Pénteken kilenc órától kétórás figyelmeztető sztrájkot tartanak az Audi Hungaria Zrt. győri gyárában. Keményen küzd a szakszervezet a bérmegállapodásért.
Az Audi Hungária Független Szakszervezet azért hirdette meg a demonstrációt, mert nem sikerült megállapodni a 2019-es bérekről. Az érdekképviselet követelési tartalmazzák, hogy a bérmegállapodást egy évre rögzítsék, úgy, hogy az alapbéremelést kombinált béremelés alkalmazásával 18 százalékkal, de minimum 75 ezer forinttal emeljék meg. Ezen felül az alapbérbe a mozgóbér négy százalékát építsék be, kapjon minden munkavállaló egy hónapban egy teljes szabad hétvégét, a gyermekek és az életkor után járó szabadságokkal pedig a munkavállaló rendelkezhessen. Követelik, hogy a választható béren kívüli juttatás keretösszegét a jelenlegi 620 ezer forintról 787 ezer forintra növeljék, fejlesszék tovább a lojalitásbónuszt és vezessék be a jubileumi bónuszt. Az Audi Hungaria Zrt.-nél szeptember óta tartanak a bértárgyalások. Az Audi két év alatt húsz százalékos béremelést javasolt, szerdán azonban a korábbi ajánlathoz képest közel azonos mértékű, új tartalmi elemekkel kiegészített ajánlatot adott át az érdekképviseletnek. Ezt az ajánlatot a bértárgyaló delegáció nem fogadta el. A sztrájkot az Audi teljes területére hirdették meg, amihez nem szakszervezeti tagok is csatlakozhatnak. Az AHFSZ-nek a honlapjuk szerint mintegy 7300 tagja van. A győri Audi mintegy 13 ezer embert foglalkoztat.
Forrás: MTI; Fotó: Krizsán Csaba/MTI
pufff
2019-01-18 at 11:56
Mercédes dolgozóknak a cégük megadta ,viszont amilyen drágák az audik lenne miből. Audisok örüljenek mert nem egy képzetlen főleg szélsőséges muszlim csinálna azt amit ők a migrik szélsőségeseik terrort szoktak csinálni.
tiborka
2019-01-18 at 11:46
18%. Miért nem kértek mindjárt 120%-ot? ha már az infláció <3%.
Önmérséklet, gyerekek! Önmérséklet!
ciki
2019-01-18 at 11:11
Rédecsi József(fb)- maga ennyeri korlátolt, vagy csak tetteti? Mit gondol miért jönnek a nyugati cégek a Közép-Keleti országokba? Soha nem fognak akkora fizetést adni, mint az anyaországban lévő gyáraikban. ezt még egy 5 éves gyerek is felfogja, nem kell hozzá 5 diploma elég a józan paraszti ész és reális gondolkodás. Ezekből az államokból van nekik a plussz profit, nem hülyék, hogy itt is 2000-3000 Eus fizetést adjanak. Persze hisztizzenek, tüntessenek, de utána ne sírjanak, ha a nyugati cégek kivonulnak, elmennek olyan országokba, ahol még ennél kevesebb bérért is hajlandók az emberek dolgozni, mert nekik az is megélhetést jelent. Volt ilyenre még 2010 előtt is példa, de akkor leginkább az instabil gazdaságpolitika miatt. Aki a folyamatos, de lépésekben történő béremelést nem becsüli az az egyszeri nagy életszínvonal emelkedést nem érdemli, mert az csak az ország és magyar emberek eladósításával lenne megvalósítható.(IMF hitel és annak felelőtlen szétosztogatása)
Hesslerezredes
2019-01-18 at 10:39
Amikor Ford (mármint a Henry, az ősatya-alapító) bevezette a szalagmunkát és igyekezett mindent gépesíteni, hogy minél kevesebb munkást kelljen alkalmaznia, és a munkások béremelést kértek és ő persze ezt nem akarta teljesíteni, akkor a szakszervezet vezetője csak annyit mondott Fordnak, hogy akkor tessék eladni az új autókat a gyártósori gépeknek – ha tudja… Az átlag magyar alig tud a béréből Audit venni, a hazai utakon is nagyon kevés TT modell látható, szóval ha még ‘keletebbre’ megy az Audi, akkor ott még rosszabbak az átlagbérek, ott még annyit sem vesznek Audit, mint nálunk, akkor tényleg: ki a f..sznak fog eladni az Audi? A béremelés és nem emelés valójában a profiton való huzakodás: kinek maradjon több belőle? a tőkésnek/részvényesnek, vagy a munkásnak? Vegyük tudomásul, hogy a kapitalizmus mind a mai napig a Jack London-i “Vaspata” és a modern államok elsősorban a tőkésosztály államai és nem a dolgozóké – tudom, ez most nagyon balosan/kommunistásan hangzott, de ettől még igaz. Úgyhogy nyugodtan sztrájkoljanak a munkások, mert ez a dolguk!
Hesslerezredes
2019-01-18 at 10:43
Mert a tőkés abban érdekelt, hogy a munkás: napi 24 órát dolgozzon – nulla bérért. A dolgozó meg abban érdekelt, hogy lehetőleg nulla, vagy ahhoz közelítő munkával minden hónapban a luxusmegélhetés mellett tudjon venni – a példánál maradva – egy Audi TT-t. Ironizáltam természetesen. A gazdaságpolitika és a munkabéke nagy titka két antagonisztikus igény között az arany középút megtalálása.
