Az Európai Unió valamennyi tagállamának összefogása helyett akár huszonöt tagország együttműködésével is létre lehet hozni a koronavírus-világjárvány utáni helyreállítást szolgáló hétszázötvenmilliárd eurós alapot – mondta Manfred Weber, az Európai Néppárt (EPP) európai parlamenti (EP-) frakcióvezetője csütörtökön, utalva arra, hogy az uniós költségvetés Magyarország és Lengyelország vétója miatt késésben van; a két állam tiltakozásának oka, hogy a források elosztását az EU vezetői homályos jogállamisági feltételekhez kötnék. Weber hangsúlyozta: nem Orbán Viktor elítéléséről van szó, hanem egy semleges jogállamisági mechanizmus bevezetéséről, és nem Magyarország vagy Lengyelország ellen foglalnak állást, hanem az igazságszolgáltatás függetlensége és a sajtó szabadsága mellett. Az EPP frakcióvezetője ugyanakkor nem túl burkoltan megfenyegette a magyarokat és a lengyeleket azzal, hogy ha a két vétózó állam miatt nem sikerül elfogadni a büdzsét, január 1-jétől az éppen Magyarországnak és Lengyelországnak igen sok támogatást biztosító kohéziós alapokból sem lehet lehívni mind a betervezett összegeket. Weber szerint a Fidesz EPP-tagságának ügyében döntő fontosságúak a következő órák és napok.
Manfred Weber egy Berlinben szervezett online sajtóbeszélgetésen kiemelte: mindenkinek tudnia kell, hogy a megerősített együttműködés nevű eljárás révén nincs jogi és technikai akadálya annak, hogy huszonöt tagország hozza létre a hitelekből és vissza nem térítendő támogatásokból álló, NextGenerationEU (NGEU) nevű alapot.
Ez ugyan politikailag nem kívánatos, de természetesen elindult már a gondolkodás arról, hogy mit lehet tenni, ha a december 10-én kezdődő EU-csúcson az ideológia a realizmus fölé kerekedik, és így nem sikerül a huszonheteknek együtt megteremteni az NGEU-t
– mondta Weber. A tagországi állam-, illetve kormányfőket összefogó Európai Tanács értekezletének egy további témájával, a 2021-ben kezdődő hétéves időszakra szóló EU-s költségvetéssel (MFF) kapcsolatban kiemelte: amennyiben Magyarország és Lengyelország felelőtlen tevékenysége miatt nem sikerül elfogadni a költségvetést, január 1-jétől az éppen Magyarországnak és Lengyelországnak igen sok támogatást biztosító kohéziós alapokból sem lehet lehívni mind a betervezett összegeket.
Az MFF és az NGEU elfogadásának kockáztatása játék a tűzzel, és nagyon súlyos következményekhez vezet
– jelentette ki a bajor Keresztényszociális Unió (CSU) politikusa. A budapesti és a varsói vezetés által kifogásolt jogállamisági mechanizmusról elmondta, hogy a fő közös cél a jogi, jogállamisági kérdések depolitizálása, kivonása a pártpolitikai vitákból. Ezért alakították ki a mechanizmust úgy, hogy az EP-nek ne legyen szerepe benne.
Nem az EPP-nek, a szociáldemokratáknak vagy a zöldeknek kell pártpolitikai vitát folytatni arról, hogy működik-e a jogállam, szabad-e a sajtó és független-e az igazságszolgáltatás
– mondta Manfred Weber, aki hozzátette, hogy Németországban senkinek sem jutna eszébe az ilyen kérdéseket a Bundestagban megvitatni, hanem mindenki menne rögtön Karlsruhéba, a szövetségi alkotmánybírósághoz.
Ilyen megoldás szükséges EU-s szinten is; az Európai Bizottság készítsen alapos elemzést, az Európai Tanács hozzon döntést, a döntéssel elégedetlen tagállam pedig forduljon az Európai Unió Bíróságához
– fejtette ki Manfred Weber. A politikus hangsúlyozta:
nem Orbán Viktor elítéléséről van szó, hanem egy semleges jogállamisági mechanizmus bevezetéséről, és nem Magyarország vagy Lengyelország ellen foglalunk állást, hanem az igazságszolgáltatás függetlensége és a sajtó szabadsága mellett.
