![](https://pestisracok.hu/wp-content/uploads/2024/07/DBOGI20240722057-1000x600.jpg)
A BC GEN Hungary Kft. dél-koreai tulajdonosi hátterű autóipari beszállító vállalat új, mintegy 21 milliárd forint értékű beruházása négyszáz újabb munkahelyet hoz létre Salgótarjánban – jelentette be Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter kedden Budapesten.
A minisztérium közleménye szerint a tárcavezető a BC GEN Hungary Kft. új beruházásának bejelentésén arról számolt be, hogy a dél-koreai Bumchun az első külföldön létrehozott gyárának számító salgótarjáni üzeme bővítéséről döntött, ahol a jövőben megháromszorozott kapacitással fognak alumínium akkumulátorcsatlakozókat előállítani az elektromos járművekhez. Tájékoztatása szerint az autóipari beszállító vállalat mintegy 21 milliárd forint értékű fejlesztését az állam 3,75 milliárd forinttal támogatja, így hozzájárulva négyszáz új munkahely létrejöttéhez. Beszédében hangsúlyozta, hogy
a beruházás tovább erősíti a magyar elektronikai szektort, amely az év első öt hónapjában 4500 milliárd forintos termelési értéket regisztrált, és az ágazat versenyképességét jól mutatja a jelenlegi 95 százalékos exporthányad.
Kifejtette, hogy a BC GEN Hungary Kft. a legmagasabb technológiai színvonalat képviseli, s ekként pedig hozzájárul a hazai gazdaság dimenzióváltásának felgyorsításához, a hozzáadott érték növeléséhez. Arra is kitért, hogy a dél-koreai cégek már a harmadik legnagyobb beruházói közösséget alkotják Magyarországon, alapvetően az elektromos autóiparhoz csatlakozva. Beruházásaik értéke lassan eléri a tízmilliárd eurót, ez pedig látszik a kétoldalú kereskedelmi forgalmon is, amely 31 százalékos bővülést követően tavaly új rekordot döntött kilencmilliárd dollárral – tudatta.
Szijjártó Péter érintette a világgazdaságban az utóbbi években bekövetkezett hatalmas változásokat is, megjegyezve, hogy az autóipar elektromos átállása alapjaiban forgatta fel a korábbi folyamatokat. Úgy vélekedett, hogy ez az átállás politikai, technológiai és környezetvédelmi szükségszerűség egyben, és arra figyelmeztetett, hogy a károsanyag-kibocsátás egy jelentős részéért a közúti közlekedés felel. Aláhúzta, hogy mindennek nyomán nagy verseny indult a világban azért, hogy az új korszak beruházásai hova kerüljenek, és az e téren jól szereplő országok jelentős biztosítékokat kapnak a jövőbeli gazdasági növekedésükre.
Jó hír, hogy hazánk az elektromos autóipari átállás legnagyobb beruházásaiért folytatott versenyben kiemelkedő eredményeket ért el. Ráadásul ez számunkra nemcsak a gazdasági növekedés hosszú távú fenntartása miatt fontos, hanem a munkahelyek megvédése miatt is
– szögezte le. Kijelentette, hogy Magyarországon az autóipar eddig is rendkívül fontos szerepet játszott, és pótolni kell a hagyományos autóipari korszak adott esetben megszűnő munkahelyeit. A miniszter ennek érzékeltetésre azt hangsúlyozta, hogy hazánkban az autóipar a teljes feldolgozóipari kibocsátásból mintegy 30 százalékos részesedéssel bír, 150 ezer munkahelyet tart fenn közvetlenül, és tavaly 13 700 milliárd forintos termelési értéket tudott felmutatni.
Emlékeztetett, hogy Németországon és Kínán kívül egyedül Magyarországon van jelen gyárral a három legnagyobb prémium német autómárka, emellett pedig a világ tíz legnagyobb elektromosakkumulátor-gyártója közül öt is megjelent itt, köztük a világpiac vezetője is. “Ez egy egészen egyedi kombináció, amely Magyarországot a keleti és a nyugati gazdaság, a keleti és a nyugati beruházások találkozási pontjává tette” – mondta. “És ez (…) biztosítja számunkra azt, hogy az autóipari forradalomban a világ éllovasai közé tartozzunk, s ha belegondolnak, ez azért is nagy dolog, mert nagyon régen volt utoljára olyan, hogy a világgazdaság működését hosszú távon meghatározó technológiai megújulásban Magyarország az élen járt volna” – összegzett.
