A kormányzó párt generációs megegyezéseiről, a politikai tanulásának történetéről, és a történelemből levezethető jelenlegi külpolitikáról beszélt többek között az Index.hu-nak Csizmadia Ervin, a Méltányosság Politikaelemző Központ igazgatója. Szerinte a Nyugat bizonyos erői birodalomépítőként tekintenek Orbán Viktorra, mint annak idején Mátyás királyra.
A politikai elemző szerint egyes nemzedékek élményei, tapasztalatai nagyon eltérnek egymástól. A politikában akkor keletkezhet frusztráció, ha az egymást követő nemzedékek élményei nem jutnak politikai képviselethez vagy hatalomhoz. Márpedig a Fidesznek mint generációs pártnak a hatalomra jutása óta ez a helyzet – magyarázta Csizmadia. Szerinte a 2010–2024 közötti korszakban az ellenzék sem politikai, sem generációs módon nem tudta megmutatni magát, és ezért a mai húszas és harmincas nemzedékek teljesen kiszorítottnak érzik magukat.
Generációs kérdések
Az interjúban az elemző kifejtette, a Fidesz 2010 előtt nagyon jó irányba mozdult, amikor azt mondta, hogy kormányra jutása esetén valamiféle generációs megegyezésre törekszik, például a nyugdíjasokkal. Már akkor sem beszélt sokat a nálánál fiatalabb nemzedékekről, pedig 2020-ban a Fidesz alapítói a hatvanas éveikhez közeledtek. Azóta pedig még kevésbé sikerült dűlőre jutniuk az utánuk következő generációkkal. Ez a kérdés azonban messze nem csak a Fidesz, hanem az egész demokratikus fejlődés alapproblémája – véli a politológus. Merthogy szerinte a generációs kérdés azt jelenti ma, hogy a demokrácián belül nagyon különböző módon élő, tájékozódó, művelődő rétegek állnak egymással szemben. Gondoljunk csak a Facebook–TikTok-dichotómiára: állítólag a fiatalabbak már rég levonultak a Facebookról és a TikTokon élik életüket – fejtette ki.
Politikai tanulás az ellenféltől
A Fidesz mint rendszerváltó párt azzal lett nagy párt, hogy tanult az MSZP-től. Szerinte megújulni csak az ellenféltől való tanulás által lehet. A Magyar Péter előtti ellenzék vagy nem akart tanulni a Fidesztől, vagy ezt nem merte bevállalni. Magyar Péter már csak azért is tanult a Fidesztől, mert onnan jött. Úgy véli, azért tud eredményt elérni, mert letapogatta, hogy a Fidesz sikerét mi alapozta meg. Elvégezte azt, amire az ellenzék nem volt képes az elmúlt tizennégy évben.
Orbán gondolkodása része a magyar történelemnek
Kérdésre válaszolva Csizmadia úgy vélte, nagyon régre nyúlik vissza, oda, hogy mit is jelent a magyar európaiság. Szerinte két nézet van. Az egyik a mai ellenzéki táboré: István király óta Magyarország nyugati ország. A másik: ugyancsak István király óta Magyarország Európába törekvő, de a saját hagyományait is megélni akaró ország. Az összes mai konfliktus abból fakad, hogy két, eléggé különböző Nyugat-felfogás áll egymással szemben. Az orbánizmus azért létezhet ilyen hosszú ideig, mert olyan gondolkodásmódot képvisel, ami szerves része a magyar történelemnek.
Birodalomépítő Orbán
Ha Magyarország történelme bizonyos korszakaiban nem lett volna birodalom, vagy ne lettek volna birodalomjellegű ösztönei, nyilvánvalóan sokkal könnyebb lenne manapság a külső erőtérhez való viszony – nyilatkozta Csizmadia. Hozzátette, a bal- és a liberális oldal nem különösebben érti ezt a hagyományt, vagy – szerintem tévesen – egy túlhaladott feudális örökségnek tekinti. Magyarországon a mai jobboldal nem kis mértékben ennek az örökségnek a továbbvivője, annak minden tehertételével együtt. Arra a kérdésre, hogy mit ért tehertétel alatt, Csizmadia leszögezte: azt, hogy a Nyugat bizonyos erői birodalomépítőként tekintenek Orbán Viktorra, mint annak idején Mátyás királyra. Ezért nagyon nehéz a mai magyar kormánynak szimpátiát keltenie maga iránt. Ugyanis a magyar kormány nagyon hasonlóan vélekedik, mint anno Mátyás, aki a hatalmi egyensúly megbontásának veszélyét észlelte a Nyugat magatartásában. Ez az orbáni felfogás pedig nagyon más, mint a bal- és a liberális oldal Nyugat-követése. Utóbbiaknál a nyugati minták egyszerű átültetése a tét. Mindazonáltal a magyar jobboldalnak számolnia kell azzal, hogy a Nyugat számára nem kis veszélyforrás, és éppen azért, mert Magyarországot globális szerepbe akarja hozni – fejtette ki a politológus.
