Magyarország továbbra sem kér a migránskvótából – húzta alá az Igazságügyi Minisztérium, miután az Európai Unió luxembourgi székhelyű bírósága csütörtöki ítéletében azt mondta ki, hogy nem teljesítette az uniós jogból eredő kötelezettségeit Lengyelország, Magyarország és Csehország, amikor megtagadta a nemzetközi védelmet kérelmezők áthelyezésére szolgáló ideiglenes mechanizmusnak való megfelelést.
Bár a történelem bennünket igazolt, mégis Magyarországot citálták bíróság elé. Különösen felháborító ez annak tükrében, hogy a 2015-ös “kvótahatározatokat” szinte egyetlen másik tagállam sem teljesítette maradéktalanul
– jelentette ki Varga Judit igazságügyi miniszter az Európai Unió Bíróságának ma kihirdetett ítéletére reagálva. Az Európai Bizottság 2017-ben csak Magyarország, Lengyelország és Csehország ellen indított eljárást, amiért nem voltak hajlandóak teljesíteni az Európába özönlő migránsok áthelyezésére vonatkozó határozatot. Pedig ekkor már egyértelműen látható volt, hogy a 2015-ös “kvóta-határozatokat” szinte egyetlen tagállam sem hajtotta végre teljes mértékben.
A Bizottság nyilvánvalóan diszkriminatív módon járt el, amikor kizárólag ezt a három tagállamot vonta eljárás alá. Ráadásul a fellépése okafogyottá is vált, hiszen a “kvótahatározatok” csak 2017 őszéig voltak hatályban
– jelentette ki Varga Judit.
Az ítéletnek nincs további következménye. Mivel a “kvótahatározatok” már régen hatályukat veszítették, nincs kötelezettségünk arra, hogy menedékkérőket vegyünk át
– hangsúlyozta az igazságügyi miniszter.
Az eljárás csak ártott az Európai Unió menekültügyi rendszerének, hiszen a migrációs krízist továbbra sem a menedékkérők kötelező átvétele oldja meg
– tette hozzá.
Mint ismert, az Európai Unió luxembourgi székhelyű bírósága csütörtöki ítéletében kimondta, hogy nem teljesítette az uniós jogból eredő kötelezettségeit Lengyelország, Magyarország és Csehország, amikor megtagadta a nemzetközi védelmet kérelmezők áthelyezésére szolgáló ideiglenes mechanizmusnak való megfelelést. Az Európai Unió Tanácsa 2015-ben hozott döntést arról, hogy Magyarországnak 1294 menedékkérőt kell átvennie; ezt a határozatot jogtalan döntés miatt az Európai Bíróságon Magyarország és Szlovákia megtámadta, de 2017 szeptemberében a bíróság azt a keresetet elutasította. Ezután a bizottság 2018 januárban beperelte Magyarországot, mert nem hajtotta végre a belügyminiszteri tanács döntését.
Forrás: MTI; Fotó: MTI
Átsferi
2020-04-03 at 11:25
Van egy sejtésem, amiben vakon hiszek, mert logikus. Ez az agg Soros fater érzi a közeledő véget -mármint a sajátjáét! – dühös is, hogy itt kell hagynia ezt az általa berendezett libsi világot, és bosszút áll.Nesztek, és ránk ömleszti az iszlám világ legalját. Nesztek Európa, dögöljetek bele! És a nyugati államok nem vigyáztak, bele is fognak dögleni. Már régen megkezdődött a vesszőfutásuk, Salvini bravúrjával még úgy ahogy kimászhatott volna Olaszország a gödörből, de a libsi olasz új generációnak nem kellett. /Az észt nem osztogatják kétszer! /
Hiába, Sorosnak a buzi kölyke is mérvadó a “politikában”, az agg vénembernél időnkét megszólal a telefon, és a meleg fiú parancsokat oszt a vonal túlsó végén: _Papa, most ezeknek, most azoknak fizess, most a pesti ellenzéknek, most a brüsszeli Orbán-fóbiásoknak stb.. Világossá vált -számomra legalábbis – hogy az egyrohamosabban alzhemmeres vénember már csak a lotyó fia szavára hallgat. Ez van Feleim, Honjaim!