Manfred Weber kiemelte, hogy a következő napokban ebben a szellemben kell folytatni a vitákat, nem valaki ellen, hanem valami mellett kell érvelni. Mindezzel összefüggésben arról is szólt, hogy a Fidesz EPP-tagságának ügyében döntő fontosságúak a következő órák és napok.
Forrás: MTI/PS; Fotó: MTI/EPA/Patrick Seeger
K
2020-12-03 at 18:04
A hozzászólásokat olvasva szinte mindegyikkel egyetértek, de:
1 év négy hónap múlva országgyűlési képviselőválasztások, és az Európai Unió és Soros György elárasztja pénzzel az ellenzéket, és a vízcsapból is az ellenzéki rágalom fog folyni (már most is az folyik).
Dönteni és lépni kell, és hatékonyan.
Lehet nem dönteni, és nem lépni, de bármilyen variációnak meg lesz a következménye.
Remélem győz a FIDESZ.
A liberális ellenzékre nem lehet szavazni, Soros és az EU pénzeli őket, és az ő javukra fognak lépni.
Ühüm
2020-12-03 at 18:01
Ezek tényleg nem ismerik a magyarokat. Titkosszolgálat, kormanypuccs, migráns invázió, bármi, a magyar annál inkább ellenàll, ha az önrendelkezését fenyegetik. Minél jobban tàmadnak, annàl jobban összezàr a szabadsàgharcos vérünk. Idióták
Tények
2020-12-03 at 17:57
amikor az ész nem tűri a hajat. Lásd Weber
A vízfejűen születetteknek is ilyen kevés haja van
XXI. századi híradó
2020-12-03 at 17:54
Weber elvtársat már rég megvették kilóra.Ne csodálkozzunk kissé szentimentális,agyalágyult megnyilatkozásain.Üsse csak a vasat,majd rácsap a kezére is.Node.A többség az EU arénában
hözöng,de a szekér megy tovább.A gyeplö most nem a libsik kezében van.Kitartás.Hajrá Fidesz.
Vízöntő
2020-12-03 at 17:39
Gyenge duma egy pártvonalon feltört bajor kishivatalnoktól (felnőni soha nem fog).
Orbán Viktor már hetek óta pontosan tájékoztat a lépéseinkről és a hatásaikról.
Verik magukat hogy nem lesz költségvetés?
Nem a fenét, szabályozva van, ha nem lesz elfogadva akkor az ez évi csúszik tovább, vagyis lesz, csak a 2020-as számokkal!
A másik, a fene nagy segítség, amit az ellenzék a Dobrev házaspárja vezetésével azzal siratott, hogy az ország Orbán vétója miatt rengeteg pénztől esik el. Igaz, nem tették hozzá pofátlanul hogy az nem ajándék, de lényegtelen mert így sem az. Az hitelből lett volna, ráadásul az egészért (a nem fizetőkért) vállalt kezességgel!
Nélkülünk csinálják meg? Nekem tetszik, nincs kezesség másokért!
Orbán Viktor vázolta, minden helyzetre felkészültek, a kassza feltöltve, két évig biztonságban vagyunk a gazdaság felpörgetéséhez!
Közben most megjelent Soros az örök kötvényével megint, de most kettőnk kizárása mellett házal vele, de az előző 0,5%-os kamat már mintha 2 felett lenne!
Mindezekre figyelemmel Weber úr, ilyen ötletekkel se fenyegetni, sem megijeszteni nem tud, de ha a jogállamiság kötelező kritériumait mi összeállítjuk, Ön meg elfogadtatja az EU intézményeivel, akkor némi elismerésre joggal fog igényt tartani!
A vélemény- és sajtószabadságot meg, ha tényleg komolyan akarja, Merkel kancellárján kérje számon, Németországban!
#free tagállamok
2020-12-03 at 17:38
Európai Unió 2020:
Holnap becsönget a szomszéd, hogy hitelt szeretne felvenni a nevemben, a törlesztőrészleteket persze én fizetem. Ha ebbe nem megyek bele, akkor a szomszéd eladja a családomat, szétveri az autómat és kirúgat az állásomból.
Ha engedek a szomszéd zsarolásának, akkor viszont le kell bontanom a kerítésemet/falaimat és a szomszéd kénye-kedve szerint börtönviselt terroristákat kell befogadnom a házamba, megkockáztatva hogy megerőszakolják és legyilkolják a családomat. De még ez sem elég, a szomszéd fogja megmondani, hogy melyik pedo’ LMBTQ aktivista fogja megtanítani a szexet a gyerekeimnek.
