Egy angolna kecsességével előbb besiklott, majd most kisiklott a Veritas Történetkutató Intézet állományából Ungváry Krisztián ellenzéki politikai aktivista. A friss ropogós tegnapi hírnél azonban érdekesebb kérdés, mit kereshetett ott egyáltalán? További izgalmas kérdés, hogy egy hétfői interjúban milyen jogon célozgatott a magyarság kollektív történelmi bűneire?
Kilépett a Veritas Történetkutató Intézetből Ungváry Krisztián – érkezett a sokkoló hír a 24.hu jóvoltából. A portálnak az érintett megerősítette a feltehetőleg éppen általa megsúgott hírt, hozzátéve, a hét folyamán részletesebben is kifejti majd, miért tette, amit tett. (Már ha ez egyáltalán bárkit érdekelne rajtunk kívül.) Egyébként úgy került a jó nevű Veritashoz júniusban, hogy az őt foglalkoztató, rossz csengésű, szélbalos 1956-os Intézetet a kormány beolvasztotta előbbibe. (Ahelyett, hogy simán csak megszüntette volna – hiszen a harmadik kétharmadot arra is kapták, hogy végre eltakarítsák a közpénzfaló kriptokomcsi fedőszervezeteket.) Ungváry tehát a Veritas állományában találta magát, és júniusban haknizott is egy sort azzal, hogy marad, megnézi, milyen ez a hely. (Miközben nem mulasztotta el megköpködni Szakály Sándor főigazgatót. De hát ez a kötelező kűr része libsiéknél, enélkül oda a páholy-tagság.) Három hétig nézte, most pedig saját kezdeményezésére, közös megegyezéssel kilépett. Kezdődhet az újabb haknikörút a kilépés indokairól – a szokásos sárdobálással, hazudozással körítve. S ami számára a legfontosabb: láthatja szeretett önmagát újra a tévéből, internetről, illetőleg a csapból folydogálni.
Füttyös ember
Először is bocsánat mindazoktól, akik azt sem tudják, ki a túró az az Ungváry Krisztián. Az úriember leginkább arról ismert, hogy heti-havi vetésforgóban „történészként” nyilatkozza körbe a teljes balliberális médiát valami éppen aktuális politikai-emlékezetpolitikai ügy ürügyén. Ám szövegei nélkülöznek minden alapvető tárgyilagosságot, méltányosságot, visszafogottságot, ami egy állítólagos kutatótól elvárható lenne. Sőt, olykor nagyobb marhaságokkal, ellenzéki lózungokkal áll elő, mint Bangóné és Tordai Bence együtt, ami azért komoly teljesítmény. Valahogy mindig ugyanoda lyukad ki: diktatúra van, Orbán egy zsarnok és a kormány átírja a történelmet. Rém unalmas szegényke, mégis folyton kézről-kézre adogatják őt a ballib sajtóban, mint valami szerencsehozó koboldmakit.
Ő volt az a lángelme, aki 2016. október 23-án Juhász Péter felhívásának engedelmeskedve a Kossuth téren végigfütyülte a magyarság szent ünnepének központi megemlékezését, még a Himnuszt is. Majd (miután egy fölháborodott ünneplő fölpofozta) közölte: „érvekkel kell vitázni és nem gyáva erőszakkal”. Hiszen a fütyülés is milyen frappáns érvelés, nem igaz? Pláne egy nemzeti ünnepen. Pláne egy „történésztől”…
- Megnyilatkozásai alapján nem egy történész, inkább egy B-kategóriás ellenzéki aktivista képe bontakozik ki előttünk, aki egyvalamihez kétségtelenül ért: hogyan kell tévéstúdiók és szerkesztőségek között cirkulálni, illegni-billegni.
