Átlagosan 15-20 százalékkal többet kell fizetni augusztus 1-től a helyszínen szinte valamennyi közlekedési szabálysértésért. A szabálysértési eljárásban kiszabott pénzbírság jellemzően a másfél-kétszerese a helyszíninek. Mindeközben szorgos háttérmunka folyik a KRESZ korszerűsítésének igényével. Kérdés, a megemelt bírságok meddig visszatartó erejűek. Ugyancsak kérdés, hogy bár igény volna rá, miért nem hozzák be a magyar jogrendbe az átlagsebesség-mérést és az autóelkobzást. Bár utóbbiról annyit tudunk, hogy a rendőrség javasolta, ám lepattantak a döntéshozókról. Egyelőre.
Hiába minden figyelmeztetés, pénzbírság, egyre inkább népszokássá válik a KRESZ szabályainak sorozatos, visszatérő megszegése. Jobbik esetben nem történik baleset, nem sérül, nem hal meg senki, ám riasztó jelenség, hogy egyre több vétlen közlekedő hal meg a KRESZ-t semmibe vevő ámokfutók miatt.
Csak három példát említünk a közelmúltból.
Az Árpád hídon forgalommal szemben hajtott 160 kilométeres sebességgel, rabolt taxival a drogos vállalkozó és frontálisan ütközött a szembe érkező Suzukival. Utóbbi vezetője és utasa, egy jegyespár szörnyethaltak. A drogos ámokfutó sem élte túl.
A tragédia helyszínének közelében tavaly egy spontán gyorsulási verseny résztvevői karamboloztak. Egyikük nagy teljesítményű, felturbózott autójával elütötte a járdán haladó kerékpárost, aki mindkét alsó végtagját elvesztve meghalt a kórházban. A baleset okozója azóta szabadon sétálgathat Budapesten, miután az illetékes nyomozási bíró elengedte a letartóztatásból.
Szombaton az Árpád híd meghosszabbítását jelentő Róbert Károly körúton, a Lehel utcai kereszteződésben a szabályosan, zöld jelzésen áthaladó személyautót “ütötte ki” a piros jelzést megszegő, a megengedett sebességet jócskán túllépő holland sofőr Mercedesével. A vétlen magyar autóvezető belehalt sérüléseibe. A holland és egy utasa elmenekült a helyszínről. Az első hírek szerint a holland drogot és alkoholt is fogyasztott, mielőtt anyja Mercedesével távozott egy szórakozóhelyről. A rendőrök elfogták mindkét szökevényt. A nyomozási bíró azonban nem tartóztatta le őket, a holland sofőr nyomkövetőt kapott a bokájára és nem hagyhatja el a számára kijelölt lakást.
![](https://pestisracok.hu/wp-content/uploads/2024/07/drogosholland-1-e1721905583639.jpg)
Az ütközés előtti pillanat, a fehér autó sofőrjének esélye sem volt túlélni a balesetet (Forrás: rendőrség)
A két legfrissebb tragédia nyomán egyre többen felvetik a BTK szigorításának az igényét, azt hogy a drog hatása alatt elkövetett bűncselekményeket sokkal súlyosabban büntessék, mint azt most teszik. Ugyancsak jogos igény lehet, hogy a drogterjesztők büntetési tételeit is megemeljék.
Augusztus elsejétől azonban a közlekedési bírságok összege biztosan emelkedik, méghozzá jelentős mértékben, bár kérdés, meddig jelenthet visszatartó erőt, hogy nagyobb összegekbe kerül majd a közlekedési szabályok megszegése, mint eddig.
Ennyibe kerül a közlekedési szabálysértés augusztustól
Az augusztus elsején hatályba lépő változások szinte valamennyi szabálysértés esetében átlagosan 15-20 százalékos emelést jelentenek a helyszíni bírság és a szabálysértési eljárásban kiszabott bírságok esetében egyaránt. A szabálysértőkre kiszabható pénzbírság összege a kétszerese vagy közel a kétszerese, mint amit a helyszínen, helyszíni bírságként a rendőr kiszabhat.