És aki azt hinné, hogy túloztam, nézze meg Nyugat-Európát és láthatja, hogy ott ez már tökéletesen megvalósult.
Ehetetlen Odó
2020-12-03 at 17:36
Moliére:
A Partium még megy. Óriási beruházások zajlanak a magyar-magyar határ túloldalán, ott még nem oláhosodott el minden, bár minden cigóbb, mint nálunk, mert azért a román hatás érvényesül, de beszállítói szinten még kézben tudják tartani a németek a termelést. Komplett autó gyártását már nem viszik oda, az a terep marad a csigazabáló nyugat-román Renaultnak…
moliere
2020-12-03 at 17:29
Nem csoda, hogy a szocialista és szocibérenc politikusok elvadulnak, ha hallanátok, hogy milyen hangot engednek meg maguknak Amerikában…. Most olvastam, hogy Boris Johnson gratulált Bidennek, amire az volt a válasz, hogy “nem felejtjük el soha, milyen rasszista megjegyzést tett Obamára”.
Azt mondta Boris, hogy “hát, Biden utálja”. Erre egy demokrata: “ha azt hiszi , hogy Biden utálja, hallania kéne Kamala Harrist”.
Egy demokrata a kampánystábból megadta a hangot: “gratulált? Ez az alakváltó csúszómászó most helyezkedik. Nem felejtjük el Obama rasszista letámadását és azt hogy hogy nyalta Trump talpát”
Csak hogy miről van szó, ezt mondta nagyjából Boris Johnson:” Obama szégyen szemre eltávolította Churchill mellszobrát az ovális irodából. Amúgy érthető, hiszen köztudottan gyűlöli a brit birodalmat, amit annyira védelmezett Churchill, de mivel félig-meddig kenyai, nyilvánvalóan gyűlöli”. Végül is tényleg nyilvánvalóan rasszista nyilatkozat egy olyan Amerikában, ahol kezdeményezik, hogy ha a “fekete” szót negatív kontextusban használod, akkor bizony bíróság elé állsz. Betiltják az egyetemeken és a tudományos munkákban a “fekete” szó használatát, ha az nem elég egyértelműen pozitív kontextusban szerepel. Például más szót kell kitalálni a zsarolás helyett, mert a “blackmail” szó nagyon rossz színben tünteti fel a N. I. G. G. E. R. T.
Kerekferke
2020-12-03 at 17:24
Mi az “…inapamacs”
a fejin neki?!
Ehetetlen Odó
2020-12-03 at 16:59
Milyen bolsi dumája van ennek a kis nímandnak… az ötletét amúgy támogatom: csinálják meg nélkülünk az örökjáradékos békekölcsönt, nekünk nem hiányzik.
Naprózsa
2020-12-03 at 16:43
Valamit nem értek. Szóval Veber azzal fenyeget bennünket, hogy ha megvétózzuk a jogállamisághoz kötött pénzfelvételt, akkor nem adnak a közösből…
Aha.
Viszont ha nem vétózzuk meg, akkor meg jogállami alapon nem adnak a közösből.
Vagyis nekünk osztán oly mindegy, hogy milyen alapon nem adnak a közösből.
Úgyhogy, te agyzsugorodott majom, minek hódolnánk be, ha se így se úgy nem kapnánk a közösből? Viszont nem is kell másoknak ajándékba adni, ezzel feneketlen migránseltartára elkótyavetyélni a hitelt, megmarad a saját fejlődésünkhöz, ha egyedileg csak magunkra veszünk fel.
Hát, most aztán nagyon meg vagyunk ijedve!!!
nemzeti
2020-12-03 at 16:40
Most akkor mi van a csehekel ? Akár szlovákokkal.?
Ja persze ők a “Kis-Antant részei” ha már nagypolitikáról beszélünk.
A V4 az kispolitika. Amennyiben nagy dolgokról kellene dönteni már
nincs egység.
S azokkal szlovénokkal akik váltig hangoztatják Magyarország igazságát.
Salvini küldött-e már buzdító üzenetet legalább,annak ellenére,hogy az Ő
pénzüket is vétózzuk.
Na de azért Hajrá Fidesz ! Hajrá Magyarok!
Tudományos libsizmus
2020-12-03 at 16:34
Pont nálatok kerekedik felül az ideológia a realizmuson, te bűvös vadász.
