Az elmúlt egy hónapban a pályaudvar átfogó karbantartási munkákon esett át a pályák állapotának javítása, a biztonsági berendezések, távközlési és áramellátási rendszerek korszerűsítése, összességében a pontosabb, megbízhatóbb működés érdekében. A munkálatok befejeztével vasárnaptól újra fogad vonatokat a Nyugati pályaudvar – közölte Vitézy Dávid, a Budapest Fejlesztési Központ vezérigazgatója a munkálatok helyszínén megtartott sajtótájékoztatón, pénteken.
A csarnokot az utazók a nyár végén vehetik birtokba sokkal színvonalasabb környezettel és új utastájékoztatási rendszerrel. A vezérigazgató megjegyezte: a pályaudvart tovább kell fejleszteni, hiszen Budapest környékén óriási igény van arra, hogy többen közlekedjenek vonattal. Modellezésük szerint a napi 50 ezres utasszám 20 év alatt 100 ezerre nőhet, az évi 18 milliós utasszám megközelítheti a 40 milliót a következő évtizedekben. A kapacitások bővítése és a növekvő igények kiszolgálása érdekében a kormány megbízásából a BFK a MÁV-val együtt még az idén kiírja azt a nemzetközi tervpályázatot, amely a 2030-as Nyugati pályaudvart megálmodja.
Homolya Róbert, a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója ismertette: több mint 16 ezer négyzetméternyi területen új burkolatot tettek le, 3 kilométeren kicserélték a síneket, 5 kilométeren a felsővezetéket. A fejlesztés keretében egy olyan szolgáltatást is kidolgoztak, amely a pályaudvar területén a vakok és gyengén látók közlekedését segíti. A vezérigazgató arról is beszélt, hogy folyamatosan érkeznek az emeletes KISS vonatok: év végére már 19 darab ilyen jármű áll az utasok rendelkezésére.
Szentkirályi Alexandra kormányszóvivő azt mondta: a megújult közlekedési csomópontok előcsalják azokat az emlékeket, amikor szabadon lehetett utazni, és arra ösztönzik az embereket, hogy útra keljenek és bejárják ezt a csodálatos országot.
A kormány célja – a gazdaság újraindítása, a munkahelyek megtartása és újak teremtése mellett – a közszolgáltatások színvonalának javítása
– jelentette ki a kormányszóvivő. Hozzátette: a naponta átlagosan 500-nál több vonatot fogadó Nyugati pályaudvar esztétikai és infrastrukturális felújítását ezért is tartja fontosnak. Arra is kitért, hogy Málta után Magyarországon oltották be másodszor is a legtöbb embert, ami hozzájárul ahhoz, hogy az ország megtarthassa a nemrég visszanyert szabadságát. Magyarország Európa legbiztonságosabb országai közé tartozik, újra tud indulni az ország, a gazdaság és a turizmus.
Forrás: MTI; Fotó: MTVA/Jászai Csaba
Katyvasz fejű ribizlis tinta hal
2021-07-17 at 08:19
SZERETNÉM ha a két villamos sín között lenne egy KERÉKPÁR SÁV TISZTELT HARÁCSONY HERÉLT.
Vitézy-Harácsony Tandem bele a káoszba
2021-07-16 at 15:36
csakafidesz
2021-07-16 at 14:00
Azt a szar felüljárót le kell bontani, mint a Keleti előtt is megtették,
és át kell szervezni alagútba, mint a Budaörsi-Sasadi kereszteződésénél.
Gáspár Anette
2021-07-16 at 15:35
A Budapesti Fejlesztési Központ igazgatója a pandémia alatt adott interjút a Demokratának.
Ott elmondta, hogy ő adta az ötleteket Karácsonynak, hogy hova rajzoljanak kerékpár sávokat, sőt, ő kevesli, mert a mellékutcákba is fontosnak tartja.
Ha ennyire tud hatni HARÁCSony HERE partnerére, akkor hasson oda, hogy hagyjon fel a főváros totális szétverésével, a dugókáosz teremtésével.
csakafidesz
2021-07-16 at 14:00
Rémes! Szólni kell Gergőnek, hogy most a hatos villamosjáraton kell síncserét végezni a Nyugati téren, mert ott az felüljárónál kissé kopottak a vágányok.