizonyított tények nélkül vádaskodik és nem veszi észre, hogy ezzel szektásabb a szektásnál, és amitől fél, az teljesedik be rajta.
Észrevétlen Sztálinizmus
2018-01-22 at 13:02
Gáspár Anett, Kaktusz, Zsanett, ezek igazi fanatikus és bigott szektás megnyilvánulások részetekről! NS őszinte kérdésekre őszinte válaszokat ad. De láthatóan a tények cseppet sem zavarnak benneteket. Ez pl egy hard szektas ismérv.
Bigby
2018-01-22 at 13:28
És vajon miért nem a református egyház menti meg az ateista/nihilista elveszetteket? Nem ez lenne az egyház egyik fő célja?
Észrevétlen Sztálinizmus
2018-01-22 at 13:57
Te a katolikus egyház szemében a kálvinista szekta tagja vagy nyugi 🙂 nem hiszel Szűz Mária istenanyaságában, mindenkori szüzességében, istenszülő és társmegváltó mivoltában, nem hiszel a misében, az oltáriszentségben, a halottakhoz való imában, és még sorolhatnám sokáig a Kálvin és Luter által újra felfedezett bibliai igazságokat, melyek alapján egy hívő református nem hihet a fentiekben és emiatt a tridenti zsinat máig érvényben levő átok alá rekeszti pl a református egyházat is, ezt nem is vonta vissza azóta sem senki. Csak, hogy tiszta legyen. A krisztusi identitásod nem mások leszektázásában van… 🙂
Névtelen
2018-01-22 at 14:08
Csak megerősíteni tudom a fentieket.
nguru
2018-01-22 at 12:58
Nahát! Már nem kell az “imakommandó” a fidess ellen ? Hiába, meg kell köszönni az állami támogatásként kapott százmilliókat! Köpönyegforgató!
Manus
2018-01-22 at 12:31
Nyilatkozatai(Soros Györgyé) arra utalnak, hogy szerinte ez(migráció) támogatandó, amivel én messzemenően nem értek egyet, de munkásságát nem nevezem Soros-tervnek. Egy politikai kampány miatt lett ő a neve ennek a vitának”.
Németh Sándor a Soros tervről a 24.hu nak…
Össze vissza beszél, miért nem lehet a ballibeknek is egyenesen megmondani, hisz a napnál is világosabb, hogy Soros tervben Soros ül a háló közepén…
Ilyen egy egyenes protestáns vezető?
Mikor fognak meghívni egy hirhedten homoszexuális vezetőt a Szent Pál Akadémiára előadni?
Merthogy a Biblia csak két bűnt nevez fertelmesnek a bálványimádást(amit véleményem szerint a miniszterelnök is meglehetősen elítél református volta miatt) akinek magyarországon ma talán leghíresebb képviselője Semjén Zsolt, és a homoszexualitást…
Aki az egyik fertelmet mint testvérét a keblére öleli az ideje hogy a másikkal is megtegye… Meg persze az egyház keresztény protestáns stb jelzőktől érdemes lenne megválni…
Luther Márton forog a sírjában!
Odamondootto
2018-01-22 at 12:28
Korrekt interjú, benne vannak a kényes kérdések. Amennyire ismerem Németh megszólalásait, konzekvens az álláspontja. Kiábrándult a tetteik miatt a ballibekből. Sokan vannak ilyenek… Ha meg most a Fideszben látja az értékrendjéhez közelebb álló politikai formációt, akkor meg mi van. A jobboldal nyer pár százezer plusz szavazót (persze ha a HGY tagokat meg tudja győzni…). A konzervatív PS-olvasóknak az csak öröm, nem?
Jonatán
2018-01-22 at 12:19
Korrekt interjú. A cikkben is említett 444 cikk pletykakásája után jó interjúkat olvasni, ahol nem csak állítások vannak valakivel kapcsolatban, hanem meg is kérdezik az illetőt. Németh Sándornak és a Hit Gyülekezetének nincsenek rejtegetni valói, tisztességes emberek járnak oda. Én is több éve oda járok, így van rálátásom.
zsuzsa
2018-01-22 at 12:17
Jó, hogy nem azt írja ide ez az “Ssh”-s, hogy Jézus egy lány volt,-miként kinyilatkozta valamelyik tévé csatornán a bekokszolt , feleségverő,külföldre távozott ripacs, aki színésznek hiszi magát.
Valóban voltak kezdetben túlkapásai a HGY-nek, emlékszem, egy rendkívül csinos fiatalember nézett gyűlölettel a szintén csinos édesanyjára , mert az nem óhajtott belépni az akkor megalakult egyházba. A feleségét is ott ismerte meg, a szülők nem is tudták, hogy a gyerekük megnősült. Igen, be kell tenni a közösbe a fizetésükből, nem is keveset, térítenek is, ha megállsz velük beszélgetni, és minden vasárnapjuk erről szól, gyerekestől, irány a Gyömrői út. Vidékről is. Mégis azt mondom: ezerszer inkább itt legyenek boldogok, mint az aluljárókban. /A katolikus templomokat miért zárják hétköznapokon? Nem lehetne inkább egy-két őrző-védőt megfizetni? És ahogy belenézek néha a Vidám Vasárnap c. közvetítésükbe, csak irigyellni tudom a sok jó arcú, ünneplőbe öltözött fiatalt, mint hithű katolikus, mert a mi templomaink alig-alig telnek meg vasárnapi miséken. / Azt viszont én sem értem, amikor a szeretetről prédikálnak, Németh Szilárd úr, -a lelkész fia – hogy egyezteti ezt össze az ATV-n naponta megjelenő iszonyú gyűlölködéssel?! Mert amit Rónai Egon megengedhet ott magának, az ugyanaz, mint Kálmán Olga-féle uszítás a Simicska TV-ben!
Gáspár Anett
2018-01-22 at 12:26
Erről beszélek! miközben a katolikus egyházban (már a protestánsoknál is kezdődik) a beépítettek bomlasztanak, aközben a szekta épít.
A tévéjük meg a valós arcukat és valós szándékaikat közvetítik.
Gáspár Anett
2018-01-22 at 14:56
Ez régi téma.
sj
2018-01-22 at 16:57
Mi pedig nagyon szeretjük református testvéreinket is , de vannak vitáink velük! Szerintem voltak túlkapások a gyülekezetben 200-30 éve , kár lenne tagadni. Viszont a Szentáháromság alapján állunk és Jézus nevében imádkozunk az Úrhoz!
Névtelen
2018-01-22 at 21:40
Amikor békeidő van, akkor a testvérek egymást is nyúzzák, de ha egy idegen bármelyiküket fenyegeti, akkor összezárnak egymásért.
Naívság lenne azt gondolni, hogy megszűntek azok a különbségek, amik az elmúlt évtizedekben a feszültséget okozták a különböző felekezetek között. De. Amikor egy agresszív külső erő akarja egész Európát iszlamizálni, azzal szemben össze kell zárni amennyire csak lehet, mert a különbözőségek ellenére a Biblia tekintélye és Jézus Krisztus személye a közös alap.
A kultúra, amire Európa mindig is büszke volt szép lassan felhígul és eltűnik, mert sok helyen megtagadták a zsidó-keresztény gyökereiket és valami egészen másra cserélték le. És ami formálódik, az nem modern és nem is új.
Most ismét a keresztények feladata Európa védelme. Csak most nem a harcmezőn, hanem a elmékmezején folyik a háború.
(bár a terror mindent megtesz, hogy fizikai konfliktust provokáljon, mert, hogy megadni csak úgy nem fogjuk a magunkat és lesz ellenállás, az biztos)
sj
2018-01-22 at 17:00
Tisztelt Zsuzsa! Nagyon egyetértek a hozzászólásával!
