Több felvonásos adok-kapok alakult ki Varnus Xavér orgonaművész és Mérei Tamás csellóművész között annak kapcsán, hogy utóbbi a rendszerváltás előtt elkövetett szexuális zaklatással vádolja a közismert orgonistát. Mérei és tanúja bíróság előtt is hajlandóak lennének beszélni, Varnus viszont tagad, és lezártnak tekinti az ügyet. Húsz évvel ezelőtti könyvében viszont ő maga ecsetelte, hogy kamaszfiúk és -lányok elcsábítása valójában nem is megrontás, hanem teljesen természetes dolog.
Varnus az 1996-os Isten majd megbocsájt – az a mestersége című könyvében természetes dologként írt a kamaszokkal folytatott testi szerelemről. Az orgonaművész szerint a régi görögök, a zsenik, a szabadabban gondolkodó nyugati társadalmak és a legújabb pszichológiai kutatások is igazolják, hogy természetes, ha egy felnőttben szexuális vágy gerjed egy kamaszfiú vagy egy tinilány iránt.
A könyvben úgy fogalmaz, hogy a „megrontás” nyakatekert és avas jogi kifejezés, és azokat, a prűdöket kifigurázó komédiákat dicsőíti, amelyek hatására a nyugati világ többségében 14 éves korra vitték le a nemi kapcsolat korhatárát. Az is figyelemre méltó, hogy Varnus ezt nemi beavathatósának nevezi. Ugyanott azzal is érvel, hogy a legújabb pszichológiai kutatások egyértelműen elvetik az úgynevezett csábítási elméletet, hiszen minden emberben születésétől fogva adva van szexuális hajlama, amelytől semmiféle csábítással nem lehet eltéríteni. Ezt éppen Pion István slammer #metoo-közlése cáfolta meg a közelmúltban.
Varnus a könyvben érzékletesen meséli el, mit jelent számára felnőttként a bármilyen nemű kamaszok testi közelsége:
A szenvedély elragadtatása: hányszor és hányszor érezheti a fiatalember a vágyat, hogy hozzáérhessen egy kamaszlány puha, öntudatlanul alvó gyermekmelléhez, vagy befúrja a fejét egy érzéki és langaléta egyetemista fiú nyaka és válla közötti gödörbe! S hányszor simítják vissza, mennyivel többször, minthogy eltolnák maguktól! […]
Tudom-e még más füllel hallgatni Scarlatti szonátáit, mint akkor, azon a Bayeaux-i, gyertyafényes hangversenyen, amelyen balról egy tizenhat éves fiú, jobbról egy tizenhét éves lány – unokatestvérek – simogatták az esőköpeny alatt rövidnadrágos combomat az ódon püspöki palota udvarán, akárcsak egy reneszánsz, firenzei festmény kelt volna életre? Ha felidézném a történelemből mindazokat a zseniket, akik így éreztek, e könyv összes lapja nem lenne elegendő!
forrás: mno.hu
schwach emmi
2017-11-20 at 16:30
és mit szól ehhez Friderikusz, a dugótárs?
Schmidt Vilmos
2017-11-19 at 14:59
Ki mit vár “Káin-örököseitől”? Nem tudjátok, nem akarjátok felismerni őket?
Kéfa
2017-11-19 at 02:25
Hogy mit tesz két felnött ember a négy fal között az ő dolguk.
De a kamasz gyerekek nem felnőtt emberek! Jogilag sem.
Névtelen
2017-11-18 at 18:58
Hihetek a szememnek? Ilyen könyvet ki lehet adni Magyarországon?
P.S.
2017-11-18 at 14:43
Ez egy ocsmány proli buzi.
Az idősebbek emlékeznek.
A nagy magyar zeneművészek között hívtak egy urat fartúró Toszkanininek a hátamögött, de ő magánügynek tekintette nemi identitását.
Ez a Varánusz egy kártékony proli. Legyen bármekkora művész.
Anna
2017-11-18 at 14:22
Dorian Gray(guy) arcképe…
Pedofil Anti
2017-11-18 at 14:19
Mint a muszlin testvereiknél. Dettó
Vízöntő
2017-11-18 at 13:43
Varnus Xavér orgonaművész (a tegnapi cikkhez este írt hozzászólásomban elcseréltem a nevét, elnézést érte!) számára van egy rossz hírem, a Btk. viszont igen! Ráadásul a Btk. nem von ki egyetlen művészt sem a hatálya alól, tehát őt sem! Az erkölcsi normák, az emberek igazságérzete még keményebb. Az, hogy művész egy dolog, adottság, tehetség kérdése, az, hogy nagyon buta szintén. Ő ültette el ezt a pofonfát, joggal rázták meg, ne háborogjon miatta hiszen eddig olcsón megúszta, de nyugodt se legyen, a számlát még benyújthatják!
zsoti
2017-11-18 at 11:17
Jól tudom, hogy a Balettintézetből, a kollégiumból kitiltotta annak idején D.I.?
Jól tudom?
Volt oka erre?
Jól tudom, hogy volt oka erre?