Hollywood sosem volt a keresztény-konzervatív értékrend élharcosa, sőt, valójában kifejezetten precíziós hatalomgyár benyomását keltette mindig is. Ennek ellenére alkalmasint a szerzők inkább önmaguk szórakoztatását helyezték előtérbe az ideológiai indoktrináció helyett, ebből pedig olyan tartalmatlan, mégis kedvesen bohókás filmek sültek ki, amelyekről mindenki tudta, hogy miért születtek, de valahogy kiforratlan csekélységükből adódóan senki sem tekintett fenyegetésként rájuk. Éppen mint egy Rottweiler kölyök, amitől alapvetően illene tartani, mégis a legkisebbek is bátran húzogatják a bajszát. Ez a felvezetés talán túl hízelgő Márki-Zay Péternek, de a magyar közélet egyszemélyes Dumb és Dumber castja mindenképp egy teljesen más kategóriát képviselt, mint Magyar Péter.
Az Ellenzéki Péterek korát éljük 2020 óta. I. Péter az ellenkirályok szokásos fegyveréhez nyúlva, fenntartások nélkül adta zaciba a koronaékszereket. A maga nemében ez egy felháborító cselekedet, a magyar nép fel is háborodott, Márki-Zay pedig történelmi vereséget szenvedett. Jöhetnek az egyrészt-másrésztek, a jobban megnézve, meg ha úgy vesszük kifejtések, de a lényeg, hogy az első messiás csúfos kudarcot vallott.
A II. Péter még a parizer felszeléséig sem jutott el, ráadásul még külföldi összekötőt sem szerzett ahhoz, hogy a belföldi trónkövetelőkkel összefogjon, helyette a 2018 óta a permanens megszűnés szélén tántorgó Jobbikot hivatalosan is Gyurcsány ölébe vezette.
A fentiekből következik, hogy az első két Péter nem bolt túl bölcs. Ezért a CIA unatkozó nyugalmazott ügynökei a teleshop legújabb csodaszerét, a Péter 3.0-át vetették be, amely másra még maga Horst Fuchs se tudott volna rásózni. Mi viszont 3in1 ajánlatot kaptunk cserébe: nárcisztikus, mint MZP, agresszív, mint Jakab Péter és józan életű, mint Ferenc testvér. Mindezt, ha most tárcsáznak, 13,00 ezüstért megkaphatják CIAshop kínálatában!
Mert persze remek lenne elhinni, hogy Magyar nemcsak a port, de még a kiömlött folyadékot is felszívja, de a valóságban egy teleshop termék sem működik úgy, ahogy a stúdióban. És hiába ajánl “kihagyhatatlan üzleti lehetőséget” a rég nem látott középiskolai padtárs, attól még a nigériai herceg sem fogja országa GDP-jének 10 százalékát elutalni az átmeneti segítségért cserébe.
Ahogy ezek az átverések egy kaptafára készültek, Magyar Péter is az előző Megváltó Péterek szummája: ha nem jött be az amerikai nagybácsi, ha nem jött be az atlétás gasztro- Lenin fiú, akkor itt a gyúrós multis középvezető, aki– ha az előzőek nem jöttek be– negyedéves bónusszal és céges repivel vonzza be a potenciális érdeklő célszemélyeket.
Persze alapvetően semmi különös nincs abban, ha külföldi szervezetek nem éreznek rá a magyar néplélekre, főleg ha tengeren túliak. Az azonban már strukturális problémákat jelez előre, ha azt sem értik meg, hogy a magyar néplelket viszonylag nehéz a hollywood-i forgatókönyvírók színes üveggyöngyeivel megvenni. Legkésőbb az első hullámos demokráciaexport kudarcával, a Kabul-Budapest járat fordultával világossá kellett volna válnia, hogy ezen a piacon nincs kereslet erre a típusú beavatkozási kísérletre.
És miután III. Péter az első kettő hibájából akár tanulhatott is volna, rendkívül frusztrált, hogy még így sem sikerült átjutnia a józan paraszti ész első szűrőjén sem. De sebaj, menet közben felkészül az újabb Péter, csak ki tudja, ezek után milyen borzalmak várnak ránk.
Fotó: Hatlaczki Balázs/PS
Facebook
Twitter
YouTube
RSS