Gáspár Anett
2018-01-22 at 12:13
Blaise!
A tényekkel nem is tudsz vitázni.
Azzal, hogy most idenyomultatok, s hirtelen keresztény-konzervatívok “lettetek”, a tényeken nem fogtok tudni soha változtatni.
Ahányszor megjelentek a farizeus mantrátokkal, mindannyiszor oda fogjuk tenni, hogy honnan jöttetek, kik vagytok, mit képviseltetek, és mit képviseltek.
Hogy mit, az Némethnek ebből az álszent, farizeus interjújából is pompásan kitűnik. Csak a tájékozatlanok és jóhiszeműek dőlnek be nektek. Ne fáradj, nincs értelme. 🙂
Jonatán
2018-01-22 at 12:23
Mik a tények, honnan jöttünk? Milyen farizeus mantra? Konkrét érvei is vannak, vagy csak dobálózik a szavakkal?
Bigby
2018-01-22 at 12:32
Kedves Anett nehogy már Ön (maradjunk a magázódásnál, hiszen Ön már a 80-as években is igen nagykorú volt,) szóval a maga szóhasználatánál maradva, nehogy már ön mondja meg, hogy konzervatív vagyok vagy sem.
Blaise
2018-01-22 at 14:51
Kedves “Anett”! Mindig megmosolyogtat, amikor a Hgy-t, NS-t nem ismerő emberek “világosítanak fel” kinyilatkoztató stílusban. Én ugyan csak 30 éve ismerem belülről a HGy-t, de egyben biztos vagyok: egyikünk nem mond igazat ! 😀 😀 😀 !
olszal
2018-01-22 at 11:55
És ki a fene szándékozik Önnel vitatkozni?
Mi utalt arra a kommentjeimből, hogy vitatkozni akarok?
Leírtam már, azt is szégyellem, hogy véleményt írtam erről a szektáról és annak kvázi papjáról.Korpa közé keveredtem ezáltal…
Punktum!
Blaise
2018-01-22 at 11:49
Olszal! ha értelmes gondolatokat fogalmazna meg, lehetne érdemben vitázni, de ön azzal nyit, hogy “hazug”, “istentagadó”, “agymosott”, “hülye” a másik oldal. Mégis mit vár? Tapsoljunk hozzá? Aki a más világnézetű embertársához, honfitársához így viszonyul, az önmagát minősíti.
olszal
2018-01-22 at 11:37
Kedves Gáspár Anett! Nem gondoltam volna, hogy ennyi agymosott hülye(bocs Öntől)olvasta ezt az un. riportot.
Ha ezt előre tudom, akkor nem nyilvánítok véleményt, mert még azt gondolják a normálisabbak, hogy olyan mélyre süllyedtem mint ezek a bizniszegyház hívők,tekintve, hogy akaratlanul is közéjük keveredtem. (Igaz csupán egy cikk véleményezése kapcsán…)☺
Ami a közelmúltban kapott kormánytámogatást illeti, a napi.hu-n pontosan rákereshető, hogy alaptámogatás, szja és kiegészítés címen, igazi, valós, történelmi(!) egyházakhoz hasonlóan kapott kormánytámogatást a szekta, 269, 9 millió forintot.Tiszta politika…
Tehát lehet továbbra is szidni, ócsárolni a fideszt és annak híveit az általuk működtetett televízióban, az én pénzemből is…
Nos, ennyit a hitgyüli tisztességéről…
Blaise
2018-01-22 at 11:54
Olszal! ha értelmes gondolatokat fogalmazna meg, lehetne érdemben vitázni, de ön azzal nyit, hogy “hazug”, “istentagadó”, “agymosott”, “hülye” a másik oldal. Mégis mit vár? Tapsoljunk hozzá? Aki a más világnézetű embertársához, honfitársához így viszonyul, az önmagát minősíti.
Gáspár Anett
2018-01-22 at 12:10
Egyetértek!
Blaise
2018-01-22 at 11:05
Valahol nem csodálkozom a gyűlölködő hozzászólásokon, ha az emberek olyan cikkekből tájékozódnak a Hitről, meg NS-ről, amikben 46 tárgyi tévedés van. Több ilyen interjú kellene, amiből meg lehet ismerni, hogy mit miért csinálnak. Na és persze az, hogy a gyűlölködők el is olvassák és értelmezzék, de ez némelyeknek túl nagy kihívás, ahogy elnézem – bántó szándék nélküli ténymegállapítás, tisztelet a kivételeknek!
Blaise
2018-01-22 at 11:41
Nem emlékszem, hogy Zsanettnek írtam volna, mégis megszólítottnak érzi magát? Ez azért valljuk be legalább annyira beszédes, mint vicces ! 😀
Gáspár Anett
2018-01-22 at 12:21
Kedves Zsanett. Én is. De sajnálom többségüket, mert kellett a tömeg. De a 90-es években arról is meséltek, hogy volta (van még?) egy belső kör, akik külön is találkoztak és szeánszokat tartottak.
A nagy tömegek -mint már a történelem során számtalanszor igazolódott- súlynak kellenek. A szűk réteg profitál.
A parlagon hagyott lelkeket nagyon könnyen felnyalábolják a biznisz szekták. Az emberek alapigényét, az emberi kapcsolatra, közös lelki élményekre, a törődésre, a lelki gondozásra való igényét használják ki, élnek vele vissza.
És szipkázzák el a keresztény egyházak elől őket. Ebbne vastagon benne van a kommunista rendszer keresztény ellenessége, a keresztény üldözése, az, hogy sikerült a papság több generációjának megtörni a gerincét. Mesélhetnék erről is, de nem ide való a kibontása.
Éppen a váltás előtt engedték be a HGY-t, s az is csak duma, hogy ők valódi “rendszerváltást” akartak, amikor pontosan annak a pártnak voltak a szerves része, amelyik azt megakadályozta.
Ha valódi rendszerváltás lett volna, a HGY-nek már akkor befellegzik.
Blaise
2018-01-22 at 14:45
Kedves Anett! Egy másik hozzászólásnál már leírtam, de ide is kívánkozik: 500 éve akár ön el is mehetett volna derék katolikusnak, akik ugyanezzel a mentalitással állhattak az akkor éledő református szekta irányába 😀 Nincs új a nap alatt.
Névtelen
2018-01-22 at 15:07
Kedves Zsanett és Anett és az összes többi megátalkodott!
A tudatlanság elnézhető, de a szűklátókörűség és a butaság már kevésbé.
Hogy lehet egy gyülekezet szekta
– több tízezres aktív tagsággal
– online követhető közvetítéssel
– szabadon látogatható istentisztelettel (szerte az országban)
– amerikai, izraeli és sok európai ország politikusai, egyházi személyek által is megtisztelt és elismert rendezvényekkel?!
Egyszerűen agyrém, hogy egyesek mennyire képtelenek túllépni a rendszerváltás előtti 40 év agymosásán.
Krisztina
2018-01-22 at 10:58
Az interjú jó. Mégis úgy érzem ez a manus sumákol, és nem mondja ki a teljes igazságot. Mintha valami még hiányozna érzésem van vele és mondanivalójával kapcsolatban. Azt az érvelését pedig nem tudom elfogadni amit az ATV ről, és a fennálló kapcsolatukról beszél. De engem a tevékenységük nem zavar, mégha biznisz egyháznak nevezik is őket. Ha a hívek adakoznak…Hát Istenem.
