Magyar Péter, a Tisza Párt elnöke az elmúlt időszakban élesen kritizálta az állami tömegközlekedési cégeket és azok vezetését, azonban rendszeresen elfelejti megemlíteni, hogy maga is részt vett ezekben a vállalatokban igazgatósági tagként, és rengeteg pénzt keresett ezzel. A Magyar Nemzet által megszerzett jegyzőkönyvek szerint Magyar Péter a Magyar Közút Nonprofit Zrt. és a Volánbusz Zrt. igazgatósági ülésein alig vett részt, mégis közel 13 millió forintos javadalmazást kapott. De ez még nem minden.
Lényegében kifizetőhelyként tekintett az állami társaságokra Magyar Péter, amikor a Magyar Közút és a Volánbusz igazgatóságának tagja volt. Előbbi cégnél huszonkettőből nyolc, utóbbinál tizenkettőből négy döntésben nem vett részt. Azokon az üléseken pedig, ahol ott volt, ritkán kérdezett, gyakorlatilag mindent megszavazott, kevés ötlete pedig az utasok helyzetét nehezítette volna. Mindezért majdnem 13 millió forintot vett fel másfél év alatt
– írja a Magyar Nemzet.
A lap szerint Magyar Péter 2022 augusztusában kapott igazgatósági pozíciót a Magyar Közútnál, ahol az igazgatósági ülések egyharmadán nem jelent meg, vagy nem vett részt a szavazásokban. Azokon a döntéseken, amelyeken részt vett, mindent gondolkodás nélkül megszavazott. Összesen 5,14 millió forintot keresett ez alatt a másfél év alatt.
A Közút igazgatósága összesen 22 alkalommal hozott döntést Magyar igazgatóságbéli tagsága alatt. A politikus összesen nyolc esetben maradt ki ebből. Az igazgatóság nyolc alkalommal tartott ülést személyesen, Magyar Péter két ilyenen nem volt ott. A testület a másik 14 esetben ülésen kívül határozott, az azóta ellenzékivé lett politikus ezeken hatszor nem adott le írásbeli szavazatot. A többi nyolc döntésnél, vagyis amikor voksolt, támogatta az előterjesztést. Volt, hogy a dokumentumok kiküldése után 37 perc kellett csupán neki ahhoz, hogy támogatólag szavazzon
– írja a lap.
A Volánbusznál Magyar Péter 2023 márciusától novemberéig volt igazgatósági tag. Itt az ülések harmadán nem vett részt, és a szavazások nagy részénél szintén nem volt jelen vagy épp támogatta az előterjesztéseket. Ritka megszólalásai között voltak olyan javaslatok is, amelyek az utasok számára hátrányosak lettek volna, például jegyáremelést szorgalmazott, miközben a kormány éppen a vármegye- és országbérletek bevezetésével tette kedvezőbbé az utazást. A Volánbusznál végzett tevékenységéért 7,69 millió forintot kapott.
Ez idő alatt nyolcszor tartott a Volán igazgatósága és felügyelőbizottsága együttes ülést, négy további esetben írásbeli szavazás volt. Magyar Péter a nyolc együttes ülésből kettőre ment el, négyszer online vett részt, kétszer távol maradt. Az írásbeli szavazások közül kettőn voksolt, kettőn nem. Ilyen értelemben a 12 alkalom harmadán nem működött közre az igazgatóság munkájában. A szó szerinti jegyzőkönyvek tanúsága szerint a Volánbusz igazgatóságában Magyar a megtárgyalt napirendi pontok nagyjából húsz százalékához szólt hozzá, szinte mindenre csak bólintott. Akadtak érdekes megnyilvánulásai, ilyen volt például a Volánbusz formaruhái ügyében tett felszólalása
– olvasható a cikkben.
Az igazgatósági tagságokkal összesen 12,83 millió forintot keresett Magyar Péter, miközben alig vett részt a közlekedési cégek irányításában. A lap által megszerzett dokumentumok szerint Magyar Péter javaslatai ritkák voltak, és több esetben a tömegközlekedést használók számára hátrányos intézkedéseket szorgalmazott.
Forrás: Magyar Nemzet; Fotó: Hatlaczki Balázs/PS
Facebook
Twitter
YouTube
RSS