Trianon után Magyarország teljesen kiszorult az Észak-Adriai régióból, holott ez külkereskedelmünk szempontjából döntő fontosságú. Az adriai irány a legrövidebb ahhoz, hogy a magyar áruk elérjék a tengert. Ezért stratégiai fontosságú az a megállapodás, amit Szijjártó Péter külügy- és külgazdasági miniszter és Matteo Salvini olasz miniszterelnök-helyettes írt alá a héten Triesztben. Magyarország egy 300 méter hosszú partszakasszal rendelkező 32 hektáros területet vásárolt meg Trieszt kikötőjében 31 millió euróért, 60 éves koncessziós szerződés keretében. Tehát a megszerzett terület és koncesszió lehet a magyar külkereskedelem egyik legfontosabb bázisa.
Trieszt a Habsburg Birodalom része volt 1365 és 1918 között, ma Olaszországhoz tartozik. A területet a hidegháború ideje alatt Jugoszlávia is magának követelte, és véglegesen csak 1954-ben lett újra Olaszország szerves része. De véglegesen csak az úgynevezett osimói szerződés rendezte a dolgokat 1975-ben. Ez lehetővé tette, hogy az ottani lakosok etnikai hovatartozásuk szerint szabadon átköltözhessenek az általuk választott országba. Ebből látszik, hogy földrajzi fekvése szerint Trieszt mediterrán város, de történelme alapján igazi közép-európai terület. Állandó határviták és folyamatos etnikai feszültségek jellemzik a történetét. Trieszt sorsa az idők folyamán szorosan összefüggött Velence, illetve Fiume sorsával.
Az első világháború után Magyarország kiszorult a régióból
Az első világháború utolsó éveiben az olasz fronton borzalmas harcok dúltak, amelyeknek egyik tétje éppen az érintett régió volt. Az egyik oldalon az olaszok és az amerikaiak harcoltak, míg a másik oldalon magyarok, osztrákok, németek és maguk a horvátok. A magyar történelem egyik nagy katasztrófája volt az itt zajló háború, de a többi résztvevő nemzet sorsát szintén döntően befolyásolta. A horvátok hősies harcát éppen az fűtötte, hogy a háború után maguknak szerették volna Triesztet és Fiumét. Azonban ugyanezt akarták az olaszok. 1919-ben Gabriele D’Annunzio olasz politikus szabadcsapatai megszállták a korábban Magyarországhoz tartozó Fiumét, amely incidensbe belekeveredett Mussolini. Az így kialakult olasz belpolitikai feszültség volt az egyik oka a Duce hatalomra kerülésének. Végül úgy alakult, hogy Trieszt olasz lett, míg Fiume Jugoszlávia részévé vált. Ma a határokat mindenféle egyezmények garantálják, de azt senki sem tudja, hogy mi lesz a jövőben?
A horvátok és a szlovének pepecselnek, húzzák az időt
Jelenleg a régió teljes egészében az Európai Unió része, a határok nyitottak és a kereskedelem szabad. Magyarország számára stratégiai fontosságú a terület, mert itt érhetjük el a legkönnyebben az Adriát. Hagyományaink alapján számunkra elsősorban Fiume lenne az érdekes, de valahogy a fiumei közlekedési folyosó fejlesztése a horvátoknak nem annyira fontos, mint nekünk. Igaz, elkészült az autópálya teljes egészében, de más nagyon nem történt. Emellett még a nyolcvanas években megépült az adriai kőolajvezeték, amelynek révén az oroszok megkerülésével, közvetlen tengeri úton tudunk kőolajat importálni. Évtizedes terv, hogy Krk szigetén épülne egy földgázterminál, és onnan látnák el Magyarországot. De ennek megépítését a horvátok húzzák-halasztják, és ma már úgy tűnik, hogy soha nem lesz belőle semmi.
Ezután jött a képbe Szlovénia, vagyis a Trieszt és Fiume közt lévő koperi kikötő. Ma talán ez a legfontosabb bázisa a magyar kereskedelemnek az Adrián, és lenne potenciál a fejlesztésében. Készek a tervek arra, hogy Zalaegerszegtől kiindulva kiépítenének egy nagy kapacitású vasútvonalat, amit az Európai Unió kész lenne 260 millió euróval megtámogatni. De ez a beruházás szintén húzódik. Úgy tűnik, hogy a szlovének valamiért nem túl lelkesek az ügyben.