Namond
2020-04-02 at 17:19
Lengyelország, Magyarország és Csehország beperelhetné az ítélkező bírókat.
aladin
2020-04-02 at 15:54
Ezért már többször irtuk, hogy ott kell hagyni az egész EU. kocerájt. Ezek csak fékezik az országok fejlödését, önáloságát. A balliberális banda erre azt mondják, hogy a belépést mi irtuk alá, ez igaz de nem ezt az EU.-t, irtuk alá, legyen ez már világos a barmok elött.
Károly
2020-04-02 at 15:16
Tisztelt Igazságügyi Miniszter Asszony!
Mi választók, már immunisakká váltunk, a brüsszeli aljasságok ellen!Azért van 2/3-a a Kormánynak, mert nem engedik csicskáztatni a magyar népet.
Köszönjük, és mindig számíthatnak a magyarok többségére is.
Ezt kívánja a Magyar Nemzet!
Toklász
2020-04-02 at 15:08
Ez a bíróság is szarosgyuri zsebében van. Az itéleten meg csak röhögni lehet, hiszen okafogyottá vált.
Vízöntő
2020-04-02 at 14:42
Most a cikk és az emlékezetem nincs összhangban. Mintha az Európai Tanács elutasította volna a kvóta lehetőségét – ahhoz egybehangzó döntés kellett volna – és Junckerék sunyin megkerülve őket a Belügyminiszterek Tanácsa elé vitték, ahol a minősített többség elég volt az elfogadásához!
Vagy tévedek?
Viszont a jelen ítélet előterjesztő főtanácsnokát és a döntésben résztvevő összes bírót én végig zongoráznám egyenként, melyiket ki jelölte (civil szervezet?) és kik támogatták, gyakoroltak nyomást az érdekében (civil szervezet?) stb.
Nem lennék meglepve, ha civil szervezetek lennének a porondon, meg Juncker felé elkötelezettség.
heman
2020-04-02 at 14:21
Asselborn a luxemburgi pénzmosoda főnöke osztja az észt ?
Ez még viccnek is rossz !!
NOmentum
2020-04-02 at 14:18
Valamilyen zugbíróság szerint hibáztuk? Jó, rendben. Következmény? Semmi.
Akkor migránsok, ide továbbra sem jöttök be, kvótaelosztással sem!
Namond
2020-04-02 at 13:57
Hát nem jól érti.
Ideiglenes jogcímen átvenni, aztán úgy járni mint szamár a fülével.
Azaz a Merkel terv részeként – amit Orbán lesöpört – hotspot legyünk, ahonnan a germánok munkaerőt válogathatnak.
Hát most ők a hotspot és nem találnak munkaerőt a hordában.
MM
2020-04-02 at 13:45
KI az EU-ból!
K
2020-04-02 at 14:04
Ki a rothadó korrupt EU-ból.
Bakonyi Gábor.
2020-04-02 at 13:42
Ha jól értettem az ügyet, akkor fél évre kellett volna átvenni migránsokat, aztán vissza kellett volna őket adni, hiszen az EU jogköre, amire hivatkoztak, csak ideiglenes áthelyezésre szólt, vagy még arra sem.
Az EU hatásköri túllépésekre hajlamos…
Egyszerű és magyar
2020-04-02 at 13:22
Látok egy új éles határvonalat a leendő EU és a leendő Európai Szuverén Államok Közössége között.
Lengyelország – Csehország – Szlovákia – Magyarország – Olaszország nyugati határainál.
5 éven belül fel fog merülni ennek a közösségnek a létrehozatala, mert az emberek, és a kormányok meg fogják unni, ezt a megkülönböztetett bánásmódot. Most már az alapító Olaszok is megtapasztalhatják azt a hihetetlen együttérzést, és segítséget, amire az EU-tól számíthatnak.
Ez a mostani helyzet élesen előhívta az EU vezetőinek azt az arrogáns felsőbbrendű és korrupt énjét amit soros nagyszerűen használ és kihasznál a céljainak az elérésére. Tulajdonképpen ő az EU elnöke, a bizottságok vezetője, az Európa tanács irányítója egy személyben. Az általa fizetett és foglalkoztatott szavazó és feljelentő gépek, a liberális média totális irányításával.
