A digitalizáció és a mesterséges intelligencia korunk legnagyobb lehetősége, ugyanakkor legnagyobb kihívása is, amely érinti az igazságszolgáltatási rendszereket is – mondta Varga Judit igazságügyi miniszter kedden, Gödöllőn, az Európa Tanács (ET) magyar elnöksége keretében tartott igazságügy-miniszteri konferencián. A tanácskozást megelőzően újságírók előtt a miniszter arról beszélt, hogy az állampolgárok, vállalkozások jogosan várják el, hogy az igazságszolgáltatás, a hatóság minél gyorsabban, minél hatékonyabban intézze ügyeiket, éppen ezért az elektronikus szolgáltatások és lehetőségek tárházát itt is bővíteni kell.
Magyarország élen jár az igazságszolgáltatás digitalizációjában, az Európai Bizottság igazságügyi eredménytáblája is dobogós helyen említi hazánkat
– hívta fel a figyelmet Varga Judit. Emlékeztetett: az Európa Tanács 70 évvel ezelőtt olyan szervezetként jött létre, amely a tagállamok sokszínűségét, kulturális, történelmi hagyományait elismerve igyekszik a közös értékeket, az emberi jogokat előbbre vinni és megőrizni, és ebben a szellemben zajlik a keddi tanácskozás is. Varga Judit kiemelte, hogy minden tagállam a maga módján ad válaszokat a digitalizáció és a mesterséges intelligencia kihívásaira, azonban fontos olyan minimum sztenderdeket találni, amelyek később ezeket a rendszereket összekapcsolhatóvá teszik, hogy az állampolgárok egy határon átnyúló ügylet során se ütközzenek akadályba.
Hangsúlyozta: nagyon fontos az adatvédelem, a tisztességes eljárás és minden magas emberi jogi garancia betartása a digitalizációval, illetve szintén fontos, hogy a mesterséges intelligencia az igazságszolgáltatás területén milyen mértékben tudja átvenni az ember szerepét, és melyek azok a területek, ahol mindenképp meg kell tartani az emberi tényezőt. Közölte azt is, hogy a konferencián részt vesz az ET mesterséges intelligenciával foglalkozó ad hoc bizottságának vezetője, illetve a bíróságok együttműködésével foglalkozó bizottság vezetője is; ők a tanácskozás szakmai irányítását látják el. A miniszter kérdésre válaszolva elmondta: az IM célja, hogy egy egységes jogiszemély-nyilvántartással tovább lendítse a jogi versenyképességet Magyarországon, illetve az e-government helyett egyfajta m-governmentet, azaz mobil applikációkra épülő igazságszolgáltatási elérhetőségi rendszereket építsen.
Az Európa Tanács Miniszteri Bizottsága soros magyar elnöksége keretében szervezett legmagasabb rangú igazságügyi konferencián részt vesz Marija Pejčinović Burić, az Európa Tanács főtitkára, valamint 38 tagállam delegációja. Magyarország május 21. és november 17. között tölti be az Európa Tanács Miniszteri Bizottságának elnöki szerepét.
Forrás: MTI; Fotó: Varga Judit Facebook-oldala
Namond
2021-10-06 at 04:40
Kár, Jucika.
Magyarország az igazságos ítélkezésben és az ítélkezés gyorsaságában járjon élen.
Ebben tud tenni valamit?
Solaris
2021-10-05 at 17:25
Igazságszolgáltatás akkor lesz, amikor évente bezárnak néhány bírót, ügyészt,ügyvédet,politikust.
Addig digitalizélünk.
Nagyon köszi.
csakafidesz
2021-10-05 at 16:00
Zoltai Guszti 2021-10-05 at 11:22
Azzal nagyon egyetértek, hogy külföldiek külföldön ne árusítgathassák a magyar ingatlanjaikat. Pl. a volt Balettintézet hatszor cserélt gazdát, az egyik külföldi a másiknak adta el, és 20 évig senki sem lakta, használta az Andrássy úti épületet, csak seftelt vele. A ház elhagyottan, lepusztultan éktelenkedik a forgalmas és előkelő főúton, az operával szemben,
csakafidesz
2021-10-05 at 15:50
Bameg! Nem digitalizáció kell! Az kell, hogy ha egy kátrányos helyzetű fejjel lefelé beledob egy összevert lányt a vízzel teli aknába, akkor azt a bírónő nevezze gyilkosságnak és ne véletlen balesetnek tekintse! A lengyelek csinálják jól akik az ilyen bírókat és bírónőket párosával rúgják seggbe!
Vladtepesch
2021-10-05 at 12:06
Nem digitalizálni kéne itt, hanem az összes bírót és ügyészt alkalmassági vizsgálatnak alávetni és aki nem tud egy tucat logikai feladatot adott időn belül megoldani, azt azonnal kivágni, meg azokat is, akik érzékenyítésen részt vettek, továbbá bármilyen szervezetnek a tagjai (ideértve a “bírói egyesületet” is!!!).
Mert a logikai feladatok megoldása azt jelenti, hogy a figura TUD GONDOLKODNI!!!