Meg hát ugye arról ne is beszéljünk, hogy néz már ki a német “sajtószabadság”, te szerencsétlen.
nemzeti
2020-12-03 at 16:29
Sajnos közelről látom azoknak a helyzetét akik a Bosch-ból
és társaiból élnek,azaz van meg a betevő falatjuk.
Azért viszont,hogy ez így van a magyar kormányzópárt is felelős.
Akik nem egy Ikarus,nem egy Csepel művek, Ganz-Mávag stb újra felvirágotatását indították el az elmúlt évtizedekben,a mai elvárásoknak
megfelelően.
S hogy nem működnek a cukor és konzervgyárjaink. Jaaa. Nem kell annyi cukor? Dehogy nem ! A baráti keleti és trópusi országok dollármilliókkal fizetnének érte.
De könnyebb letenni egy külföldi nagyvállalat alapkövét mint egy magyarét.
Szar van a palacsintában polgártársak.
Mátyás
2020-12-03 at 16:17
Egyre nyilvánvalóbbá válik, hogy az európai unió demokratikus értékei nem léteznek. Addig tart a demokrácia, amíg mindenki a háttérhatalom terveinek megfelelően nem cselekszik.
nemzeti
2020-12-03 at 16:16
Ez most egy nagyon szarhelyzet. A kilépés hosszadalmas.Az ügyek pedig
most vannak itt.
Azaz maradunk a seggünkön.
Német extraprofit? Hát az van.
Német autógyárak azok is vannak,de mennyire,hogy vannak.
Azt próbálja ma Magyarországon a Fidesz kormány megtenni,hogy nem
öleli ezentúl a keblére a német gyáriparosokat.
S netán bejelentenék,hogy közelebb van Bukarest mint Budapest.
Annak a 2020-2021-es azonnali következményeit a Fidesz nem tudná lenyelni.
2022-pesdig eljönne a végóra mint Szájer Józsinak.
moliere
2020-12-03 at 16:08
A Benes-dekrétumok alapján magyar földeket vettek el, hogy Pozsony környékén olcsóbban épülhessen út. 2019-ben! Megtalálták, hogy ezt még lehet alkalmazni. Nem is tudom, hogy bizonyították, hogy magyar a tulajdonos. Szerintem az EU-ban nem is jogszerű nyilvántartani, hogy milyen nemzetiségi egy tulajdonos. Szerintem az alapvető emberi jogokba, helsinki alapokmányba, Ensz-kis és nagy lófz.szba és talán még a kínai népi alkotmányba is ütközik. De nem Szlovákiában, ahol ez alapján elvettek földeket. Oké, irány Strasbourg! Strasbourg is döntött: a szlovák állam jogszerűen járt el!!! A strasbourgi bíróság EGY SZLOVÁK BÍRÓVAL volt képes dönteni a magyar tulajdonos szlovák állampolgár kontra szlovák állam ügyben. Az Európai Unióban a jogállamisági normák olyan mélyen vannak, hogy ha ugyanez megtörténik az Orosz Föderációban, abból médiabotrány és végül Legfelsőbb Bírósági közbeszólás, vagy egyszerűen hatalmi semmítés következne. De ott ilyen pofátlanságot nem tudok elképzelni, mert Putyin tudja, hogy a soknemzetiségű országban rendnek kell lenni, nem szabad hivatkozási alapoknak terjedniük nemzetiségi alapú elnyomásról, így is több a góc, mint kéne. Tehát az EU egy nagyon rossz vicc, nincs mit komolyan venni rajta, igazán csak az eladott lelkű vagy idegen szívű tollforgatók, billentyűszolgák ünneplik, meg a buta konzumidióta tömeg. A gondolkodó ember szemében már rég lebukott.
Jakab Csaba
2020-12-03 at 16:03
A nagyfőnök tudja mikor kell kilépni. Egyelőre nix ugri-bugri. Meg kell várni, amíg minden önálló gondolkodásra képes ember számára nyilvánvaló lesz, hogy kikkel állunk szemben.
