Jelentős külgazdasági sikert és gigaberuházást jelentett be Szijjártó Péter külügyminiszter rendkívüli sajtótájékoztatóján, hiszen az SK Innovation koreai cég érkezik Magyarországra és kezdi meg gyárának építését a következő hónapban. A gyárat Komáromban építik fel, ez pedig ezer új munkahelyet jelent, a beruházás értéke 239 milliárd forintot tesz ki. A magyar kormány készpénztámogatást ad a beruházáshoz, a mértékről még tárgyalnak.
Szijjártó kifejtette, hogy az autóipar masszív, 29 százalékos részesedést vállal a magyar gazdaságból, és ezek a fejlesztések határozzák meg a nemzetgazdasági növekedést is. A külügyminiszter bejelentette, hogy ezer új munkahely jön létre a beruházással. Elmondása szerint megújulási fázisban van az autóipar, az elektromobilitásé és az elektromos autóké a jövő, ehhez pedig elektromos akkumulátorokra van szükség, melyben nagy szerepe van az ázsiai vállalatoknak.
Korea egyik legnagyobb vállalata az SK Innovation, mely végül Magyarország mellett döntött, Komáromban pedig magas hozzáadott értékű termelés fog folyni, ez a legmodernebb technológia az iparágban. A külügyminiszter elmondta, hogy 430 ezer négyzetméteres területen fognak építkezni, melyből 117 ezer négyzetméter a gyár, a munkát pedig jövő hónapban kezdik meg. A tervek szerint 2020 elején fejezhetik be az építkzést, 2021-2022 fordulóján várhatóan beindul a szériagyártás is. Szijjártó Péter kiemelt, hogy az elektromos akkumulátorgyártás piacán lévő öt legjobb vállalat közül három Magyarországot választotta.
A keleti nyitás stratégiát tekintve az volt a terv, hogy a távol-keleti vállalatok Magyarországra tekintsenek elsőként, számunkra pedig nagy siker, a magyar emberek sikere, munkájuk elismerése, hogy ez meg is valósult. Termékeik és szolgáltatásaik versenyképesek a világpiacon, nagyrészt exportra termelnek
– mondta végül Szijjártó Péter.
Nézzük_magát_a_dolgot
2019-02-28 at 13:11
Az első gyár (ennek alapkövét 2018. márciusában akták le ünnepélyes keretek közt) építése tavaly augusztusban így állt:
http://www.sw-umwelttechnik.hu/hu/detailview/?tx_ttnews%5Btt_news%5D=685&cHash=880ada916f
A most bejelentett második gyár építése a hírek szerint már márciusban elkezdődik.
Hesslerezredes
2019-02-28 at 09:48
Összegezve: mindnyájan egyetértünk, hogy jön a beruházás és mindnyájan egyetértünk, hogy az ország keleti, északkeleti és déli részébe kellene telepíteni. No most: van megoldás! Én azt mondom – Budapestiként -, hogy ez most menjen az ország északkeleti felébe. Ott a menedzsmentnek építeni egy klassz lakótelepet állami tulajdonban, de normális lakbérekért minimum 150 nm-es lakások, két hálóval, két fürdővel stb.), megnézni, hogy milyen a tömegközlekedés (milyen vasút, busz van, amivel a közeli nagyvárosokat el lehet érni (Miskolc, Nyíregyháza, Mátészalka, Debrecen), ezeket a vonalakat legkorszerűbb vasúti kocsikkal ellátni, hogy a délkoreai otthon érezze magát, ha fel akar ugrani Budapestre, vagy a másik három nagyvárosba, Budapesten és ezekben a városokban megállapodni néhány jó szállással, hogy normális áron biztosít szállást az expatriotoknak (biztos bevétel cserébe), trolival kiépíteni a gyár és a lakótelep között a közlekedést, elmenni a környező falvakba és meghirdetni, hogy lesz munka – feltéve, ha összekapjátok magatokat. Először mindenki k..va nagy rendet tesz a portáján (ellenőrizzük). Utána elmentek képzésre – erre nem kaptok fizetést, de kaptok ellátást, közlekedési térítést, vagy megoldjuk a bejárásotokat a gyárba, kaptok egy kis zsebpénzt is, na. Utána megállapodtok 3 évre a bérről, addig nincs sztrájk (pardon: szrtájk! :))) És tudomásul veszitek a 400 órás túlórát. Igen, rabszolgák lesztek, de jól kereső, megbecsült rabszolgák. Egy stadion árából kijöhet a dolog.