Aki meg nem tudja megoldani a feladatot, az meg NEM TUD GONDOLKODNI.
Meg bevezetni az esküdtbíráskodást amerikai mintára.
Oszt’ ennyi.
Cukkerberg galaxis
2021-10-05 at 11:42
Ha élen járunk a bírósági digitalizációban moilyen lehet a többi?! Miért nem lehet hozzáférni a digitális aktákhoz?
gyozo2018
2021-10-05 at 11:39
” Bíróságok, épp csak hozzá tartozik. Nagyon faszán sikerült visszalapátolni a szart a lóba a Szegedi bírómaffiának.”
.
Gusztikám!
Szényi igazgató bácsi intézkedett:
-néhányat szétültetett
-mások figyelmeztetőt kaptak
-megint másokat áthelyezett
-megint másokat a mutató ujjával megfenyegetett
Aztán minden maradt a régiben. A kapcsolati háló pedig működik.
Ha nem én, akkor az, akit a helyembe állítottak.
Vagy a másik helyen, mondjuk, Pécsett, Kecskeméten is “tudják a dolgukat”?
Zoltai Guszti
2021-10-05 at 11:22
Király, a legnagyobb kibaszás a jurisztokráciával talán a gépi bíráskodás lenne…..meg egy törvény térkép amivel az átlag polgár is megértené, az ügyében mely jogszabályok relevánsak és milyen mértékben?
Azért én tudnék még pár talán fontosabb ügyet is mostanság….PÖLÖ:
1 Bíróságok, épp csak hozzá tartozik. Nagyon faszán sikerült visszalapátolni a szart a lóba a Szegedi bírómaffiának.
Komoly? Ez így marad? Értem én hogy bíróság független, de ahogy a pedó törvénynél leesett már, hogy fel kell a szankció alsó határát (éveket) emelni, hogy a bírók ne tudják a középmértékkel kedvezménnyel kiengedni őket a sittről meg jó magaviselettel, ugyanúgy kellene valami megoldás arra hogy mi legyen az egymást kimentő bírókákkal?
Valamit csak kellene tenni a Jurisztokrácia a jogászi kaszt ellen nem?
A Lengyelek bevezetettek egy szolgálati bíróságot ahol felelősségre vonják őket. Épp meg az EU-val a meccs miatta. Mi is elindulhatnánk egy másik irányon ha már a sors a kezünkbe adta!
Anno elbukott a korai nyugdíj. Hátha nem kell a lé, nem kell. Akkor talán induljunk el BTK -s irányban nem? Jobb nyugdíj nélkül a sitten enni a mákos tésztát a tiritarkában nem? Nekünk mellesleg sztem olcsóbb is. Sittes pl kap nyugdíjat?
A szegedi ügyben mindenkiről kiderült, hogy valamiben sáros. A legvégén az utoljára ítélkező Makói bíróról is kiderült, hogy kötődik hozzájuk. Nem kellene aut vagyonosodási és összeférhetetlenségi külső vizsgálatot tartani minden furán ítélő bírókánál?
a, Talán leszoknának a fura ítéletekről….
b, Előbb utóbb talán lenne egy marginalizált bíró aki el is ítélné őket…
Ebbe prüsszel se tud belekötni. Tessék itt a korrupciója meg az összeférhetetlensége,
Amúgy is érdemes őket két oldalról szorongatni. Nagyon okosan bebiflázták Alinskyt, meg Popókát na
kóstolgassák most ők is a fasz rossz oldalán.
2 Vannak itt bizonyos anomáliák szavazások kapcsán. Nagyon ügyesen betolták az ellenzéket pár helyre egy EU-s direkt joghézaggal….Talán illene javítani nem? Használjuk ki a hátrányunkat előnynek!
“Mo-n szavazáson csak olyan személy vehet részt aki, ért, beszél, ír, Magyar nyelven folyékonyan.”
Oszt’ csókoltassuk a Neandermüller 90 ezer romkocsmás senkijét , meg a semmilyen nyelven nem beszélő migriket,
3 Egyre többen szivárognak ide mindenhonnan. Talán illene egy komplex törvény csomagban gondolkodni!
A; Állampolgárság megadási moratórium 2/3-os törvényben 50 évre minimum!
I, Kivétel:
-Volt Magyar állampolgársága
-Mindkét szülőjének volt Magyar állampolgársága.
-Mind a négy nagyszülőjének volt Magyar állampolgársága.
Ezzel a határon túliak kikerülnének a körből.
De! Náluk sem automatikus, hanem mérlegelhető!
II;Kizáró okok I, es pontnál:
-1990 után elkövetett bűncselekmények bárhol!
– Mo-ról bárhol, bármikor tett, írt, készített ,mondott dehonesztáló kijelentéseket, anyagokat, lejárató videókat, írásokat.
– Ugyanez a Magyar népről annak kultúrájáról életmódjáról.
– Külföldi titkosszolgálat, hírszerző ügynökség tagja volt-kivétel ha az NBH írásban és komoly indoklással alátámasztva hogy milyen célra kéri a Belügy minisztertől, és titkosszolgálatokat felügyelő minisztertől.Vélemény egység estében adható csak meg!