Blaise
2018-01-22 at 11:01
Kedves Krisztina, ha a teljes igazságra kíváncsi, ajánlom figyelmébe a Vidám Vasárnapot az ATV-n vagy menjen el személyesen a Vidám Vasárnapra és ott meg fogja találni, mert szokott szó lenni róla. (Na ez utóbbit jól megaszontam! 🙂 )
Manus
2018-01-22 at 11:58
“Nyilatkozatai(Soros Györgyé) arra utalnak, hogy szerinte ez(migráció) támogatandó, amivel én messzemenően nem értek egyet, de munkásságát nem nevezem Soros-tervnek. Egy politikai kampány miatt lett ő a neve ennek a vitának”.
Németh Sándor a Soros tervről a 24.hu nak…
Össze vissza beszél!!!
Manus
2018-01-22 at 12:05
Ott még érdekes nem nevezné Soros tervnek itt már bezzeg rájött hogy mégiscsak az… Szerintem ő is csak egy migráncs!!
Névtelen
2018-01-22 at 13:58
Pontosan mit is mondott másként a két interjúban?
Vagy csak gondod akadt a mondat értelmezéssel? Segítek.
“Nyilatkozatai arra utalnak, hogy szerinte ez támogatandó, amivel én messzemenően nem értek egyet, de munkásságát nem nevezem Soros-tervnek. Egy politikai kampány miatt lett ő a neve ennek a vitának.” 24.hu
“Igen, formálisan ugyan megkérdőjelezhető, de lényegileg számomra realitás.
..
Ezeket az ideológiákat propagálja Soros György számos nyilatkozata és dolgozata, ez számomra egyértelmű, így okafogyottnak látom, hogy a Soros-terv létéről vitatkozzunk, más kérdés, helyénvaló-e, hogy egy politikai kampányt nevesítenek ezzel.” ps
A kormány által Soros-tervnek csúfolt elképzelés nem Soros sajátja, ezért erős túlzás róla elnevezni (még ha manapság ő a leghangosabb és leglátványosabban zászlóvivő), mert ha nem ő, akkor más lenne, aki képviselné ezt a víziót.
Így érthető?
Ssh htlf
2018-01-22 at 10:43
A tetves szektavezérnek csúsztatott egy kis pénzt a csuti csüngőhasú, a fideszdroid meg tapsol.
Dögöljön meg az összes 0-120 éves korig!
Blaise
2018-01-22 at 10:47
Sajnállak azért a borzalmas életért, amit élhetsz, azért a sötét lélekért. Jézus érted is meghalt, hogy a keserűség helyett az életet válaszd…
Ssh htlf
2018-01-22 at 10:55
Jézus egy ács meg egy szabadszellemű örömlány gyereke volt, balkézről jött zabigyerek. Viszont anyu időben felismerte benne a lehetőséget és mutatványosnak álltak, sajnos a mende-mindák már túlontúl elterjedtek ahhoz – valamint az egykori üzlettársak is meglátták a biznisz lehetőségét – hogy Róma időben lépjen, nem tette a szektaüldözések pedig túlságosan elnézőek voltak. Pedig akkoriban még volt esély a kiirtásukra, így maradt a lassú elmúlás. Most a kurzuskeresztények korszakában szerencsére már csak politikai termék.
Manus
2018-01-22 at 12:50
Ne haragudjon az úr, de bár a hit gyülekezetét mi reformátusok(persze biztos van aki igen) sem csipázzuk, Jézus személye azért egy más téma… Tegyük fel hogy igaza van, tegyük fel hogy Jézus egy Zabigyerek volt… Nem azt tanitja a liberális vallás hogy senkit ne az alapján ítélj meg ahonnan jött, hanem az alapján amit tett? Csak hogy tudja, Jézus mentett meg a haláltol parázna nőket akiket halálra akartak kövezni, a tanításai egymás segítésére és elfogadására irányulnak… A világegyetem egyetlen tanítója aki az ellenség szeretetére tanít, mert a szeretet erősebb a gyűlöletnél… Az első liberálisan gondolkozó ultrahumanista volt, e mellett judaista… Csak azt szeretném ha megértené, azzal ha Jézust szidja a saját gondolkodásmódjának az Atyját szidja…
sj
2018-01-22 at 16:48
Mi pedig nagyon szeretjük református testvéreinket is , de vannak vitáink velük! Szerintem voltak túlkapások a gyülekezetben 200-30 éve , kár lenne tagadni. Viszont a Szentáháromság alapján állunk és Jézus nevében imádkozunk az Úrhoz!
Nyugdíjas
2018-01-23 at 16:43
Kedves Kaktusz!
Mi is a szekta? Az első században Jézus követőit is szektának tartották, üldözték is őket, mint pl. Pál apostol. M é g s e m lett szekta, hanem egyház.
Nyugdíjas
Mókus
2018-01-22 at 10:42
“A két intézmény politikai felfogása között jelentős különbségek, sőt több ponton ellentétek állnak fönn. Én a Hit Gyülekezetéről tudok nyilatkozni, az ATV hangvételét a hírigazgató és a szerkesztők határozzák meg elsősorban, nézeteinktől függetlenül. ”
Ez csak azért vicces mert a hírigazgató illetve mostmár igazgató Németh Szilárd, Németh Sándor fia aki a Gyülekezet aktív tagja és ennek szellemében is él…gondolom, legalább is ez lenne egy hívőtől elvárható … No comment
sj
2018-01-22 at 16:43
Úgy van, de a szerkesztők, Rónai Egon , Krug Emilia Somos András stb. stb. kérdeznek és ők határoznak meg irányvonalat, csak akkor szólnak közbe, ha olyan etikátlanság történik, mint Nagybandó esetében. Talán baj hogy a migránsokról és a genderről a gyülekezeti tagok többségének más véleménye van mint az ATV-n nyilatkozó ballib többségnek?
Ferenc
2018-01-22 at 10:36
Ezt csak szolmizálni lehet: szó, mi szó!
Blaise
2018-01-22 at 10:34
REMEK INTERJÚ! Jó kérdések és érthető válaszok. Örömmel olvastam, köszönöm.
B.D.
2018-01-22 at 10:32
Kedves Zsanett! A gyülekezet tagjaként közel 25 éve azon gondolkozom, hogy a “destruktív” jelzőt vajon mivel érdemeltük ki. Segítene? Kinek ártottunk/kit károsítottunk meg?
Bigby
2018-01-22 at 10:14
Kedves Zsanett esetleg el lehetne gondolkozni a “szekta” szó jelentésén. Minden vasárnap meg lehet tekinteni az istentiszteletet a tévében. És ha esetleg van Bibliája, fogja a kezébe, üljön le és hallgassa meg mit mond NS. Meglepő, de a Bibliából fog felolvasni, prédikálni. Akkor most mi is a destruktív?
Kaktusz
2018-01-22 at 16:40
Én Néha szoktam hallgatni NS-t, és állíthatom, hogy, amit művel az nem prédikálás. Sőt! Köze nincs a prédikációhoz, viszont annál több a showderhez.
Fizetett DK-s aktivista vagy?
2018-01-22 at 10:05
Mikor hétfő délelőtt megjelenik egy cikk egy jobbos honlapon és feltűnik 3 láthatóan balos beállítottságú személy, és ontja magából a kommenteket, felmerül bennem több kérdés is.
1. Egy DK-s aktivista írogat három nickname-el
2. Három unatkozó DK-s nyugdíjas keveredett ide
3. Soros György fizetett újságírói itt is megkelentek.
Vajon melyik lehet? 😀 Na de tegyünk úgy, mintha tényleg egyszerű kommentelőkkel lenne dolgunk 😀
Kedves Kaktusz! Talán a többi egyházi vezetőnek is szüksége lenne testőrökre, ha kimondanák nyíltan a véleményüket a Biblia alapján.
Kedves Zsanett!