Olaszok nagy fantáziát látnak a magyar kapcsolatban
Ezek után léptek az olaszok, akik 2017-ben felajánlották a trieszti kikötő kapacitását. Az érintett régió vezetése az elmúlt években komoly lobbitevékenységet folytatott nálunk és Szlovéniában. A magyar külkereskedelem egy része gyorsan átterelődött Trieszt irányába, és ma már naponta indul Budapestről konténerszállító vonat oda, amely szerelvények jellemzően az osztrák vasútútvonalat használják. Így megkerülhető a túlterhelt szlovén irány. Egyébként szó van arról is, hogy Olaszország a régióban valahol építene egy nagy teljesítményű földgázterminált, amelyhez Magyarország kapcsolódhatna. A magyar szállítmányozó cégeknek tetszik ez az új lehetőség, és csak az volt a kikötésük, hogy a trieszti irány nem lehet drágább, mint a koperi. Ezt elérték, sőt, ennél többet is. Magyarország egy 300 méter hosszú partszakasszal rendelkező 32 hektáros területet vásárolt meg Trieszt kikötőjében 31 millió euróért, 60 éves koncessziós szerződés keretében.
A most megvásárolt terület egyfajta autonómiát fog élvezni, és magyar szabályok szerint folyhat a vámkezelés és bürokratikus ügyintézés. Ez nagy előnyt jelent a magyar cégeknek.
Szijjártó tervei
Ilyen előzmények után érkezett meg Szijjártó Péter külügy- és külgazdasági miniszter Triesztbe, ahol a régió vezetői mellett maga Matteo Salvini olasz miniszterelnök-helyettes látta vendégül. Salvini ugyebár ma Olaszország legvitatottabb politikusa. Hatalmas szimpátia- és ellentüntetések zajlottak a városban.
De engedtessék meg nekünk, hogy mi inkább Szijjártó Péterrel foglalkozzunk. Már csak azért is, mert a magyar miniszter betekintést engedett a magyar közlekedésfejlesztés terveibe. Még június 21-én, Mogyoródon beszélt arról, hogy kikötőt és logisztikai bázist létesít Magyarország Triesztben, hogy a tengerentúlra exportáló magyar vállalatok gyorsan és akadálymentesen szállítmányozhassanak.
A 60-100 millió euró közötti beruházással megteremtik a megfelelő infrastrukturális feltételeket ahhoz is, hogy a magyar cégek 24 órán belül eljuthassanak közúton vagy vasúton a tengeri kijárathoz.
Hozzátette, hogy az adásvételi szerződést július elején írhatja alá a kormány. A miniszter hangsúlyozta, hogy Magyarország logisztikai versenyképességének erősítése érdekében javítania kell a történelmi adottságokból fakadó infrastrukturális lemaradását Nyugat-Európához képest. Ehhez négy területet emelt ki: az észak-dél irányú infrastruktúra fejlesztését, a határkeresztező út- és vasúti kapcsolatok számának növelését, a Közép-Európából ma még hiányzó gyorsvasút építését és az eurázsiai kereskedelmi övezetre vonatkozó kínai kezdeményezésekből fakadó előnyök kihasználását. A külgazdasági és külügyminiszter beszélt arról, hogy 2024-ig a teljes magyar közúti és vasúti hálózaton rendkívüli fejlesztéseket hajt végre a kormány; közútfejlesztésre 3200 milliárd forintot, vasútfejlesztésre 2022-ig 1500 milliárd forintot fordítanak. Az eurázsiai gazdasági lehetőségekről szólva Szijjártó Péter azt mondta, hogy Magyarországnak ki kell használnia Kína Európára és Ázsiára kidolgozott kereskedelmi tervét, és a leggyorsabb szállítási lehetőséget kell biztosítani vasúton a görög kikötőkből Nyugat-Európa felé. Nagy hangsúlyt fektet ezért a kormány a Budapest – Belgrád vasútvonal kiépítésére is – jegyezte meg.
zolatiguszti
2019-07-29 at 01:49
Érdemes ezt mélyebben átgondolni!
A Magyar áruk egy dolog.
De pl az únióba jelenleg belépő áruk jelentős része Rotterdamnál lép be az EU-ba.A Közös vámhatár miatt meg a Hollandok szépen lenyelik a vámolás hasznát!
