Az iszlám gazdaságtanán alapuló pénzügyi szolgáltatások az elmúlt két évtizedben évente 10-12 százalékkal növekedtek – ez a szektorban kiemelkedő -, és mintegy 2,5 milliárd fontnyi tőkével rendelkeznek. Ezek működéséhez persze muszlim közösségre van szükség, amely elég nagy ahhoz, hogy tartós fogyasztói bázist jelentsen – olvasható a Századvég Migrációkutató Intézet elemzésében. Az iszlám pénzügyi és egyéb termékeinek a piacon való megjelenését a nyugat-európai országok egy része – mint például Nagy-Britannia – lelkesen, más részük – ilyenek Németország és Franciaország – vonakodva fogadta el.
A Migrációkutató Intézet elemzése szerint Nagy-Britannia álláspontja abban a meggyőződésben gyökerezik, hogy az iszlám finanszírozás hatalmas beruházásokat, fogyasztást és transznacionális piacokat jelent. Miután a nyugati országokban megjelenő iszlám bank a helyi piacba fektet be, vonzza a muszlim országok ügyfeleit, sőt, új piacokat nyit meg az iszlám világban az adott európai ország számára. A szigetországban öt, engedéllyel rendelkező, teljesen saríakompatibilis (az iszlám vallásjogi szabályozás szerint működő) bank működik, míg több, mint 20 olyan pénzintézet van, amely valamilyen iszlám pénzügyi terméket is kínál. Az iszlám gazdasági alapítványok tőkéje több, mint 500 millió font, a kamat nélküli kötvények (szukúk) összértéke pedig 35 milliárd font. Európában jelenleg 109 intézmény kínál iszlám gazdasági képzést, ezek 63 százaléka az Egyesült Királyságban működik.
Az iszlám közösség, az iszlám bank és a helyi üzlet közötti kapcsolat tovább illusztrálható Németország példáján keresztül, ahol az Al Baraka Turk, az Al Baraka Banking Group török leányvállalata Európában elsőként elindított egy digitális iszlám banki szolgáltatást a berlini székhelyű Fintech Solaris Bank AG-vel együttműködésben. Ezt a saría-kompatibilis szolgáltatást – amelyhez olyan, nem banki szolgáltatások is kapcsolódnak, mint például az imaidő-emlékeztetők – 5 millió muszlim használja Németországban. A halal – azaz az iszlám vallásjogi előírásoknak megfelelő – termékek globális piacának forgalma 2025-re várhatóan eléri a 739,59 milliárd dollárt a Grand View Research, Inc. jelentése szerint. A halal termékek legfőbb előállítói és exportőrei az Egyesült Államok, Brazília, Hollandia, Kína és Németország. A halal élelmiszerek legnagyobb globális előállítója a Nestlé (Svájc), amely évente több, mint 3 milliárd dollárnyi terméket értékesít iszlám országokban.
A franciaországi halal élelmiszerpiac francia források szerint 5,5 milliárd eurót tett ki 2010-ben. Évente 400 000 tonna halal húst értékesítettek, s a különböző agrárgazdasági vállalkozások – mint például a Socopa, a Doux, a Duc, a Soviba vagy a Charal –létrehozták halal részlegüket. A kereslet évente 10–15 százalékkal nő. A piac a szakosodott márkák (Isla Délice, Medina Halal) és a mega-agrárvállalkozások között oszlik meg, amelyek halal termékeket (Fleury Michon, Nestlé) és saját márkákat vezetnek be. A holland halal piacot 2013-ban 2,7 milliárd euróra becsülték. A vezető cég a Pure Ingredients, egy holland vállalkozás, amely fagyasztott halal élelmiszerekre és snackekre specializálódott. A vállalkozást Wout van Eeuwijk kereskedő és szupermarket-tulajdonos hozta létre 1993-ban Mekkafoods néven. A céget 2014-ben átnevezték Pure Ingredients-re; Hollandiában, Németországban, Belgiumban és Franciaország egyes részein több, mint 30 fagyasztott terméket kínál. A fogyasztókat, akiknek 50 százaléka nem muszlim, az alacsony ár és a kínálat vonzza.
A Global Islamic Economy 2016/17 becslése szerint a muszlimok részéről a ruházatra fordított kiadások 2021-ig elérik a 368 milliárd dollárt. A folyamatosan növekvő keresletet a nagy márkák mellett kisebb európai divatcégek, mint például a Gulshaan (Franciaország), az Al Mara Scarf (Németország), és az Under-Rapt (Egyesült Királyság) is megcélozták. A nagy márkák közül a Nike 2017 végén jelentette meg „Pro-Hijab” kollekcióját. A DKNY, a Zara, az Oscar de la Renta, a Dolce&Gabbana, a Jenny Packham és a Mango szintén részesedni kívántak a bővülő muszlim keresletből. A muszlim nők számára tervezett kollekcióikat először Ramadán hónapjára időzítve dobták piacra, s ezeket olyan viszonteladók, mint például a Net-a-Porter és a UNIQLO is elkezdték értékesíteni. A kínálatot később állandósították, és az év más időszakaiban is új kollekciókkal jelentkeztek. A saríakompatibilis ruházatot később átcímkézték, s a „szerény elegancia divatja” néven igyekeznek megszólítani nem muszlim európai hölgyeket is.