Mint jó reformátusnak… nem kellene itt más keresztényeket leszektásoznod. Mintha a Bibliában Pál apostol nem erre buzdítana…Főleg, hogy ha veszed a fáradtságot és megnézed, hogy pontosan mik egy szekta ismérvei, akkor azt fogod látni, hogy a Hit Gyülekezete nem az.
Gáspár Anett
2018-01-22 at 10:09
Biznisz egyház.
Fizetett DK-s aktivista vagy?
2018-01-22 at 10:17
Gáspár Anett! Az ön tevékenysége számomra aktivista gyanus 😀 Először egy 600 soros litánia, majd utána egysoros böfögések…
Nem lehet, hogy a 600 soros litániát, csak átmásolta ide, valamelyik aktivista facebook csoportból, mondjuk dk, momentum, együtt… és csak az egysoros böfögések a saját termékei? 😀
Bigby
2018-01-22 at 10:17
Kedves Anett! Ez egy érvekkel alátámasztott profi komment volt.
Ja nem, mégsem….
Blaise
2018-01-22 at 10:32
Gáspár Anett nevű felhasználónak – ha nem fizetett troll – ajánlom a tényeken alapuló tájékozódást. Ez a vélemény csupán azt árulja el, nem ismeri, amiről ír. Ennek a magatartásnak a minősítése pedig már személyeskedés lenne, amibe nem kívánok belemenni. Tessék szíves elmenni a Gyömrői útra szombat este és meggyőződni a saját szemével mi zajlik ott.
Bigby
2018-01-22 at 11:28
Valószínűleg jobbat, hitelesebbet kerestek, és nahát, megtalálták.
Blaise
2018-01-22 at 11:38
Nem tudtam. Üres volt, nem tudott megszólítani. Nem foglalkoztak olyan dolgokkal, amik engem érdekeltek, különösen a létezés és az életem értelmével kapcsolatban.
Névtelen
2018-01-22 at 13:01
A Hit Gyülekezete több, mint 30 éves, így már beszélhetünk 2. generációról, akik eleve beleszülettek a pünkösdi egyházba, úgy, mint régen a nagyszüleink a református, katolikus, vagy baptista egyházakba.
Az én nagymamám vidéken él és ő született “jó” reformátusként, nem igazán szívlelt (és akkor finoman fogalmaztam 🙂 egyetlen más felekezetet sem, csak a sajátját. Ez persze, nem csak a saját véleménye volt, hanem jellemző volt, legalábbis az ő környékükön vidéken.
Ebből azt kellene levonnunk, hogy minden református, utál más keresztényeket?
Valószínűleg nem. Sok múlik az otthoni neveltetésen és, hogy mi hangzik el a szószékről.
Én még emlékszem, hogy mekkora veszekedés előzte meg a lánykérést, amikor egy református rokonunk egy katolikus lányt akart elvenni. És ez nem 100 éve, még csak nem is 50 éve, hanem kb. 20 éve. Ugyanott vidéken.
A nagyszámok törvénye, hogy mindenhol vannak páran, akik valamilyen lelkibetegségtől szendvednek. Ez párosítva tanítások félreértelmezésével nagyon furcsa helyzeteket és állapotokat szülnek.
De ettől még nem ez a jellemző és nem fair ez alapján minősíteni egy közösséget.
sj
2018-01-22 at 16:37
Nem hagytak el semmilyen történelmi egyházat, a többség ateista volt. Kálvin Jánost és Luther Mártont nagyon tisztelik, azért mert néhány dologban vitájuk van azért már így kell beszélni? Végtelenül tisztelem a református és katolikus embertársaimat is.
Nyugdíjas
2018-01-23 at 16:34
Kedves Zsanett!
Szeretettel válaszolok kérdésedre: azért mert itt az Élő Istennel lehet találkozni, a többiekben pedig nem. Próbáld ki egyszer!
Nyugdíjas
zeusz
2018-01-22 at 10:00
Ez egy korrekt interjú.
Gáspár Anett
2018-01-22 at 09:58
Abszolút igazad van. De még az SZDSZ nyilvánította annak, sajnos a kormány meg bevett egyháznak fogadta el. Ennek külpolitikai okai is lehetnek, meg visszaüt a tordai törvény a vallásszabadságról. A Hitgyüli ugyanis tényleg tízezreket fírolt be.
Németh az időbeli megszépítő messzeségben hisz s gyüli sötét múltját tekintve. Hát téved.
Volt kolléganőm szakadt el a szüleitől, mondván, hogy tisztátalanok, nem nem engedte, hogy az unokájukkal találkozzon. Másik kolléganőm akkor szakadt ki a gyüliből, amikor ráébredt, hogy ha marad, szétesik a csalládja ugyanabból az okból. Ő kijózanodott.
Ő mesélte, hogy noha a gyülekezet egy volt, de olykor külön “szeánszokat” tartottak a zsidóknak, számon tartották, hogy származásilag ki a zsidó.
Több témában nem mond igazat. A HGY szervesen összefonódott az SZDSZ-szel, Hack Péter, az SZDSZ országgyűlési képviselője a gyülekezet az egyik vezető volt.
Nem véletlen, hogy Csurka megírta a dolgozatát a Budapest – New York – Tel Aviv “tengelyről”, mert hogy szigorú tény volt. Hack Péter “röpködött” ebben a háromszögben.
Tény, hogy elesett, drogos embereket is felkaroltak, sőt az egzaltált szeánszaikkal, a nagyon erős közösségi hálóval többüket ki is szakították abból az életformából. Ugyanakkor addig normális kapcsolatokat, családokat zúztak szét.
Németh arra hivatkozik, hogy neki konkrétan nem tudtak felmutatni egyet sem. Persze, hogy az ember nem zaklatja a volt kolléganőket, meg azt a taxis haveromat sem, akinek a feleségét a barátnője vitte be a gyülibe, s mivel a józan gondolkodású férjét oda nem tudta befírolni, a felesége megtagadta őt is, a saját szüleit is, és elvált.
Németh arról is “megfeledkezik”, ami a FESZ vna című k9nyvben is szerepel, de a tag ismerőseim is mesélték anno a 90-es években, hogy gyűlölet imákat tartottak, átkot mondtak a Fideszre és Orbán Viktorra.
A tagok “tizedet” fizettek. Ugyan miből is lett pénze a gyülekezetnek, miből vett tévét, alapított iskolát, stb.?
A zsidó-keresztény kapcsolat abban a vonatkozásban, ahogy ő felfogja, s láttatni igyekszik, hamis. Jézus az ilyenek verte ki korbáccsal a templomból, akik a hitből csináltak pénzt.
A HGY-nek köze nincs Jézushoz, Jézus maga A SZERETET.
Dobálózik a szavakkal, de tulajdonképpen a katolikus egyház lebontása párhuzamos a HGY felemelésének erőltetésével. A zsidó-keresztény mantrázással a keresztény alárendelt szerep kap.
Summa summarum: Csurka ebben is tisztán látott. A háromszög: Budapest-New York – Tel Aviv tengely erősebb, mint valaha.
Orbánnak ezt is kezelnie kell.
Ehhez a témához tartozik, hogy Semjén, Bayer és több jobboldali publicista is gondolkodás nélkül átvették a zsidó-keresztény európai kultúra mantrát. Ez hazugság!
Az európai kultúra görög-latin-keresztén + az egyes népek – nemzetek saját, egyedi kulturális hagyományai.
Németh zagyvál, sumákol összevissza.
Több hozzászólásból ismét kitűnik, hogy vannak, akiknek elég a hívószó: keresztény, család, megmaradás, Erdély, autonómia, és máris kész bedőlni az intézményesített szellemi szélhámosságnak.