Meg ahhoz, hogyan kell angolnaként vonaglani ide-oda, megtagadva akár saját korábbi véleményét is, ha a „páholyban” épp azt szeretnék. Emlékezetes, ahogy bő két éve előbb megvédte Orbán Viktort, miután a miniszterelnök az etnikai homogenitás megőrzésének fontosságáról beszélt. Röviddel később viszont már elhatárolódott önmagától, és vállalhatatlannak nevezte Orbán szavait…
Ha ennyi nem lenne elég, azt még érdemes tudni Ungváryról, hogy – az SZDSZ-es Kenedi János nyomdokain – folyton az ügynökakták nyilvánosságra hozatalát követeli. Ez azonban tévút! Mintha az erőszakkal, zsarolással beszervezett, sokszor hamis vagy semmilyen jelentést nem adó ügynökök mozgatták volna a kommunista diktatúrát, nem pedig a tartótisztek és az MSZMP vezetői. Az ügynöklistázás ócska SZDSZ-es trükk, ami végeredményében a kommunista rezsim főbűnöseiről, a Biszku Bélákról, Apró Antalokról való figyelemelterelést, a „békés átmenetet”, a kommunisták zökkenőmentes hatalomátmentését szolgálta. Végül a főbűnösök ágyban, párnák közt haltak meg. (Részben az alábbi kép baloldalán lévő úrnak köszönhetően.)
„A magyarok” bűnei
Egy nappal a Veritasból való távozása előtt még megjelent Ungváryval egy interjú a 24.hu-n. Akinek kötélből vannak az idegei, olvassa végig. Én most csak a legérdekesebb részt citálnám ide. Ungváry szerint a Fidesz emlékezetpolitikája arról szól, hogy
mi, magyarok a történelem során folyamatosan áldozatok voltunk, mindig más követte el a bűnöket, s mindig rajtunk csattant az ostor. Ez az üzenete a Szabadság téri világháborús emlékműnek épp úgy, mint az Alkotmány utcában most épülő Trianon-emlékműnek. Az áldozati séma népszerű ugyan, de ebből nem lehet megérteni a történelmet.
Itt az aljasságnak egy igen kifinomult, hányingerkeltő formájával állunk szemben. Kedvenc politikai aktivistánk színleg nem a saját véleményét osztja meg rólunk, „magyarokról”, hanem a kormányét. Ám tudvalévő, hogy a kormány semmi ilyesmit nem terjeszt, és nem szól olyasmiről az emlékezetpolitikája, hogy a magyarság en bloc bűntelen (vagy bűnös) lenne. Már csak azért sem, mert a kollektív bűntelenség pont ugyanolyan, mint a kollektív bűnösség: nem létezik. „Mi, magyarok” nem követhettünk el bűnöket a történelem során, miként a németek, zsidók, oroszok, amerikaiak vagy a cigányok sem. Tudniillik: bűnöket egyes emberek, egyes állami vezetők követhetnek el – egész nemzetek, népcsoportok nem.
Abból viszont, ahogyan mindezt Ungváry előadja, kiderül, hogy ő az általa fantáziált kormányzati szemlélettel nem ért egyet. Ebből következően tehát szerinte „mi, magyarok” nem voltunk folyamatosan áldozatok, és „mi, magyarok” igenis követtünk el történelmi bűnöket. Nem a magyar állam, nem egyes politikusok – hanem „mi, magyarok”.
Nem, természetesen nem lepődünk meg ezen, hiszen a magyarság kollektív bűnössé nyilvánítása, az „utolsó csatlósozás”, a nemzeti önérzet folyamatos sárba tiprása több évtizedes kommunista hagyomány, amelyet korunk libsijei is vinnének tovább. Azért is olyan durcásak, ingerültek, mert a posztkomcsi történelemoktatásnak leáldozott. Magyarországon már ciki a világháborús győztesek hazug narratívájával házalni, miszerint voltak a jók (akik győztek) és a gonoszok (a vesztesek, például mi). És nem csak ciki, hanem rettentően béna, amikor Ungváry az interjúban azon dühöng, miként kerülhetett az alaptörvényünkbe, hogy Magyarország a német megszállással elvesztette állami önrendelkezését. Ez ugyanis Ungváry szerint történelemhamisítás. (Hiszen közismert, milyen nagy mozgástere volt a németek által megszállt államoknak…)
Én pedig azt mondom: lehet még vonaglani pár kört, lehazudni a csillagokat az égről a „magyarok” ilyen meg olyan, állítólagos kollektív bűneiről. De ez már csak a hattyúdal. Bezár a bazár. Ungváry meg a többi hasonszőrű, közpénzből eltartott „történész”, aki küldetésének érezte a magyarság folyamatos gyalázását, sározását, aki az oktalan bűntudatkeltésben utazott, mehet Isten hírével a magánszférába vagy a CEU-ra gendervallást tanítani. Hogy is mondták a libsik? „Majd a piac eltartja őket.”
