Óriási csapás az európai gazdaságra és a németországi autóiparra nézve, hogy az Európai Bizottság hamarosan kiegészítő vámot vet ki a Kínából érkező elektromos járművekre – foglalt állást Orbán Viktor miniszterelnök szombaton az X közösségi portálon.
A kormányfő szavai szerint Németország és az európai ipar már nem képes meggyőzni a bizottságot, hogy hozzon észszerű döntéseket.
De akkor ki képes rá?
– tette fel a kérdést Orbán Viktor. Az Európai Bizottság pénteken jelentette be, hogy az európai uniós tagállamok többsége megszavazta a kiegyenlítő vámok kivetéséről szóló javaslatot. A bizottság ugyanakkor folytatja a tárgyalásokat Kínával egy alternatív, a Kereskedelmi Világszervezet (WTO) szabályozásaival teljes mértékben összhangban lévő megoldás kidolgozására.
A vámok kivetését azzal indokolta a testület, hogy a kínai elektromos autók állami támogatása tisztességtelen előnyhöz juttatja a kínai cégeket, ezzel gazdasági kárral fenyegeti az uniós gyártókat. Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter csütörtökön közölte, hogy Magyarország nem szavazza meg a javaslatot.
Forrás: MTI; Fotó: MTI/Máthé Zoltán
t
2024-10-05 at 19:21
Beleköptek a főni levesébe …. és ez fáj az akku nagyhatalmi álmainak
K
2024-10-05 at 19:08
–A hatás-ellenhatás elve szerint ennek az EU védővámnak meg lesz a következménye különböző kínai gazdasági intézkedés formájában, esetleg hasonló vámok kivetése az Európai Unió áruira Kínában.
–Ez az az ellenintézkedés ami nem tesz jót az EU iparnak.
2 ÉNAKI
2024-10-05 at 18:38
Ez nem Europai Únió. Ez egy mocsok tarsaság,akik nem a hakadást segítik elö A szankciókban élik ki magukat és a büntetésekben. Meddig lehet még ezt türni? Hol a határ?
Nézzük_magát_a_dolgot
2024-10-05 at 18:30
Tisztelt Zsóti a Samesz! Vegye észre, hogy Orbán úr nem dumál bele szuverén országok (pl. USA) dolgába. Az EU-s hülyeséget pedig joga van kritizálnia, hiszen az EU tagja vagyunk. A szerényebb jövedelmű réteg autóvásárlását teszi a rendelet lehetetlenné, mert az olcsó kínai autó 46% vámmal együtt már megfizethetetlen lesz. Egyébként az is tanulságos, hogy pl. Németország a vám ellen van, hiszen Kínában olcsón gyártatja az elektromos autóit, így tudott eddig versenyképes maradni. A fhanszia gyártók (Reanault, Peugeot) nem gyártatnak Kínában, ezért könnyen beleegyeznek a vámemelésbe. Lám minden ország a saját érdekét követi, “no problem” “no European solidarity” csak nekünk tilos a saját érdekünket követni? Márpedig nekünk az lenne az érdekünk, hogy a szenzációsan jó minőségű, olcsó kínai autókat vámmentesen kapjuk meg. No de adja a Teremtő meg Xi úr, hogy a “Bivalydi”után más kínai gyártók is nálunk építkezzenek, milyen jó érzés lenne innen lenyomni a gőgös nyugat iparát.
Solaris
2024-10-05 at 18:22
Van még akinek kéne?
A nagyonmodern vevők már mind vettek,
a többi elvan a régi vassal.
Oszt ennyi.
Zsóti a samesz
2024-10-05 at 18:03
Szegény Trumpnak ezt nem súgta meg Orbán, pedig Donald papa se akarja tönkre tenni az amerikai gazdaságot, sőt.
matrix
2024-10-05 at 17:19
S. embere
2024-10-05 at 16:31
Ennyi IQ-val ne politizálj ! (Vagy csak a TISZA pártban)
A németek és a német autó ipar sem támogatta ezt a soros-GAYBUZI vám törvényt !
Mivel a németek is kinában gyártanak E-aotokat és most még nezebb lesz nekik eladni
ha + vámot kell fizetni !
S. embere
2024-10-05 at 16:31
Tehát az unió által olcsó, államilag dotált kínai autókra kivetett behozatali vám tönkreteszi az európai gazdaságot, mert megvédi az európai autógyárakat hogy azok tönkremenjenek.
Valaki ezt elmagyarázná?
matrix
2024-10-05 at 16:30
Remélem ,hogy Rothschild Macronnak igaza lesz és 2-3 mulva
kipukkan a soros fürer bunkerv GAYROPA gendernaci multi-kulti libernyák buzernyák diktatúra !
Ès a hitvány magyar soros 1$ hazaárulók nem pént hanem öröklakást kapnak a Csillagban !
Irgum Burgum
2024-10-05 at 16:13
A bizottságot nem győzködni kell, hanem felszámolni. Pedig olyan jó ötletnek tűnt, hogy egy ilyen önmagáért való bürokráciát ültessünk egész Európa nyakába. Most viselhetjük ennek a következményeit.
na4
2024-10-05 at 16:01
Újabb szög az EU koporsójába.