A General Electric (GE) korábbi magyarországi elnöke, Jörg Bauer cége veszi meg a GE európai, közel-keleti, afrikai és törökországi (EMEAT) fényforrásüzletágát, valamint globális autólámpa-üzletágát, a cég Tungsram Csoport néven működik a jövőben – közölte a GE a szerdán megkötött megállapodás-tervezetről.
Az amerikai cég tájékoztatása szerint a tervezett adásvétel keretében a GE több mint 4000, döntően magyarországi munkavállalót, 5 magyarországi gyárat (Budapesten, Nagykanizsán, Zalaegerszegen, Kisvárdán és Hajdúböszörményben), valamint régiószerte kereskedelmi irodákat és egyéb ingatlanokat adna át a vevőnek. A német Jörg Bauer legutóbb a GE Magyarország elnökeként dolgozott. Ehhez a vállalathoz tartozik a fényforrásüzletág Budapesten működő európai, közel-keleti, afrikai és török regionális (EMEAT) üzleti központja is. A tervezett értékesítés része a GE fényforrásüzletágának teljes EMEAT regionális szervezete, beleértve a kereskedelmi területet, a disztribúciós megállapodásokat, a fényforrás- és alkatrészgyárakat, telephelyeket és munkavállalókat, továbbá a vállalat globális autólámpa-üzletágának kereskedelmi szervezetét és gyártókapacitásait.
Az adásvételt – amelynek összegét üzleti titokként kezelik – 2018 közepéig, több lépésben tervezik lezárni. A magyar szervezet és a telephelyek már április elejére átkerülhetnek a leendő új tulajdonoshoz. A tranzakcióval létrejövő Tungsram Csoport átmeneti ideig még a GE Lighting márkanevet használná, ezt követően pedig Tungsram márkanév alatt értékesítené a termékeit. A közlemény emlékeztet arra, hogy a GE 1989-ben vásárolta meg a Tungsramot, amely a „legtöbb európai piacon több mint egy évszázadig egyet jelentett a világítással”. A tervezett adásvétel sikere esetén a cégcsoport új tulajdonosa az EMEAT régió jelenlegi vezetőivel tervezi az új vállalat irányítását.
Magyarország lesz az új cég központja
A GE fényforrásüzletága az EMEAT régióban hagyományos fényforrásokat és LED-lámpatesteket forgalmaz, a vállalat autólámpáit pedig Magyarországon gyártják és a világ minden táján értékesítik. Öt gyárat üzemeltet Magyarországon; a Budapesti Fényforrásgyár, a Nagykanizsai Fényforrásgyár és Logisztikai Központ, a Kisvárdai Halogén- és Autólámpagyár, a Zalaegerszegi Alkatrészgyár, valamint a Hajdúböszörményi Alkatrészgyár 99 százalékban kivitelre termel. Mivel az új vállalat önállóan is jelentős exportőr maradna, a tervezett tulajdonosváltást követően az Eximbank továbbra is támogatná a vállalat működését. A folyamatos, zökkenőmentes átmenet érdekében az új tulajdonos is számíthatna a bank exporthitelkeretére – írták.
Pénzügyi gondok miatt szűkít a GE
A pénzügyi gondokkal és részvényei elértéktelenedésével küszködő GE 2017 végén jelentette be, hogy a továbbiakban a repüléstechnikára, az energetikára, valamint az egészségügyre összpontosít, mert ezekben rendelkezik erős technológiai alapokkal és kiterjedt ügyfélhálózattal. Megválik azonban világszerte több ezer dolgozójától a kutatás-fejlesztési és a digitalizációs részlegen, és eladja az olajipari érdekeltségét, ahogy az utóbbi években megvált a háztartásigép-üzletágától, a pénzügyi ágazatától, valamint a Universal filmstúdióban és az NBC televízióban birtokolt részesedésétől. Ugyanakkor bejelentette a cég, hogy a Current (világítástechnikai) üzletág, valamint a fényforrásüzletág eladását is tervezi, amelyeket most kínál megvételre, külön tranzakciókban. Így kerülhet utóbbi a cég korábbi magyarországi elnöke Jörg Bauer tulajdonába.
A GE fényforrásüzletágának globális elnök-vezérigazgatója, Bill Lacey szerint a létrejövő, kifejezetten erre a régióra koncentráló szervezet gyorsabban alkalmazkodhat majd a piaci változásokhoz, és több erőforrást fordíthat a regionális lehetőségekre. Jörg Bauer úgy vélekedett, hogy a Tungsram mint nemzeti márka, az elmúlt évszázad leginnovatívabb magyar ipari vállalata. Az öröksége és nemzetközi ismertsége megalapozza, hogy az innováció a tervezett új vállalat jövőjének legfőbb sarokköve maradjon. A leendő cég a jelenlegi munkatársakra és a hazai infrastruktúrára építve további növekedést szeretne elérni az innovációra alapozva.
MTI
luftwaffe
2018-02-15 at 19:11
@aero oreo–ez csak vådakozås!Ertsd meg hogy senki nem bunös addig amig a buncselemeny bizonyitva nincs.
Te meg mås degenerålt hulyek vådaskodna anelkul hogy lenne bizonyitek. Ez egy kurva rossz magyar szokås.
Kulönben a rågalmazås az buncselekmeny a vilåg majdnem minden normålis orszågåban. A nemnormålis orszågokban egyböl lekapjåk a fejed te hulye
KáZsé
2018-02-15 at 19:03
Nem.
luftwaffe
2018-02-15 at 13:02
Kivåncsi lennek arra hogy a GE le fog e ålni a mozdonygyårtåssal ahol nagyon erössek de ott is kaptak konkurenciåt mivel Caterpillar ujjabban gyårt 6-8 ezer loerös mozdonyokat
Galamb
2018-02-15 at 11:55
Azért ne örüljünk túl korán! Bevett szokás a multiknál, hogy sameszeknek szervezik ki a piszkos munkát, (akik az elején nagy tervekkel ámítanak). Vagyis ez esetben az ágazat teljes likvidálását. Majd ha 5-6 év múlva is működik az az 5 gyár ráérünk akkor örülni.
Vajon a váci, ca.10éve G.E. által bezárt “Izzó”-nak mi lesz a sorsa?
Mária néni
2018-02-15 at 11:42
Aranyoskáim ! Az én időmben jólcsengő márkanév volt a Tungsram,
sokat is exportáltunk . Sok sikert.
Névtelen
2018-02-15 at 12:58
https://scontent-vie1-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/27750344_10156162400703293_5621845281606424783_n.jpg?oh=b9b0356d2843e8c8b620e2fb3bd0a51f&oe=5B26B0C1
ím
2018-02-15 at 11:08
Régi lámpák tompított világításuknál is csökkentik a teljes látást gépkocsivezetés közben este ,éjjel és hajnalbn.
Névtelen
2018-02-15 at 11:01
Létezik – beltéri használatra – melegfehér is.
A fényforrás, (nem LED-IZZÓ!) színhőmérsékletét kell megnézni.
Egy kis fizika…
roccobaba
2018-02-15 at 14:58
Hofmann, szerintem, neked habzik a szád. De véresen.
Névtelen
2018-02-15 at 10:39
Ezek a modern lámpák hidegfényűek. Tönkreteszik az ember szemét. Utálom.