Nézzük_magát_a_dolgot
2019-01-18 at 12:51
Tisztelt Ezredes! Az okfejtésébe egy hibás megfontolás csúszott. “Ha még alacsonyabb bérű országba települ, ott még kevesebb autót tud eladni.” Elárulom, de maradjon közöttünk, hogy a luxus gépek fő felvevő piaca nem Hazánk, nem is a “még alacsonyabb bérszinvonalú” ország, mert pl. a BMW gyárainak 3 és fél millió termékéből nálunk legfeljebb nagyságrendileg 10 ezer fogy el. Nem azért jön a BMW (ha a szekaszervezetek vissza nem riasztják), mert nálunk akarja eladni az összes debreceni BMW-t (150, majd 300 ezret).
Hesslerezredes
2019-01-18 at 13:23
Egyetértek, ezt rosszul fogalmaztam. Valóban nem ez a lényeg. Köszönöm az észrevételt!
Kétes
2019-01-18 at 10:14
Ez akkor ez most egy rabszolgalázadás, ahogyan a budapesti tüntizők gondolkodnak a munkásokról?
Vagy az alulképzett buta összeszerelők akciója, ahogyan a libsi közgazdászok beszélnek a hazai autóiparról?
Beobachter
2019-01-18 at 09:59
Az Audi menedzsmentje, vezetői a következő új modell telepítésekor a sztrájkokat is “bele fogják számítani”, és akkor munkahely híján nem lesz módja a most nagy pofával követelőzőknek sztrájkolni.
apeeng
2019-01-18 at 10:30
A mostaniba is bekalkulálták.
Mekkelek
2019-01-18 at 09:54
A francba, két órával később kapom meg a TT-met.
Nézzük_magát_a_dolgot
2019-01-18 at 09:54
József Attila írta: “a munkásnak annyi a bére, amit magának kicsikart”. Nem ismerem a VW konszern cseh, szlovák és lengyel részlegeinben a jövedelmi viszonyokat, és nem tudom, hogy ha ott az alapbér magasabb mint a győri alapbér, akkor összehasonlítás során beszámítja-e a szakszervezet a hazai viszonyok között gavallérosnak tekinthető győri kiegészítéseket, pl. lojalitás bónusz, jubileumi juttatás, mozgóbér, stb. (Ezek a fenti cikkben nincsenk minden részletükben elemezve!) Tehát nem foglalhatok állást abban, hogy mennyire jogos a követelés. De abban biztos vagyok, hogy az időzítés szerencsétlen és elhibázott. Miről van szó? Arról, hogy az Európában nagyon menő Škoda és SEAT típusok keresletét már nem bírják kielégíteni, ezért a VW konszern (az AUDI is ide tartozik) új gyártóbázist kíván létrehozni, a hírek szerint két-háromszázezer db-os kapacitással. A jelenleg komolynak tartott lehetőség a hozzáértők szerint zöldmezős beruházás Romániában vagy Törökországban, vagy két meglévő bázisuk közül (Győr, Lengyelország) az egyikben gyárbővítés. A szegénységkutatók, esztéták, dramaturgok és filozófusok által lenézett és fölöttébb károsnak prédikált járműgyártás telephelyeinek elnyeréséért öldöklő küzdelem folyik minden normális országban, mert a GDP növelésen kívül a technológiai fejlődés és egyes országok iparának renoméja is kívánatossá teszi ezeket, hát még ha komoly világcégek odacsábításáról van szó. Kassa még pártízezres kapacitású kínai autógyáracskáért is elkeseredetten kapar. Sokat számít ilyenkor a bizalom és a kölcsönös megelégedettség. Egy szó, mint száz, én nem feltételezem, hogy román, török vagy lengyel lobbisták megkörnyékezték volna a győri szakszervezetet, azt meg teljesen kizárom, hogy meghallgatásra találtak volna, de az időbeli egybeesés nem szerencsés. Remélem, hogy mindkét fél, plusz Hazánk számára egyaránt kedvező végkifejlete lesz a dolognak.
solothurn
2019-01-18 at 11:15
Megalapozott a véleménye !
Èn egy olyan nagy cégnek dolgozom amelyiknél az évi kb. 8 milliárd eurós forgalom durván 60% az autóipar révén jön létre.
Nap mint nap azt kell látnunk, az autógyártók elébb mérlegelnek, de ha a viszonyok romlanak
(vagy ellenségessé válnak, pl. szakszervezeti habverés okán)
akkor hamar odébbállnak …
Logikus
2019-01-18 at 09:25
Szerintem egyik munkás sem a minimálbért kapja. Sőt mi több elég jó fizetést kapnak. A sztrájkolással meg ügyeljenek, mert, ha gondol egyet a vezetőség, akkor simán átmegy még keletebbre fekvő országokba a céggel együtt, ahol olcsóbban állítják elő a termékeket.
Kétes
2019-01-18 at 09:54
A független szakszervezeti vezetők nyilván abban bíznak, hogy hosszabb távon is nyernek, de mit mondanak (most) arról, hogy mi kesz akkor, ha nem itt fog az Audi fejleszteni, netán leépít az állandó sztrájk fenygetés miatt!?
Persze nincsenek illuzióim! Ezek (is) azt gondolják, hogy ők majd mindig nyernek, még akkor is, ha mindent tönkre tesznek maguk körül. Bolsik! Ne szórakozzatok az én kontómra, mert megharagszom!