Persze az is igaz, hogy több generáció ismereteiből kimaradt, hogy kik ezek.
A Rákosi-Kádár érában megcsappant a hívők száma, ez a diktatúra és a behódolt egyházi vezetők bűne. Torzult a személyiségük, torzult az egyház mint intézmény. Több generáció “lógott a levegőben”, akiket nem kereszteltek meg születésükkor, nem kaptak hitet, helyette a kisdobos-úttörő-kisz nihilizmusát. Körülöttük rothadt a társadalom. A rendszer ideológiájában nem hittek, mert mást hallottak, mint amit tapasztaltak. Ezt a vákuumot töltötte ki Németh a HGY-vel. Nem olyan bonyolult ez.
Bigby
2018-01-22 at 10:26
Ez honnan lett kikopizva?
Amúgy ha valaki elválik az egyébként józan gondolkodású, normális férjétől, mert az nem megy el a gyülekezetbe, annak nagyon nem jöttek le a tanítások.
Hack Péter most is a HGY-ben van, de nem hinném hogy bármi is elfogadható lenne számára a mostani SZDSZ-ből vagy liberalizmusból.
Gáspár Anett
2018-01-22 at 11:22
A fejemből, drágám. Aki megélt már egyet s mását, gondolkodó ember, él az emlékezete, azt nem lehet átverni, nem lehet megvezetni.
Javaslom, menj a könyvtárba, olvas el a FESZ van című könyvet, s meg fogod tudni, hogy kik ezek, ki Németh.
Ismerd meg a magyar történelmet! Különösen a 19.századtól máig.
Nem véletlen, hogy a liberálfasiszták el akarták és el akarják töröltetni a történelem és irodalomtörténet oktatást.
Én megéltem a 20. század második felét, gondolkodó, nyitott szemmel járó embernek neveltek, aki ne hagyja magát néhány “hívószóval”, érzelmileg megvezetni.
Bigby
2018-01-22 at 11:35
Kedves Anett, “drágám” legfeljebb a feleségemnek lehetek. Amúgy lassan 50 vagyok, szóval magam is éltem már a XX. században. :-))
A liberálfasisztát pedig remélem nem rám értette, lévén jobboldali, konzervatív beállítottságú ember vagyok.
A FESZ van könyvet pont egy baloldali, gyurcsányista írta.
Szóval miért ezt írta válaszul a kommentemre????
sj
2018-01-22 at 16:14
A Fesz van szerzője a legképtelenebb vádakat szórja Orbán Viktorra , a miniszterelnök megölésére szólít fel stb. stb. Olvassa el a modern munkásságát is, ne csak a 20 évvel ezelőttit, most New York külvárosából szorja minősíthetetlen állításoka B. László úr, keressen rá!
Blaise
2018-01-22 at 11:14
Kedves Gáspár Anett! Mit szólna hozzá, ha én az ön ellenségeitől tájékozódnék önről és az így szerzett hamis információkat ténynek állítva írnám le a nyilvánosság előtt?
Ön durván belegabalyodott a Hitről és NS-ről megbízhatatlan forrásokból táplálkozó hazug információkra épített összeesküvés-elméletekbe. Ebből csak Isten tudja önt kibogozni! Mit szólna egy személyes beszélgetéshez?
Gáspár Anett
2018-01-22 at 12:09
Én hitgyülisektől tájékozódtam a 80-as évektől kezdve.
Aztán Hack Péter, az SZDSZ működéséről meg mindenki, aki a napi politikai életet figyelemmel kísérte, tudta, tudja, hogy kik ezek.
S ha azt hiszed, hogy a magyar keresztények örömmel fogadták, hogy a HGY-t ac kormány beemelte az elismerrt egyházak közé, tévedsz.
Akkor leszel te konzervatív magyar keresztény, amikor Gyurcsány, vagy a háttérbe vonult SZDSZ-es köménymag. 🙂
Odamondootto
2018-01-22 at 12:44
Azta, ezt még leírni sem volt semmi, olvasni még annál is keményebb. Nem vagy te erős egy kicsit a konteo-gyártásban??? Kb a kilencvenes évek szektakampányaiban hallottam ilyen kemény “érvgyüjteményt” a HGY-ről, amit azóta sem nagyon támasztott alá senki. Pedig én direkt ezért figyelem ezeket, hátha. De nem. Van pár gyülis ismerősöm, de azok valamiért nem hülyültek meg. Most akkor mi legyen? szóljak nekik, hogy eltévesztették, mert olyanoknak kellene lenniük, mint amit te itt leírsz? Vagy lehet h egy kicsit túltolod valamiért? Kicsit sok benned a gyűlölet, miközben a szeretetről beszélsz. Lassíts és gondolkodj (esetleg a Biblián)
Kaktusz
2018-01-22 at 09:42
Csak azért, mert nagyon jó lobbitevékenységet folytatnak, és mert a legmagasabb állami körökben is vannak tagjai. És sok pénze. Én inkább azon gondolkodom, hogy míg Magyarországon egyetlen felekezet püspökét sem védik fegyveres testőrök, addig ezt az ipsét miért???
Olvasó
2018-01-22 at 09:41
Szerintem cool cikk! Jó kérdések, jó válaszok, senki sem kerüli a tabukat, mindenki megmondja, olyan mint egy jó meccs :). A Németh Sándoron meg a hitgyülin csámcsogókról meg Jézus szavai jutnak eszembe arról a bizonyos szálkáról meg a gerendáról…
Kaktusz
2018-01-22 at 09:48
A cikk valóban jó de a HitGyüli, akkor is szekta. Kizárólag a jó lobbijuknak köszönhetik, hogy egyházzá lettek minősítve. És egy egyházvezetőtől az sem normális, hogy őt fegyveres testőrök védik, miközben az ország egyetlen felekezetének egyetlen püspökét sem védik így. Adódik a kérdés, hogy vajon miért fél?
Gáspár Anett
2018-01-22 at 10:08
Abszolút. Huth jó kérdéseket tesz fel, Németh meg “nem bontja ki teljes részletességében” az igazságot. Sumákol, terel, csúsztat, elhallgat.
Naiv és tájékozatlan, jóhiszemű olvasó meg bedől neki.
Flip
2018-01-22 at 10:38
Hol terel meg csúsztat te nagyon okos? Mindenről elmondja a véleményét, álláspontját. Pl olvasd el a főcímet, szerinted mit fog kapni a ballibsiktől? Nem érdekli, hanem kimondja karakán véleményét, akkor is ha ez miatt támadások fogják érni.
sj
2018-01-22 at 16:28
Az első résszel egyetértek Huth Geri hozza azt a magas színvonalat amit a Bayer-Huth-Lovas-Bencsik Sajtóklubban megszoktunk, de az ATV-ben is szerepelt például PappRékaKinga elleni szócsatában. A második résszel nem értek egyet! Talán vitatja, hogy rossz Európa iszlám lerohanása ( ami vagy 50 éve tart csak nagyobb intenzitásra váltott, vagy talán örül neki, hogy a gender mozgalom hozzánk is betört. A vezető lelkész ezekről mondott ( többek közt) véleményt
sj
2018-01-22 at 16:22
Nem gondolom ! Emlékszik a Bodyguard című film végére, akkor már nem Whitney Houstont védi Krvin Costner, hanem egy lelkészt.
Nyugdíjas
2018-01-23 at 16:18
Kedves Kaktusz!
Mi is a szekta? Az első században Jézus követőit is szektának tartották, üldözték is őket, mint pl. Pál apostol. M é g s e m lett szekta, hanem egyház.
Nyugdíjas
Névtelen
2018-01-22 at 09:39
CSAK AZÉRT SEGGNYALÓ, MERT NEM A BALLIBEKET AJNÁROZZA?
