Az már biztos, hogy százezren látogatnak ki a Formula–1-es Magyar Nagydíj júliusi futamára a Hungaroringre, ám a verseny jövője így sincs biztonságban, néhány héten belül dönteni kell a 2027-ben lejáró szerződés meghosszabbításáról – írja a Világgazdaság.
A Formula–1-es Magyar Nagydíj vasárnapi versenynapjára eladtuk az összes háromnapos bérletet, napi ülő- és állójegyet, vagyis nincs már több jegyünk. Ez összesen 100 ezer néző biztonságos belépését teszi lehetővé a futamra
– közölte a Világgazdaság érdeklődésére a Hungaroring Sport Zrt., amely azt is megjegyezte: az eladott jegyek 73 százalékát külföldi rajongók vásárolták meg. A lap azt írja: a vasárnapi jegyek egyébként már december elejére elfogytak – ilyen korábban nem fordult elő, a tavalyi futam versenynapjára áprilisban kelt el az utolsó.
Gyulay Zsolt, a zrt. elnök-vezérigazgatója a Nemzeti Sportnak azt mondta, régóta ígért fejlesztés a nagyobb befogadóképességű lelátó, és épp amikor eljutottak abba a fázisba, hogy minden adott lenne a felújításhoz, életbe lépett a beruházási stop. A stratégiai fejlesztési program részeként legalább elkezdték a közművek modernizációját, ennek keretében az ivóvíz-, a tűzivíz-, a szennyvízhálózat, az erősáramú hálózat fejlesztése, új hálózat kiépítése történik meg, valamint megépül a gyengeáramú alépítmény rendszere.
A Magyar Olimpiai Bizottságot is vezető olimpiai és világbajnok kajakozó az InfoRádiónak arról beszélt: február végéig kellene dönteni a 2027-ben lejáró szerződés meghosszabbításáról, amely magába foglalná a pálya felújítását is. Hozzátette: akár 50 ezer jegyet is el tudnának még adni a 2023-as futam napjára.
A Hungaroring Sport Zrt. azért van nehéz helyzetben, mert az elmúlt tizenkét évben ötször volt változás a tulajdonosi jogokat gyakorló tárcában vagy annak élén. Egyelőre Palkovics László lemondásával, illetve a Technológiai és Ipari Minisztérium megszűnésével az Energiaügyi Minisztériumhoz került, de még nem biztos, hogy ez lesz a végleges helye, a döntési mechanizmus pedig lelassult – írja a VG.
Ebben a helyzetben különösen is erős felhatalmazások kellenek, hiszen az idő szűk, és ha elszalasztjuk ezt az alkalmat, akkor bármi előfordulhat a mostani világban
– hívta fel a figyelmet a rádiós interjúban Gyulay Zsolt, azt is megjegyezve: már csak azért is fontos lenne a hosszabbítás, mert az indexálás, amely évente növeli a jogdíjat, jelentősen csökkenne, tehát nagyon sokat lehetne spórolni.
Forrás: vg.hu; Fotó: MTI/Czeglédi Zsolt
Veletek
2023-01-23 at 03:09
Amennyiben nem kapjuk meg tovább a lehetőséget, akkor is hasznosítható a pálya: rendszeresített bicikli, motorkerékpár, kamion, roller stb. versenyekkel nyereségessé tehető !
pampafu
2023-01-22 at 10:49
Ok. Du remélhetőleg magyar kézi győzelemmel, és továbbjutással.
Mária néni
2023-01-22 at 10:47
Idei a sport és a kultúra, vagyis a kikapcsolódás éve lesz.
Ma a Himnusszal ünnepelünk.
oshon
2023-01-22 at 08:21
Fel lesz ujitva es jo lesz a folytatas a Hungaroringen … nem SEMMI egy ilyen versenyt rendezni ! Itt romaniaban nehezen nyelik le hogy nekik miert nincs egy ilyen palyajuk , ami hiret vinne az olahsagnak a nagyvilagban … Persze itt is megszollalnak a senkihazi naplopok , nekik az jo ha semmi sem valosulna Magyarorszagon , hadd lagyen rossz minden … ne legyen semmi … na de fuuujjj a budosbe veletek budos magyargyulolo hazatlan dogevok !
Királytigris
2023-01-21 at 21:06
Fizessék a felújítást azok, akiknek ez üzlet. Az nem megy, hogy az állam fizet, a hasznot meg ki tudja kik kaszálják le!
László54
2023-01-21 at 17:58
Benne van a nevében utazó cirkusz. Mi kell az isten adta népnek “kenyér és cirkusz”a cirkusz már adott a többire még várni kell!! Magán vélemény, környezet károsító,nép hülyítő mutatvány de a lényeg a lóvé!!!!
Tények
2023-01-21 at 16:15
fontosabb dolog is van ennél manapság
lesi
2023-01-21 at 15:14
motor versenyt többre becsülöm jobban szeretem nézni mint a forma 1
Ungarn über alles !
2023-01-21 at 14:05
én csak a motor nélkül repkedő alkatrészeket díjazom az egész vándor cirkuszból …amióta a dísz-nigger cirkuszol, már az egésztől undorodom
ha jól emlékszem a tavalyi verseny előtt tárgyaltak a széria-menedzsmenttel, és akkor még ’30-as évek forogtak a határidőként (ha jól emlékszem)