A CrowdStrike amerikai kiberbiztonsági cég úgy véli, hogy nem biztonsági incidens vagy kibertámadás áll a pénteken kezdődött globális informatikai hiba mögött, a problémát már azonosították, a javítás folyamatban van.
A meghibásodás a Microsoft 365 alkalmazásokat és szolgáltatásokat érinti, és az amerikai technológiai óriásvállalat is közölte: fokozatosan javítja a problémát. A Microsoft 365 az X mikroblog portálon azt írta, hogy “dolgozik az érintett forgalom alternatív rendszerek felé történő átirányításán, hogy hatékonyan enyhítsék a hiba hatását”, és “pozitív trendet figyeltek meg a szolgáltatás elérhetőségében”.
George Kurtz, a CrowdStrike vezérigazgatója szintén az X-en közölte, hogy a cég “aktívan együttműködik az érintett felhasználókkal a Windows Hosts fájlok egyetlen tartalmi frissítésében előforduló hiba elhárításában”. Kurtz szerint nem biztonsági incidens történt.
A problémát azonosították, elszigetelték és folyik a javítása
– írta, hozzátéve, hogy a Mac és Linux rendszerek nincsenek veszélyben. A New York-i tőzsdén a CrowdStrike részvényei a New York-i tőzsde nyitása előtti kereskedésben 10 százalékot estek. A CrowdStrike péntek reggel arról küldött figyelmeztetést ügyfeleinek, hogy a széles körben használt Falcon Sensor szoftver okozta a Microsoft Windows összeomlását és a számítástechnikai zsargonban “kék halálnak” nevezett meghibásodást.
Forrás: MTI; Fotó: MTI/AP/Harry Nakosz
Facebook
Twitter
YouTube
RSS