![](https://pestisracok.hu/wp-content/uploads/2024/07/tenyekbirsagok.jpg)
A teljesség igénye nélkül néhány bírságtétel változása (Forrás: tv2, Tények)
A Közlekedésbiztonság című szakportál segítségével, a teljesség igénye nélkül, bemutatjuk, mi mennyi jövő héttől.
Az elsőbbségadás szabályainak megsértéséért augusztustól 26.000 forint helyszíni bírságot szabhat ki a rendőr. Szabálysértési eljárásban a pénzbírság összege: 52.000 forint.
Ez a büntetési tétel azonban csak abban az esetben igaz, amikor a KRESZ 28. § (1) bekezdésében foglaltakat szegi meg a vétkes. Azt a szabályt, miszerint
„Az útkereszteződésben – ha a (2) bekezdés rendelkezéseiből más nem következik – a járművel elsőbbséget kell adni a jobbról érkező minden jármű és a balról érkező villamos részére. Ezek az előírások a „jobbkezes utcákra” érvényesek.
Súlyosabb bírságot kell fizetni, ha a kereszteződésben tábla jelzi, hogy kinek van elsőbbségadási kötelezettsége vagy amikor megkülönböztető jelzést használó járműnek nem adja meg az elsőbbséget valaki. Ezekben az esetekben, valamint, ha földútról kanyarodik valaki a szilárd burkolatú úttesten haladó jármű elé vagy amikor a körforgalomban haladó járműnek nem ad elsőbbséget, a helyszíni bírság 32.500, a pénzbírság pedig 65.000 forint.
Még többe kerülhet a jövőben lejárt forgalmival közlekedni.
Ha a rendőrség az autó látható állapotára tekintettel (vagy mert engedély nélkül hajtottak végre rajta a teljesítményét jelentősen befolyásoló átalakításokat) nem veszi el a forgalmit már az intézkedés közben, a legalább három hónapja, de hat hónapnál nem régebben lejárt műszaki érvényesség 31.200, a hat hónapnál régebben, de még egy éven belül lejárt forgalmi engedély esetén 39.600, egy éven túl pedig 46.800 forint a helyszíni bírság. A pénzbüntetés mindhárom esetben a helyszínen kiszabható összeg kétszerese!
![](https://pestisracok.hu/wp-content/uploads/2024/07/traffiboxok-e1721906153882.jpeg)
A legújabb traffiboxok Budapesten (Forrás: Fővárosi Önkormányzat)
15.600 forintba kerül a megállási, várakozási tilalmak megszegésének minden formája.
Az is, amit sokan nem tartanak be a nagyvárosokban, hogy parkolni csak a menetirány szerinti jobb oldalon, a menetiránnyal egyező irányban szabad. De! Autópályán, autóúton megállni, ideértve a sztrádák leállósávjait is, 32.500, illetve pénzbírság esetében 65 ezer forintba kerül.
Még mélyebbre kell a zsebébe nyúlnia azoknak, akik jogosulatlanul veszik igénybe a mozgássérültek részére fenntartott parkolóhelyeket. Nekik 65 ezer forint helyszíni bírságot kell ezért fizetniük. Amennyiben az esetből szabálysértési eljárás lesz, a pénzbírság összege 156 ezer forint lesz!
39.600 helyszíni vagy 78.000 forint pénzbírságot kell fizetnie augusztus elsejétől annak, aki kijelölt gyalogos átkelőhelyen, valamint a gyalogos átkelőhely előtt személygépkocsival, motorkerékpárral, segédmotoros kerékpárral, kerékpárral és kézikocsival 5 méteren, egyéb járművel 15 méteren belül áll meg.
A gyalogosok, különösen a babakocsit toló vagy kerekesszékkel közlekedők érdekében 24.000 forintra emelkedik a helyszíni bírsága azoknak, akik úgy parkolnak a járdán, hogy a gyalogosok közlekedésére nem marad szabadon legalább 1,5 méter széles út. Pénzbírság esetén 46.800 forint lesz a fizetendő összeg.