Leválni erről a gépezetről szükségszerű lesz, mert ellene dolgozik a normalitásnak, az élhetőségnek, az emberek komfort érzetének, ezért nem elfogadható, és nem élhető az a rendszer amit ez a világkormányt erőltető pénzügyi oligarcha csoport megálmodott magának, és az egyszerű embereknek.
DR FARKAS ZOLTÁN ELEMÉR
2020-04-02 at 13:09
Igy van
Torockó
2020-04-02 at 13:06
Jó, azt tudjuk, hogy az EU nem állam. Egy szupranacionális képződmény. Olyan, ahol nem működik a fékek és ellensúlyok rendszere, nincs (világos) határ a hatalmi ágak között (ismerjük el, hogy hatalmi ágak sincsenek, hiszen a deep state, a “nem létező háttréhatalom” uralma alatt áll minden. Tipikus, működésképtelen diktatúra.
Namond
2020-04-02 at 14:05
Brüsszel tele van sorosista és önjelölt “civil” szervezetek lobbistáival, média munkásaival.
Brüsszel nem tudja mi a demokrácia, mi a jogállam, nem véletlen, hogy nincs szabályozva, hogy lehet kötelességszegésért a bizottságot perbe hívni.
Döbbenet a luxemburgi bíróság visszaélése tisztségével, talán az sem véletlen, hogy a korrupt bíróság, a korrupt luxemburgban ülésezik.
(Luxemburg nem is lehetne tag az unióban hiszen feudális állami berendezkedésű.)
V4
2020-04-02 at 13:00
Inkább foglalkoznának a járvány hatékonyabb megállításával, a saját lakosságuk mentésével.
Ja, az nem megy…
K
2020-04-02 at 13:31
A legolcsóbb fertőtlenítő szer a 10%-os ecet aminek vegyi képlete majdnem ugyanolyan mint az alkohol-é és ugyanúgy fertőtlenít. Én még beleteszek egy kis csipetnyi sót, és tökéletesen fertőtlenít. Ez jó a járvány ellen, és szinte ingyen van.
K
2020-04-02 at 13:35
“V4”-nek:
Nem a járvány a téma, de a járvány elleni küzdelem hazánkban sokkal jobb mint a beteg liberális Európai Unióban.
Ha úgy látod hogy ez “nem megy”, akkor kancsal vagy.Menj vissza a liberális beteg 444-re.
Polgár
2020-04-02 at 12:58
Soros-bírák! Mikor lépünk már ki?
gyozo2018
2020-04-02 at 12:44
Ezek a tzetűk továbbra sem azzal foglalkoznak, hogy az eu-tagorsázgait segtségk, kiemelten pl. Itáliát a járvány elleni harcban, hanem büntetnek, reguláznak ott, ahol sem joguk, sem okuk.
Mária néni
2020-04-02 at 12:41
Aranyoskáim !
Ami luxemburgi és belgiumi a polcon az kiesik a kezemből,
mint a forró krumpli.
Cser Borbála
2020-04-02 at 13:47
Mária néni!
Az a baj, hogy van fedőnév is: made in EU. úgyhogy azt is tessék elejteni. Amúgy, Mária néni legalább tesz valamit. Én meg csak magyar árut veszek, de nem itt csomagoltat, hanem itt termesztetett. Ez a biztos.
K
2020-04-02 at 12:38
Az EU felvállalhatatlan:
Szerintem is felháborító az uniós bíróság ítélete.
Ezért én is egyetértek a fenti hozzászólókkal hogy a legjobb válasz az azonnali HUXIT.
nemzeti
2020-04-02 at 12:36
Hiszek egy hazában …..
Hiszek az Unió felrobbanásában.
K
2020-04-02 at 12:36
Felháborító az uniós bíróság ítélete.
Ezért én is egyetértek a fenti hozzászólókkal hogy a legjobb válasz az azonnali HUXIT.
