Elvi megegyezés született a Liszt Ferenc repülőtér okozta zajterhelés ügyében, és belátható időn belül megszüntetik az éjszakai repüléseket – jelentette be a főpolgármester az M1 aktuális csatorna péntek reggeli műsorában.
Tarlós István közölte, hogy a héten tárgyalt a Budapest Airport és a HungaroControl vezetőivel, csütörtökön pedig Palkovics László innovációs és technológiai miniszterrel és Mosóczi László közlekedéspolitikáért felelős államtitkárral.
Elvben megegyeztünk. Tehát reálisan és lelkiismerettel kijelenthető, hogy belátható időn belül – még az is lehet, hogy rövid időn belül – meg tudjuk szüntetni az éjszakai repüléseket, és a közlekedési hatóság kezébe tudja adni a minisztérium a zajmérés jogosítványát
– fogalmazott a főpolgármester. Tarlós István elmondta: az éjszakai repülés főleg a mélyalvás időszakában probléma, és szeretné a javasolt – éjféltől reggel ötig tartó – repülési tilalmat reggel hat óráig kitolni. A főpolgármester szerint jelentős előrelépést értek el az ügyben.
Tehát nem megkezdtük az egyeztetéseket, hanem lassan a legvégén vagyunk
– mondta. Tarlós István szólt arról is, hogy Budapest esetében probléma, hogy nincs a közelében kiváltó repülőtér, amelyet használni lehetne éjszakai mentesítésre. Távlati tervként korábban felvetette, hogy a katonai és a teherszállító repülőgépeknek egy, a közelben levő, kisebb repülőteret kellene használniuk.
A Gyurcsány-kormány annak idején kötött egy 75 évre szóló szerződést, amely kiköti, hogy a Liszt Ferenc repülőtér legalább száz kilométeres körzetén belül nem lehet másik repülőteret építeni
– tette hozzá.
A budapesti parkolási rendszerről szólva elmondta, az nem normális, hogy 23 különböző módon rendezik az ügyet.
Továbbá a parkolásból befolyt bevételeknek a közösségi közlekedés büdzséjében lenne a helyük
– mondta.
Tarlós István elmondta, hogy a XIV. kerületben rendkívül magasak a parkolás költségei, és ott veszteséges a működtetés. Gyakorlatilag a főváros összes kerülete nyereséges – közölte, majd példaként emelte ki, hogy a VI. kerületben, ahol kevesebb a várakozóhely, mint Zuglóban, egymilliárd forint feletti a nyereség. Zuglón kívül a X. kerületben veszteséges a fizetős parkolás, de ott védőzónának vezették be, és alig van rá igény. Itt a mérleg mínusz 30 millió évente, Zuglóban pedig jelenleg mínusz 793 millió forint, és az idei költségvetésben is további 300 millió forint veszteséget terveztek be – mondta Tarlós István, hozzátéve: itt valami nem stimmel. Rámutatott arra is, hogy az összes parkolási szerződést a kerületek kötik önálló jogi személyként.
A főpolgármester azzal kapcsolatban, hogy csütörtökön a Városházán átvette a Budapestnek ítélt Európa legjobb úti célja 2019 elismerést, elmondta: soha nem kapott még egyetlen győztes annyi szavazatot, mint most Budapest.
A díj az utóbbi tíz év munkájának az eredménye, és ebben sok embernek a munkája benne van. Ide sorolhatók a szállodaipar vezetői és dolgozói, a vendéglátóiparban dolgozók, a közbiztonságról gondoskodók, a kulturális szférában dolgozók egésze, a kormány és Budapest népe. Azt a legrosszabb indulattal sem lehet állítani, hogy a díj elnyerésében a város választott köztestülete és a városvezetés intakt lenne
– jegyezte meg. Tarlós István érdekesnek nevezte, hogy a kitüntetésről szóló februári értesítés előtt két nappal “nagy hangon” jelentette ki Zugló polgármestere, Karácsony Gergely (Párbeszéd), a baloldali pártok közös főpolgármester-jelöltje, hogy “mi tönkretettük ezt a várost”.
A főpolgármester a Kossuth Rádió Jó reggelt, Magyarország! című műsorában azt közölte, hogy a főváros honlapján, a budapest.hu oldalon március 21-én közzéteszik a budapesti fejlesztésekről szóló projektlistát. Ez tartalmazza majd a 2010-ig megvalósult, a folyamatban levő és a tervezett beruházásokat. Külön csoportként teszik majd közzé az állam és a főváros közös beruházásait.
Forrás: MTI; Fotó: Horváth Péter Gyula/PestiSrácok.hu
Facebook
Twitter
YouTube
RSS