Börtönt jósol
Mielőtt érzékenyebb lelkű olvasóink esetleg megsajnálnák a Veritasból önként távozó politikai aktivistát, álljon itt tőle még egy idézet az interjúból. Egy gyurcsányi színvonalú fenyegetés, amiből napnál világosabban látszik, kicsodák ezek valójában:
Riasztó, hogy a Fidesz számára egy választási vereség a véget jelentheti, ugyanis, ha Orbán Viktor bukik és ha jön egy új legfőbb ügyész, akkor a jól dokumentálható gazdasági bűncselekmények százai miatt a komplett Fidesz-elit börtönben köthet ki.
Simon Elemér
2019-07-11 at 14:28
Így igaz!
Palvata
2019-07-11 at 10:10
Ungváry számára a Zsil(IP) utca volt a végállomás, ahova már nem tudta becsempészni képmutató “történet-tudományát”. Az 56-os Intézet archívuma (különösen az un. “oral-history”) azonban alapos újragombolást igényel. Nagyon sokan már nem élnek, akik az anyagban szerepelnek. Forrás-kritikai feldolgozásukhoz itt az idő!
Ambrus József
2019-07-10 at 19:50
Névváltoztatást kis barátom. Pl lehetnél Kárpátontúli, vagy Galizer Soma -de így leírva,hogy Ungváry már blaszfémia.
Annyi történész van már ilyenekből.hogy Tiszát lehetne rekeszteni,mint szádpallóval.
Simon Elemér
2019-07-11 at 14:30
Arra való….
Torockó
2019-07-10 at 16:15
Szerencsétlen identitászavaros “történész”. Sokak szerint antimagyar.
ómió
2019-07-10 at 14:50
Bolsi? Akkor meg hogy mondana igazat?
olszal
2019-07-10 at 13:45
“Ungváry Krisztián szerint „a magyarok” történelmi bűnöket követtek el…”
A jó édesanyádb vasporos nuniját, te tapló.
Bár, ha jobban belegondolok ezt akkor követték el, amikor a te fajtádat beengedtük szeretett hazánkba.
Tisztelet a kivételnek, de azt/azokat anno éppen a te fajtád segítségével/közreműködésével írtották ki…
Csak mint megtanultam éppen a te szaros, Soros fajtádtól legjobb védekezés a támadás.
POROSZLAI RÓBERT
2019-07-10 at 13:36
hátmármindentleírtatok….
Kétes
2019-07-10 at 13:19
Ungváry fiam ülj le. Radnótiból egyes.
Pedig tudhatnád, hogy…bűnösök vagyunk mi, akár a többi nép….
Ki vagy te, hogy népről mondj ítéletet?
Egy vérbíró népbíró?
Hesslerezredes
2019-07-10 at 13:15
Tőle, aki szintén a ‘választott nép (faj?)’ tagja, ugyan mi más várható???
Z
2019-07-10 at 13:08
A Der Spiegel-ben olvastam talán 2006 táján egy
cikket a Nürnbergi- perröl. Ebben a cikkben ki lett
emelve, hogy a vádpontok között egyszer sem volt
szó a zsidóság szisztematikus kiirtásáról. Az itélet
is kizárólag a háború kirobbantásában való
bünösségröl szólt.
ferenc
2019-07-10 at 12:51
Ez az Ungvari “ÖNKINEVEZETT TUDOSKA”???? nevezzen mar megy egy nemzetet,
akinek “tiszta ” multja van!!!???
