Egy szombati, Liszt Ferenc repülőtéri incidens után Rómában is gondjaik akadtak a magyar utasoknak, ezúttal a Wizz Airrel – értesült az Index. Közben vasárnap délután közleményben reagált a történtekre a légitársaság.
A lap egy olvasója azt írta, hogy a szombat esti járat több mint 200 utasa még vasárnap délben is azt várja, hogy a hazafelé tartó gépe felszálljon. A reptéren éjszakáztak szállás és fürdési lehetőség nélkül, a reptértől pedig egy pár eurós kupont kaptak reggelire, és egy félliteres vizet, hogy ne elégedetlenkedjenek.
Az Index értesülése szerint a szombat este 21 óra 35 perckor induló budapesti járat háromórás késéssel indult. Ezután, amikor 23 óra 35 perckor már ott voltak a kapunál Rómában, akkor üzenetben közölték az utasokkal, hogy végül az egész járatot törölni kellett – ám egy dolgozó sem volt a közelben, aki felvilágosítást adhatott volna a helyzetről. Állítólag mindössze annyit írtak, hogy a járat csak vasárnap délután 4-kor indul.
A felháborodott utas beszámolója szerint 30 perccel később jött csak oda a várakozó tömeghez – tele kisgyerekesekkel, várandósokkal és idősekkel – egy reptéri alkalmazott, aki elmondta, hogy a pilóta betegsége miatt kellett törölni a járatot, így vissza kell menniük a feladott poggyászokat visszakérni. Mindezt csaknem éjjel 1-kor.
Közben arra panaszkodott a személyzet, hogy a légitársasággal nem tudja felvenni a kapcsolatot, szálláslehetőség nincs a közelben, transzfert sem tudnak biztosítani, úgyhogy talán gyorsabb és egyszerűbb lenne, ha mindenki magának foglalna szállást
– írja az Index.
A lap szerint sokan ott éjszakáztak, reggel pedig egy 16 eurós reggeli kupont és egy fél literes vizet kaptak mindössze.
Reagált a Wizz Air: nem hagyták magukra az utasokat
Vasárnap délután a szerkesztőségünkhöz eljuttatott közleményben a Wizz Air azt írta:
A Wizz Air június 22-i, Budapest-Róma, valamint a Róma-Budapest között közlekedő járatait, a légiirányítás kapacitáshiánya miatt kénytelen volt átütemezni június 23-ra. A járatok átütemezésére azért volt szükség, mert a személyzet, a résidők miatti késések eredményeként kifutott volna a munkaidejéből.
A Rómában tartózkodó utasokat nem hagyta magára a légitársaság: a Wizz Airrel szerződéses kapcsolatban álló földi kiszolgáló cég segített az arra igényt tartó utasoknak szállást foglalni az éjszakára. Ez a szokásosnál hosszabb időt vett igénybe, ugyanis telítettek voltak a közeli szállodák. Voltak olyan utasok is, akik a reptéren tartózkodást választották. A járatra várakozók a jogszabályokban előírtaknak megfelelően a repülőtéren levásárolható kupont is kaptak. Ezenfelül a légitársaság értesítette az érintett utasokat arról is, hogy térítésmentesen átfoglalhatják jegyüket egy másik járatra, illetve, ha az számukra megfelelőbb, a légitársaság visszatéríti számukra a jegyár 100 százalékát vagy a jegyár 120 százalékának megfelelő összeget WIZZ kreditet.
Bár a nemzetközi légi irányítás döntései felett nem rendelkezik a Wizz Air, a légitársaság ezúton is szeretne minden érintettől elnézést kérni a kellemetlenségekért, és megköszönni türelmüket.
Forrás: PS/Index; Fotó: Facebook
Facebook
Twitter
YouTube
RSS