péter
2024-12-28 at 11:14
Hogy könnyebben tudjunk párhuzamot vonni Mátyás és Orbán között:
“Mátyás uralkodói teljesítménye már kortársai körében nagy vitákat váltott ki, az utókor történészei pedig máig sem jutottak egyetértésre. A kritikus nézet szerint Mátyás elhanyagolta a török veszélyt, és értelmetlen nyugati hódító hadjáratokra fecsérelte a rendelkezésére álló katonai, illetve az azt megalapozó, az ország kíméletlen adóztatása révén gyűjtött gazdasági potenciált. A másik nézet szerint viszont belátta, hogy az akkori Magyarország önmagában képtelen volt ellenállni a török veszélynek és ezért nagyobb államhatalom létrehozására törekedett. Eszerint felismerte, hogy korában a fejlődés Kelet-Közép-Európában a perszonáluniókba tömörült államszövetségek irányába haladt. Ezt a tervet megvalósítani azonban nem tudta teljesen, ilyen szövetségi rendszer kiépítésére utóbb csak a Habsburgok voltak képesek.
Belpolitikai tevékenységének nagy eredménye, hogy választott királyként, legitimációs hiányosságokkal azért küzdve, de sikerült megszilárdítania hatalmát. Kihasználta a középkori uralkodói hatáskör szinte minden lehetőségét. Nagy ügyességgel maga mellé állította adott pillanatban az uralkodáshoz szükséges társadalmi erőket, illetve azok változatos koalícióit hozta létre. Mesterien kezelte a korabeli társadalmi kommunikációt, igyekezett külföldön és belföldön egyaránt jó hírét kelteni saját személyének, hogy akár ennek révén is támogatást szerezzen politikai céljai eléréséhez. Legfontosabb célját, fia örökösödésének biztosítását, Corvin János trónra lépését azonban nem sikerült elérnie.
Politikája mellett személyiségének megítélése inkább negatív: hatalmas adókat rótt ki az alattvalókra, a beszedett pénzt nem mindig a deklarált célra költötte, lobbanékony természetű, az ígéretét be nem tartó ember, bosszúálló és lelkiismeretlen is volt, uralkodása vége felé koncepciós eljárásoktól sem riadt vissza azért, hogy az utódlását biztosítsa. Személyisége nem tartozott a szerethetőek közé, viszont egyértelműen a 15. század kiemelkedő magyar politikusa volt.
A társadalmi mobilitás is egy eszköz volt Mátyás kezében, amit hatalma megszilárdítása érdekében tudatosan javított. Nem szakított ugyan a bárói renddel, amit örökölt, de uralkodása végére az arisztokrácia fele kicserélődött. Igen sok bárót bevont a kormányzásba, úgy, hogy udvari méltóságokhoz juttatta őket. Kezdetben egy méltóságra több embert is kijelölt, és őket folyamatosan cserélgette. Több, mint két tucat országgyűlést tartott uralkodása során, amelyek arra nagyon jók voltak, hogy a rendek elégedetlenségét lecsillapítsák. Azokat a törvényeket, amelyek a királyi hatalom túlkapásait akarták korlátozni, szentesítette ugyan, de nem tartotta be.
Minden forrás kiemeli, hogy Mátyást rendkívül ravasz, „politikusi magatartás” jellemezte. Ha kellett szándékait elrejtve ügyesen tévesztette meg ellenfeleit. Aeneas Sylvius Piccolomini (II. Piusz pápa) a „színlelés nagymesteré”-nek nevezte.