Andromeda
2019-07-10 at 12:14
Még egy fontos megjegyzés ehhez: “Magyarországon már ciki a világháborús győztesek hazug narratívájával házalni, miszerint voltak a jók (akik győztek) és a gonoszok (a vesztesek, például mi).” Hátborzongató, de már a nürnbergi perben is azzal a cinikus és mocskos propagandával jöttek a vádlottak, hogy az igazi gonosz Magyarország volt, ők, nácik nem is akarták a zsidókat kiirtani, de a túlbuzgó magyarok küldték a zsidókat …. Manapság meg hasonlóan mocskos cinikusan úgy érvelnek a németek, hogy ők már feldolgozták a náci korszakukst, de Magyarország még mindig náci. Aljas mocskos rasszista náci német média és politikai “elit”.
Péter Pál
2019-07-10 at 12:13
Ez szimplán egy barom.
kbandi1
2019-07-10 at 11:52
Ungvári kissé el van tévedve, mert a történelmi bűnöket a tahókból szerveződött és a bukásig túlhaladott párt volt és jelen tagjai követték el. Azért írom a jelen tagokat is, mert a Brüsszelben árulkodó, kontrázók ellenzékiek, véletlenül sincs közöttük jobboldali, akik a jelen Magyarországnak akarnak betartani az utolsó leheletükig.
Van emlékezni való is balosoknak bőven 100 évre visszamenőleg, nem kell újat kitalálni.
150 évig nem váltunk törökké, most sem szabad engedni a liberálbolsik hátsó szándékainak.
VAM
2019-07-10 at 11:27
Nagyon meg kellene szigorítani az idevonatkozó, akár módosított törvényeket, avagy újakat alkotni, mert már unom újra és újra leírni, de nagyon idegesítő, hogy a magyarság képtelen megfelelő szigorral büntetni a hazaárulóknak minősítetteket. Már nagyon régen észre kellett volna venni, a gáláns gesztusok, jól fizetett állások stb. nemhogy változást hoznának, hanem annál pofátlanabbul, hülyének nézve szidják, ócsárolják, elárulják országunkat, a benne élőket az ilyenek. És hányan vannak? Nemhogy csökkenteni, hanem megszüntetni kellene őket. Örökre.
Henye Marietta
2019-07-10 at 10:59
Egy többezeréves óegyiptomi piramisban a következő mondat olvasható: Magyarnak nem születni kell, hanem azzá kell válni. Ungváry hiába beszéli a magyar nyelvet, amely több mint 250ezer éves, hiába él Magyarországon, hiába magyar állampolgár, soha a büdös életben nem lesz magyar ember, csak egy ócska árulója annak a nemzetnek amelyből ő és a hozzá hasonló csenevész, áporodott lelkületű nagyon jól megélt és megél, de csak addig, míg a hazaárulókat megtűri és eltűri ez a társadalom.
buckafej
2019-07-10 at 10:35
Én személyesen is találkoztam néhány éve Ungváry Krisztiánnal, korábban is ismertem néhány munkáját.
Kifejezetten alapos, jó történésznek tartottam.
Nagyon sajnálom, hogy ilyen szinten belement a politikába és néhány éve egyre lejjebb süllyed.
Ez olyan, mint amikor Ranschburg Jenő ücsörgött Gyurcsány szeánszain.
Elkeserítő, hogy indulataik által vezérelve szakmai tekintélyüket is lerombolják.
Aztán úgy bekattannak, hogy össze- vissza kezdenek el beszélni, és tudós emberekből politikai acsarkodók lesznek.
Mennyire gáz már az, amikor Ungváry, az MTA doktora, egy Juhász Péter nevű semmirekellő, politikai kalandor hatása alá kerül és sípol egy rendezvényen?
Egy tudós adjon magára.
Vagy maradjon a kaptafánál a suszter, vagy ha bántja pl. a kormány emlékezetpolitikája, vitassa meg szakmai érvek alapján, ne klímakatasztrófáról, meg nagyhatalmak által kikényszerített kvótákról hadováljon, meg börtönbe kerülő fideszesekről, mert se nem klímaszakértő, se nem jogász.
Szóval Krisztián, sikeresen halad abba az irányba, hogy egy MTA tudóból egy Bangóné, Kunhalmi szerű politikai aktivistává zülljön.