Mellette látható milyen hatékonysággal végzik az illegális termékek kiszúrását…Akármilyen hamis kínai ruházatot meg lehet kapni pl bárhol.
Amikor a Pyreuszi kikötőhöz csatlakozó vasútról beszélünk akkor kb 4 országról vna szó:
Szerbia, Koszovó, Macedónia, Görögország.Ebből 3 Soros kézben van valamilyen módon.Sőt a kerólő irányokat is blokkolják: Albániában hetek óta ostromolja az ellenzék a ballib soros barát elnököt. Ne legyenek kétségeink kik adták az ötletet a Szlovéneknél a jobboldali Janez Jansa 37%-os győzelmét hogyan puccsolja meg egy “ellenzéki összefogás” Marjan Sarec humoristát ültetve a helyére.Első húzásuk a Janezzel szóban leegyeztett Koperi fejlesztés kicsinálása volt.Ezen kívül 3 nappal az Úz völgyi balhé után megkifogásolták azt hogy a Magyar kormány miért tett ki Nagy MO-os képet a Twitterére, ja meg építenek 200 km penge drótot a migrik miatt. A világon más eredményt nem tudok a Szlovén kormány elmúlt 2 évéből felidézni…Horvátoknál a MOL -INA egy dolog, de volt ott régebben illegális nyaralók bontása (szerintük)melyek tulajai zömmel Magyarok voltak. Külügyminiszterük el akart menni az Ensz migrációs paktumát aláírni….Amúgy van határvita Szlovéniával is egyik 2 milliós a másik 4 bár a horvátok már elvesztették a lakosság 20%át nyugat miatt.De a függetlenségi háborúban az USA képezte a tiszti karukat és segítette őket.Úgy látszik ez többet nyom a 10 000 db kalasnyikov azonnal a bajbannál.Hát majd legközelebb eladjuk az afgánoknak.
Nyugat balkán tehát kilőve.
Keleten a románok érdekes mód egyszer se kerültek szóba se nabucco, se déli Áramlat kapcsán, vajon miért….?
Bulgária lett végük kiszemelve de USA nyomásra felmondta a szerződést így a Déli Áramlat kútba esett még 400 milló Eurót fizettek is hitegetés miatt Putyinnak.
Így kerül a vezeték Törökországba és lett belőle Török áramlat. Gyanítom a múltkor kifogásolt Ciprus melleti kutató fúrásokbak van ehhez is köze.Most megint a bolgárokon át jönne Törököktől a vezeték Szerbán át ide, de ugye egy kör már volt ebben….Ellenben amikor először dobódott fel a török áramlat az Olaszok bedobták hogy elhúzhatnák Dél Olaszba is vezetéket.
Tegyük fel a Bolgárokat letérdepletetik megint.
Na merre tud most már menni az új nyomtáv? Dél Olasz-Trieszti gázterminál amit meg akarnak építeni és Labancokon át hozzánk. Hűt hülye balkán megint megszívja.
Aztán, Pyreusz igazi mélyvízi kikötő, képes a legnagyobb konténer hajók fogadására.De vannak kisebbek is amik a sekély Észak Adriára is fel tudnak menni. Így olcsóbb szállítással több 100 km spórolható meg.Ha tehát Trisztet közösen fejlesztenénk tovább az Olaszokkal akkor elkerülhető lenne az a helyzet ami Píreuszból vontatottan haladó vasút miatt felmerült.Nevezetesen ott is bedobták az Olaszok a Dél Olasz vonalat. Vasút onnan már megvan vagy 150 éve, egy országon ér fel Labancföldig az áru balhé és Soros hülyeségei nélkül.Így mi pofára estünk volna a vasút miatti szarozások okán.
De ha közösen fejlesztünk kikötőt akkor az olaszok nem konkurenseink hanem üzlettársaink lesznek! Egy bajjal kevesebb, a logisztikánk haszon termelő képessége eléri a Francia határt is.
Tehát a végén még kiderülhet hogy a hülye Horvátok és Szlovének jót tettek nekünk a hülye szájhúzgálásukkal, miközben jól kibasznak magukkal.Jobb egy 60 milliós piaccal üzletelni mint két összesen 6 millióssal…..