Dobos László
2020-04-02 at 12:35
Kedves Miniszter Asszony! Nem felháborodni kell, hanem higgadtan leülni, összeszedni az összes használható nemzetközi jogászt, európai uniós jogászt/szakjogászt és leülni, és tételesen átnézni az összes nemzetközi egyezményt (első helyen az uniós, de az ENSZ-szel kapcsolatos egyezményeket is), amelyek nekünk nem tetsző, velünk ‘kitoló’ szabályokat tartalmaznak és részlegesen, ezen szabályok vonatkozásában és ezen szabályokat felmondani!!! Tehát nem az egész adott egyezményt, csakis azok nekünk nem tetsző rendelkezéseit. Aztán ezek után legyen brüsszeli jogász/politikus, aki fel tudja mérni, hogy akkor most mi (azaz Magyarország) éppen mi a Hadházy-t is ismerünk el magunkra nézve kötelezőnek és mit nem???!!!??? Ezen a végtelenségig el lehet vitatkozni, pereskedni, annyi baj legyen, hiszen nem az eredmény a fontos, hanem a tökölődés. Ezzel aztán bent is vagyunk meg nem is ebben a katyvaszban (azaz az EU-ban). (Magyarázatképpen: Hadházy = a hím ló (mén) hímtagja…:)))))), bocsi, ezt maga Hadházy hirdette meg ország-világ előtt!!)
Nahát
2020-04-02 at 12:35
Brüsszelnek erre persze van ideje és energiája, de a járványt előre jelezni, a megoldásban segíteni, arra nem volt, és nincs.
ágyeszbugyesz
2020-04-02 at 12:28
Mióta van az EU külügyminiszteri-tanácsi döntésének kötelező érvényű hatálya a tagállamokra. Ha valaki tudja árulja már el! Ha meg nincs, akkor meg semmilyen körülmények között nem hivatkozási alap bíróságon. Az ET is a hülyék gyűjtőhelye.
Edit
2020-04-02 at 12:26
Az uborka görbületével mi van? Ti nagyon ????-ok!
Bressa
2020-04-02 at 12:33
meg a boldogan élő csirkékről…
Ba
2020-04-02 at 12:48
Meg az ólban vidáman játszadozó levágásra váró malacokról?
Ezek is biztos a ceun végeztek értékes léggereblyéző diplomával.
csakafidesz
2020-04-02 at 15:11
Az uborka görbülete? Görbül kérlek, görbül, de nem eléggé.. Erről is a gaz Orbán tehet.
🙁
kgl33
2020-04-02 at 12:26
A joguralom intézménye egyre inkább a visszaélés eszközévé válik a szememben. Lehetetlen dolog, hogy idegen hatalmak jogászai ítélkezzenek felettünk! Merthogy aez EU nem vált az otthonunkká, elnyomó, idegen hatalomként viselkedik velünk. Nincs ennek jövője. Addig kell lépnünk, amíg még megtehetjük!
Bendéné Edit
2020-04-02 at 12:15
Nincs jobb megoldás, mint kilépni ebből a bűnszervezetetkezetből.
Bressa
2020-04-02 at 12:32
Luxemburgi ingyenélő piócák és heréltek! Mind el kellene zavarni kapálni!
Bendéné Edit
2020-04-02 at 12:14
Nincs jobb megoldás, mint kilépni ebből a bűnszövetkezetből.
Poppy
2020-04-02 at 12:13
Luxembur menjen a francba. Számoljon el azokkal a titkos bankszámlákkal, ahol a brüsszeli köcs…ballibsik gyűntik a mosott pénzeiket. Amúgy meg kuss, és laposkúszás komcsik.
Tuti
2020-04-02 at 12:11
nemar, mar megint EU….HAHAHA!!!!
ne nevettessetek mar!!!!HAHAHAHA…
nem tudok melozni…HAHAHA!!!!
Kisné Kati
2020-04-02 at 12:10
Nem kellene elgondolkozni már a kilépésről? Meddig tűrjük még a szedett-vedett liberál csürhe gyalázatos viselkedését? Ezek tudatosan tönkre akarják tenni az országunkat, mert nem vagyunk hajlandóak talpnyalók lenni.Van élet az Unión kívűl is.