Forrás: MTI; Fotó: Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter sajtótájékoztatót tart az EU külügyminisztereinek tanácsülése után a közmédia brüsszeli központjában 2024. július 22-én. MTI/Bodnár Boglárka
Solaris
2024-07-23 at 22:45
Trump barátunk érdekesen vélekedik a villanyautózásról.
Persze ez nem hír.
Ha bebicskázik a villanyszekér projekt, Petike majd elszámol.
Ja, nem.
Királytigris
2024-07-23 at 21:59
futóbolond2024-07-23 at 20:30!
Ahogy a neved mutatja, te tényleg bolond vagy! Az adó az államkincstárba megy, nem offshore cégekbe. Azt amit leírsz Gyurcsány bácsikád alatt történt.
Minek a munka
2024-07-23 at 20:52
Troll !
(Drogos alkesz koszos parazita!
Teliszarták a pofádat te primitiv a PS – oldalán meg kiokádod !
Tipikus hitvány drága a lábgos vicsorgó patkany !
Koszos ! a “munka a jó élet titka”
…vagy 1,8 m mélyen a kersztfa árnyékában !
futóbolond
2024-07-23 at 20:30
jöhet a négyszáz filippínó, valakik jó pénzt keresnek rajtuk
Királytigris2024-07-23 at 18:56: kis butuska, ebből kiáramló jövedelemtranszfer lesz, a járulékok ugyan itt maradnak, de a vendégmunkás hazautalja a bérét és a vendégmunkások utáni nyereség meg valami ciprusi vagy más offshore-cégben csapódik le, esetleg egy adrián horgonyzó lady brd nevű jachtban.
Minek a munka
2024-07-23 at 20:15
Primitiv bunkó !
Minden ország a világon az adóbevételből gazdálkodik és elsödleges cél és a gadaság termelés az adóbevétel folyamatos nővelése !
Primitiv parazita paraszt !
IQ-d mint a háromnapos csirkefarh@tnak !
Talpra magyar!
2024-07-23 at 20:01
Minek a munka2024-07-23 at 19:01 Amit írtál az teljesen leképezi az mszp-s szdsz-es Medgyessy Gyurcsány és a libás Bajnaijuk országunkat tönkre tevő politikáját részben azért is mert szándékosan nem törekedtek beruházások hazánkba csábításukra és több mint egymillió munka volt ennek az egyik oka és a tőkeerős beruházó cégeknek jattolni kellett egy egy jóváhagyási aláírásért és pecsétér. Ez az egyik oka annak hogy 4 év alatt nyugodtan szétlophatták csicskáikkal együtt Medgyessyék Gyurcsányék az állami vagyont.
tegyük helyre!
2024-07-23 at 19:06
Királytigris
A buta te vagy, mert Mammon mércéjével méred a nemzeti érdeket. Anyagiakkal a szellemit.
Édes fiam, az adóbevétel csak a sokadik cél.
Az első, hogy Magyarország magyar ország maradjon.
És ha az adóbevételt az elsődleges nemzeti cél rovására lehet csak megvalósítani, akkor nem növelünk adóbevételt, hanem megelégszünk azzal, ami most van.
Amúgy pedig a munkára alkalmas cigányok már mind dolgoznak.
Minek a munka
2024-07-23 at 19:01
Ilyen kérdést is csak egy magyar kérdez
Ertem amíkor 1Millo munkanélküli volt meg feketén 2-munkahelyen kellet dolgozni az jobb volt !
Most meg kevés a nyugdija mer nincs meg a hivatalos adót fizetö mukaévei az a jó !
A franya fidesz mindent rosszult csinál
Szanalmas !
Királytigris
2024-07-23 at 18:56
őszinte kérdező2024-07-23 at 18:37!
Kis butuska, az adóbevétel a lényeg. Ha nem lesz magyar munkaerő, akkor lesznek külföldiek. A gyár profitot termel, és azután adózik.
Hevesben a cigányság köréből lesz jelentkező. Őket is munkára kell fogni, mert a felzárkózás alapfeltétele a munka!
Érted már?
őszinte kérdező
2024-07-23 at 18:37
De kiknek csináljuk ezt a sok munkahelyet, ha egyszer telített a magyar munkaerőpiac?