TS
2019-07-10 at 10:54
Én is jó történésznek tartottam, amíg “szakmai” dolgokban matat, jól dolgozik. Egyik kedvencem tőle a “Budapest ostroma”. Pedig nem könnyű téma.
De amikor elkezd “politizálni”! Célja, mint sok másnak, főleg hitsorsosának: taposni a magyarságon. Ilyenkor a tények nemigen zavarják. Pl. mi az a közkeletű marhaság, hogy mi magyarok csak áldozatként tekintünk magunkra, bajainkért mindig másokat hibáztatunk?!
Ez az ember nem ismeri a protestáns prédikátorok, Zrínyi, Kölcsey (Himnusz!), Petőfi, Ady, József Attila stb. munkásságát?
Hiszen épp az az egyik fő gond velünk, magyarokkal, hogy önostorozók vagyunk, kudarcorientáltak, önbizalomhiányosak. Ungváry végül is egy korlátolt ülepfejű, hiába olvassa a háborús forrásokat megszerkeszti össze a könyveit.
vadmagyar
2019-07-10 at 10:34
Egy falka, egy vér. Krisztián igazodik. A közeg ami körülveszi toxikus.
Ennyi.
Diszkreditálta magát.
P.S. nagy haszna lenne egy tényfeltáró cikknek a Zétényi -Takács féle lusztrációs törvény sorsáról.
Palvata
2019-07-10 at 10:21
https://www.youtube.com/watch?v=E5qUZ1Dg51c&list=PLi8IjsfDQbvMIQegz_hm-HhT-rpcp5wKx&index=13 A legutóbbi “fellépése” tökéletes illusztrációja képmutató, de rafinált történelemhamisító taktikájának. Egykori főnöke az 56-os intézetben, Rainer még nála is nyilvánvalóbban “elkötelezett” az un. “antikommunista”, de valójában bal-liberális szerecsenmosdató lobbinak. Reiner a 3/3-asokról szóló (sok millió (!) közpénzzel támogatott) könyvével követte el a legátlátszóbb történelem-hamisítást. A megnyomorított, megzsarolt ügynök (pl Kátai) pellengérre állításával tulajdonképpen “ügyesen” az Antall baráti kör és ezzel a polgári/nemzeti ellenállás lejáratása volt az alig burkolt célja.
Ragnar
2019-07-10 at 10:16
És miféle bűnöket….? A rómaiak-olaszok, a vikingek svédek-dánok-norvégok, a tatárok-mongolok, a törökök, az osztrákok, a németek, az amerikaiak, a spanyolok, a portugálok, a hollandok, a belgák, a franciák, angolok az orosz-szovjetek stb.. ők semmit nem követtek csak a magyarok. A csehek, szerbek, románok is mind bűntelenek ugye? Ungváry úr szerint.
A népirtás etnikai-vallási alapon és rabszolgaság fenntartása nem a magyarokra volt jellemző. Az elmúlt 1000 év viszonylatában a legkevésbé bűnös nép a magyar és a lengyel és talán még svájci igaz ők csak 700 évesek. A klímaváltozás okát pedig nem nálunk a magyaroknál kell keresni.
Z
2019-07-10 at 10:12
Az áldozati séma népszerü ugyan, de ebböl nem
lehet megérteni a történelmet.“ Itt a kazárok
modernkori történelmére gondolt?
Schenkhyalfonz
2019-07-10 at 09:33
Attól, hogy a nevezett személy nem közülünk való és “furcsán okos” dolgokat is felemleget, még igaza van az ügynöklisták nyilvánosságra hozatala vonatkozásában.
Andromeda
2019-07-10 at 09:38
Nincs igaza, mert nincs kollektív bűnösség. Minden egyes ügynök története más. A nyilvánosságrahozatal olyan üzenetet hordoznak, mintha az összes listázott (!!!!!) ugyanolyan tömeggyilkos lenne, mint Kádár vagy Biszku, akiket egyébként már trükkösen fehérre mosdattak.