Az összes helyszínen kiszabható és pénzbírság tételesen a Magyar Közlönyben megtalálható.
Átlagsebesség-mérés, jármű elkobzása
Élénk szakértői munka zajlik a KRESZ korszerűsítésének igényével. A közlekedési szabályok rendszerének teljes újragondolására nincs szükség, nem is lehetséges, hiszen a KRESZ EU-kompatibilis, azaz az Európai Unió jogrendszerére épülő, abba beilleszkedő. Egy sor “igazítás” azonban ráfér a közlekedési törvényünkre. Most éppen arról zajlik a közbeszéd egy háttérbeszélgetés nyomán, hogy kapjon-e lehetőséget a jogosítvánnyal, megfelelő gyakorlattal bíró szülő, hogy ő oktassa gépjárművezetésre a csemetéjét.
A PS bűnügyi tudósítója magánháttér-beszélgetéseket folytatott a témában, és az ott elhangzottak alapján hozok fel két megfontolandó változtatási lehetőséget.
Az egyik az átlagsebesség-mérés bevezetése, ami már ötödik éve lebeg a semmiben.
![](https://pestisracok.hu/wp-content/uploads/2024/07/section-control-600x400-rdax-475x317-100-63860.jpg)
Az átlagsebesség-mérés módszere egyszerű: ha túl hamar ér oda a második kapuhoz, biztosan gyorsan hajtott (Forrás: motor-talk.de)
Még 2019-ben a Századvég által végzett közvélemény-kutatás szerint a válaszadók több mint hetven százaléka tartja szükségesnek a gyorshajtók elleni szigorúbb fellépést, a sebességmérések számának növelését és az új módszer, az átlagsebesség-mérés bevezetését.
Megjegyzés: hazánkban a közlekedési balesetek legfőbb oka akkor és ma is gyorshajtás, a tragédiák harminc százalékáért a megengedett sebességhatárt túllépő sofőrök a felelősök.
A 2019-ben megkérdezettek 77 százaléka fix sebességmérő eszközök számának a növelésével javítana a helyzeten a személyi sérülések és halálos balesetek elkerülése érdekében. A válaszadók 74,7 százaléka bevezetné az átlagsebesség-mérést.
Ez azt jelentené, hogy térfigyelő kamerák segítségével megmérnék, hogy a jármű egy adott távolságot mennyi idő alatt tett meg, a rendszer ebből automatikusan kiszámolná a közlekedő sebességét, s gyorshajtás esetén a rendszám alapján szabnák ki a büntetést. A VÉDA-rendszer alkalmas erre. A törvényt kellene hozzáigazítani.
A tavalyi, Árpád hídi tragédia után terjedt el elsősorban Budapesten a traffiboxok alkalmazása. Az illetékes önkormányzatok finanszírozzák a telepítést és a működtetést, a rendőrség jelöli ki a helyszíneket.
A gépkocsikat – állítólag – nem lehet elkobozni
Szomszédaink közöl legutóbb Ausztria vezette be, hogy súlyos, ismétlődő közlekedési szabálysértés esetén el lehet kobozni adott időre, de akár véglegesen is az elkövető által használt gépjárművet.
Hazánkban is van erre igény, amit a rendőrség meg is fogalmazott a jogalkotók számára. A vezess.hu szakportál tavaly készített interjút Óberling József ezredessel, az ORFK Közlekedésrendészeti Főosztály vezetőjével, felvetve a járműelkobzás lehetőségét is. Idézzük az idevonatkozó részletet az interjúból.
“ vezess.hu: Bizonyos országokban ez az eszköz a gyorshajtók autójának a lefoglalása. Mondjuk a második 300 ezres bírság nálunk is lehetne ilyen határvonal. Rendkívül durva szabályszegés, kettő már nem véletlen, a társadalom is elfogadná, látványos és fájdalmas retorzió. Ráadásul több országban van rá precedens. Támogatná?