Rendkívüli, ugyanakkor ellentmondásos személyiség volt: határozott, erős kezű, intelligens, önbizalommal teli és önérzetes uralkodóként jellemezhető, aki országának érdekeit mindenkor szem előtt tartotta. Szerette a pazarló pompát, a reneszánsz műveltséget, ám hatalmas összegeket költött ajándékokra, mások lojalitásának megszerzésére is. Időnként megbocsátó és kegyes módon viselkedett, máskor bosszúálló és kegyetlen arcát mutatta.”
Az agymenésed sántít
2024-12-28 at 09:41
@ valami sántít2024-12-27 at
Megjegyzem, eddig az összes megnevezett helyszín csak felvetett lehetőség.
-1. Orbán nem soros elnökként eljárva, nem az unió nevében jart el. Valamint támogatja az esetleges szlovák helyszínt.
-2. Fico most volt kint Putyinnál megbeszélésen a válság lezárásának lehetőségeiről. Azaz a gondolatmeneted alapján ő is békegalamb.
Ui. Magyar Péter még közepes riportalanynak is kevés, nemhogy tárgyalni bárkivel.
2 év múlva emlékezni se fognak rá.
Bakonyi Gábor.
2024-12-27 at 21:19
A feudalizmust felszámolták, a náci rendszert legyőzték és szétverték, aztán összeomlott a működésképtelen kommunizmus, aztán összeomlóban van az egyre működésképtelenebb liberalizmus. Az biztos, hogy új utat kell keresni, mert a régiek nem váltak be. Magyarország esetén ez még sürgetőbb mint egyebütt, mert a Magyarország elszigetelt különálló nyelvet és kultúrát jelent, és a hibás rendszerek másolása helyett képes lehet új utat keresni. Szerintem viszont az EU tagság csak akadályoz minket ebben. Az csak egy kolonc, ami a mélybe húz.
valami sántít
2024-12-27 at 20:09
Megjegyzem, Putyin elfogadta Robert Fico meghívását, miszerint Szlovákia adna otthont a béketárgyalásoknak.
– 1. Szlovákia nem volt EU soros elnök.
– 2. Fico nem fújta fel magát békemisszionáriusnak.
Ui. A béke megteremtése érdekében nagyobb sikerte lett volna Magyar Péternek.Őt mindkét fél elfogadja, még nincs megfertőzve korrupcióval.
bl
2024-12-27 at 18:44
Rab Sz. Olga
2024-12-27 at 17:36
Én inkább a metróberuházás 160 milliárdjára vagy a Lánchídberuházás NGO által korrupciomentessé nyilvánítására emlékeztetlek.
Alma
2024-12-27 at 18:14
Dinnye
Így van Dinnye ,ha te nem lennél Dinnye sem lenne !
Dinnye
2024-12-27 at 18:06
Nem véletlen, hogy a karizmatikus magyar miniszterelnök nem akar belépni az Európai Ügyészségbe.
Az sem véletlen, hogy a miniszterelnök nem veszi fel az IMF alacsony kamatú hitelét, inkább kölcsönt vesz a piacról, sokkal magasabb kamattal. Nem véletlen. A saját érdekei szerint logikus lépés.
Rab Sz. Olga
2024-12-27 at 17:36
bl
2024-12-27 at 16:09
Azért nem válaszoltam mindenre, amit írtál, mert ez egy kommentmező, nem pedig regény.
Ha lopás alatt azt érted, hogy olyan sok közpénzt csatornáznak a magánzsebekbe, amennyit csak elbír a papír, akkor nagyon magas labdát adtál fel. Ha mindenáron különbséget keresel a jobb és a bal között, ne ezen a vonalon tedd. Javaslom inkább a külpolitikát és a családpolitikát.
Gullwing
2024-12-27 at 16:59
Hét tiszafosok, mit kaptatok karácsonyra?
Már megint frusztrációt?
Pedig folttisztítót is kérhettetek volna…🤣🤣🤣🤣
Lesz egy szarvár hurrá
2024-12-27 at 16:58
F.e.l.c.s.ú.t.i Grofó2024-12-27 at 16:37
Az hát egyforma ki nem szarja le ,ha bekövetkezik a szarváltás ,semmivel se lesz jobb több millió magyarnak ,új pénz felosztás lesz ,fostos strómanok ,meg kitudja lesz egy kidobó szakmás lölös milliárdos ennyi ,és mindenki folytatja a nyomoruságos életét mert az irányítást a globális pénztöke fogja dirigálni ,és a minimál bér sem ezer euró csókold meg a fostos valogát !
