Dirk Gerkens úgy véli, jelenleg az RTL Klub maradt itthon az utolsó jelentős független tévécsatorna, és a kormány célja egyértelműen az, hogy az állam olcsón felvásárolja a csatornát, vagy pedig kiüsse a piacról.
A brit Financial Times-nak nyilatkozott a magyarországi RTL csoport vezetője, aki szerint a magyar kormány egyértelműen az RTL Klubra szabta a reklámadót. A vezérigazgató a csatorna megjelenése, azaz 1997 óta vezeti a magyar RTL vállalatot. Hangsúlyozta ugyanakkor, hogy az anyacégnek nem célja a csatorna eladása, és mindent megtesz majd, hogy megvédje érdekeit. Gerkens szerint vannak terveik a kormánnyal szemben, de erről részleteket nem mondott, csak annyit, hogy egyszerre három ügyvédi irodával dolgoznak együtt a megoldáson.
Gerkens szerint ez az adó egyértelműen ellenük született, hiszen csak az ő árbevételük esik bele a 40%-os adókulcs sávjába. “A 40%-os adó az árbevételre, nem pedig a profitra, példátlan az egész világban” – hangsúlyozta az igazgató. Szerinte ez az adó jelentős veszélyt jelent a magyar sajtószabadságra. Az RTL Klub tavaly 4 milliárd forint körüli profitot termelt, míg a reklámadó következtében éves szinten 4,5 milliárd forintot bukhat.
Az FT a kormányt is megkérdezte az új adóval kapcsolatban, a kormányszóvivő levélben annyit válaszolt, hogy megítélésük szerint az új adó nem diszkriminatív és nem sérti a sajtószabadságot. A kormány célja mindössze a közteherviselés igazságos elosztása, a kormányszóvivő ugyanakkor felrótta az RTL Klubnak, hogy politikai célokra használja a hírműsorait. Gerkens arra azt mondta, hogy a nézők körében népszerű az új hangvételű híradó, amin egyelőre nem is terveznek változtatni, mert a híreket fognák vissza utoljára.
Gerkens a Washington Postnak is nyilatkozott, nekik is hangsúlyozta, hogy a csatorna nem fog kivonulni, holott biztosak benne, hogy az új adó célja kizárólag az ő ellehetetlenítésük. Dirk Gerkens úgy látja, hogy rossz precedenst szülne, ha a csatorna engedne a kormányzati nyomásnak és feladná a piacot, bár hasonló törvényt nem tud elképzelni az unió egyetlen más tagállamában sem. Gerkens emlékeztetett arra is, hogy a közelmúltban sok hirdető elment tőlük a TV2-höz, amelynek új tulajdonosai Fidesz-közeli üzleti körökkel állnak kapcsolatban.
Forrás: Index.hu
Fotó: Index.hu
Facebook
Twitter
YouTube
RSS