Óberling József: Igen! Tettünk is rá kezdeményezést, és nem is lenne példa nélküli Európában, több országban alkalmazzák eltérő súlyú szabályszegések következményeként. Van, ahol véglegesen elveszik, van, ahol ideiglenesen, máshol a tulajdonjogától függ.
vezess.hu: Miért nem valósult meg? Ezek szerint elakadt valahol a kezdeményezés.
Óberling:
Egyelőre a magyar jogrendbe nem illeszthető be. A hivatalos álláspont az, hogy a szankciónak arányban kell állnia az elkövetett jogsértés súlyával, és mindaddig, amíg van eszköz, amely nem ilyen súlyú, mint a tulajdon használatának a korlátozása, és azokat ki nem töltöttük a határig teljesen, addig ilyen súlyos jogkövetkezmény nem jöhet számításba.
Én ezt megértem, de ugyanakkor a társadalom többsége joggal mondja, hogy ennek a problémának az egyik hatékony megoldása az autó elvétele lenne.
vezess.hu: Mikor volt ez a javaslat?
Bizonyos időközönként felmerül. Nem túl régen is felmerült. Rendszeresen fogalmazunk meg javaslatokat a közlekedésbiztonság javítása érdekében. Egy részük átmegy, más részük nem. Kíváncsiak a véleményünkre, mi elmondjuk azt, és ha nem fogadnak be valamit, akkor arra magyarázatot is kapunk.
Az objektív felelősség elvét évtizedekig tartott beemelni a magyar jogrendbe, aztán 2008-ban volt egy pillanat, amikor befogadta a rendszer. Ma már mindenki természetesnek veszi, hogy ez így van. Én azt mondom, hogy a jármű elvételével kapcsolatban is lesz egy olyan pillanat, amikor ez komoly megfontolás tárgyává válik. Lehet, hogy ez a tragédia hozzájárul a tulajdonjog korlátozásához.”
Talpra magyar!
2024-07-27 at 00:48
Karácsony a bandájával együtt teljesen szétlopta Budapest milliárdjait és szemétkedve ígért ez a bestiális hazudozó Karácsony hogy sok közúti kamerát szereltet fel ez helyett ez a szemét 50milliárd forint hitelt vett fel és ebből a rengeteg hitelből első lépései közt a lumpen hiénáinak kifizetett 200millió forint jutalmat. Ezeknek a parazitáknak nem ég a pofájukon a bőr.
Talpra magyar!
2024-07-27 at 00:37
Gyurcsány csicskája Karácsony szemétkedve ígérte Budapest útjai bekamerázását akkor a egy szemétkedő korrupt hogy helyette annyira szétlopta bandájával Budapest milliiárdjait hogy 50milliárd forint hitelt vett fel és egyből a semmirekellő parazitáinak adott 200millió forintot.
pm
2024-07-26 at 21:39
tisztelettel, nagy átlagban nem értek egyet. Azzal hogy a vaddisznókat, a jogosítvány nélkül vezetőket meg ilyesmi el kell kapni azzal természetesen igen. Még az elkobzás is renben van.
Az ellenkezésem oka az, hogy évtizedek óta egyre csökkentik a sebességhatárokat, egy olyan világban ahol mindenki szeretné gyorsan elérni a célját. eddig nem tűnik úgy hogy a sebességkorlátozás elérné a célját.
Ismerősek a budapesti dugók?? egyszer kiszámoltam Budapestet keresztbe átszelve nap közben 14km/h átlagsebességet sikerült elérni. Az ember az ilyen időveszteséget behozná valahol … de nem lehet.
Ez nem közlekedés fejlesztés. a gyorsforgalmi utak, a lámpák összehangolása, az ilyenek azok.
A jobbra tartós szabály az utópályán azt eredményezi hogy ha nem tartasz elég gyorsan jobbra, megpróbálnak belülről előzni.Ezt a fajta cikázást kifejezetten veszélyesnek tartom.