Gáspár Anett
2018-01-22 at 10:10
Most. Amúgy dehogynem.
KARY
2018-01-22 at 10:48
HIT GYÜLEKEZETE vezetőjének már akkor kötelessége lett volna elítélnie a politikai ,SZDSZ balliberális pártot amikor az istentagadó MSZ(M)P-VEL közös kormánykoalícióra lépett ,SZDSZ-szel együtt a vezető lelkész elárulta az egy Isten hitet.ATV-jében nagyrészt még mindig IS a hazug ,migránsimádó SZDSZ-MSZP-DK-MOMENTUM-BOKROSÉK-FODORÉK-LMP-EGYÜTT ,…..stb. Istent TAGDÓ BALLIBERÁLISOKKAL propagálnak.
Gáspár Anett
2018-01-22 at 10:57
Miért ítélte volna el, amikor a Hit Gyüli vezetői között is voltak SZDSZ-es országgyűlési képviselők?! 😀
Pl. Hack Péter.
KARY
2018-01-23 at 00:44
Ismétlem ,mert ezek a ballibek Istent tagadók ,tovább kell gondolni a felvetésemet ,pl. lóvé ,közös ATV ,balliberális hivők ,…. STB..
Zama
2018-01-23 at 13:58
Nem szoktam a Pesti Srácokat olvasni és nem is nevezném egy elfogulatlan oldalnak, de ez az interjú nagyon korrekt, tárgyilagos és korrekt. Németh Sándor az általa vezetett gyülekezetet okosan vezette át a politika mocsarán, amivel szükségszerűen érintkeznie kellett ahhoz, hogy elérje a szólás- és vallásszabadságot maguknak, visszaverje a támadásokat jobb és baloldalról egyaránt. Az eredmények magukért beszélnek, jó hogy ezt a Fidesz felismerte és támogatja.
Squash
2018-01-22 at 09:00
Mint jó református, érdemes lenne a Biblia alapján megítéléni a kérdést. Erre gondoltál már?
Kaktusz
2018-01-22 at 09:44
Nálad a pont.
Kaktusz
2018-01-22 at 09:45
A Bibliában egyértelműen ott van, hogy “szükség van szakadásokra” és hogy Jézusnak “más akolban is vannak juhai” Ez nem bibliai akkor?
Márki
2018-01-22 at 10:30
Hát ez most nem sikerült.
Márki
2018-01-22 at 10:39
Zsanett, ez most lehet, nem sikerült.
Mbrave
2018-01-22 at 08:38
Szerintem ez egy korrekt interjú, a mínősíthetetlen gyülölködő hangok pedig próbáljanak meg nagy levegőt venni és tiszta fejjel gondolkozni. Van egy közösség, amit harminc éve több tízezer ember látogat hűségesen, persze le lehet szektázni őket, nyomni az őskommunista dumát a “népek ópiumáról”, de a tény, akkor is tény marad: Van a Hit Gyülekezetében és Németh Sándor szolgálatában olyan érték, amire normális, családszerető magyar emberek tömegeinek van szüksége.
Zsolt
2018-01-22 at 08:48
Igazad van Mbrave!
Gáspár Anett
2018-01-22 at 12:04
Mint mondám, Németh Sándor biznisz szektáját is a kommunista rendszernek köszönhetjük, majd pedig annak, hogy az SZDSZ-szel szimbiózisban támadták a keresztény egyházakat, s vonzották be a kommunista időkben parlagon hagyott lelkeket.
Szóval csűrheted – csavarhatod, a tény tény marad.
Blaise
2018-01-22 at 14:05
Anett, azért ne lepődj meg, ha a te állítólagos tényeiddel egyszer szembe jön a valóság.
sj
2018-01-22 at 16:05
Anett ! Igazad van a te szempontodból ! Ebből semmilyen érvelés sem tud kibillenteni. Van viszont egy másikfajta érvelés amiből viszont más következtetés adódik. A párhuzamosok a végtelenben találkoznak !
Nyugdíjas
2018-01-23 at 16:01
Azt azért elmondanám – mivel első kézből tudom – hogy a H.Gy. sosem támogatta a kommunistákat, és azok sem őket. Ellenkezőleg, a Kádár rendszer mindent megtett, hogy a betonba tapossa őket. Hála Istennek, nem sikerült.
Nyugdíjas
Anna
2018-01-22 at 08:37
Lassan az egész Gyömrői út az övé lesz – ingyen.
Bigby
2018-01-22 at 10:08
Hát persze. Mert amúgy a Gyömrői út tök jól néz ki.
Gáspár Anett
2018-01-22 at 11:14
Ja! A teljes lepusztult külvárost oda köll engedni, ingyen?
Van itt már egy szcientológus egyház, minek abból kettő is?
Anna
2018-01-22 at 12:43
“Kedves bigby”” Menjen már végig a Gyömrői úton mennyi érték van ott, még ha lepusztultan is. Nézze meg például a szektával szembeni kis csodálatos palotát, ahol a tulaj lakott a családjával, a munkásházakat mellette, a kocsibeállókat, az istállót és az üzemeket. Minden szépen, pontosan, jól működött, még ebben az állapotában is azt tükrözi a múltból. De vannak ott egyéb értékek is, nézze meg, majd más lesz a véleménye.
Bigby
2018-01-22 at 13:05
Jártam már ott, elhiheti. Értékelem a régi építészeti értékeket, de jelen állapotában a környék eléggé lepusztult képet mutat. Nem gondolnám, hogy ez is HGY műve volna…
De ha megnézi milyen területeket vett meg a “szekta” és összehasonlítja a jelenlegi állapotukat a régiekkel, akkor azt fogja látni, hogy a lepukkant üzemek helyén park, könyvtár, teológiai főiskola stb épült.
Márki
2018-01-22 at 10:26
Én úgy tudom -mint pénzügyi ellelnőrzést végző- ,hogy eddigi Gyömrőis beruházásaikból semmi nem ingyen, hanem önkéntes adományokból épültek.
Amúgy pedig valami oka csak van, hogy az emberek önként adományoznak!
Eredményesek és sikeresek az oktatásban, karitatív munkákban, családsegítésben, stb. Az államnak kutya kötelessége ezt megfejelni, bár az elirígyelt támogatás mértéke csekély a többi egyházéval összevetve.
Gáspár Anett
2018-01-22 at 11:09
Most már menj a fenébe ezzel a süket dumával. A HGY-ben kötelező a tized, és ezt nem is tagadják, de be is behajtják.
Ismereteim szerint nagyon jól befektették a 80-as évek óta beszedett “támogatásokat”, mely támogatások után a törvények alapján nem kellett adózni. Ismereteim szerint biztosítási részvényekbe is fektettek egy ideig. Ha igaz az egyik hitgyülis ismerősöm évekkel ezelőtti elszólása: “Német most adta el a Grupama részvényeket”. Ha ő hazudott, akkor én is. Ő kiszállt, nem bírta a lelki nyomást, hogy úgy érezte, tapasztalta, a magánéletének a legbelsőbb szegletéig is erőszakkal behatoltak.
Ettől függetlenül is ez egy biznisz egyház, az én szememben mindenképpen. Mivel a 80-as évek óta figyelemmel kísérem akarva-akaratlanul, ez a véleményem akkor sem fog megváltozni, ha Németh talpig nemzeti és székely zászlóba öltözik is, s hablatyol arról, hogy az ő tévéje, az ATV “független”. Nincs olyan, hogy “független”. Nincs “független” értékrend.