Mátyás
2019-07-10 at 09:24
Történelmi bűnőket általában magunk ellene követtünk el, általában akkor amikor vagy nem voltunk eléggé felkészülve egy idegen hatalom ellen, vagy kifejezetten még támogattuk is a saját vesztünket. De ebben sem az egész magyarság volt a bűnös, csak a vezetés. Történelmi bűn volt, amikor nem néztük meg jól milyen migránscsoportokat fogadunk be az országba, és most nem a svábokra de még csak nem is a kunokra gondoltam. Továbbá bűn volt engedni, hogy az ország szélein (felvidék, erdély stb) megváltozzon az etnikai összetétel, ezzel megágyazva az ország szétszakításának. Ezek bizony nagy hibák voltak.
Andromeda
2019-07-10 at 09:16
Köszönöm a cikket. Hátborzongató, de Ungvári nyilas-ÁVHs elvtárs saját magán bizonyítja, hogy nincs kollektív bűnösség, hanem pontosan az olyan mocskos nyilas-ÁVHs terroristák miatt szenvedett 1944-ben és az 1950-es években a magyarok beleértve zsidók, svábok, cigányok, mint ó, akik elárulták honfitársaikat a náciknak, Sztálinnak, Hruscsovnak, Brezsnyevnek. Intellektuális teljesítményük zéró, de sajnos gyilkolási teljesítményük hátborzongató.
Andromeda
2019-07-10 at 09:35
Ungváry. Ungvári Tamás is ballib volt, de egy kicsit mérsékeltebb, ha jól értettem.
TS
2019-07-10 at 11:49
Ugyan! Rosszabb volt!
JohnSmith
2019-07-10 at 08:36
Olyan “jó” olvasni ezeket a végtelenül intelligens zsidózásokat a hozzászólások között! Ti vagy nem olvastátok el a cikket vagy csak meg akartok felelni Ungváry Krisztiánnak.
Nehéz megérteni ezt a bonyolult világot, de szerencsére egy jó kis zsidózás mindig, mindenre megadja Nektek (!) a választ. A Jobbik elveszett csibéi.
TS
2019-07-10 at 11:49
Lám, a lengyeleknél nincs ilyen! Mert ott nem maradt senki “olyan”. És nem látszik a hiányuk!
De, ha már szerencsére máshogy alakult, mekkora jótett volna, ha e “zsidózók” szarvát azzal törnék le – hogy letörik a magyarellenes rasszista zsidók szarvát. A saját hitsorsosaik. Talán kevesebb “zsidózót” láthatna itt nálunk.
Blanka
2019-07-10 at 08:23
Tudálékos,öntelt , újmagyar – kazár fiú ő .
Andromeda
2019-07-10 at 10:02
Nem a származás a lényeg, hanem a tett. Soros György 14 évesen már részt vett zsidó honfitársai kifosztásában a 2. VH alatt.
csakafidesz
2019-07-10 at 08:09
Mennyi ideig kell püfölni ezt a síppal-dobbal szórakozó Ungváry Krisztiánt, hogy felhagyjon az ilyen írásokkal? Szívesen rászánok egy-két órát. A kórházi ellátást is fizetem utána.
ova
2019-07-10 at 08:07
Szakály Sándornak Krisztike csak a cipőjét pucolhatja!Mást nem írok erről a szerencsétlenről, mert az már ,,filoszemitizmus” lenne!!!
Ilona
2019-07-10 at 08:03
Valóban követtünk el mi magyarok történelmi bűnt, hibát de ez nagyon régen volt, 1741-ben, ezt nem más nemzetek kárára követtük el, hanem, a magyar nemzet számára.
Ez Mária Terézia idején volt, amikor megmentettük az osztrák császárnő és egyben magyar királynő hatalmát, így az osztrákok területeit is. 1741-ben a magyar nemesek “Életünket és vérünket a királynőért!” felkiáltással, biztosították hűségükről és támogatásukról az örökösödési háborúban Mária Terézia császárnőt a magyar nemesek.
Ha nem ezt tették volna, akkor Magyarország könnyen kikerülhetett volna a Habsburgok fennhatóságából és végre ismét független nemzet lehetett volna, magyar születésű királlyal, akit a magyar nemesek választottak volna maguk közül.