Ha már nem tudjuk a forgalmat kezelni, akkor nem a relatív gyorshajtást kéne szankcionálni önmagában, hanem azt ha valaki balesetet okoz. De azt szigorúbban.
Mert azért meg lehet nézni hogy az olyan helyeken ahol normális mondjuk 70 el lehet közlekedni kevesebb a baleset.
űSzerintem önmagában nem a sebesség a gond, hanem a haladásképtelenséggle járó zsúfoltság. Ez “kényszeríti” az embereket a trükközésre, tolakodásra, veszélyes előzésekre. Mindenki próbálna előrébb jutni.. Szóval inkább a helyhiány, a forgalom áteresztő képességen kéne javítani. mindenhol.autópályán éppúgy mint a városokban.
Rizzo
2024-07-26 at 21:06
Az összes, a Váci úton, Árpád hídon száguldozó vadbarmot ki kell lőni a picsába!
csakafidesz
2024-07-26 at 15:50
kanigunda 2024-07-26 at 13:14
Való igaz, hogy nem a Suzukisok 20 kilométeres sebességtúllépése a veszélyes (bár gyakoribb) hanem a BMW-sek százötvennel repesztése lakott területen. A hetvennel menő Suzuki le tud fékezni, ha veszély van. de a BMW még a Brembo fékekkel sem, mert az előírtnál háromszor gyorsabban megy.
csakafidesz
2024-07-26 at 15:43
Rezeda Kázmér 2024-07-26 at 14:08
Nos az itt említett: “Többnyire kevéssé veszélyes a pusztában menni 110-120-szal, mint elsőbbséget nem megadni lakott területen…” nagyon jó felvetés. Ki akarom kerülni Karcagot, és nem akarok keresztűlmenni néhány lámpánál, kijönni a 4. útra egy aluljárün át akkor a legjobb útvonal a Tescotól kifelé a Kisújszállási út amelyik kilométereken át tényleg a pusztán megy végig nyílegyenesen. Sokkal előbb lehet balesetet okozni a Széchenyi sugárút sarkán a postával szemben, mint azzal, ha itt kint a semmiben felgyorsítok 90-ről 110-re.
lila
2024-07-26 at 14:39
Az összes többi bűncselekményt is ítéljék el arányosan! Mert amíg a boltban bizsut lopó cigányasszonyt öt év letöltendőre ítélik, és évekre elszakítják az egyéves gyerekétől, aki pedig tizenöt évet rabságban tartott és dolgoztatott egy hajléktalant (ld. nem régi hír), azt pedig felfüggesztettre ítélik, addig nincs miről beszélni.
Ha meg emelkedik a büntetés, az nem sokat számít, mert aki sokmilliós autóval rendez illegális gyorsulási versenyt, az a 150 ezer forintot éppolyan röhögve fizeti ki, mint a 100 ezret. Az autó lefoglalása és bezúzása azért már őt is elgondolkodtatná. Amíg a törvények nem lesznek elég szigorúak ezekkel az emberekkel szemben, addig a mi életünket veszélyeztetik. És ne veszélyeztessék az én életemet és a szeretteimét azzal, hogy a gátlástalan kőgazdag gyorshajtók buksiját simogatják, nehogy lelki sérülést okozzon nekik a büntetés.
Rezeda Kázmér
2024-07-26 at 14:23
A hétköznapi tahóság kategóriája még a másik nyakán 20 cmre lihegés, amikor legszívesebben kiszállnék és elmagyaráznám neki, hogy előttem is mennek, ha látna két autóval előrébb, akkor észrevenné, vagy ott van 50 mre az a piros, csak fel kellene pillantania. A másik a besorolás, ami csak eléd történhet meg, akár azon az áron, hogy te padlóféket fogsz, az xedik az irányjelző alibiből használata: még véletlen sem segítem a másikat, ha pl ki akar kanyarodni és én meg lefordulnék, jelezném neki, hogy nem keresztezzük egymás pályáját, mehet. Nem, a kormánymozdulattal együtt indexelünk. Az index amúgyis a jogosultságunk jelzője lett: én ide besorolok, és neked fogok menni, ha nem takarodsz onnan.