F.e.l.c.s.ú.t.i Grofó
2024-12-27 at 16:37
Az orruk mérete egyforma. Csak a cs.ú.t.i Néróé ferde is.
Gullwing
2024-12-27 at 16:19
Ervinke már az szdsz-ben sem voltál egy főnyeremény, mostanra meg pláne nem..🤣🤣🤣🤣
A frusztrációban azonban igazad van: az egész ellenzéki horda a frusztrált már másfél évtizede…
De ezt nélküled is tudtuk…
bl
2024-12-27 at 16:09
Rab Sz. Olga
2024-12-27 at 13:29
A “legteljesebb lopások” szófordulatra nem mondtál semmit. Szerintem nem véletlenül.
Enteriőr
2024-12-27 at 15:55
Szerintem sokkal jobb lenne a Hazának és a Fidesznek is, ha most 4 évig a pofájukból visszavennének. Aki megérdemli az börtönben lenne, vagy vagyonától elbúcsúzna.
Nena
2024-12-27 at 14:44
Engem Orbán Viktor a népmesék Szélkötő Kalamónájára emlékeztet:
“A Kalamona olyan ocsmány szerzet volt, hogy senki sem tudta, ember-e vagy állat. Akkora szája volt, hogy mikor ásított, egy szénásszekér könnyen megfordulhatott volna benne. Hát féltek tőle előre. Jött is Kalamona egy fergeteges éjszaka, bekopogott a királyhoz. Nem nyitották ki előtte az ajtót. Erre Kalamona fönt a kéményen kívülről benyújtotta a fejét, lent pedig a tűzhely ajtaján kidugta. Úgy beszélt a királlyal. Elmondta, mi járatban van. A király azt mondta neki: – Nekem nincs eladó lányom. Megharagudott Kalamona, és azt felelte: – Ha nincs eladó lányod, akkor megkeserülöd, de nemcsak te, hanem az egész világ, mivelhogy te vagy a főkirály! Megmutatom, hogy nem lesz eső addig, míg a lányod hozzám nem adod. Megyek innen egyenesen, megkötöm a három szelet, csak az északit nem, hadd fagyjatok meg télen, hadd pusztuljatok éhen! Kalamona nagy mérgesen visszahúzódott a kéményen, és elvonult. A király persze nem hitte el egészen a fenyegetést, de hamarosan megvolt a baj. Ez úgy aratás előtt volt, és a szél valóban nem fújt. De nem akart a búza sem érni.”
Talpra magyar!
2024-12-27 at 14:33
Rab Sz. Olga2024-12-27 at 13:29 Veled ellentétben szerintem hatalmas változás lenne hogyha Gyurcsányék M. Péterék kerülnének hatalmi vezetői pozícióba mert ők az ukrajnai háborúba teljesen beletaszítanák hazánkat 1 000 milliárdokkal pénzelnék korrupt Zelenszkijéket ráadásul beengednének rengeteg 100ezer élősködő idegen muszlim és egyéb migránst és hazánkban miattuk az emberek nem mernénk sötétedéstől az utcára kimenni. Gyurcsányodék M. Péterdék nem hoznának létre új munkahelyeket mint Gyurcsányodék alatt avagy miattuk egymillióval kevesebben dolgozhattak hazánkban. Ja Gyércsány mondta hogy ellehet innen menni. Tehát nem írtál igszat.
Rab Sz. Olga
2024-12-27 at 13:29
bl
2024-12-27 at 12:06
“Orbán után is a legteljesebb lopások, gonoszságok, értelmetlenségek kora jöhet el (gender, noborder, drofógliberó, abortusz, eutanázia, háborúk, pogromok, hülyejogok kora).”
Amiket leírsz, részben már megvan.
– Az LMBTQP védett csoport lett (ld. a hazafiak ellen most induló VÉLEMÉNYNYILVÁNÍTÁSI pert).
– Illegális migráció nincs, de van legális betelepítés, államilag létrehozott multikulti.
– Magyarországon már 1956 óta bárki szabadon megölheti a magzatát.
– 2013-tól korlátozottan a pedofília is legális (18 alatti elkövető büntetlenül meghághat egy 12+ személyt, vagyis egy 12-13 éves gyereket is, és a homoszexuális aktus is megengedett).
Az ellenzék győzelme az általad leírtaknak, pontosabban azok egy részének a leplezetlenebb, őszintébb időszakát hozná el. Rosszabb lenne sok minden, ez tény, de túl nagy változás nem történne.