Szerintem csak akkor lesz esélye a kilépésnek, ha Salvini végre át tudja venni a hatalmat Olaszországban, és ők is kilépnének velünk és a lengyelekkel együtt.
moliere
2020-12-03 at 15:59
Feltenném a kérdést, hogy mennyire kivitelezhető szakmailag, hogy megfogalmazzák, miért is nem kap Magyarország az alapból? Arra gondolok, hogy jogilag hogyan lehet megindokolni egy olyan megkülönböztetést, aminek nincs igazán rögzített törvényi vagy bármilyen szabályozása. Mi az a jogállamisági norma, amit megsértettünk? Melyik fejezet, szakasz, bekezdés? NINCS ILYEN! Meg is lennék lepve, hiszen vagy volt ilyesmi a belépés előtti “jogharmonizáció” idején, de akkor meg már régóta harsognák, hogy melyik “harmonizált” cikkelyeknek nem felel meg az alkotmányunk például. Vagy pedig nem volt, ami azért nem lep meg, mert végül is a csehek s a szlovákok simán bemasíroztak az EU-ba, úgy, hogy a “jogállamisági normák” nem igazán inognak meg a Beneš-dekrétumok alatt, pedig azok nem pusztán “finom hiányai a fékeknek és ellensúlyoknak”, hanem MA 2020-BAN ÉLETBEN VANNAK A KOLLEKTÍV BŰNÖSSÉG ELVEI AZ EURÓPAI UNIÓBAN, általuk. Ezen a ponton is leszögezhetnénk akár, hogy nincs is miről beszélni, nincs itt szó jogról, jogállamról. Éppen most jött el a pillanata a renegát cseh és szlovák hozzáállás kapcsán, hogy finoman megpengessük a jogállamiság normáit benesi tekintetben is. Jól reagálna rá Weber? Aki a CSU részéről olyan szavazók milliói kegyéből élhet meg, akiknek ez még mindig gombóc a gyomrukban.
De csak maradjunk annyiban, hogy ezt a követelményt elég nehéz lesz megfogalmazni. Összességében egy nem létező szabály betartását várják el tőlünk. Az is elegáns lenne, ha mondjuk azt mondanánk, hogy megcsinálunk bármit, amit kérnek, de a német nemzetiségűek és a német cégek tulajdonát államosítjuk, mert bevezetjük január 1-től a Beneš-dekrétumokat. Végül is csak jogharmonizálunk. Audi, Mercedes, és a fent felsorolt többi német cég nálunk törvényesen nem lehet német kézben. Egy viccnek jó lenne. Amúgy is úgy látom, hogy ez egy viccelődés a hátrakötött kezű fogollyal.
4x
2020-12-03 at 15:55
Remek ötlet (mondjuk Orbán ezt már javasolta): Hozzák össze az NGEU-t 25-en és kössék jogállamisági feltételekhez. A költségvetést pedig hagyják békén.
szemet szemért
2020-12-03 at 15:55
Nem kell hitel és kilépni ebből az új szu-ból.Weber meg dugja meg a nagynénjét.Vagy az anyját.Szabadon választható.Meg a rohadt náci fejed.A németek nem változtak semmit.Hitler óta nácik és örökké azok is maradnak.
szemet szemért
2020-12-03 at 15:52
Nem kell hitel és kilépni ebből az új szu-ból.Weber meg dugja meg a nagynénjét.Vagy az anyját.Szabadon választható.
Beobachter
2020-12-03 at 15:50
Jó megfenyegette a Wéreb a Zorbánt. A Patás – ha máskor nem is -, de most biztosan beszart, hogy nem veheti fel az országot bedöntő GigaMegaSzuper hitelt!
NOmentum
2020-12-03 at 15:49
Nekem úgy tűnik, hogy Weber haja szigetelődött el, nem Orbán Viktor
moliere
2020-12-03 at 15:47
Az EU egy rakás szar. Egyébként meg nincs alternatívája. Tudni kéne, hogy az EU amerikai báb. Majdnem még a törököket is bele akarták nyomorgatni. De belátták, hogy akkor nekik is több gondjuk lenne Európában, mert ha a törökök az EU-ban lennének, akkor az EU sokkal jobban szétszálazódna, és nem tudnák olyan szépen idomítani, terelgetni az oroszok ellen, mint most.
Sajnos nekünk a NATO belépés tette be a kaput, de abba is voltaképpen bezsarolták az országot: hogyan érezzük magunkat biztonságban pl. Romániától és Szlovákiától, ha ők NATO tagok mi meg nem?