Logikus
2019-02-28 at 10:13
Like 🙂
Vica
2019-02-28 at 23:31
Hessike! Van fogalma miről beszél? Egy Kormánynak meg van a jól átgondolt, életben maradási stratégiája! Könnyű a kibicnek! De szabad gondolkodni is!
Hesslerezredes
2019-03-01 at 10:27
Mivel néhány nagy projektet már végigcsináltam, vezettem – tudom miről beszélek, itt nyilván csak dióhéjban volt módom előadni, hogy mit kellene csinálni kedves Vica.
ómió
2019-02-28 at 08:57
Ez a “matolcsyzmus” már megint idevonz valamit? Ebbe a “diktatúrába”? És még csak nem is az államcsődöt, mint a Böszme-éra!
Füge
2019-02-27 at 20:35
A beruházásokkal csak egy NAGYON-NAGY a probléma, mégpedig, hogy nem az ország keleti régióit érintik. A Tiszától keletre, Békés, Hajdú, vagy Csongrád, vagy épp a tőlük északabbra lévő szegény megyék kimaradnak, kimaradtak eddig is. Igaz kicsi az infrastruktúra de tessék azt is fejleszteni! Addig NEM beszélhetünk igazán egy ország fejlődéséről! Csak ha az egész fejlődik!!! Eddig a beruházások legalább 2/3-a ezeket a megyéket elkerülte. Az arány biztosan nem pontos (inkább több mint kevesebb) de érzékeltetésképp megteszi.
Vica
2019-02-28 at 23:26
Kedves Füge! Nincs az a pénz, ami elég lenne a fejlődésünkhöz; fejlesztésekhez! És ne gyere a stadionokkal! / – a sport a legtöbbet hozó bevételi ágazat. pl. sportfogadások! Ebből, ha tetszik, ha nem vissza kell osztani a SP. MINISZTÉRIUMNAK. Csányi úr, mint szponzor és befektető hatalmas összeggel járul hozzá ezekhez. (uszodák, játszóterek stb). Hivatalosan 8 év alatt kb. 44ezermilliárd lett költve. Durván évente 5,5ezermilli. Egy bármilyen, bármelyik Minisztériumnak nem sok a büdzséből! Főleg, ha kötelező neki is adni! Ebből is látszik, ezek nem lopták el a sportra szánt pénzt. Külföldön a terembérletekért, utaztatásért, stb. sokat kellett fizetni! Így spórolunk, ha külföld bérel tőlünk, (pl. uszoda) plusz haszon!
sziporka
2019-02-27 at 19:53
Ez se stadion építése 🙂
Nézzük_magát_a_dolgot
2019-02-27 at 18:39
FIGYELEM! A Népszava azt delirálja, hogy Szíjjártó miniszter úr egy tavalyi beruházást újra bejelent, mert annyira nincs más, amivel dicsekedni lehetne. A hír igaz, de nem Mercedest, hanem Zaporozsecet, nem Jerevánban, hanem Moszkvában, és nem osztogatnak, hanem fosztogatnak… Nehéz szakma az újságírás! Nézzük, mit ír ma, 2019.02.27-én a REUTERS (remélem ez komoly forrásnak fogadható el a felettébb független ellenzéki sajtó számára is):
“SEOUL (Reuters) – South Korea’s SK Innovation, which owns the country’s top refiner SK Energy, said on Wednesday that it will invest a total of 945.2 billion won ($845 million) to build its second battery plant in Hungary.” Vagyis, egy második gyár építését ma jelentette be a SK Innovation.