Szinsor
2024-12-27 at 13:17
MeganUnida2024-12-27 at 13:13
Figyú ez egy nagy szar ne reklámozd
Alma
2024-12-27 at 13:06
Így van Dinnye ..igaza van Bendegúznak , ne beszélj hülyeségeket még pénzért se ..
Tehetős Bendegúz
2024-12-27 at 13:03
Ide figyelj te tökhülye dinnye,
Szerinted miért nem kapjuk meg az EU forrásokat, miért volt az az “elszámolás” az EU parlamentben amikor Orbán a programját be akarta mutatni, miért nem kapják a magyar egyetemisták az Erasmus támogatást stb. stb. Miért mondta az idióta Weber hogy ” Magyar Péter is a future”…persze senki sem akarja leváltani Orbánt… Ja nem. A jogállamisággal össze függő hazugság ideológiai hátterű, mert Németország már rég nem jogállam, de azt senkit sem zavar.
Tehát hazudj tovább dinnye ezért kapod a lóvét.
🤔😂
2024-12-27 at 13:00
“nincs politikai súlya”
Csak a beiktatásra váró USA elnök saját otthonában fogadta, míg az EU egyik vezető tagállamának mondott (egykor fürtös, ma kopasz) marxistája egyelőre kéredzkedik, mint bölcsis a bilire.
Valóban nem a méret a lényeg.
Egy nagy ország is lehet csicska ország.
Pl. Dinnyefölde is az már ’45 óta.
Georg
2024-12-27 at 12:57
Annyiban mindenképp megáll a hasonlat, hogy Mátyás is kegyetlenül adóztatott és irgalmatlan adópréssel sújtotta a szegény parasztokat is (“kapuadó” helyett családonként fizetendő “füstadó”), valamint hasonlóképp hazudott a “különadókról”, mint OV:
“Mátyás „igazságosságát” jól érzékelteti, hogy a király a rendkívülinek nyilvánított adó kihirdetésekor többször is ünnepélyesen, dekrétumba foglalva kötelezte magát, hogy soha többé nem vet ki hasonló adót, mely ígéretét természetesen egyszer sem tartotta be.”
Alma
2024-12-27 at 12:53
Dinnye
Így van Dinnye ,ott mindenki szegény ,nincs kastélyuk, meg bányájuk a politikusoknak ,nem fogadnak el kenőpénzeket, a migránsokból se húznak hasznot ,ott mindenki becsületes csak orbán lop így van Dinnye
Hazafi
2024-12-27 at 12:49
nemzeti2024-12-27 at 12:27
Nyugaton lehet lopni ,sőt ha liberális vagy kötelező is ,megvannak a moso masa mosodályuk meg a bíróik ügyészeik ,akik el simisumizzák a dolgokat ,ha tudnád milyen hajó meg repülő helikopter flották vannak egyesek kezébe nagy vállalatok, kikötök ,gyógyszer gyárak iszonyatos pénzek amikkel lehet sumákolni.
Dinnye
2024-12-27 at 12:48
“Ott többszázával vannak az olyan gazdagok mint itt páran.”
Csak azok a gazdagságukat nem a rokoni szálak megkötéséböl szerezték.
Magyarországon a karizmatikus miniszterelnök minden ismert rokona milliárdos. Csak a miniszterelnök él egyik hónapról a másikra kis fizetéséböl.
Nem ismerek Európában országot, amelybemn a kormányfö egész rokonsága milliárdos lett volna.
Hedi
2024-12-27 at 12:38
Berze Nagy …boldoggá tett, hogy ostoba gondolataidat leírhattad?!
Alma
2024-12-27 at 12:35
Dinnye
Így van Dinnye ,nyugati liberálisok csak jót akarnak ,nem szólnak bele a belpolitikánkba ,a gazdaságunkba milyen identitásunk legyen meg, hogy kvóta alapon legyenek aranyos kisciáink ,igy van Dinnye
nemzeti
2024-12-27 at 12:27
Nyugaton többet lopnak mint itt. De ott ez a kutyát
sem érdekli. Ott többszázával vannak az olyan gazdagok mint itt páran.
Ez természetes. Csak a volt komcsi országokban ajvékolnak és jelentgetnek fel emiatt az Uniónak.