Amúgy egy kis adalék még a Horvátokhoz:
https://hu.wikipedia.org/wiki/K%C3%B6z%C3%A9p-eur%C3%B3pai_Egyetem
“A Közép-európai Egyetem egy 1989 előtt, Dubrovnikban tartott előadássorozatból fejlődött ki. Itt született meg az alapötlet egy olyan új, nyugati modellen alapuló egyetem létrehozására, amely Európa egykori szocialista országai politikai, társadalmi és gazdasági változásainak elemzésén keresztül elkötelezi magát a nyitott társadalom értékei mellett.[3]”
Gyerekek Dubrovnik nem Horvátországban van?
Lehet piikét át kell majd írni a Délszláv háborúk történetét valami Soros nevűvel is kiegészítve nem? Valahogy érthetőbb így az is hogy a Bolíviai-Magyar Eduardo Rosa Flores Kádár kor ügynöke mit keresett anno ott a Horvát seregben és miért a Jeszenszkynek jutott eszébe odadni azt a 10000 db gépkarabélyt? Nézzetek rá az öreg jeszy mostani véleményeire és tegyétek a helyére….Volt MDF -es ugye…
hungaricus viator
2019-07-17 at 14:30
Csak viszonyítás végett: Monaco területe kb. 200 hektár.Abból mennyi lehet a kikötő? És az is kikötőváros nem?
Vajon a kikötőhöz járul majd magyar kereskedelmi flotta is?
Hesslerezredes
2019-07-18 at 13:28
És a megvásárolt kikötőnkhöz kiken keresztül kell átmenni, hogy elérjük???? Nem a kútba, csak a kávájára…
nemzeti
2019-07-13 at 10:29
Még azt mondják a magyar kormány elsorvassza az országot.
Tessenek már figyelni liberálbolsevista elvtársak!
Olyan a fejlődés mint a Kiegyezés után.
Hajrá Magyarok !
Karácsony.sk
2019-07-09 at 20:24
Azt látom s nem tudom, hogy a neomarxista ultraliberális ellenség(ellenzék) azt miért nem veszi észre, hogy Magyarország 2010 óta csak gazdagszik!
1-2017. július 12-én Orbán Viktor miniszterelnök bejelentette, hogy hazakerült a Seuso-kincsek további 7 darabja. A Magyarországra visszakerült hét, még hiányzó műtárgy, az Achilles- és a Meleagros-tál, az állatalakokkal díszített kancsó, az amfora, a Hippolytos-kancsó és a két, díszítésében a Hippolytos-kancsóéval rokon vödör volt. Az Országházban történt bejelentés alkalmával a miniszterelnök kijelentette: „Kötelességünket teljesítettük, és visszaszereztük a Seu¬so-kincsek páratlan fontosságú, felbecsülhetetlen értékű leletegyüttesének második hét darabját.” A magyar kormány 8,6 milliárd forint kompenzációs díjat fizetett a Seuso-kincs újabb hét darabjáért a leletegyüttest birtokló személyeknek.
2-A kormány megvásárolta Munkácsy Mihály Golgota című festményét 3 milliárd forint értékben s Így most már a Munkácsy-trilógia mindhárom festményének – a Krisztus Pilátus előtt, az Ecce Homo és a Golgota – rendezett a tulajdoni viszonya, mindhárom kép magyar állami tulajdonban van,
3-Az alábbi apróságokró már nem is beszélek:
– 32t aranyrúddal növelték Magyarország aranykészletét!
– 44drb Ferdinand Porsche és a Leopárd tank – Német hadfelszerelést vettek
– Franciáktól helikoptereket és katonai szálítógépeket vettek
– Svédektől JAS 39 Gripen vadászgépeket vásároltak
– az alapvető elelmiszerek forgalmi adóját 5%-ra csökkentték
– a családtámogatás olyan összegeket juttat a Magyar családokhoz, amit a külföldre távozó fiatalok az életükbe ott soha nem fognak összeszedni
– s nehogy a marxista balliberális hazaáruló fletót elkerüljem, letörlesztette azt a kölcsönt, amit ő felvett 2009-2010 ben azért, hogy az utánna következő Orbán kormányt és a Magyar nemzetet “beledöglessze” a megszorításokba
– az Orbán kormány mindezt úgy tette, hogy nem terhelte le a Magyar álampolgárokat, sőt az Európa egyik leg dinamikusan fejlődő országává tette.
4-S most megint a szabad Magyar tőkét Triesztben kikötő vásárlásra fordítják!