Az iszlám pénzügyet, az élelmiszer- és divatipart a vallásjog szabályozza, mert a gazdaság, a pénzügy és az öltözködés a saría részét képezi. A nyugat-európai országok ellenben nem félnek attól, hogy engedélyezzék és profitáljanak ezekből az ágazatokból. A saría azonban életmód, amelynek profithozó elemei nem választhatók le azon etikai, társadalmi és politikai aspektusairól, amelyek tagadják az európai életmódot és az értékeket. A saría-kompatibilis árucikkekből és szolgáltatásokból profitáló cégek számára a társadalmi kohézió felbomlása nem jelent visszatartó erőt. A növekvő profitot pedig csak a folyamatos migráció garantálja.
Forrás: Századvég Migrációkutató Intézet; Vezető kép: Medium.com
Atosz
2019-02-02 at 16:29
Màr megkezdődott az iszlamista terrorista invàziò nyugaton ès ezt màr senki sem àllithatja meg csak hàborùval!!!!!
Naprózsa
2019-02-02 at 18:39
Sajnos így van, kedves Atosz. De ideje nekünk és Kelet-Európa állandóan kifosztott, beáldozott népeinknek végre ebből a vallási polgárháborúból kimaradni. S nyugat-európaiak végre megtudják milyen az amikor megalázzák őket, amikor harcolniuk kell a puszta életben maradásukért.
Mert eddig csak ők terrorizáltak és lenéztek, kifosztottak másokat.
Ami háborújuk volt, csak egymásközt marakodtak, de sohasem ártatlan elszenvedőként mint mi akárhányszor.
Ilona
2019-02-02 at 14:13
“A növekvő profitot pedig csak a folyamatos migráció garantálja.”
Ezért tesznek meg sajnos mindent azok, akik a keletkező profit döntő részét zsebre teszik, hogy a migráció folyamatos legyen Európában.
A multiknak, bankároknak a profit a lényeg az európai fehér ember nem számít, és az sem mi lesz a klasszikus európai kultúrával. Eddig az látható, hogy a fehér emberek tartják el a döntő többségében segélyből élő halal termékekre vágyó muszlimokat.
A migráció növekedésével fokozódni fog az európai fehér dolgozó emberek kizsákmányolása, elszegényedése, hiszen a muszlimok közül nagyon kevesen dolgoznak, alig tanulnak, de vágyaik, követelőzéseik az európai életszínvonalra azok szinte kielégíthetetlenek.
OVA
2019-02-02 at 12:59
Mert a BÓTNAK menni kell!
Naprózsa
2019-02-02 at 12:55
Hogy nem szakad rájuk az ég! Etetnek megint minket egy újabb dajkamesével. Eddig az volt a hazugság, hogy szír agysebészek majd fellendítik az európai ipart. Aztán meg azt, hogy majd ők ápolják az időseket.
Miután ezt már az elmegyógyintézet kutyájának a bolhája sem veszi be, most ezt fogjuk hallgatni, hogy a sharia meg ez a sok lepedős kísértet mint itt a fotón többletfogyasztása mennyire fellendíti az európai pénzügyi és egyéb ipart?
Tehát ezért kell betelepíteni ezt a sok lusta dögöt, mert fogyasztanak?
Miért, ha Arábiába maradtak volna, most pucéran rohangálnának tán? Oda is kellene halal kosztot exportálni nekik, hisz otthon sem dolgoztak, meg ezt a szemeteszsák lidércmaskarát is megvennék a saját hazájukban is ugyanúgy.
Ezzel a muszlim igénytelenséggel éppenhogy a színes soknemzetiséges Európát sekélyesítik el.
Most már csak két dolgot kell eldöntenünk ennek az új hazudozásnak kapcsán: A Bilderberg emberei hülyültek-e meg ennyire, hogy elhiszik a saját, hajánál fogva előrángatott hazugságaikat, vagy a belterjes gőgjükben azt képzelik, hogy mi buggyantunk meg annyira, hogy bevesszük?
Egyre erősödik a gyanúnk, hogy a háttérhatalom már nem a régi. Ez az új nemzedékük már – elnézve a kiválasztottjai degeneráltságát – már nem képesek felmérni mit csinálnak.
Károly
2019-02-02 at 12:37
Sajnos a nőknek teljesen mindegy, kitartja el őket, csak sok vagyonnal, pénzzel rendelkezzen az illető férfi!
Mindig szerettek a zsírosbödön közelében lenni, magyar viszonylatban 1945 – től napjainkig.
(Azért reménykedünk, létezik még pár, tisztelet a kivétel)
Trumpforpresident
2019-02-02 at 10:53
Szerintem önmagában azzal nincs gond, hogy mohamedánoknak tetsző termékeket forgalmaznak mindenféle cégek. Legyen az ruha, pénzügyi szolgáltatás, akármi. A baj, hogy a tömeges, mohamedán beözönlésnek semmi nem állja útját, sőt, a brit állam valósággal tenyészti őket. Nagyon sokan nem dolgoznak, nem is fognak. Futószallagon gyártják a gyerekeket (mondjuk, ezt mások is megteszik Angliában, a teljesen elhibázott támogatáspolitika miatt). A nagy részük legalbbis passzív terrortámogató, ha nem is terrorista. Mohamedán tízezrek látogatnak halálmecsetekben halálprédikétorokat. Teszik ezt nyíltan. Titkot sem csinálnak belőle, hogy az EU- ban a hatalomátvétel a végcél (most függetlenül attól, hogy úgysem tudnák működtetni). A mohamedán tobbség nyíltan ellenségként tekint mindenrem, ami nem iszlám.
Na ezekkel van a baj.
Bajnóczi Klára
2019-02-02 at 11:16
Sajnos ez pontosan igy van és ez nagyon-nagyon nagy baj!
Szathmári Veronika
2019-02-02 at 10:30
Ez a kígyó már saját farkát harapdálja – de előbb elnyeli a világot amelyből él.