Most vagyunk igazán szorult helyzetben először, 1939-45 óta. A két szomszédunkat, akik nem kimondottan amerikai szövetségesek, nem vehetjük számításba, mert az egyik már vert sereg, aki beáll a sorba, a másik meg gyakorlatilag amerikai támaszpont, gyarmat, bábállam. És pont ez áll köztünk, és az egyetlen erő között, ami ellensúlyozhatná az amerikai nyomást. Magyarországon (és Európán) az segítene, ha Amerika olyan visszaszorulásba kényszerülne, ami érintené a térségünket is. De ez belátható időn belül nem esélyes. Ami még sokat segítene, hogy kitörne egy új, sokadik generációs forradalom, amiben egy egyébként természetes folyamat játszódna le: a tizen-huszonévesek fellázadnának a liberalizmus ellen (hiszen fenntarthatatlan és értelmezhetetlen ellentmondásokért küzd, pl. melegjogok+iszlám térhódítás). Egy az egész nyugati civilizációra kiterjedő elementáris retrográd (nem neonáci!!!!!!) jobboldali ifjúsági fordulat, egy rendpárti, értékelvű, ultrakonzervatív, istenes elmozdulás, na ez az, ami kéne. De nem 20%-os, hanem minimum a fiatalok 60%-át érintő. Egyfajta minden médiahatásra agresszíven reagáló, szinte a klerikális neo-abszolutizmus szintjéig konzervatív gigatrend. Afféle “kezdjük újra a kályhától” elv alapján.
Beobachter
2020-12-03 at 15:37
Totál kreténnek kell lenni ahhoz, hogy elhiggye valaki, miszerint a GigaExtraSzuper hitelből kihagyott Magyarországon – a kivénhedt kommunistákon kívül – az bárkinek is fájni fog! Sőt köszönjük, ha az agyhalottak nem teszik lehetővé az utódaink teljes adós-rabszolgaságba döntését. Nem mellékesen politikai veszteséget kell elkönyvelniük az EU diktátorainak, hiszen könnyebb lesz elmenekülnünk a birodalomból!
moliere
2020-12-03 at 15:36
Fico volt tökös gyerek, pedig kisebb országot vezetett és kevésbé konfrontatív, mint a Viktor.
Amikor annak idején Sarkozy belengette, hogy a hitelválság során azokat a cégeket kell állami támogatásban részesíteni, amelyek itthon adnak munkát, például a Peugeot szlovákoknak ad munkát franciák helyett, haza kéne kényszeríteni, akkor Fico azt mondta, hogy “el tudom képzelni a francia autóipari vállalkozások távozását az országból, de ezt csak kötésben lehet végrehajtani, azaz hogy a Peugeot együtt megy a Carrefour-ral, a Suez-zel, a Gaz de France-szal, a Cofidis-szel, a Provident-tel, a CreditLyonnais-val, a BNP Parisbas-val, a Veoliával és a többivel” Ha nem is sorolt fel ennyit. De a lényeg az, hogy Fico is tisztában volt azzal, hogy kétféle multi van, mint ahogy Orbán fejében is kétféle multi van. Az egyik nagyon nagy haszonnal dolgoztat, nagyon “versenyképes” (az otthonihoz képest éh-) bérért, DE növeli a gazdaságot, innovatív, és mégiscsak munkahelyeket teremt, ahol van lehetőség az ország szakmai fejlődésére is, míg a másik csoport piacot vett, és kizsákmányol, szívja a véred, ha hagyja a kormány, munkahelyet töredék szinten biztosít, innovatív persze, újabbnál újabb számlázási szoftverek… a gazdaságot nem igazán növelik, tényleg vérszívók. Minősített esetek a bankok, giga vérszívók, de a távozásukkal tényleg bedöntenek országokat. De hát ebben a korban ez a szabály. Legyél bankár, és nincs gondod.
RS
2020-12-03 at 15:33
Mi az hogy! Nagyon is, sőt ki is léphetnek kollektíve az EU-ból, hogy létregozzák a balliberális hitványság Unióját!
Viszont lehet, hogy oda már nem csak Magyarország nem lépne be, hanem még néhány más ország se.
moliere
2020-12-03 at 15:27
Weber fenyegetőzik: szerinte az Erste, a Raiffeisen, a Lidl, az Aldi, a PennyMarket, a Spar, az Auchan, az E.On, a T-Mobile, az RWE, az Allianz és még több, más, szinte csak “vivő” és nem igazán hozó cégek nélkül is működhetne Magyarország. És Lengyelország. És valószínűleg állami támogatások nélkül, magasabb, kedvezmény nélküli adókkal, és esetleges vámokkal is jól működnének Magyarországon a BMW, a VW Group, a Daimler-Benz és a többi.
