Ha a fonódót két éve átadják, az akkori működési modellben nem történhettek volna olyan hibák, hogy a Kolosy tér előtt az autókkal együtt áll a dugóban a villamos – mondta a volt BKK-vezér a Forbesnak. Vitézy Dávid, aki jelenleg a budapesti Közeledési Múzeum első embere, a többi közt mesélt a lapnak a fonódó bajairól, és a főpolgármester és a közte húzódó ellentétekről.
Alapból szinte mindenki örül a fonódónak – vezeti fel a témát a Forbes magazin blogja – de van pár dolog, ami mégsem stimmel, például, hogy a villamos a kocsikkal együtt a dugóban áll a Bécsi úton a Kolosy tér előtt. Vitézy Dávid szerint is jogosak a villamoshálózatot érintő kritikák, de mint mondja, ezeken szerencsére gyorsan lehet segíteni, mert nem hardver, hanem szoftverproblémák – lámpahangolások, forgalomszervezési módosítások elmaradása okozza a gondokat. A volt BKK vezér úgy látja a fonódóval kapcsolatban felmerülő problémák a főváros közlekedéspolitikai szemléletében és intézményrendszerében az elmúlt egy évben elindult átalakulások következményei.
„Nem szeretnék ebből személyes kérdést csinálni, de az biztos: ha a fonódót két éve adjuk át, az akkori működési modellben ezek a hibák nem történhettek volna meg. Ahogy az 1-es villamos felújítása után se voltak ilyen problémák, s a négyes metró elindulásakor átszervezett felszíni közlekedés is a legkisebb probléma nélkül indult el.”
Tarlós István főpolgármesterrel való megromlott viszonya kapcsán Vitézy úgy fogalmaz, kettejük látásmódja a közlekedést illetően nagyon eltérő volt.
„Más a jövőképünk a főváros közlekedése, közterületei kapcsán, de amikor ez a véleménykülönbség már tarthatatlanná vált, nem dolgoztunk együtt tovább és így nem szeretném ennek a részleteit boncolgatni.”
Szerinte egyébként jóval árnyaltabb a kép, mint ahogy a média lefestette. Nem autóellenes, de úgy látja az autósforgalom egy jelentős részét olyan utazások adják, amelyek más módon is megoldhatók lennének, akár gyorsabban is. Az okos közlekedéspolitika ehhez biztosít alternatívákat, a belvárosba tartó, a versenyképes tömegközlekedési útvonalak mellett-felett zajló autóforgalmat igyekszik csökkenteni. Ebben a szemléletben dolgoztunk mi. – teszi hozzá Vitézy.
A volt BKK vezér a főváros és a kormány közti BKV-val kapcsolatos viaskodásáról azt mondja, a probléma sokkal kisebb, mint korábban: igazából arról van szó, hogy mekkora a fővárosi önkormányzat pénzügyi önállósága, a tömegközlekedés ebben csak egy eszköz. A közlekedési rendszer pénzügyi stabilitása ugyanis sokat javult az elmúlt években.
„Korábban az volt a modell, hogy megkérdezték, kedves BKV, hány milliárd kell, tessék, aztán ha nem elég, majd kipótoljuk. Nem vicc, a BKV-vezérek egész számú milliárdokban kérték a pénzt, mely akkor is járt, ha ment a busz, akkor is, ha nem. „
A teljes cikk itt olvasható!
Forrás: forbes.blog.hu
Fotó: forbes.blog.hu
Facebook
Twitter
YouTube
RSS