A légi közlekedésben tapasztalható folyamatos fennakadások miatt a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) elnöke, Rigó Csaba Balázs figyelemfelhívást küldött több, Magyarországon működő diszkont-légitársaság vezetőjének. A Wizz Air, a Ryanair és az EasyJet is a címzettek között szerepel.
Korábban Nagy Márton nemzetgazdasági miniszter azonnali beavatkozásokat sürgetett, a tárcavezető a HungaroControl vezetőjét is berendelte. A Budapest Airport segítőpontokat alakított ki a járatkésések miatt várakozó utasok számára. Orbán Viktor miniszterelnök pedig a Kossuth rádióban adott interjújában kijelentette: amit a légi közlekedésben látunk, az tűrhetetlen – idézte az Index.
Most Rigó Csaba Balázs, a GVH elnöke szintén fellépett az ügyben, és figyelmeztetést küldött több diszkont-légitársaságnak is. A GVH az Index kérdésére megerősítette, hogy folyamatosan nyomon követi a légi forgalmi piacot és támogatja a folyamatban lévő fogyasztóvédelmi hatósági eljárásokat.
A portálnak adott válaszban elhangzott az is, hogy az elmúlt időszakban megszaporodott fogyasztói jelzések és működési problémák miatt Rigó Csaba Balázs figyelemfelhívást küldött több légitársaság vezetőjének. A figyelemfelhívásokban hangsúlyozta, hogy a légitársaságoknak figyelembe kell venniük a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatról szóló törvény előírásait is.
Rigó Csaba Balázs kiemelte: a Gazdasági Versenyhivatal különösen a gazdasági versenyt érdemben érintő reklámgyakorlatok esetén jogosult fellépni a kedvezményakciókkal, a járulékos költségek felmerülésével, a poggyászfeladással, foglalási költséggel, repülőjegy-foglalással és -módosítással kapcsolatos megtévesztésekkel szemben. A GVH leszögezte: a figyelemfelhívás nem akadályozza meg versenyfelügyeleti eljárások indítását. A hivatal értékelheti az érintett vállalkozások magatartását ilyen eljárások során.
Forrás: Index; Fotó: PS
Facebook
Twitter
YouTube
RSS