Én megéltem azt, hogy a HGY-s ismerőseim hogy gyalázták, gyűlölték a keresztényeket, a templomokba tilos volt belépniük, mert a katolikusok “bálványimádók”, meg különben is, “fúj, undorítóak” a templomaink. Panaszkodott az egyik, hogy egymást is figyelik, ki mit mond, mit tesz.
Gáspár Anett
2018-01-22 at 11:15
“Német most adta el a Grupama részvényeket”.
Bocs! Generali.
Bigby
2018-01-22 at 11:23
Kedves Anett akkor ezek szerint ön katolikus? Ha figyelmesen beleolvasna egy Bibliába hamar kiderülne, hogy a római katolicizmusnak nem sok köze van a kereszténységhez.
A HGY-ben nem kötelező a tized, sőt az adakozás sem.
De mivel Ön ragaszkodik az álláspontjához, az észérvek ellenére is, ezért nem látom értelmét azok felsorakoztatásának.
Gáspár Anett
2018-01-22 at 11:58
Majd éppen egy hitgyülis fogja megmondani nekem, hogy a keresztény egyházaknak mi köze van a kereszténységhez. Amit a HGY működéséről tudok a 80-as évek óta, azt bennfentes gyülisöktől tudom, voltak, akik kiléptek, voltak, akik maradtak, s voltak, akik visszaléptek.
Lehet, hogy ma már nem kötelező, de javallt, vagy ajánlott, ti tudjátok, hogy a milliárdos vagyon igényli-e még a szaporítást.
Ez egy szimpla bizniszegyház. A zsidó-keresztény európai kultúra meg szimpla hablaty. Tény, hogy a katolikus egyházba is benyomultak az utóbbi 70 év alatt a nem keresztények, s folyamatosan és következetesen bontják le a keresztény egyházakat Európában már egy másik fejezet.
De az is tény, hogy amikor az EU megtagadta, hogy az alkotmányba bevegyék, hogy Európa kultúrája, egyáltalán a léte a görög-latin-keresztény kultúrán alapul, a HGY, Németh egy szót nem ejtett ellene!
Aki ismeri a múltatokat, a jelenetekkel is tisztában van. Engem nem tudsz megvezetni. Nehogy már te mondd meg, hogy mi köze a katolikusoknak a keresztényekhez. Nekem (!) van jogom kritizálni a katolikus egyház több vezetőjének, a pápának az egyházat, a kereszténységet veszélyeztető tevékenységét. Egy hitgyülis maradjon csak a kasszánál és a vasárnapi szeánszokon földre dobva magát pogánykodjon kedvére. 🙂 Üzlet, az üzlet. Nemdebár?
Blaise
2018-01-22 at 11:30
A hozzászólásoddal az a gond, hogy nem igaz. A hozzászólásaidból feltűnt, hogy csupa defektes (nem minősítés!) embertől szerzett információmorzsákra építed az elméleteidet. Ez azért nem korrekt hozzáállás, mert ugyanakkor a másik oldal állításaira nem vagy kíváncsi. Szeretném felhívni a figyelmedet, hogy a hazug hírek terjesztése ugyanolyan rossz, mint lopni. Ha ennyire érdekel a téma, akkor miért nem jársz személyesen utána a dolgoknak? Senki nem fog kirabolni, ha elmész a Hit Parkba, belépő sincs…
Azt látom és sajnálom, hogy te szerencsétlenül pont olyan periférikus réteggel kerültél mindig kapcsolatba, akik nem értették meg soha Hit tevékenységét és szolgálatát és nem voltak alkalmasak, hogy feléd hitelesen bemutassák azt. Szeretnélek tájékoztatni, hogy a HGy nem ez, amit te leírsz. Szerintem menj el Afrikába, ha elefántot akarsz látni.
-
2018-01-22 at 12:02
Ezt azoknak, akik nem ismerik napi szinten a múltatokat, be tudod adni. Nekünk, akik már a 80-asévekben fiatal felnőttek voltunk, nem.A tények tények maradnak. 🙂
Nyugdíjas
2018-01-23 at 15:52
És a fal is sárga – mint a rá irányuló irigység.
Nyugdíjas
Apolitikus
2018-01-22 at 08:02
Ezeket a szektásokat ajnározza a PS? Kritikán aluli, gusztustalan idáig süllyedni.
Flip
2018-01-22 at 08:34
Kit ajnároznak? Egy interjút készítettek vele. Egyébként meg olvasd el, valószínűleg kiderülne, hogy sok dologban egyetértesz vele.
Gáspár Anett
2018-01-22 at 10:59
Vagy úgy véli, hogy egyetért. De ha megkapirgálja a HGY múltját és jelenét, lehet, hogy ráébred: át akarták verni.
Squash
2018-01-22 at 08:57
Az interjút is olvastad vagy csak fröcsögsz?
Névtelen
2018-01-22 at 09:40
DEHOGY OLVASTA. KÖNNYEBB ÖSSZE-VISSZA BESZÉLNIE ANÉLKÜL.
Gáspár Anett
2018-01-22 at 10:12
Nem ajnározza. Interjút készített vele abból az apropóból, hogy a balliberálfasiszták megtámadták az egyik papot, mert a hívőknek választás előtt véleményt mert nyilvánítani.
Szabolcs3
2018-01-22 at 11:19
Egy katolikus pappal lenne szolidáris? Ne viccelj…!
Gáspár Anett
2018-01-22 at 11:37
Nem szolidáris, könyörgöm!
Huth annak apropóján interjúvolta meg, mert Huth, noha még a 80-as években kisiskolás volt, 1977-ben született. (Akkor szabadult a bátyám a katonaságból, amikor bevonult, az volt a bon mot-juk, hogy:”Négy hét múlva szabadulunk, ez a hét, a jövő hét, meg 77″ ;-).
Szóval a 90-es évektől már sokat hallhatott a HGY-ről, tehát képben van, hogy a HGY szervesen egy volt az SZDSZ-szel.
Azzal az SZDSZ-szel, amelyik szakmányban támadta az első szabadon választott kormányt azzal, hogy keresztény kurzust akar, az egyház összefonódik a kormánnyal, horthyzmust akar, és ez skandallum. Miközben ugyanez az SZDSZ a HGY-ből delegált országgyűlési képviselőt.
1994-ben, a választási kampány idején az SZDSZ és az MSZP megfigyelő ügynökökkel árasztotta el a keresztény templomokat, mise és istentisztelet alatt működött a felvevő készülék, magnóra vették, hogy a papok mit mondanak a hívőknek, merészelnek-e szót ejteni a választásról, merészelik-e befolyásolni a híveket, hogy kire szavazzanak. Szabályos megfélemlítési akció sorozat volt! Akkor Némethnek egy szava nem volt! Sőt! Ők gyűjtötték a képviselőjelölteknek, az SZDSZ-nek az ajánló cédulákat. A FESZ van c. könyv kiugrott szerzője megírta, hogy megfenyegették az SZDSZ-t, ha nem teljesíti az elvárásaikat, elégetik az ajánló cédulákat. Ami azt jelentette volna, hogy ugrik az adott körzetekben a jelöltség. Ez pedig a Btk-ba ütköző cselekedet. Ezt- tudomásom szerint- azóta sem cáfolta senki.
Egyenesen adta magát, hogy az újabb pofátlan támadás kapcsán a PS megszólaltassa Némethet, hogy MOST mit gondol erről.
Hát elmondta, de ahogy József Attila is megírta: Fecseg a felszín, hallgat a mély”…
Odamondootto
2018-01-22 at 12:17
Ja, hogy te a Fesz van-ból tájékozódsz. Akkor értem, miért ilyen pontosak és hitelesek a hozzászólásaid… Orbán Viktorról meg Kende Péter pamfletjéből olvastál információkat????