Hát kérdem az ellenséget: a fentiek alapján ez a „fránya“ kormány mit tud ellopni akkor, amikor ütemesen gazdagítja Magyarországot?
Szlovákiából…….
Karácsony.sk
2019-07-09 at 19:36
Ha majd felépül a MAGYAR tulajdonba lévő Trieszt-i kikötő, elmegyek az apai nagypapám sírjához, aki az I. világháborús Magyar honvédségben 192cm magas huszárlegény volt s boldogan elmondom a sírja felett neki, hogy visszavettük egy kis részét annak, ami mindig is a miénk volt! Büszke vagyok Magyarországra és a nagypapámra!
Szlovákiából……
márko
2019-07-08 at 11:25
Szíjjártó Pétert tisztelem
MERT
folyékonyan beszél angolul,
ez a fellépesekben nagyon fontos,
retorika tudományt nagyon jól elsajátította (retorika fontos)
sok ( energiája + odaadása ) van
/
személyében a kormány jól döntött
az EU parlamentben hasonló angol tudás kell,
az angol nyelvtudás + gondolatok fogalmazása NAGYON FONTOS
ikabika
2019-07-07 at 19:42
Horvátok közel sem olyan nagy barátaink, mint azt szeretnénk hinni. Elnyomják a magyarokat, mint szart. A szerbeknél jobban érvényesülnek a magyarok jogai, mint a horvátoknál.
32-es járat az MTA-székház felé
2019-07-07 at 21:04
Most már jobban. Ki gondolta volna ezt 20 évvel ezelőtt, amikor folyamatosan jöttek a rossz hírek a Délvidékről.
Károly
2019-07-07 at 14:57
A tette minősíti az embert, a hazafit!!
ómió
2019-07-07 at 09:08
És az Antant nem tiltja?
Logikus
2019-07-07 at 16:34
az antant már nem létezik, ráadásul az antant döntések már a meghozatalukkor is törvénytelenek voltak…
idirablo
2019-07-07 at 08:58
Köszönjük, Salvini úr!
oshon
2019-07-07 at 08:21
Mely tisztelet Orban Viktornak es csapatanak … Hajra Magyarorszag , hajra magyarok ! Erdelybol …
apro_marosan_petergabor
2019-07-07 at 02:43
Megfontoltan, racionálisan rugalmasan és praktikusan előre!
Gratulálok.
csakafidesz
2019-07-06 at 22:54
Az I. világháborúban csak az osztrákok miatt voltunk ellenfelek. Amúgy Duce nem volt hülye, és Magyarország felé is nyitott politikát folytatott. Ami a Mussolini korszakot illeti most kezdik átértékelni. Ez a nem túl szimpatikus diktatura többet lendített az olasz gazdaságon, mint a megelőző időszak Garibaldi óta. Amikor a legfontosabb teljesítménynek azt kiáltották ki, hogy a Duce rendbe tette a vasúti menetrendet, nos ez azt jelentette, hogy működő országos infrastruktúrát teremtett. Néhány olasz tudós már eljutott oda, hogy Olaszország egyesítését tulajdonkép Mussolini fejezte be, még akkor is, ha a módszerei nagyon durvák voltak.
Pista
2019-07-06 at 18:52
Le a kalappal a magyar kormány elött.
olszal
2019-07-06 at 18:50
A tízezer mérföldes utazás is egyetlen lépéssel kezdődik…tartja egy kínai mondás.
Ez történt most Triesztben.
Gratula mindenkinek aki részt vett ebben az “akcióban”.
Csak így tovább.
zeusz
2019-07-06 at 18:07
Csak így tovább!!! Végre megint kijutottunk a világ legszebb tengerére./ Dékány András írásai gyermekkorom meghatározó élményei ./
Csámpás Marcsa
2019-07-06 at 17:50
“31 millió euróért, 60 éves koncessziós szerződés keretében. Tehát a megszerzett terület és koncesszió lehet a magyar külkereskedelem egyik legfontosabb bázisa.”
Hajaj! Hajajaj!
:-DDDD
Már látom is lelki szemeimmel, ahogy habzanak a liberálnyilasbolsikok, hogy állam pénzen egyenes hajójárat Alcsútig meg vissza.
:-DDDDDDDDDDDD
khm
2019-07-07 at 13:24
Igaza van Tisztelt Csámpás Marcsa!
Az a hajózási csatorna ami Felcsútalsón ér véget,valóban világrengető hajózási útvonal lehet.
