Új szóló és csuklós buszok beszerzését ígéri a BKV a közeljövőben, de az első körben Svájcból szerez be használt járműveket a szerdai Világgazdaság szerint. A lap a társaságtól kapott tájékoztatás alapján arról ír, hogy a 14 éves buszok nem javítanak a buszpark átlagosan több, mint 13 éves életkorán. A legfrissebb szerzemények – 12 Van Hool típusú csuklós busz – ősztől jelennek meg a főváros utcáin.
A BKV közölte, járatai közel 78 százaléka klimatizált, az akadálymentesített járművek aránya pedig ennél is nagyobb, 83 százalék. Ami az elektromos buszokat illeti, ráfér az erősítés a BKV-ra, már csak azért is, mert a mintegy ezerdarabos flotta éves üzemanyag-fogyasztása több, mint 28 millió literre rúg – írja az újság.
Forrás: MTI; Fotó: bkv.hu
Facebook hozzászólás
csakafidesz
2018-08-22 at 13:50
Reméljük, hogy ócskavas árban vették őket.
Obermüller
2018-08-22 at 14:27
Ezeknek a buszoknak biztos nem lesz becsuklás problémájuk kanyarodás közbeni gyorsításnál mint Ikaus Egyedis NER buszoknak mert a Van Hool-ok nem tolócsuklósok. BKV biztosra akart menni.
Broda Zsolt
2018-08-22 at 11:26
Elmentem megnéztem egy új ipari egységet, amelynek a tulajdonosa 2 milliárd forint uniós támogatást kapott csak azért, hogy szakmunkás tanulókat fogadjon. A ti drága cimborátok már most azon bőg (az építkezés felénél), hogy a szakmunkás oktató (1 fő) /ilyen nem létezik, szakgimnáziumi oktató-szakoktató létezik/ kiesett munkaidejét ki fogja megtéríteni? 2 milliárd forint uniós támogatás nem elég kompenzáció. Amikor az egyén érdeke BÁRMI áron a többség érdeke elé helyeződik akkor lehet nekem fröcsögni. Végezetül rossz hírem van, soha nem voltam baloldali szavazó.
Argum
2018-08-22 at 10:14
A rendszerváltásnak nevezett folyamat során a magyar ipart kivéreztették.Ebben jelentős szerepe volt az osztrák “sógorok”-nak akik fillérekért felvásárolták és leszerelték a magyar gyárakat (pl.a papír-gyárainkat), hogy piacot teremtsenek a saját gyáraiknak.Az egész egykori magyar ipart újra kell tehát építeni, ami bizony sok pénzbe kerül.
csakafidesz
2018-08-22 at 10:49
Jó lenne, ha az ilyen kommentek írója elmenne a volt Ganz Mávagba (ma kínai kupleráj) vagy a Csepel Művekbe és megnézné a 120 éves épületeket, a borzalmas utcákat billegő kockakövekkel lerakva és a semmire sem jó csarnokokat. Ezt a szemetet igenis szét kellett verni, ilyen üzemekben semmilyen versenyképes termék nem gyártható. Ha megnéz utána az illető néhány modern gyárat azonnal rájön, hogy a “rozsdaövezetek” nyugaton is azért jöttek létre, mert ma egy gyár 20-30 évig korszerű csak, utána újat kell építeni. A régit átépíteni nem gazdaságos.
Péter Pál
2018-08-22 at 08:47
Felháborítónak tartom, hogy Nyugatról vesz a BKV használt, leharcolt ócskavasakat !
Nem csak a nemzeti büszkeség mondatja ezt velem, de miért nem a hazai buszgyártókat támogatjuk ????
Broda Zsolt
2018-08-22 at 09:06
Mert a népnemzeti buszgyártó (Ikarus Egyedi Kft.) becsődölt. De nem kell félni súlyos milliárdok megmentik és ahogy eddig is egy nagy rakás sz.. ööö nemzeti buszt gyárt, amelyek az futásidejük több mint 42%-át (ez 2/3 a ti matematikátok szerint) a javító műhelyben tölti.
Mátyás
2018-08-22 at 09:22
Talán nem kellett volna lerohasztani a magyar buszgyártást és megvárni, hogy eltünjenek a szakemberek. Most már valóban nehéz lesz feltámasztani, de azért nem lehetetlen. A választások nem a “mi” matematikánk szerint működik, hanem mindenhol hasonló az eljárás. Például franciaországban Macron pártjára a választók kb. 10 %-a szavazott, amivel a mandátumok 60%-át szerezték meg.
justiceforhungary
2018-08-22 at 10:11
Bradean Jolt,
És ez kiknek köszönhető?
Nem nektek? Ballibeknek?
Betufalo
2018-08-22 at 15:14
Ezért kéne Ikarusokat venni. Az Ikarus Egyedi ugyanis bitorolja az Ikarus nevet pereli is a név tulajdonosa.