Gratulálok!
sj
2018-01-22 at 16:30
Miért ne lehetne ? Közleményt adtak ki a mély megdöbbenésről és részvétről, amkor meggyilkolt Franciaországban egy migráns egy katolikus papot.
Blaise
2018-01-22 at 10:40
A gyűlölködésed hazugságokon alapul: se nem szektások, se nem ajánoroz az interjú. Közéleti tényezőt szólaltatott meg az interjú. Te egy párhuzamos valóságban élsz?
Gáspár Anett
2018-01-22 at 11:43
Az egész HGY az! Ne feledjük, mindennapi tapasztalat, hogy nem lehet őket eléggé kistafírozni, hogy ne forduljanak ellenünk, ne gyűlöljenek minket. Példának okáért: azok a “filmrendezők”, “művészek”, akik milliárdokat tesznek zsebre a jóvoltunkból, amint átvették az adományainkat, menten szükségét érezték, hogy kifejezzék gyűlöletüket és megvetésüket a magyarok és a kormány iránt.
Németh ebben különbözik. Ő mismásol, keneget, kibújik, terel, csúsztat, elhallgat…
Ne törődj a veled vitatkozó demagógokon. Ők vagy gyülisek, vagy buták, vagy csak szimplán túl jóhiszeműek és tájékozatlanok.
De inkább a legelső: gyülisek. 🙂
Bigby
2018-01-22 at 12:19
Most már kíváncsi vagyok, kiket is takar az a “minket”?
Blaise
2018-01-22 at 13:59
Gáspár Anett, azt hiszem letehetek a jóindulatú előfeltevésemről, hogy csak egy félreinformált, megtévesztett ember vagy… Kár.
Apa
2018-01-22 at 20:44
Kedves Zsanett!
Szeretnél belső információhoz hozzájutni? Most 48 éves vagyok 4 gyermek apja amikor megismertem Jézust és a Hit Gyülekezetében megtértem 21 éves voltam! Szokták mondani azóta sok víz lefolyt a Dunánán! A gyülekezet prominens vezetői életét és családjaikat is jól ismerem! Ezek az emberek feltették az életüket és ezzel együtt mindent, hogy egy ügyet szolgáljanak és nem mást mint az evangélium hirdetését valamint az emberek megnyerését Jézus Krisztus számára! Nem vagyok elfogult ebben a témában a tényeket nézem! Én csak kaptam…. barátokat, házastársat, gyermekeket, sok bátorítást a nehéz időkben, soha nem eltorzított információkat és végképpen nem vad gyűlöletet ember társaim felé! Támogatást és ösztönzést a tanulásra egy idő után az önképzésre. Az elmúlt 27 év nem egy szekta fogságában telt el, hanem kiegyensúlyozott és mértéktartó közéleti tevékenységgel valamint sok érdekes és kedves ember megismerésével! Németh Sándor munkássága valamint értékteremtő tevékenysége hatására sok akkori hozzám hasonló korú fiatal találta meg a helyét a társadalom különböző helyein és lett jó példaképpévé környezetének miután tényleges értékeket felmutatva élte az életét! Kívánom személyesen neked, hogy amiképpen mi is úgy te is tudj személyesen meggyőződni arról, hogy a Hit Gyülekezete élén Németh Sándorral nem a napi politika alakításával kíván foglalkozni maximum állampolgári jogával élve ugyanúgy mint a többi ember a saját megyőződése alapján négy évente dönt arról, hogy milyen pártot és miniszterelnök jelőltjét tartja alkalmasnak az országvezetésére! Valamit még engedj meg részemről aki ennyi időn keresztűl viszonylag közel érezhette magát ehhez a nagyszerű emberhez; ő azaz Németh Sándor sosem a maga érdekei szerint vezette a gyülekezetet és a gyülekezet tagjait mindig is nagykorúnak tartotta és sosem gyámkodott felettük! Igazi szolgai hozzállással példamutató módon több mint 40 éve áll helyt minden regnáló kormány idején és megalkuvást nem tűrő módon képviseli Isten igazságát minden ember előtt!
Zama
2018-01-23 at 14:02
Hack Péter előbb volt jobboldali és konzervatív mint a Fidesz bármelyik mostani meghatározó tagja. Nem szavazott az abortusz mellett amikor képviselő volt. Köt ki tagadták és ki hátráltat mögül a liberálisok. Szóval gondolkodj mielőtt ilyeneket írsz.
KARY
2018-01-22 at 11:02
Apolitikus szerinted amikor a TÍZ PARANCSOLATOT megszegő BUZIKÖCSÖG PÁRTI SZDSZ-szel együtt politizált hallgattatok mint szar a gazban, ti szemetek most pofázzátok ,hogy ne politizáljanak azok a papok akik megmondják a férges muszlim migránsimádó papjaitok gonoszságát ,szerintetek ők ne nyilatkozzanak ,ellenkezőleg buzimigránsimádó Ferenzeteket ,Bereteket ,Várszegiteket ti hulladék kétszínűen engeditek politizálni.
Gáspár Anett
2018-01-22 at 11:12
Ölég markánsan fogalmaztál, de tényszerűen.
Huth profin terelte a beszélgetést, nem foglalt állást, beszéltette az alanyt, s ő megmutatkozott teljes, farizeus valóságában.
Zama
2018-01-23 at 14:00
Nem azt írják, amit hallani szeretnél és már hisztizel is?
Nyugdíjas
2018-01-23 at 15:45
Aki csak képről ismeri az oroszlánt, oroszlánvadászokkal nem szerencsés, ha vitatkozik.
Nyugdíjas
olszal
2018-01-22 at 07:21
Borisz Polevojnak van egy könyve,aminek a címe:Egy igaz ember.
Ha ma írna erről a “papról” azt adhatná címéül:Egy hazug ember…
Miért is nem támogatja a kormányt (annak ellenére, hogy nem is olyan régen milliárdokat kapott működési segélyként az én adómból is…)és miért vannak még mindig jobboldalt gyűlölő, fröcsögő munkatársak a HÍR tévében?
Ne kerüld meg a választ Te Istent tagadó műegyházi vezető,ne az SzDSz mögé bújtasd gondolataidat…
mérnök
2018-01-22 at 08:30
Nem igazán érteni a hozzászólásodat! Ki kapott milliárdokat működési segélyként? A Hír TV, NS, HGY, ATV …?
Annyit lehet csak érteni, hogy gyűlölöd az interjúalanyt.
Blaise
2018-01-22 at 10:38
szerintem vizsgáltasd ki magad, míg kárt nem teszel magadban vagy neadjisten másokban…
Odamondootto
2018-01-22 at 12:12
Milliárdokat kapott. Ki? Mi? A Katolikus egyház, vagy a Református? A HGY-ről nem olvastam ilyet. Hír TV az nem az igaz, egyenes gerincű Simicskáé? Ki az istentagadó, aki negyven éve másról sem beszél? Nekem kicsit zagyva ez…
Kaktusz
2018-01-22 at 12:52
Mindegyik kapott nemcsak a katolikus vagy a református.
Zama
2018-01-23 at 13:32
Hosszú volt a cikk, ugye? Nehéz megérteni. Nem baj. Fuss neki mégegyszer, hátha átmegy valami pici információ morzsa 🙂
bakter
2018-01-23 at 15:27
🙂
Nyugdíjas
2018-01-23 at 15:40
Bocsánatot kérek, én is olvastam Polevoj könyvét, az összehasonlítás enyhén szólva is sántít. Mareszjev kapitány azért tett meg mindent, hogy újra tudjon embereket ölni a levegőből. N.S. ilyet nem tett. A gondolatai pedig helytállóak, amit majd az idő igazol. Nyugdíjas