– Tett bármilyen magyar ellenes cselekményt bárhol.
III. Eu-s állampolgárság szabályozása:
-Magyar állam jelentse ki jogszabályban, hogy tekintettel a 2015 -ös idegenrendésztei fiaskóra az EU-s állampolgárságot HOLNAPTÓL, csak akkor ismeri el ha:
– 2010 előtt már volt EU -s állampolgár
-2010 előtt mindkét szülőjének volt EU .s állampolgársága!
/Értjük mi hogy odazúdult egy rakat balfasz akiről senki se tudja hogy kicsoda és most egy lehetőséget látnak hogy utólag legalizálják a törvénytelent, de MO -ebben ugyanúgy nem vott partner ahogy a beengedésben sem.Épp ezért a felelősségből se kérne ha lehet. Migriket ne toljunk már ide EU-s újrapapírozással…./
B;Ideköltöző nyugatiak tulajdona.
I; A Magyar állam mondja ki alkotmányban , hogy kötelessége a Magyar tulajdon Magyar kézben tartása!
II,A Magyar kormány mondja ki: Külföldiek Mo-i ingatlanjai esetében az államnak elhalálozás vagy eladás esetében ELŐVÁSÁRLÁSI JOGA VAN!
Kivéve ha a vevő eleve Magyar állampolgár.
Külföldi tulajdonban lévő ingatlan nem örökölhető és idegeníthető el külföldi személy, cég kezébe! Kizárólag a Magyar állam adhat el külföldi kézbe, de a külföldi tulajdon tulajdonos váltásakor ismét köteles azt visszavenni.
III; A Magyar állam és kormány hozzon létre a visszavásárolt külföldi ingatlan vagyonnak egy Magyar Állami Ingatlan Alapot.És a Nemzeti földalap mintájára onnan csak Magyar állampolgár érdeklődők pályázhassák ki.
C; Miután nem tudjuk az ideköltöző nyugatiak milyen gondolkodásúak, talán illene szabályozni a letelepedésüket is nem?
I; Adott településen legyen egy maximális % a nem Magyar állampolgár letelepülőknek! Ne képződjenek külföldi enklávék! Nincsen önrendelkezési irány! Volt itt már elég Trianon! Idegen nemzetiségű területi tömbök ne képződhessnek! Különösen ne a határok mentén!
II, Mondjuk ki: politizálni Mo-n csak Magyar állampolgár politizálhat! Nincs külföldi párt, önkormányzat, szószóló, képviselő semmi. Ha idejössz akkor vendég vagy, nem bérlő pláne nem tulaj.
III, Pride miatt is, de fentiek miatt is mondjuk már ki hogy Magyar belügyekben külföldieknek tilos demonstrálni az országban…..! Egy valós társadalmi igénytől talán elvárható hogy legyen elég támogatója a TÁRSADALOMBAN!
Értem én hogy nyugatról ha kell, idelehet hordani 60 millió buzit is tüntetni, meg hollandot is meg németet is….
IV. Külföldi letelepedési engedélyének feltétele azonos a Magyar állampolgárság megadását korlátozó okoknál a II.-es pontban felsoroltaknál.Kivételek is ugyanazok.
V. Külföldi bármikor kiutasítható, ha az ország érdekei , kultúrája, törvényei, szokásai
elleni cselekményeket, nyilatkozatokat tesz, ír, terjeszt BÁRHOL!
Ha nem jó itt akkor nem jó itt…
Ugyanez kettős állampolgárok esetében lehetőséget teremtsen a Magyar állampolgárság visszavonására is.
VI; BTK -ba ütköző cselekmény aut kiutasítást eredményez.
VII; Mo-ról kiutasítani csak örökre lehet, előzetes biometriás azonosítás után! (És ugye ha egy Schengeni kiutasít az az összesre érvényes..!)
4; A bónusz track ugye….:) Állásfoglalás a Kúriától:
– Ugyan elárulnák az összes paraméterét annak HOGY MILYEN KURVA CSOMAGOLÁSBAN KUSHADNAK A HATÁRON TÚLIAK SZAVAZATAITÓL?
Mert a múltkor is sikerült roppant független mód elbaszni egy mandátumot Fidesztől olyan szabályra hivatkozva ami nem is létezett,Ha már elkezdtek törvény ellenesen jogalkotósat játszani (véleményem szerint akkor rögtön fel kellett volna oszlatni a kúriát, hiszen összemostak két hatalmi ágat ami szembe megy az Európai jogelvekkel ugye…) akkor ha lennének szívesek AZ ELGONDOLÁSAIKAT ÍRÁSBAN ÉS FŐLEG ELŐRE KÖZÖLNI ÉS AZT UTÁNA MÁR NEM MÓDOSÍTGATNI?
Csak mert 22 itt van a nyakunkon már nem? Vagy nem érdekes olyan jól állunk?
gyozo2018
2021-10-05 at 11:03
A liberális ügyészek-bírák elfogultságában is.