Ha sikerült volna az osztrákok uralmától 1741-ben megszabadulni, akkor Haynau rémuralma sem következett volna be, sem a 13 aradi vértanú halála az 1848-49-es forradalom és szabadságharc leverése után.
Ha a magyar nemzet bűnös akkor milyen jelzővel lehet az osztrákokat illetni, akik mivel egyedül nem bírtak a magyar nemzettel behívták az 1848-49-es szabadságharc leverésére az oroszokat.
Sajnos a magyar nemeseink mivel 1741-ben megmentették az osztrákokat, Mária Terézia uralmát, az osztrákok miatt sodródtunk, mi magyarok az I. világháborúba, nem volt választásunk. Nem a magyarok akartak háborúba menni.
Az Osztrák-Magyar Monarchia uralkodója I. Ferenc József 1914-ben,a szarajevói merénylet miatt hadat üzent Szerbiának.
Ez nem a magyarok döntése volt, de mi szenvedtük meg az I. világháború miatt Magyarország szétdarabolását a trianoni döntés miatt. Magyarországot szétdarabolták területének 2/3-át elvesztette, míg az osztrákok nem vesztettek területet, sőt még az Őrvidéket is megkapták, mely a magyaroké volt. Ausztria is a vesztesek között volt, de vele nem bántak el, mint Magyarországgal.
TS
2019-07-10 at 11:45
Ja, igen, és Lengyelország sorsa?
Vajda Miklós
2019-07-10 at 12:18
Ilonának!
Abban igaza van, hogy az osztrákok is sokat ártottak a magyarságnak. De az I. világháború egészen más okok és a háttérben már sokkal korábban megszervezett terv szerin tört ki.
Cougar
2019-07-10 at 07:54
Vayi borokat mától nem veszek.
oshon
2019-07-10 at 07:54
Keressetek hazat magatoknak , ruhes tetves kutyak !!!
Jozsika
2019-07-10 at 07:49
Orbán nem fog bukni.Ennyi.
Rohoska István
2019-07-10 at 08:48
Nem is tudtam hogy iskolába jár.
Rohoska István
2019-07-10 at 07:37
“Balkán népei, a tótok, a románok azonnal a torkunknak ugrottak, amikor lehetett és ma is lesben állnak” Én tót vagyok, de lehet hogy egyben különb magyar mint ön Jáky György úr. Ez az idézet is bizonyítja hogy ön egyetért a bűnös nemzet fogalmával.
Zsebe László
2019-07-10 at 07:34
Ez az ember MTA DOKTOR!
Szégyen.
:o)
2019-07-10 at 07:17
Ungvári a Budapest ostromával robbant be vagy 25 éve, a könyv és a mögöttes munka újszerű volt a hazai történész világban, és a lényege a teljes szakmában, a ballib oldalon és leginkább a hazai zsidóságban sokkot okozott: “Az megszálló változása nem felszabadulás.”
A könyve után hevesen támadták, egy ideig védekezett, majd elvegyült a ballib oldalon és hangos aktivistává vált…
Antalya
2019-07-10 at 08:31
Kifejezetten jó dolgokat írt. Sőt az olaszliszkai dolgokban is igen pozitívan tünt fel. Az ügynökaktàk esetében is elég következetes volt. Persze, ha valaki kegyvesztett lesz, nem talàlja a helyét, akkor elkezd vagdalkózni. Nagyon merész dolognak tartom a gazdasági dolgokra való hivatkozàst, ami igen okosan van felépítve, nehogy valami birósàgi dolog legyen belőle.
vadmagyar
2019-07-10 at 10:24
Elképesztő a hozzászólások stílusa. PS szerkesztők ez az elfogadott, megengedett szint? Így lesz igaza a másik oldalnak.
Krisztiánt sajnálni kell. Ennek ellenére királycsinálás folyik amit a jobboldal minden reflexióval csak erősít.
A vakolók hálózatának rabjává vált. Egy valaha tehetséges emberből (lásd. Bp ostromáról szóló könyve vagy a Valyi borok) így lesz egy roncs. Kár érte.
Hárshegyi László
2019-07-10 at 15:38
Az a könyv nagyon jó volt. Amiben nincs igaza, hogy Mo nem nézett szembe a bűneivel na az nem igaz, Mo nagyon is megbünhődött.