Dinnye
2024-12-27 at 12:25
Sajnos, a magyar nemzetiek beteges rögeszméje, hogy Magyarországon valaki is bábkormányt akar az ország vezetésére behelyezni.
Mindenki tudja, hogy ma Magyarország egy parlamenti demokráciára épült ország, ahol a parlamenti képviselöket, ennek megfelelöen a kormányt a szavazó nép választja meg.
A bábkormánnyal való ijesztgetés inkább a regnáló kormány gyengeségét demonstrálja.
Nemzetiek, hogy lehet bábkormányt Magyarországra telepíteni? Nem a parlamenti szavazás a döntö? Ennyire kishitüek vagytok? Rabszolganép vagytok?
No War
2024-12-27 at 12:24
Manipulatív gondolatmenetet adott elő Csizmadia úr. A mai világban a háttérhatalmi diktatúra csap össze a demokráciával. Persze a diktatúra hirdeti leghangosabban a demokráciát, csak közben mást csinál.
A normális élethez nem ideológiák kellenek, hanem reális életszemlélet, ahol a szavak jelentése nem összevissza változik, ahol a liberális tényleg liberális, ahol a demokrácia tényleg a többség uralma és nem az ordító, manipuláló kisebbségé. A kommentelők között megsokasodott volt munkásőr szintű és szemléletű hazug kommentelő, a hozzászólásaikból látszik, hogy a diktatúra haszonélvezői voltak és megvesznek, mert 14 éve nincs kolbászból a kerítés.
János
2024-12-27 at 12:13
Még van de Lejjebb is kénytelen volt elismerni a magyar elnökség munkáját❗❗❗
János
2024-12-27 at 12:10
Majd az idő, a történelem eldönti, mekkora súlya volt az események alakulásában hazánknak, miniszterelnökünknek❗❗❗
Szerintem és még ellenfelei szerint is: eddig pozitív a mérleg. 😊
Alma
2024-12-27 at 12:10
Dinnye
Így van Dinnye ,legyen bábkormányunk és Brüsszel irányítson akkor biztos felendülés lesz ,ja és lopni se fog senki !
bl
2024-12-27 at 12:06
Mátyás király után a káosz jött el, Orbán után is a legteljesebb lopások, gonoszságok, értelmetlenségek kora jöhet el (gender, noborder, drofógliberó, abortusz, eutanázia, háborúk, pogromok, hülyejogok kora). Meg kell akadályozni, hogy ez bekövetkezzen.
Dinnye
2024-12-27 at 12:03
@Alma,
az országok túlnyomó része kis ország. Ettöl egy ország még nem lesz csicska, rabszolga ország.
Csicska ország, rabszolga ország attól lesz, hogy az ország stratégiája egy családra épült korrupció, amely a fellendülést meggátolja.
Alma
2024-12-27 at 11:51
Dinnye2024-12-27 at 11:45
Így van Dinnye a nyugati liberális de lehet ,hogy más pénz elit is azt akarja,hogy a mi kis országunk csicska rabszolga ország legyen beletörődve a szolgaságba nehogymá a magyar nagyot álmodjon..ezért kell nektek petike ő erre tökéletesen alkalmas ,hogy bábként szolgálja a parancs adóját ,hogy még ennél is senkibbek legyünk .
Dinnye
2024-12-27 at 11:45
“Hogy egy 10 milliós ország kormányfője világpolitikai tényező legyen, szinte példa nélkül áll, lássuk be.”
Valóban példa nélkül áll.
Orbán olyan messze van a “világpolitikai tényezötöl”, mint Makó Jeruzsalemtöl.
Csak a magyar nemzetiek vágya az, hogy a magyar miniszterelnök egy fontos politikus lenne. A magyar miniszterelnököt még nem vonták be fontos tárgyalásba, nincs politikai súlya.
Operencia meg a tenger
2024-12-27 at 11:44
Ja Döbrögi után meg jön bolond istók .
Tudományos libsizmus
2024-12-27 at 11:37
Hogy egy 10 milliós ország kormányfője világpolitikai tényező legyen, szinte példa nélkül áll, lássuk be.
Berze-Nagy János
2024-12-27 at 11:35
Orbán szerintem inkább a Kisgömböchöz vagy a Dögbrögihez hasonlít a népmesei figurák közül. Kövér, korrupt, felzabálja a közvagyont, kizsigereli a népet. Aztán egyszer jön egy sértett libapásztorfiú és leszámol vele…