Csak el ne felejtsék vazelinnal bekenni az árokpartot,hogy a tengerjáró hajók is megállhassanak a Velencei tónál,mielőtt legázolnák a Margit hidat. Vagy a Váli medencét.
A Velencei tóból felhajózva Fészkesfehérvár bélvárosán keresztül a Móri árok szembe szelét leküzdve akár még a Dunántúli Középhegység egyik tagjáig is eljuthatnak.
Na és pont ott a Zorbán sportpályáján ,fogják átcsomagolni a kínábúl érkezett eredeti termékeket. (minden épeszű ember tudja,hogy amit,nem Kínában hamisítanak,az nem lehet eredeti.)
khm
2019-07-07 at 13:28
Nem gondoltam volna,hogy vétkeztem bármiben is a polkorrekt duma iránt.
Na így írjon kendteknek igazat az ember!
El is mentettem,hátha többet érek vele a Kurultájon,mint itt.
khm
2019-07-07 at 13:33
És jhelen pillanatban a lendvai utódját,pont oda kívánom,ahol szépen fővögetni fognak a ragadós bélsárban,ahol a cenzorroknak a helye van.
pofonfa
2019-07-06 at 17:33
Na, igy kell kormányozni egy országot, ahogy a mostani teszi.
Szép munka,gratulálok uraim. Szíjjártó nagyon jó választás volt, személyében végre van az ország érdekeit védelmező és azokért kiválóan lobbizó külügyminiszterünk.
Theo
2019-07-06 at 16:26
Azota figyelem Szijjartot, amiota olyan kis pufi fiatalemberbol ilyen igazi allamferfiva lett. Hatalmas munkabirassal korbeutazta a foldet es hozza a beruhazasokat. Nagy resze van abban, hogy hazank megmenekult a csodtol. Es meg jol ís nez ki 🙂
Nézzük_magát_a_dolgot
2019-07-06 at 16:19
Jól muzsikál az Orbán-Szíjjártó duett, persze mindkettőt nagytudású és rátermett háttéremberek munkája segíti.
antilibsi
2019-07-06 at 16:27
És ami fontos, hogy ők nem haszonszerzés célból tevékenykednek, hanem a magyar siker érdekében, alkotó vágyból, sikerélmény céljából.
aladin
2019-07-06 at 15:58
Egy 300 m.-es partszakasz nem is olyan kicsi. (2,5 fotbalpálya hossz, a FIFA méret 120 m.). Gratulálok és nagyon örülök.
Logikus
2019-07-06 at 23:08
ez pont elég arra, hogy 1db konténerhajó elférjen, illetve forgolódni tudjon. Ez pedig jelentősen lassítani fogja a munkát. Legalább 8-9 konténerhajónak való kikötőt kéne építeni…
pampafu
2019-07-06 at 15:56
Horvát ország Mol-Ina miatt tett be, Szlovénia baloldali kormánya,
Olaszországgal meg közösek a céljaink. Gratulálunk Szijjártó miniszter
úrnak. Nagyképű déli szomszédaink meg gondolkodhatnak azon mi a gőg.
Kása mása
2019-07-06 at 15:59
Nem véletlen, hogy a magyarok nagy része belföldi desztinációt választ.
Olcsóbb is, és több szolgáltatást kapnak pénzükért.
VAM
2019-07-06 at 15:43
Szijjártó külügyminiszter úr és csapata tényleg az összmagyarság érdekeit képviseli, méghozzá kiváló képességekkel, ésszel – ami a lényeg. Köszönet érte!
antilibsi
2019-07-06 at 15:40
Pedig a kukacoskodó horvátok jobban jártak volna, ha az ő hatalmas tengerpartjukból átadnak nekünk csekély 300 métert, mert nem csak az azonnali bevétel számít, hanem a majdani hatalmas teherforgalom tranzitbevétele is. Rövid ész, rövid haszon.
András
2019-07-06 at 15:38
Nagy öröm ! Végre a több évtizedes bolsevik leigázást követően Magyarországnak ismételten Magyar külügyminisztere van. Köszönet az európai keresztény Magyar szavazóknak.
khm
2019-07-06 at 15:32
Látám,hogy jó! Megáldám!
bertalan
2019-07-06 at 15:30
Minden elismeres Szijjarto Urnak, egy nagyszerü okos politikus, csak igy
tovabb. A haza mindenek elött!!
zizu
2019-07-06 at 15:15
Örülök, nagyon!!!