2017-ben már bejelentették az első komáromi beruházást, aminek alapkövét tavaly márciusban le is tették, és a gyár építkezése javában folyik, ne foglalkozzunk vele, sínen van. Ma viszont bejelentették, hogy egy MÁSIK hasonló gyárat is felépítenek, amelynek a korábban megvett komáromi telephely ad színteret. Tehát egymás mellett kettő új gyár lesz. Ez a magyarázat, hogy miért nem a mostoha Dél-Dunántúlra vagy Keletre megy az új gyár. Komáromban az egymás melletti két egység kiszolgálása, vezetése, kezelése sokkal gazdaságosabb, mint két városban megosztva létesíteni. De ne aggódjanak, ismerhetjük Szíjjártó úr és a beruházási ügynökség képességeit, sor kerül még az Alföldre is, nyugi! Komáromban egyébként a Nokia árulása sok ezer munkahelyet szüntetett meg, tehát a munkaerő ellátás nem lehet gond, főleg, mivel rövidesen kész lesz az új Duna-híd, így Komárom északi felének túlnyomóan magyar lakói is kényelmesen megközelíthető mukalehetőséget kapnak. Addig is, amíg meg nem szűnik Észak-Komárom idegen megszállása, ez is egy kis lépés a nemzetegyesítés terén.
Nézzük_magát_a_dolgot
2019-02-27 at 19:47
Azt ki is felejtettem, hogy Komáromnak még egy előnye van: a szintén Dél_korea-i Doosan hamarosan a közeli Tatabányán helyezi üzembe az egész Európaban egyetlen rézfólia-gyárat. Az akkugyártásban az alufólia, a szigetelő membrán mellett a rézfólia az egyik legnagyobb tömegben felhasznált kiindulási anyag a jelenleg járatos technológiákban.
túródóra
2019-02-27 at 18:27
Bélapátfalvára mikor hoztok már valamit?Legyalulták a cementgyárat,azóta nincs a környéken semmi,csak pusztulás!Vigyétek Győrbe ,majd ott megmutatják a sztrájkolók,hogy mi a nem gójok istene!Itt még dolgoznának az emberek!
Dr. Buzási János
2019-02-27 at 18:08
Nagyon tetszik, hogy mindenki máshova akarja a gyárat. Szegény külügyér- nehéz dönteni!
Logikus
2019-02-27 at 20:52
A dolog egyértelmű. A Dunántúlon van minden jelentősebb cég, ebből kifolyólag az az ország gazdagabb része. Ideje lenne felhozni az ország többi részét is…
Logikus
2019-02-27 at 16:21
Nagyon jó, de mostmár a gyárak vagy cégek idetelepítésénél figyelembe kéne venni az ország munkaerő viszonyait. A keleti részre is kéne már gyárakat-cégeket telepíteni.
khm
2019-02-27 at 16:17
Semmi bajom Komárommal,de nem lehetett volna Baranya déli,Bács-kiskun DÉLI részén felépíteni egy ilyen gyárat?
Az IPAROSÍTÁSBÓL ugyancsak kimaradtak az ország DÉLI RÉSZEI!
Itt még MUNKAERŐ is lenne.
zolatiguszti
2019-02-27 at 16:22
Kimarad az Északkeleti és Keleti rész is…Én nem értem ezeket fosnak ezek a Dunától keletre jönni vagy mi van?
Amúgy a fegyver gyár is, ha már külföldi nem jön legalább ezzel húznák fel az alacsony iparosodottságú vidékeket, hogy odarakják a fegyver és lőszer gyártást.Akkor létrejön egy alapinfra és arra már a külföldi is rá tud építeni.
Nézzük_magát_a_dolgot
2019-02-27 at 18:44
Az új kiskunfélegyházi fegyvergyár az álmoskönyv szerint az Alföldön van. Az AIRBUS helikopteralkatrész gyára is Keletre megy, ez el van döntve, de még két keleti (alföldi?) város verseng érte.