Rezeda Kázmér
2024-07-26 at 14:08
Az igazi nagy baj többnyire a közúti (és hétköznapi) tahóság, amit talán civil rendőrautókkal lehet kiszűrni leginkább. Az átlagsebességmérés elég véleményes lesz. Többnyire kevéssé veszélyes a pusztában menni 110-120-szal, mint elsőbbséget nem megadni lakott területen…
Sasfészek
2024-07-26 at 13:52
Ha azzal a sárga lámpával vilátgítgatod a Ferrarimat és emiatt szétkúrod a fényezést rajta, letépem a fejedet a helyéről!
kanigunda
2024-07-26 at 13:14
api01 2024-07-26 at 12:51
100%
Ausztriában sajnos sokak által ismert a rendőrök “szabad jogértelmezése”, főleg a Kelet-Európaiakkal
szemben. Köszönöm azt nem, nuku elkobzás, az esetleges forgalomból kitétel az egy másik sztory. Az nem
sérti a tulajdonjogot. Már nem is számolom hányszor hallottam, hogy a a magasabb bünti, na az majd
elriaszt – látjuk, hogy nem fog. Viszont a kis hétköznapi majom aki benéz, ahogy már írták, egy 30-as
táblát vagy a forgalom ritmusával 80 fölé gurul egy hídon az meg akkora maflást kap majd, hogy komoly
egzisztenciális teher neki. Nem ők a főbűnözők hanem pl. az X19623-a bömbik meg a 6ezer köbcentis
merdzsók. Azok meg leszarják, ahogy eddig. A beállt figurák meg amúgy is csak ösztönlényekké váltak.
Látszik.
Kb 30 éve.
Bigyó
2024-07-26 at 13:08
Nem az a kérdés, hogy mekkora a büntetés mértéke papíron, hanem hogy a magyar rendőrség hajlandó-e végre üldözni, a bíróság pedig brutálisan büntetni a droghasználatot, a drogdílerkedést, taxis bűnözöket és egyéb maffiózókat. Gyúrótermek, autókölcsönző cégek, éttermek a bünözés melegágyai. És akkor meg nem beszéltünk a hazánkban állomasozó külföldiekről, akik egyre többen vannak: kínaiak, arabok, ukránok, hollandok…
Ágoston Balázs
2024-07-26 at 13:06
Ideje lenne a biciklis szubkultúrát is megrendszabályozni, hiszen arányaiban ez a leggátlástalanabb réteg, alig akad olyan, aki betartja a KRESZ-t. Száguldoznak a zebrán, a járdán, ami tételesen tilos, rendszeresen átmennek a piroson, de soha senki nem bünteti meg őket. Súlyos pénzbírságokat kellene kiszabni rájuk is. Miskolcon egy biciklis futár, akinek amúgy volt már priusza, elütött a járdán (ahol kizárólag tolni lehet a biciklit!) egy idős nőt, aki meghalt az esés következtében, az ügyészség felfüggesztett börtönt kért a bűnözőre. Így nem fog menni.
nemes nemzeti kurmányunk
2024-07-26 at 13:04
……patrióta nemes nemzeti kurmányunk újabb ékes vármegyés sokezredik harmad adó szedése ez…csak az a baj ezzel, hogy mikor a cigány hót beállva jogsi és forgalmi nélküli ágytáljával fennakad a fán jobb esetben csak a kiscsaládal a fedélzeten rosszabb esetben 8 gyalogos testén át repülve….azon mód úgy hajtják el a pintéri cigányőrséget, mint a legyet, mert megtehetik mert a woke zsidó ideológia felülír mindent…lásd az országban uralkodó állapotokat…mikor és ki fogja ezt behajtani a cigányon, mikor ha kibelez téged akkor se ül érte jóformán már semmit…..egyértelmüen újabb sarc ellened mert megtehetik mert te tűröd ha milliókat kérnének te azt is befizetnéd,…örülj hogy 165000-el beéri egyelőre
t
2024-07-26 at 13:02
Egyszerű pénzbehajtás. Az országot járva rengeteg trafit látok, jellemzően az alacsony sebességű utakon hiszen ott könnyű relatíve gyorsan menni. Úgy vannak vele hogy adóemelést ne kelljen csinálni, mert az csúnyán hangzik. Ehelyett mindenféle hozzájárulást vezetnek be.
api01
2024-07-26 at 12:51
A magántulajdon feltétlen védelme, alapjog.
