Sztrájkbizottságot alakított az Audi Hungária Független Szakszervezete (AHFSZ), miután az érdekképviselet eredménytelennek nyilvánította a szeptemberben kezdődött bértárgyalásokat – közölte honlapján a szervezet. A tájékoztatás szerint a bizalmi testület egyhangúan utasította el az Audi Hungaria Zrt. utolsó hivatalos béremelési ajánlatát, a bértárgyaló delegáció pedig kedden átadta sztrájkkövetelését a munkáltatónak.
A felek megállapodtak abban, hogy a tárgyalásokat intenzívebben, nagyobb gyakorisággal folytatják, tárgyalnak szerdán, csütörtökön és vasárnap is, továbbá egy esetleges sztrájk feltételeiről egyeztető bizottságot is felállítanak, aminek első ülését szerdán tartják. A sztrájkkövetelés teljes mértékben megegyezik a szakszervezet utolsó munkavállalói bérkövetelésével, amelyet a honlapra feltöltött tájékoztatók szerint december 20-án adtak át a munkáltató képviselőjének. A decemberi követelés rögzíti, hogy a bérmegállapodás egy évre szóljon, az alapbéremelést kombinált béremelés alkalmazásával tizennyolc százalékkal, de legkevesebb hetvenötezer forinttal emeljék meg. Ezen felül az alapbérbe a mozgóbér négy százalékát építsék be, kapjon minden munkavállaló egy hónapban egy teljes szabad hétvégét, a gyermekek és az életkor után járó szabadságokkal pedig a munkavállaló rendelkezhessen. Követelik azt is, hogy a választható béren kívüli juttatás keretösszegét a jelenlegi hatszázhúszezer forintról hétszáznyolcvanhétezer forintra emeljék, fejlesszék tovább a lojalitás bónuszt és vezessék be a jubileumi bónuszt. Az MTI megkeresésére az Audi Hungaria Zrt. kommunikációs osztálya azt közölte, hogy a munkáltató ajánlata bizalmas, a tárgyalásokkal pedig minden fél számára előnyös bérmegállapodást szeretnének kötni. Az AHFSZ-t egyelőre nem sikerült elérnie telefonon az MTI-nek. Az Audi Hungaria Zrt.-nél legutóbb 2017. január 26-án tartottak két órás figyelmeztető sztrájkot a megrekedt bértárgyalások miatt.
Forrás: MTI; Fotó: PS
Nézzük_magát_a_dolgot
2019-01-16 at 13:04
Mielőtt valaki kifogásolja: Az előző hsz-ban nem választottam külön az Audi és a VW megnevezéseket, hiszen az anyacég a VW, ugyanúgy, mint a SEAT és Škoda esetén is.
Nézzük_magát_a_dolgot
2019-01-16 at 12:55
Felmerült, hogy a csehországi VW (Skoda) már nem bírja kielégíteni a keresletet, ezért a VW a legmenőbb Skoda + SEAT márkák gyártását áthelyezi, évi 2-300 ezer kapacitású gyár építésével. Célország lehet Románia vagy Törökország mint zöldmezős beruházás, vagy a lengyel és győri AUDI gyárak ilyen nagymértékű bővítése. Nagyon remélem, és bízok benne, hogy a győri szakszervezetisek mostanában nem konzultáltak román, török vagy lengyel lobbistákkal. Egyébként demagóg hülyeség az ingolstadti béreket emlegetni. A VW addig marad, amíg gazdasági érdeke fűződik a maradáshoz, tekintettel arra, hogy egy tőkés vállalat nem Teréz anya, aki sírva fakadt a nemrég még nyomasztó magyar munkanélküliség miatt, és rohant munkahelyeket teremteni annak idején a mi kedvünkért. És amikor Győr környékén tízezrével nyomorogtak a családok a Gardenia, a Koestlin, a Vagongyár, a Richards, a növényolajgyár stb. megszűnése ill. elsorvadása miatt, akkor bizony maga a megváltás volt a mostaninál jóval szerényebb VW-es bér is. Lehet mondani laikus ésszel, hogy a VW szűkmarkú? Bizonyára lehet. És lehet azt mondani, hogy a győri szakszervezet hálátlan? Bizonyára lehet. Jogos, hogy mindenki törekszik a magasabb életszínvonalra, de néha az az érzésem, hogy sokan csak egyféle imádságot ismernek: “ADJ URAMISTERN, DE RÖGTÖN!”
vg
2019-01-16 at 09:16
Nyilván sok érv van mindkét oldalon, de valamiért mégis egészségesebb ez a tárgyalási folyamat, mint az MTVA-ban alukálni, vagy a parlamentet/rendőröket dobálni a “rabszolgák” érdekében külföldi megbízók akaratára.
Károly
2019-01-16 at 08:33
Mint vállalkozó. modhatom, a bérkérdés több összetevő eredménye.
Egyik legfőbb tényezője a hatékonyság!!!!!!!!!!!
jelenleg elégséges a szint, így a bér esetleges emelése opzimalizála max 8%.
Ha többet akarnak a munkaválallók veszélyeztetik a cég közép -és hosszútávú üzleti tervét, biztonságát.
Vagy jöhet a létszámcsökkentés is???!!!
Ezt akarják?????
Kétes
2019-01-16 at 06:15
Saját koporsójukba ütik a szögeket a hülye szakszervezetisek és ezzel az amerikai autógyárakat támogatják. No meg Soros Európa destabilizilására vonatkozó tetteit.
Ragnar
2019-01-15 at 22:06
Ez a dolgozói sztrájk az Audinál azért eléggé cikis. Mivel ők az ország egyik legjobban kereső és a munkáltató által legjobban megbecsült ipari szakdolgozók. Csak a béremelés után, nehogy létszám leépítés jöjjön….vagy egy kis outsourcing… A robotika hajnalán ez elég merész lépés a szakszervezettől.
celsius
2019-01-15 at 21:43
Tetszik, nem tetszik, a német cégek azért vannak itt, mert megéri nekik. Elkoptatott frázis, de ezt hívják kölcsönösen előnyös megoldásnak. Pillanatnyilag nekik szükségünk van ránk, neki rájuk. Ha jól kihasználjuk azt a helyzetet, nyerünk rajta. Addig amíg ez így van, a német politika hiába utál minket, a német gazdaság gondoskodik arról, hogy maradjanak meg a szájkaraténél. Egyébként ha valaki azon rágódik, hogy miért nem keres annyit, mint amennyit Ingolstadtban fizetnek, csak a saját közérzetét rontja.
en
2019-01-16 at 01:49
Esetleg probaljanak elhelyezkedni Ingolstadtban, magasabb berert!
Sobri Jóska
2019-01-15 at 20:54
Mennyit keres egy szerelő az audinál? Csak kis kíváncsiság.
Ikrek
2019-01-15 at 21:21
Sokat. Szerintem 4 körül.
Oláh Kálmán
2019-01-15 at 21:22
Feleannyit mint a német Ingolstadtban.
en
2019-01-16 at 01:46
Epp ezert kaptak tobbezren allast! Tevednek?
Miniszterelnoki fizetest varnak?