A hosszú fülű táskától a hűtőmágneseken át az időszakos kiadványokig sokféle kampányeszközt használt a baloldal a 2022-es választásra készülve azokból a dollármilliókból, amelyek döntő részét Soros Györgytől kapták – írja a Magyar Nemzet az Állami Számvevőszék jelentése kapcsán a Mindenki Magyarországa Mozgalom (MMM) kampányköltéseiről.
A portál felidézi: az ügy előzménye, hogy a baloldalhoz mintegy négymilliárd forintnyi dollár vándorolt az Egyesült Államokban bejegyzett Action for Democracy (A4D) „civil szervezeten” és egy svájci alapítványon keresztül a 2022-es országgyűlési választás előtt. A szervezet vezetője a Karácsony Gergelyhez köthető Korányi Dávid, aki korábban Bajnai Gordon korábbi államtitkára is volt. A pénzek jelentős része, 1,8 milliárd forint a baloldal 2022-es miniszterelnök-jelöltje, Márki-Zay Péter által vezetett MMM-hez vándorolt, innen pedig tovább került a Bajnaiékhoz köthető DatAdat-csoporthoz. Nemrégiben kiderült, hogy az Action for Democracy által Magyarországra utalt pénzek legnagyobb része Soros György adománya volt.
Portálunk is megírta, hogy az ÁSZ keddi jelentése szerint 261 millió forintra büntette a baloldali pártokat a trükközés miatt. Az MMM választási gyűlésekre, kampányrendezvényekre 226,93 millió forintot, sms-re, adatbázis-építésre, online hirdetésre 860,53 millió forintot, plakátra, szórólapra, egyéb kampányeszközre 288,98 millió forintot, kiadványokra pedig 35,82 millió forintot költött. Az ÁSZ jelentéséből olyan részletek is kiderültek, hogy 53 ezer matricát is gyártattak 491 363 forintba értékben, de felkerült a listára ötszáz darab vászontáska, szintén ugyanennyi golyóstoll, ezer darab tűzköves öngyújtó, illetve ötszáz hűtőmágnes is. Az ÁSZ-jelentés további részében egy helyen felbukkan száz darab autómágnes a „Csak felfelé! Április 3.” kampányszlogennel, ami csaknem 800 ezer forintba került. Egy újabb elszámolási sorban összesen 90 ezer matricát és ötszáz hűtőmágnest találunk több mint egymillió forint értékben.
Természetesen voltak jóval költségesebb projektek, több tízmilliós tételek is, ezek jellemzően plakátok, szórólapok és újságok készítése. A „Csak felfelé!” újság nyomtatása szállítási költséggel egy alkalommal több mint 41 millió forintba került, majd ugyanezen a címen volt még egy 38 milliós költés is. A „Csak felfelé!” időszaki kiadvány 540 ezer példányban, és a 36 500 darab „Rólad szól, rólunk szól” időszaki lap összköltsége csaknem 11 millió forintot tett ki
– írja a Magyar Nemzet, kiemelve: a baloldal kampánya nem szűkölködött eszközökben.
Forrás: magyarnemzet.hu; Fotó: MTI/Szigetváry Zsolt
Facebook
Twitter
YouTube
RSS