Semmilyen indok nem lehet a gépkocsi elkobzására, ha a bírság amúgy behajtható. Mert ha nem, az már egy másik történet.
jani129
2024-07-26 at 12:04
Ezeknek a drogos ámokfutóknak mindegy a szabály. Csak ürügynek vannak idecitálva. A valódi cél az autósüldözés és a sarcolás.
Locksmith
2024-07-26 at 11:31
Yoggi és Chatillon @
A hozzászólásaitok döntő többségével egyet tudok érteni. A PS által példának felsorolt 3 esetből az elsőre (Árpád hídi rabolt taxi) kifejezetten nem hat semmiféle büntetési tétel emelés. Ezt nem is itt kellene említeni. Ez szimpla bűncselekmény és a következménye sajnos ez lett. Aki menekül a rendőrök elől, arra nem hat a 30-as tábla meg a büntetési tétele se. Ezért erre fogni a fizetendő megemelését gazemberség! Mint ahogy az indokolatlanul “ottfelejtett”, majd a rendszeresen mögötte filmező traffipax is szemétkedés és vegzálás tipikus esetei. Nem fognak javítani a közlekedési morálon. Az átlagsebesség mérés az autópályán és a notórius direkt szabálytalankodók drónos lefilmezése példás büntikkel viszont célra vezetőbb lenne. Nem az egyszeri véletlen esetre, hanem a sorozatos direkt veszélyesen közlekedőkre kellene fókuszálni. Egyszer-egyszer bárki benézhet egy lámpát, táblát, elbambulhat…bármi. A notóriuson kéne lenni a hangsúlynak.
UFF
Miki
2024-07-26 at 11:31
Lehet, a csak birság és jogosítvány bevonás már nem elég ahhoz, hogy jobb észre téritse azokat, akiknek az eszük vagy elment, vagy nem is volt soha, vagy személyes problémaikat a közúti forgalom más résztvevőin élik ki – szó szerint terrorista módon – és már tényleg a gépjármű azonnali elkobzása, vagy vagyoni elkobzás lehet a megoldás csak.
Sajonos tény, hogy egy 9 milliós országban a halálos közúti balesetek száma sokkal magasabb mint egy 84 milliós Németországé.
Ezen változtatni kell.
Nádor István
2024-07-26 at 11:31
Az Árpád-hídi éjszakai “autóversenyző” családi háttere nem ismeretlen a bíróság előtt….? Akinek felturbózott Mercédeszre telik..nem olcsó fiú.Egyértelműen előre, tudatosan megtervezett akcióról volt szó.. a vétlen fiatal kerékpáros halálát okozó súlyos bűncselekmény. ..és az évfordulón! még mindig szabadlábon futkározó kábítós? feltehetően azóta is többször ült a kormánykeréknél.vagy külföldön tölti szabadidejét. A kocsiban esett kárt a biztosító bizonnyal azonnal megtérítette…,.
“gyanusított”
greendb
2024-07-26 at 11:27
Csaxólok,az autópályán 150 felett száguldozók nagy többsége külföldi, románok, szlovákok, lengyelek, menekülő ukránok úgy tolnak le az útról, hogy csak pislogok. Pontosan tudják, hogy nálunk bármit következmények nélkül megtehetnek, mi meg be vagyunk szarva, hogy ha elnézünk egy harmincas táblát, vagy 30 centivel túl parkolunk a tiltó táblán a gatyánkat ráfizetjük. Apátok faxát!
jani129
2024-07-26 at 10:47
Jah. A tilosban parkolás emelkedett a legnagyobbat. Nettó pénzbehajtás az egész. Ráadásul budapesten a főként libernyák önkormányzatok anyagi érdekeit védi, amióta a tilosban parkolókra nem lehet mikuláscsomagot tenni. Fúj. Arra megy ki, hogy ne lehessen parkolni. Fizető övezetet akarják kiterjeszteni. Mondjuk a roki helyen álló roki kártya nélkülieket nem sajnálom, de ez elenyésző kisebbség.