32-es járat az MTA-székház felé
2019-02-27 at 17:03
Ha lesz még autógyár Magyarországon, annak Pécs mellett a helye. Az egész Dél-Dunántúlt kihúzná a miskulanciából.
Nézzük_magát_a_dolgot
2019-02-27 at 19:10
Van még néhány komoly, élhető város, ahol a közelben műszaki felsőfokú oktatás van vagy könnyen telepíthető, kellemes lakókörnyezet, megfelelő lakosságszám és ipari hagyomány is akad, és nincs még túltelítve. Mindenhova jó lenne komoly gyárakat telepíteni, kapásból Zalaegerszeg, Dunakeszi, Nyíregyháza, Békéscsaba-Békés-Gyula hármasváros, Pécs, Szolnok jut eszembe. Szegedre meg ugyan minek komoly ipar? Az ottani városvezető kijelentette, hogy milyen jó, hogy nincs ott nagyberuházás, mert milyen rossz lenne az, ha a jövőben esetleg elmenne onnan. Képzelhetni, mennyi lelkesedéssel fogadják ilyen helyeken a reménybeli beruházó érdeklődését. Munkaerőhöz jó lenne a külföldön dolgozókat hazahozni, de kérdés, hogy mennyire vonzók egyelőre a hazai fizetések. Ámbár nem jellemző, hogy aki kimegy, ott autógyárban húzná az igát, inkább a szolgáltatásban és vendéglátásban szeretnek elhelyezkedni.
Istandwithdrprimeminister
2019-02-27 at 21:32
Plusz Csongrád megye!!!
Atosz
2019-02-27 at 16:15
Meg mondja valaki hogy nem jonnek a befektetok az orszagban …A hibbant zakkant Fletyo idejen csak menekultek a befektetok Magyarorszagbol !!!
József K
2019-02-27 at 22:24
Ózdal kapcslatosan:A befekttetők az idő nagy részében a gyárban tartózkodnak,Lakóhejnek nagyvárosként ami legközelebb Miskolc lehet a megoldás
Kavicsdobálással kapcsolatban valoóban kellemetlen de nemmindennapi
Lásd ha munka van a szülő dolgozik, a gyermek pedig iskolában .”Elnézést”!
Hesslerezredes
2019-02-27 at 16:00
Semmi bajom Komárommal, de nem lehetett volna BAZ, vagy SZSZB megyében felépíteni a gyárat?
Logikus
2019-02-27 at 16:19
De igen. Jól gondolod…
József K
2019-02-27 at 16:25
Nemártana már Ózdon és környéken gyárat vagy gyárakat épiteni,a nép egyhejben topog.Máslenne az életkedvük és a véleményük a kormányal szembe Megjegyzem semmi közöm a településhez csak halom a nép véleményét éd ez mindkét oldalnak a javára válna
Nézzük_magát_a_dolgot
2019-02-27 at 18:51
Ózd nehéz eset. Nem tudom, akar-e külföldi gyárvezetés ott lakni. Én egyszer voltam Ózdon, akkor a parkoló fölött emelkedő meredek domb tetejéről aranyos fiatalok kifinomult stílusú szavak kíséretében kaviccsal dobálták az autónkat, szerencsére nem találtak el. Sietve kotródtunk onnan. Ez nyilván nem mindennapi eset, a világért se akarok általánosítani, de bennem mély nyomokat hagyott.
Vica
2019-02-28 at 23:09
József K! Ózd helyzetét nagyjából ismerem. A jó munkaerő Németo. dolgozik már nagyon rég! Sokan, ha nehezen is találnak munkát.
És sok az idős, vagy tanulatlan. A felmérések alapján a multiknak nem nagyon éri meg. Sajnos. Több évig tanulmányozzák, hogy hova fektessenek be.
Nem a Kormány hatásköre, de nincs is beleszólása EBBE!