Drazsen
2020-04-02 at 12:21
Amíg adják a lóvét, mert anélkül éhen döglenénk.
Drazsen
2020-04-02 at 12:49
Hát az a sok támogatást minek nevezed. Hiszen már levegőt sem tudunk venni EU támogatás nélkül. A mezőgazdaság meg kizárólag ezen támogatásokból él, egy mezőgazdasági termelő bevételének átlagosan 35-40%-a EU-s sámogatás ( SAPS-támogatás, zöldítés, tejhasznú szarvasmarha, fiatal gazda támogatás st…) Na, erre varrjál gombot.
Deplorable
2020-04-02 at 13:47
Hát, te tényleg agyhalott van. Több szt rád felesleges vesztegetni.
Fonzibá
2020-04-02 at 12:10
Sajnos ez az italét még vissza fog térni, amikor a költségvetési viták újraindulnak!
Ez ürügy lesz, hogy miért kurtítják a nekünk EU szerződés szerint járó pénzeket!
csakafidesz
2020-04-02 at 14:00
Pontosan! Ezért kell mielőbb kilépni az unióból!
1984
2020-04-02 at 12:04
Nincs semmilyen “migrációs krízis”. Dzsihád folyik Európa ellen és a mohamedán migránsok a katonák. És Brüsszel a dzsihádot támogatja.
Poppy
2020-04-02 at 12:14
?
DR FARKAS ZOLTÁN ELEMÉR
2020-04-02 at 13:08
Így van
Cser Borbála
2020-04-02 at 13:43
igaz.
Főn
2020-04-02 at 12:02
Amikor német és francia multik megzsarolnak egy kelet-európai országot a saját kormányaikon keresztül, akkor azt miért nem vizsgálja senki? Amikor a francia államhoz kötődő multinacionális cégek gyerekmunkásokat dolgoztatnak Afrikában, akkor ott miért nincsenek emberi jogok? Amikor a Néppárt elnöke (Donald Tusk) azt mondja egy videós interjúban, hogy “néhány politikus és néhány társadalom úgy viselkedik, mint egy vírus”, akkor az miért nem nevezik magyarok elleni rasszista bűncselekménynek?
Poppy
2020-04-02 at 12:15
?
Logikus
2020-04-02 at 11:58
Nem értem.: Ha minden ballib szerint annyira jó dolog, hogy migránsok jönnek, mert jót tesz a gazdaságnak, stb, de akkor miért nem akarják ezt a sok jót megtartani maguknak?
Rakovszky István
2020-04-02 at 11:54
Ki kell mondani, hogy Magyarország nem ismeri el az EU luxemburgi székhelyű bíróságának a hatáskörét magyarországi ügyekben. Ölelkezzenek a luxemburgi pincebogár külügyminiszterükkel‼
Ha még tovább pimaszkodnak, akkor ki kell lépni az EU-ból és megalapítani az “Európai Szuverén Szabad Nemzetek Szövetségét”!
Hamarosan többen lennének a tagjai mint az EU-nak.
egon samu
2020-04-02 at 11:53
Ezt a szennygócot amit Luxemburgnak neveznek el kell árasztani migránsok tömegeivel.
Asselborn elvtárnak biztosan tetszeni fog…
hivő
2020-04-02 at 11:47
Mivel a fontos dolgokkal nem akar
Brüsszel foglalkozni, igy keres
magának ilyen mondvacsinált
problémákat.Láthatoan nem a
rend és egészségmegőrzés
oldalára sorakozik fel ez a
brüsszeli gárda.Ez a V 4-k zaklatása
akárhogy nézzük is.
utálat
2020-04-02 at 11:45
Menjenek a jó k.rva édesanyjukba.
Nick Rivers
2020-04-02 at 11:45
Európai Gittegylet. A bajban sunnyogó f@szkalapokkal az élen KUSS LEGYEN!
Poppy
2020-04-02 at 12:09
?
Hannah
2020-04-02 at 14:00
Majd az olaszok felteszik az I Re a pontot, aztán lesz mivel foglalkozni az EU ban!
Poroszlai Róbert
2020-04-02 at 12:13
KÖSZÖNJÜK KEDVES JUDIT!