Tamás
2019-07-10 at 06:52
Tehát a legfőbb ügyészt majd a politika nevezi ki? Ami nem baj ha a politika nem a Fidesz-KDNP-t jelenti?
A Nagy Testvér figyel téged
2019-07-10 at 06:49
Sz@r embernek tartom a megalkuvó Antalt, de egyben igazat adok neki! “tetszettek volna forradalmat csinálni” Nagyon kellett volna az a forradalom
A Nagy Testvér figyel téged
2019-07-10 at 06:45
A kurv@ anyja volt a bűnös, hogy világra sz@rta ezt a szopott fejű, f@szorrú barmot! Alkothatna a kormány végre egy törvényt a nemzet, a nemzeti jelképek meggyalázásának büntethetőségére!
Zsebe László
2019-07-10 at 06:34
Mit is várunk egy zsidókomcsi ivadéktól?
Az apja sem volt más.
Benke Béla
2019-07-10 at 06:21
A szovjet megszállókkal kollaboráló történészek rút fajtája nem halt ki sőt virul! Ezek egymást és leszármazottaikat segítve juttatták pozícióba, és hallgattatták el a valóság hangját.
A hosszú szovjet megszállás alatt létrejött a történészeknek egy kasztja, akik a megszállók igényeinek megfelelően tolmácsolták a történelmet.
Nekik mindenről csak a rossz jutott eszükbe.
A “Köztársasági induló”, mely a megszálló szovjet hatóságok kezdeményezésére született, azt sulykolta, mint, hogy mielőtt a szovjetek megszállták Magyarországot minden elviselhetetlenül rossz volt, viszont a szovjet megszállás elvitt minket a boldogság világába.
“Elnyomás, szolgasors,
Ez volt a rend ezer évig.
Senyvedt a nép legjobb ereje.
Úriszék,dézsma,bot,
Nem látta, hajh, sose végit.
Hullt a pór, hullt a gyereke,
Dologtalané volt az ország…
…Más idők járnak most,
A nép kezében a kormány,
Megszabja már sorsát egyedül…”
Karácsony.sk
2019-07-10 at 06:10
Ungváry Krisztián alapfordulaton hazudós neomarxista ultraliberális őrült, magy fordulaton pedig körmöket letépő, embereket megkínzó és megölő tanácsköztársasági lenin fiú tömeggyilkos PATKÁNY SOROS ideológiai köntösében elbujtatva, avagy MSZP-s nyelven egy G*E*C*I!
Szlovákiából…..
sanyi
2019-07-10 at 09:20
Bocs, hogy (túl)élünk, vazze!
Még virágzunk is, ha éppen békénhagynak.
Tele vagyunk ötlettel, meg életerővel és még szorgalmasak is vagyunk. Tiszta amerika az európai posványban. Mea culpa maxima! A magyarok a libsik rémálma, fucker!
Ágnes
2019-07-10 at 06:10
AZ ANYÁD IS TE MOCSOK HOGY E-VILÁGRA HOZOTT !!!!
khm
2019-07-10 at 12:03
undorvári!
A fajtád követet el a Magyarság ellen történelmi bűnöket.
Hidd el ti gyűlöltök,Mi pedig csak utáljuk az ilyeneket!
khm
2019-07-10 at 12:03
Követett el.
Bocs.
Hát, így van ez
2019-07-10 at 12:49
Ha az elmúlt száz évben a népesség – köztük a magyarok – ellen elkövetett kommunista mocskosságokat ma elkezdenénk felsorolni, egy év is kevés lenne ahhoz, hogy a végére érjünk.
Még valami, adalékképpen:
• A neomarxista, ultraliberális kommunisták alapfordulaton mindig hazudnak, nagy fordulaton pedig ölnek.
(lásd igazolásképpen: >>>>> 1919, 1956, 2006 …..)
Aztán még egy rövid idézet, mert többet tényleg nem érdemel ez a húgyagyú barom:
• Aki embernek hitvány, az magyarnak alkalmatlan. (Tamási Áron)