Mi lenne, ha ezek a bukszaszájú bukott politikusok, tkp. soha napján a népet NEM képviselő, hanem valakik kijáróiként a lelküket eladó szarevők a fent felsorolt, valószínűleg nem egybites szakemberek és tulajdonosook által dirigált szervezetek illetékeseivel egyeztetnének? Vagy akár a Bundeswehr vezérkarával, hogy aktuálisan működhet-e valamiféle katonai megoldás Magyarországon. Ne a mi pöcsünkkel játsszon, mert nem azzal egyidős!
Patriota
2020-12-03 at 15:16
EZEK- az unió elárulói isszák soros szavait… De tényleg! Végig is fogják erőszakolni az átkozott terveiket. De egyet ne felejtsetek: Az eu-ból való kilépésünk a Fidesz- KDNP azonnali végét is jelentené.S jönnek a 2022-es választások.. Mert a magyarnak fontosabb az útlevél nélküli vásárlás Bécsben, vagy Révkomáromban, mint rájönni- mekkora pénzeket visz ki innen ez a szemét unió…Ez az egész az uniónak buli- nekünk nem!
Sün Balázs
2020-12-03 at 15:15
Ugyan már Weber Úr!
Az Európai Bíróságra bízni az ilyen fontos kérdéseket. A Sargentini-jelentés ellen 2018-ban indított perben sincs még döntés. Vagy ezzel el lehetne napolni a hitel eu-s felvételét? Na ne nevetessen meg, mert nem szeretem magamat a palánkon túl érezni.
Gullwing
2020-12-03 at 15:12
Ki kell lépni ebből és lemosni magunkról mint amikor kutyaszarba lép az ember.
Kétes
2020-12-03 at 15:09
Mi a fene az, hogy sajtószabadság? Az-e hogy a f@sz Jakab bemegy egy stúdióba és odab@sz az asztalra egy zsák krumplit? Ha pedig nem teheti akkor nincs sajtószabadság? Vagy az a sajtószabadság ismérve, hogy Soros pénzelheti-e a magyar médiát? Netán az, hogy nem adnak az EU-s közszolgálati médiumok teret a magyar kormány helyreigazítási kérelmének?
Rakovszky István
2020-12-03 at 15:07
Ideje lenne megalapítani az “Európai szabad, Szuverén Nemzetek Szövetségét” (ESzSzNSz) angolul az “Federation of the European Sovereign Free Nations” (FESFN) kereszténydemokrata alapon‼ Ehhez talán még az UK is csatlakozna.
Talán több tagja lenne, mint a maradék EU-nak, mely aztán el is tünne‼
Sün Balázs
2020-12-03 at 15:01
Hadházi Ákos felmutathatja Webernek a tábláját!
Remélem, hogy ennek girnyó, ide-oda dörgölködő “politikusnak” nem sikerül Orbán Viktor Magyarország miniszterelnökének szájából kiénekelni a sajtot!
aladin
2020-12-03 at 15:01
Mit akar Weber ez a német náci, biztos, hogy lefeküdt Soros fiának.
Virág elvtárs
2020-12-03 at 14:59
Sote: Persze, hogy feltöltötte 2,5 milliárddal a spájzot, üres spájzzal nem kezd az ember háborút.
Virág elvtárs
2020-12-03 at 14:58
Ők úgy gondolják, hogy nélkülünk létrehozzák a programot és a hitelfelvételt, nekünk nem osztanak semmit, de a visszafizetésben biztos a részvételünk.
Ügyes.
SpaceBug
2020-12-03 at 14:56
Az Eu diktátora Soros, a diktátor pedig diktál.
Ezt már ott kéne hagyni….
márko
2020-12-03 at 14:52
az EU ( parlament + minden szolgálata) azok a Soros György PINTYI KUTYÁI
/
Manfred Weber, Soros Györgytől megkapta az irányvonalat
. azonnal biztosítva van a média ( online sajtóbeszélgetés )
. azonnal Weber “hangsúlyozva nyilatkozik”
. mint jó “demokratikus ” pintyi kutya , azonnal ” el kezdett dolgozni ” , ahogyan Merkel szokta mondani
/
VILÁGOSAN úgy látszik
HOGY
. rohadt az EU szerkezete
. Sorost senki sem választotta meg
. az egész EU bürokrácia az övé
SpaceBug
2020-12-03 at 14:52
@sote
A munkahelyek megvédésre és megőrzésére, amit arra is fognak fordítani. Amúgy nem Soros hitel,
de máshol úgy tudják Mészáros Lőrincnek.