GJ
2024-07-26 at 10:38
NEM FÉLEK!
Már így is alig autózom az üzemanyagárak miatt.
2 liter tej árába kerül 1 liter benzin.
Vajon mennyit füstöl el egy gazda 2 liter tej megtermelése érdekében?
bl
2024-07-26 at 10:29
Az is egy lehetőség, ha a VÉDA szoftvere valós időben automatikusan jelzi a problémás autókat (még nem büntet csak jelez a rendőrségnek) és ha például megint az Árpád híd felé repeszt, akkor még időben be lehet avatkozni.
bl
2024-07-26 at 10:17
Autóelkobzást én két esetben hajtanék végre. Az egyik eset a lejárt forgalmi, a másik eset a VÉDÁ-val mért rendszeres gyorshajtás. Ettől a kettőtől szerintem legalább 20%-kal visszesne a közlekedési balesetek száma.
angolpuska
2024-07-26 at 10:02
@Yoggi
Teljes mértékben igazat adok.
manki
2024-07-26 at 09:51
“Parkolni csak a menetirány szerinti jobb oldalon, a menetiránnyal egyező irányban szabad.” Amíg jobbkormányos autó kaphat magyar rendszámot (miért is?) addig ezt felejtsük már el.
angolpuska
2024-07-26 at 09:51
Gratulálok, a tilosban várakozás a legnagyobb (már-már bűncselekmény) 156.000.-forint büntetést ér? A szabálytalan előzés csak 65.000.- forint? Meg vannak örülve? Mire jó ez? Budapesten kell a parkolási bevétel?
ViAM
2024-07-26 at 09:50
Ideje volt… Ám kíváncsi leszek a pénzbírságok behajtásának eredményeiről.
chatillon r
2024-07-26 at 09:50
el kell különíteni azt aki 160-al ámokfut lakott területen, attól akinek esetében valahol megjelenik takarásban egy 30-as tábla aztán megy 50-el. vagy 50 helyett mert véletlenül rányom megy 60-al. ezzel csak az embereket idegesítik szemét módon. sárga jön ha ráfékezek belém jönnek és hasonlók. plusz az utak sincsenek olyan állapotban sok helyen, hogy a sávot lehessen tartani anélkül hogy kinyírodjon az ember kocsija.
Nem kéne az emberekkel szemétkedni
Yoggi
2024-07-26 at 09:47
A tilosban várakozás díjtételét emelték ötszörösére (a felső határt még többre), míg a többi ennek töredékével növekedett.
Tilosban várakozásért maximum 156 ezer forint, a többinél a 100 ezret sem éri el.
Az utóbbi időben számtalan olyan haláleset volt, amikor valaki tilosban hagyta a kocsiját. Pl. többen belehaltak, amikor Hajdú Potyka, Kern Bandi stb. állt meg szabálytalanul.
Ellenben az elsőbbség és az előzés szabályainak megszegése, közlekedésre alkalmatlan járművel közlekedni (érvénytelen hatósági engedély…) gyakorlatilag nem jelent veszélyt az emberéletre.
Erre azt tudom mondani, hogy elmentek ti a büdös picsába az ismételt politikai terméketekkel. (A gyengébb képességűeknek szólok, hogy ez nettó pénzbehajtás, semmi köze nincs a közlekedés biztonságossá tételéhez…)
Az újságíró szakma pedig onnan kezdődik, hogy ezeket magától felveti legalább a cikk erejéig.
Ezért egy ócska, szar propaganda blog a PS, és ócska, szar propagandisták a bloggerei…