A kommunisták nem változnak, a céljuk továbbra is a gyökértelenség, a történelem hamisítása, maguk felé ferdítése. Mióta pedig Lengyelország “európai értelemben vett jogállam lett”, azóta Tusk és bandája teljes gőzzel azon van, hogy a maguk képére formálja az országot és a történelmet. Most például minden a kereszténységre és a magyar-lengyel kapcsolatokra vonatkozó részt kivennének a tananyagokról.
Felháborító lépésre szánta el magát Donald Tusk. Az új liberális lengyel kormány olyan mértékben ferdítené el a történelemoktatást, hogy az számos neves történésznél kiverte a biztosítékot.
A most elfogadott projektek teljesen ellentétesek a hagyományos lengyel-magyar barátság szellemével, de a történelmi nevelés céljaival is
– közölte az MTA Magyar-Lengyel Történeti Bizottsága a Do Rzeczy beszámolója alapján. A Bizottság reakciójában arra utal, hogy Donald Tusk oktatási minisztériuma karcsúsítani akarja az általános és középiskolai tantárgyak alaptantervét. A szervezet azzal érvel, hogy a tárca tervei három helyen is nem megfelelő módon hivatkoznak a lengyel-magyar kapcsolatokra – írja a Mandiner. A XIV. és XV. századi lengyel-magyar együttműködés, valamint Báthory István uralkodása is kikerül az alaptantervből, amely egyben torzítja a magyar felkelések hangvételét is. A Bizottság hangsúlyozta, a módosítások nem lesznek pozitív hatással a lengyel diákok történelmi ismereteire.
A Magyar Tudományos Akadémia Magyar–Lengyel Történész Vegyesbizottsága úgy véli, hogy az új tervezet három ponton hátrányosan kezeli a magyar–lengyel történelmi kapcsolatokat. Így a korábbi kerettantervből kikerültek a XIV–XV. századi lengyel–magyar kapcsolatok, valamint Báthory István uralkodása, különös tekintettel külpolitikájára, továbbá módosításra került az 1956-os magyar forradalom eseményeinek bemutatása. A Vegyesbizottság úgy véli, hogy az említett témák kerettantervből való eltávolítása és módosítása nem segíti a tanulók regionális tudatának kialakítását, nem járul hozzá „más népek és más nemzetek eredményei iránti tisztelet kialakításához” és egyértelműen szűkíti a lengyel történelemről megszerezhető tudást, az egészséges lengyel nemzeti és regionális tudat kialakításának lehetőségét.
Facebook
Twitter
YouTube
RSS