A könnyeimmal küzdök. Nem trtozom az örökké fnyalgók közé, így hát én leheteg boldog ettől.
Ha száz évvel zelőt ilyen miniszterelnökünk, ilyen külügyminiszterünk lett volna, most bizony nem itt tartanánk.
zizu
2019-07-06 at 18:31
Elnézést kérelk a sok elütésért!
amarna
2019-09-12 at 13:01
HAJRÁ MAGYARORSZÁG—HAJRÁ MAGYAROK —–GRATULÁLOK KÜLÜGYMINISZTER ÚR !!!!!!!
Argum
2019-07-06 at 15:00
Parányi terület. És innen még messze van a “világ”.
De kiindulásnak talán elég lesz.
Szabó Anna
2019-07-06 at 15:32
Egyszerűen frenetikus! Hajrá Magyarország, hajrá magyarok!
Fresz Jozsef
2019-07-06 at 14:39
Hallo, Szijjartoban megvan vegre a tokeletes Külügyminiszterünk!
A sok hülye komcsi utan!!
/Elnezest az ekezetek hianyaert, csak nemet billentyüzetem van!/
Üdv frejos
Lukács
2019-07-07 at 19:39
“Púpos” Kovács mindig azzal próbált “érvelni”: “László, mit csináltok ti otthon?” Mindig valakikinek meg akart felelni, de legkevésbé az Országnak.
Logikus
2019-07-06 at 14:36
Nagyon jó dolognak tartom, és támogatom is, de 32 hektár az semmi. Legalább 300 hektár kéne ilyesmire….mert a konténerek garmadája, daruk, kiszolgáló épületek, stb be is töltik a területet.
Hazádnak
2019-07-06 at 15:06
Ez csak szervezés kérdése Logikus.
Amerika nagyvárosaiban úgy építenek be foghíjas telkeket, hogy semmi hely nincs anyag tárolásra. Az érkező anyagokat azonnal a felhasználási területre teszik, és csak azután jön a következő pontosan időzítve amikor az előzőt feldolgozták. Ilyen módon az érkező és elszállítandó konténereket is azonnal a hajóra vagy a vasúti kocsikra lehet pakolni, és amint megteltek már indulni is velük.
ILONA
2019-07-07 at 14:32
OKOS, PRECÍZ MEGOLDÁS?! LEHET GONDOLODNI RAJTA?! SŐT AKÁR AKALMAZNI IS?
!
Lukács
2019-07-07 at 19:42
Bátorkodom megjegyezni, hogy ezt nálunk is csináltuk már a ’80-as években, pl. a Déli-pu. melletti, akkor Novotel szálló építésénél. Saját szememmel láttam. “Merjünk nagyok lenni!”
Szabó Anna
2019-07-06 at 15:30
Aki a kicsit nem becsüli, a nagyot nem érdemli!?
csakafidesz
2019-07-06 at 22:46
Tudod kérlek mennyi egy hektár? Nos 32 hektár egy vámraktárnak kifejezetten elég. Bár a csepeli szabadkikötő 108 hektáros, de az tranzitraktár. A trieszti lerakat teljes egészében a mi kezelésünkben lesz.
Logikus
2019-07-06 at 23:04
Én vidéki vagyok és tisztában vagyok azzal, hogy mennyi egy hektár. Nem kérek kioktatást ilyen téren. És azt is tudom, hogy nem lehet mindent azonnal hajóra vagy vasútra tenni, amint megérkezik, és azt a közel 100 ezer konténert nem fogják tudni elhelyezni, ugyanis az infrastruktúra nagy része el fogja venni a területnek legalább a felét.
Logikus
2019-07-06 at 23:05
ui: Hamburg vagy Amszterdam kikötői is folyton tele vannak konténerekkel, pedig ott is gyorsan hozzák-viszik ezeket a fémdobozokat…egy szó, mint száz, TÖBB HELY KELL.
Lukács
2019-07-07 at 19:34
Mivel egy ha = 100 x 100 m = 10.000 m2, összesen 320 ezer m2. Tehát ha 300 m széles a partszakaszon, akkor a telek mélysége 1060 m, azaz valamivel több, mint 1 kilóméter. Elsőre nem rossz! “Malacka, csak az egyik lábamat engedd be…”