Jogosulatlan reklámtevékenység és közterület-használat miatt eljárást indít a Deák Ferenc tér közelében pénzt szóró influenszerek ellen a főváros.
Óriási felfordulást okozott Budapest belvárosában pár influenszer, akik pénzt szórtak egy ház tetejéről. Az eseményre rengeteg fiatal érkezett, akik egymást taposták, hogy egy-egy ezreshez jussanak. A botrányba fulladt pénzszórás főszereplője Szépréthy Roland, a híres telefontok-forgalmazó cég egyik reklámarca volt.
De mi is történt pontosan, és mit üzen nekünk felnőtteknek ez a botrányba fulladt pénzosztás?
Hatalmas, javarészt fiatalokból álló tömeg gyűlt össze a múlt héten a Deák Ferenc tér és a Károly körút között két program miatt, amit influenszerek szerveztek, és amelynek keretei között 2 millió forintot szórtak ki 1000 forintos bankjegyekben. Hetek óta a magyar TikTok egyik legforróbb témája volt a telefontok-forgalmazó cég körül zajló botrány, melyben a magyar cég korábbi reklámarcát, Szépréthy Rolandot perrel fenyegetik. A médiahacknek tűnő kampányban a narratíva szerint a cég tulajdonosa, Diller Kevin és a cég TikTok-arca, Szépréthy Roland nézeteltérésbe keveredett. A közösségi médiában zajló adok-kapok során a tartalomgyártó 25 százalékos tulajdonrészt vagy 100 millió forintot követelt az eddigi közös sikerek honorálásaként. Így kezdődött el egy adok-kapok az online térben, amelynek kiteljesedése a múlt héten történt meg a Deák Ferenc téren, ahol nem kevesebb mint 2 millió forintot szórtak szét a délutáni matiné keretein belül 1000 forintos bankjegyekben. A tömeg óriási volt, pont úgy, ahogy a káosz is.
A szombati napnak nem ez volt az egyetlen jeles eseménye, hiszen a Károly körúton is kisebb felfordulás alakult ki a Balázs Kicks névre hallgató üzlet előtt. Itt is egy influenszerek, vagyis inkább streamerek által szervezett esemény kapott helyet. Tálas Máté és Kelemen Dávid “2okos” névre keresztelt duója közel fél éve van a magyar Twitch élvonalában, minden adásukat közel tízezren követik esténként élőben, és brutális nézettségeket generálnak a streamingre szakosodott platformon. Az angoltanárnak tanuló Máté és a marketing szakra járó Dávid körül elég nagy botrány alakult ki az utóbbi időben, hiszen a két fiú az elmúlt hónapokban kemény beszólásokat és vitatható kijelentéseket tett.
A 2okosnak sosem volt kenyere a visszafogottság, mostanra a nézőik is elkezdték úgy érezni, hogy a fiatalok elvetették a sulykot. A csúcspont az volt, amikor Máté élő adásban illetett nem túl szalonképes kifejezésekkel egy lányt, akin szerinte “sok volt a smink és emiatt “nagyon” rondának nevezte azt.
Úgy tűnik, hogy a sok tízezres nézettség nem volt elég, ezért a páros kitalálta, hogy eljátsszák: elrabolták őket. Máté és Dávid karrierje újabb mérföldkövét ünnepelte élő adásban a Twitchen, amikor maszkos emberek betörtek hozzájuk és elrabolták őket. A magyar TikTok és Instagram közössége természetesen “felrobbant”, mindenki aggodalmát fejezte ki, ugyanis ismerőseik szerint a fiúk a stream után nem vették fel a telefont, nem reagáltak semmire. Pár nappal később derült ki, hogy ez egy jól megtervezett marketingfogás volt a 2okos merch megjelenésére. Micsoda meglepetés. A merch keretein belül megvásárolható póló megjelenését a Károly körúti Balázs Kicks üzletbe rendezték szombat délutánra, azonban a legelhivatottabbak már előző este letáboroztak a különleges edzőcipőkre szakosodott üzlet elé. A tömeg pedig szombat reggeltől egyre csak nőtt, mindaddig míg a Károly körút lezárásra nem került. Az óriási tömegben főként 14-18 év körüliek voltak, akik a merch megvásárlásán kívül egy közös kép reményében érkeztek a helyszínre, a tömegnyomor azonban óriási volt. A 2okost, illetve Balázst, a Balázs Kicks tulajdonosát biztonságiak védték a rajongóktól, és a helyzethez képest egészen zökkenőmentesen ment a póló árulása. A tízezreket megmozgató darab egy egyszerű, fekete, túlméretezett póló, hátán óriási “W” betűvel – W, mint win, azaz győzelem – és pár apró pici grafikával, összesen 17 990 forintba kerül a Balázs Kicks honlapja szerint.
A múlt heti események ideje, hogy elgondolkoztassanak végre minden szülőt azon, hogy mennyi időt engednek gyermekeinek eltölteni a közösségi média világában. Az, hogy 14 éves kiskamaszok tömegét mozgatta meg néhány ezer forintos elszórása és egy – teljesen nyilvánvalóan – megrendezett emberrablás, egyértelműen mutatja, hogy az influenszerek már nem csak az emberek vásárlási szokásaira vannak hatással, hanem bizony tettlegességre is tudják buzdítani a fiatalokat. Olyan bemutató volt ez a két esemény, ami ideje, hogy elgondolkoztasson mindenkit azon, milyen útra engedi a gyermekét, mert a tömeges agymosás bizony már megkezdődött.
Facebook
Twitter
YouTube
RSS