Poppy
2020-12-03 at 14:47
Nem kell a sorosi hitel, és a migránsok sem.
K
2020-12-03 at 14:47
Valójában a FIDESZ felfüggesztette a tagságát, és ez már 3 hónap híján 2 éve történt, vagyis a FIDESZ már 2 éve nem EPP tag.
Amit Weber mond, ugyanazt mondta pár nappal ezelőtt Soros György.
Ez is azt bizonyítja hogy az Európai Unió teljes gyarmati függésben van Soros Györgytől.
Az Európai Unió vezetője és diktátora Soros György.
Manfred Weber mostani nyilatkozata is az egyik legfőbb bizonyíték arra hogy Magyarországnak a legjobb megoldás a HUNEXIT.
Királytigris
2020-12-03 at 14:45
Weber!
Ebből a hitelből kimaradni, az a király!
Ha Magyarország és Lengyelországot kihagyjátok, ami ismét a jogszabály lábbal való tiprása, nekünk bizony jó. Nem kell majd visszafizetni a kölcsönt!
Viszont a déliek helyett is majd ti ti fogtok fizetni! Ez árulás a német néppel szemben!
Sorosi samesz vagy! Szégyelld magad!
api01
2020-12-03 at 14:44
Elég vicces, hogy ez az Arschloch a kohéziós alapok “törvényes” megcsapolásával fenyegetőzik … A kölcsön meg nem igazán érdekel, ha mellé néhány milliárd euró mézesmorzsa is jár(na). Anélkül megleszünk valahogy, főleg akkor, ha az örök-kamatokat nem kell mások helyett perkálni.
Szőke ciklon
2020-12-03 at 14:35
Ez az alak egy roppant kártékony, gerinctelen alak. Nem egy karakter, nincs saját, határozott véleménye, azt mantrázza, amit parancsolnak neki, olyan geri-féle.
Ez azt s megteheti, hogy a saját nyaralóját bérelteti irodaként az EU-val.
Nos ez ám a lopás, amit senki sem kifogásolt illetékes helyeken. Az ilyenekre találták ki a kommunisták a – bár nem etikus, de jogszerű (Horn)- magyarázatot, meg azt, hogy az ő korrupciójukat lobbbizásnak kell hívni. (Medgyessy).
Ezektől sem mi, sem Európa tisztességes polgárai nem számíthatnak semmi jóra.
khm
2020-12-03 at 14:26
“a döntéssel elégedetlen tagállam pedig forduljon az Európai Unió Bíróságához ”
Ahol elutasítanak minden tagállami kezdeményezést.
” Az Európai Bíróság utasítsa el Magyarország keresetét az Európai Parlamenttel szemben
– javasolja a testületnek Michal Bobek főtanácsnok.”
Adott a példa! Nekünk nem szabad ezeknek engedni egy jottányit sem!
Ba
2020-12-03 at 14:20
“Magyarországnak és Lengyelországnak igen sok támogatást biztosító kohéziós alapokból sem lehet lehívni mind a betervezett összegeket.” -Akkor Magyarországról sem lehet kivinni az extraprofitot.
Úgy érzem, hogy akkor vége az úniónak is, mivel egyoldalúan megszegik az úniós szerződést.Lehet ,hogy egy ideig nehezebb lesz, de eddig sem volt könnyű, de legalább mi megmaradunk.
SpaceBug
2020-12-03 at 14:17
Weber katona.
Amúgy mi a véleménye arról, hogy ez kölcsön lenne, vegyük fel közösen, de amúgy meg semmi közünk nem lenne hozzá a törlesztésen kívül
Atosz
2020-12-03 at 14:17
Na ez az igazi rohadek mocskos NACI ez az undoritto weber !!!! Ezek az unio sirasoi a britek,angolo is azert leptek ki ebbol a moslek uniobol mert egyvegben basztattak az ilyen senkik mint a weber,junker,szarGentini megelhetesi parazitak !!!