Ha el lehetne autózni a Holdig, akár oda is eljuthatnának a költségtérítési lista élmezőnyében szereplő képviselők abból a pénzből, amit benzinre kaptak. A Blikk kikérte az Országgyűléstől annak a tíz képviselőnek a nevét, akik a legtöbb költségtérítést vették fel ebben a parlamenti ciklusban idén március 1-jéig. Nettó 13,9 és 15 millió forint közti választókerületi pótlékból gazdálkodhattak az éllovasok.
Valamennyiüknek bruttó 25 és 27 millió forint között utaltak át a kérdéses 34 hónapban, s ebből az üzemanyagköltségeket is fedezni hivatott választókerületi pótlék bruttó 21 és 23 millió forint közt mozgott. Ennek összegét az befolyásolja, hogy milyen messze van a képviselő választókerületének székhelye a fővárostól. – olvasható a Blikkben.
Mivel a költségtérítés után kell adózni, kalkulációink szerint nettó 13,9 és 15 millió forint közti választókerületi pótlékból gazdálkodhattak az éllovasok. 430 forintos átlagárral számolva ebből 32-35 ezer liter üzemanyag vehető. Hétliteres átlagfogyasztás mellett fejenként 460-500 ezer kilométert autózhatott az első tíz helyezett politikus. Ez akkora távolság, hogy a többségnek durván kétezer alkalommal is kijön belőle a főváros és a választókerületi székhelye közti út. – írja a lap.
– Balatonkenesén van az állandó lakhelyem, a pártom Veszprém megyei elnöke vagyok, ugyanakkor Hajdú-Bihar megye képviselője. Ezenfelül Balassagyarmattól Mohácsig és Komáromtól Újszászig vannak programjaim, rengeteget megyek kocsival, ami 11 litert fogyaszt – reagált a kérdésre a 6. helyezett Pálffy István (KDNP), aki saját kimutatásai szerint éves átlagban eddig 64 ezer kilométert ment. – Az üzemanyag pedig csak egy része az autófenntartás és -használat költségeinek, s négy év után lényegében kidobhatok egy kocsit. A választókerületi pótlékból pedig szállásra, étkezésre, más kiadásokra is megy – tette hozzá a képviselő.
Hasonlóképpen nyilatkozott a lapnak Vitányi István (Fidesz) is. Ő azt mondta, 160 ezer forint a havi benzinköltsége, évi 40 ezer kilométert autózik a munkája miatt. Az utak olyan rosszak, hogy négyévente vehetne egy új autót. Emellett sok pénzt visznek el a protokolláris kötelezettségei is.
A 2014-ben felálló új parlament tagjai már más rendszerben kapnak költségtérítést, így névre és rendszámra szóló üzemanyagkártyával vásárolhatnak majd.
A teljes cikk a Blikk.hu-n olvasható.
Facebook
Twitter
YouTube
RSS